mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Håber f**** ikke de har valgt at sælge den med den standard udsmøkning fra kilden. Den er fandme grim :)
Men det er da positivt at vi nu også kan købe brintbiller i Danmark, endda til en forholdsvis billige penge (vs. hvad andre har kostet inkl afgifter).
Hvis de nu bare fik forbedret optankningstiden mere, og evt. kombineret det med en højere topfart - 150km/t, er jeg sikker på at den hurtigt kunne blive et hit.
Men det er da positivt at vi nu også kan købe brintbiller i Danmark, endda til en forholdsvis billige penge (vs. hvad andre har kostet inkl afgifter).
Hvis de nu bare fik forbedret optankningstiden mere, og evt. kombineret det med en højere topfart - 150km/t, er jeg sikker på at den hurtigt kunne blive et hit.
Lyder rigtigt cool synes jeg, men jeg er bange for at dette ikke bliver den vilde success når tophastigheden ligger på kun 80 km/t.
Hvis bilen i det mindste havde kunne klare de 130 så den kunne bruges på motervejen, så havde det straks været mere interessant... På den anden side så ligner det køretøj mere noget man kan købe i en legetøjsforetning, så måske det kun er en god ting at den ikke hører hjemme på motervejen :-)
Men i det mindste er det da et skridt i den rigtige retning og man skal jo starte et eller andet sted... Hvis teknologien viser sig at være brugbar i længden, mon ikke der så kommer flere og hurtigere modeller?!
Hvis bilen i det mindste havde kunne klare de 130 så den kunne bruges på motervejen, så havde det straks været mere interessant... På den anden side så ligner det køretøj mere noget man kan købe i en legetøjsforetning, så måske det kun er en god ting at den ikke hører hjemme på motervejen :-)
Men i det mindste er det da et skridt i den rigtige retning og man skal jo starte et eller andet sted... Hvis teknologien viser sig at være brugbar i længden, mon ikke der så kommer flere og hurtigere modeller?!
Er det bare mig eller minder denne bils ydelse mere om en knallert end en bils
17 heste
top hastighed 80km/t
Godt initiativ... tror dog ikke det nogensinde vil blive en kommerciel succes... Specielt ikke hvis Kewet designet er det samme
17 heste
top hastighed 80km/t
Godt initiativ... tror dog ikke det nogensinde vil blive en kommerciel succes... Specielt ikke hvis Kewet designet er det samme
det er et skridt fremad og den ser ud til at være en god bybil ... ingen kan ungå at ligge mærke til den så den er vel lidt trafik sikker pga det ...
dog syntes jeg det er mærkeligt at de ikke nævnet nået om hvor lang tid det extra batt der er i holder eller hvor lang tid det tager at lade den op vist det da er mulig
dog syntes jeg det er mærkeligt at de ikke nævnet nået om hvor lang tid det extra batt der er i holder eller hvor lang tid det tager at lade den op vist det da er mulig
Synes nyheden er lidt misvisende når den skriver den første kommer til august og der så ikke står mere. Så lyder det som om den er klar til salg for os private til august men det er den slet ikke. De regner først med den kan blive seriefremstillet om 2-3 år i følge kilden.
#10
Det er korrekt husket. Når et køretøj kan køre minimum 40 km/t ved egen kraft på vandret vej, så må den køre på motorvejen. Der findes dog en undtagelse hvad angår EU-scootere (knallert 45).
Dvs. en tunet ellert (hvilket er lovligt) må gerne køre på motorvej - ikke at jeg ville turde gøre det.
#10
Det er korrekt husket. Når et køretøj kan køre minimum 40 km/t ved egen kraft på vandret vej, så må den køre på motorvejen. Der findes dog en undtagelse hvad angår EU-scootere (knallert 45).
Dvs. en tunet ellert (hvilket er lovligt) må gerne køre på motorvej - ikke at jeg ville turde gøre det.
#14 Ja, Lupoen er en genial bil. Jeg fatter simpelthen ikke at den er røget ud af produktion men det var åbenbart kun Danmark hvor der rigtig var salg i den.
Spændende projekt men jeg forstår måske ikke helt at man vil begynde at masseproducere noget som i mine øjne kun er et babystep i den rigtige retning. Så hellere mere forskining og så tage et ordentligt hop.
Spændende projekt men jeg forstår måske ikke helt at man vil begynde at masseproducere noget som i mine øjne kun er et babystep i den rigtige retning. Så hellere mere forskining og så tage et ordentligt hop.
#15
Kommer også an på hvilke øjne man ser det med.. Jeg ville aldrig nogensinde kunne finde på at købe en Lupp - selvom den er så økonomisk.
Hvorfor tænker mange så - Fordi den er grim, alt for lille (selvom jeg ikke har unger og andre lige gyldige ting), og alt for langsom... (yeye man behøver ikke en hurtigere bil, for man må jo alligevel ikke køre hurtigere - Nej, men det er sgu stadig mere spas at have fx en Golf 4 1,8 GTI eller noget i den dur ^^)
#0
Lidt rart at se brintbilen på vej, men som andre nævner, så hellere vente med at tage springet, til den er über :D
eg fatter simpelthen ikke at den er røget ud af produktion
Kommer også an på hvilke øjne man ser det med.. Jeg ville aldrig nogensinde kunne finde på at købe en Lupp - selvom den er så økonomisk.
Hvorfor tænker mange så - Fordi den er grim, alt for lille (selvom jeg ikke har unger og andre lige gyldige ting), og alt for langsom... (yeye man behøver ikke en hurtigere bil, for man må jo alligevel ikke køre hurtigere - Nej, men det er sgu stadig mere spas at have fx en Golf 4 1,8 GTI eller noget i den dur ^^)
#0
Lidt rart at se brintbilen på vej, men som andre nævner, så hellere vente med at tage springet, til den er über :D
http://www.teslamotors.com/index.php
Det der er et meget bedre alternativ til den der plastik bil vi her i danmark kan hamle op med...
Det der er et meget bedre alternativ til den der plastik bil vi her i danmark kan hamle op med...
Den skal da forhåbenlig ikke have lov til at kører på motorvej.
80Km/t ?!?!? Lastbil med halv træt fører og 90Km/t = en flad lille grim dyr brint kasse.
(eller endnu flere lastbiler der skal ud og overhale... jubii!)
Sidenote:
Betyder dette er Danmark bliver et bilproducerende land?
Jeg mener at jeg kan huske (duh!) at den danske stat vandt en retsag i EU omkring vores høje bil afgifter. Det var ok vi har dem (afgifterne), så længe vi ikke selv producere biler.
80Km/t ?!?!? Lastbil med halv træt fører og 90Km/t = en flad lille grim dyr brint kasse.
(eller endnu flere lastbiler der skal ud og overhale... jubii!)
Sidenote:
Betyder dette er Danmark bliver et bilproducerende land?
Jeg mener at jeg kan huske (duh!) at den danske stat vandt en retsag i EU omkring vores høje bil afgifter. Det var ok vi har dem (afgifterne), så længe vi ikke selv producere biler.
#21 Nej vi gør ej. Ingen Priuser, tak. Og så skide gode er de heller ikke. Overhype.
Men et omlagt afgiftssystem, ja tak. (Ikke at det ville få mig til at købe el/brint)
Hvordan er accelerationen i den der? Det er fint at den har en tophastighed, men hvor lang tid tager det at opnå den?
Men et omlagt afgiftssystem, ja tak. (Ikke at det ville få mig til at købe el/brint)
Hvordan er accelerationen i den der? Det er fint at den har en tophastighed, men hvor lang tid tager det at opnå den?
Tror ik helt på Brint biler, så hellere alle de andre teknologier.. Jeg skal ihverfald ik sidder i en bil hvor en *meget* komprimeret brintbeholder, der bliver indvolveret i et uheld.
"Brint er besværligt at have med at gøre, fordi det enten fylder urimeligt meget eller indgår i en meget tung forbindelse. Derfor planlægger vi at indrette brændstofsystemet, så tanken kan fyldes med metanol, der i en reformator i bilen omdannes til brint."
Hvorfor metanol? Hvorfor ikke bare vand?
Hvorfor metanol? Hvorfor ikke bare vand?
#25
Fordi vand ikke indeholder energi. Du kan betragte vand som brint, der allerede er brugt.
Det koster mere energi at få brint ud af vand, end du kan få ud af brintet bagefter.
Hvis du fx. bruger el til at skille ilt og brint direkte i bilen, så kan det bedre betale sig at bruge en el-motor.
Fordi vand ikke indeholder energi. Du kan betragte vand som brint, der allerede er brugt.
Det koster mere energi at få brint ud af vand, end du kan få ud af brintet bagefter.
Hvis du fx. bruger el til at skille ilt og brint direkte i bilen, så kan det bedre betale sig at bruge en el-motor.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.