mboost-dp1

Fisker Automotives
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Ja, en kombi af solpaneler på huset og plugin elbiler må da blive et hit.. og i de varme lande kan de smide solpanel på bilen, så den er står og køler indvendig :P
soduno (1) skrev:den ser da godt ud. Hvis den så kører så stærkt som den ser godt ud, kunne jeg godt overveje at skifte til sådan en slags bil ;)
Ja, men du skal selv side og sige "BRRRROOOOM VROOM"
CallOfDuty (4) skrev:Ja, men du skal selv side og sige "BRRRROOOOM VROOM"
Jeg mener at det var netop Karma, som der er omtalt i dette tilfælde, hvor man selv kunne vælge sin motorlyd, som herefter blev installeret i maskinen, som bliver afspillet via kraftige højtalere.
EDIT:
Yes sir...
- http://gizmodo.com/367944/fisker-karma-electric-ca...
- http://www.leftlanenews.com/karma-to-produce-engin...
- http://fpn.dk/motor/bil/article1295766.ece
Den er lækker IMO, kan godt se han har været designer hos BMW og Aston Martin.
Det fremgår af Fisker Automotives hjemmeside at den faktisk HAR solceller på taget. Det er nok mere af princip end for at give nævneværdig opladning eller batteriforlængelse.
Det fremgår af Fisker Automotives hjemmeside at den faktisk HAR solceller på taget. Det er nok mere af princip end for at give nævneværdig opladning eller batteriforlængelse.
#9
Ja det er mere en gimmick med 1-2m2 meter som den har her vil man ikke kunne levere meget strøm selv på en perfekt solskins dag hvor solen står lige ned på taget.
Det vil sikkert kunne leverer nok strøm til at køre et lille anlæg, nok ikke mere.
Det er selvfølgelig også lidt smart at man så kan parkerer et sted og lade solcelllerne køre anlæg.
Ja det er mere en gimmick med 1-2m2 meter som den har her vil man ikke kunne levere meget strøm selv på en perfekt solskins dag hvor solen står lige ned på taget.
Det vil sikkert kunne leverer nok strøm til at køre et lille anlæg, nok ikke mere.
Det er selvfølgelig også lidt smart at man så kan parkerer et sted og lade solcelllerne køre anlæg.
Ikke et ondt ord om fiskers biler!
Meeen, optimalt så havde de ikke kørt på el, i hvert fald er det ikke optimalt så længe vores el i så stort omfang kommer fra afbrænding af fossile brændstoffer :/
Det her [url= Clarity[/url]
Og GM hy - wire
Er nok nærmere vejen frem (over længere sigt)
Meeeen, fiskers ser en hel del bedre ud ;)
Meeen, optimalt så havde de ikke kørt på el, i hvert fald er det ikke optimalt så længe vores el i så stort omfang kommer fra afbrænding af fossile brændstoffer :/
Det her [url= Clarity[/url]
Og GM hy - wire
Er nok nærmere vejen frem (over længere sigt)
Meeeen, fiskers ser en hel del bedre ud ;)
Hvornår kommer Carz.dk ? ;)
OT: Den bil er mega gennemtænkt... og så passer den lige til "Green-Hippie-time" som vi har for tiden. Skal nok gå hen og blive et mærke vi kommer til at se mere til.
Så en af hans biler for 2 år siden... damn han har stil den kære Fisker !
OT: Den bil er mega gennemtænkt... og så passer den lige til "Green-Hippie-time" som vi har for tiden. Skal nok gå hen og blive et mærke vi kommer til at se mere til.
Så en af hans biler for 2 år siden... damn han har stil den kære Fisker !
#11
Igen Honda Clarity er en Hydrogen drevet bil.
For at lave hydrogen bruger vi strøm....
En el-bil er meget mere effektiv end en Hydrogen bil.
Ved hver konvertering af energi har man et tab.
Elbil:
Kraftværk => el => elmotor.
Hydrogen bil:
Kraftværk => el => Hydrogen => el => elmotor.
Som man kan se her er processen meget længere for en hydrogenbil og med disse flere led bliver hydrogen også meget mindre effektivt.
Så er der sikker nogen der vil sige at jo men der er også et tab ved at lade og aflade et batteri.
Dette er sandt men vi har et tilsvarende spild ved hydrogen, da vi jo er nød til at komprimere det i tanke og her spilder man også en masse energi.
Igen Honda Clarity er en Hydrogen drevet bil.
For at lave hydrogen bruger vi strøm....
En el-bil er meget mere effektiv end en Hydrogen bil.
Ved hver konvertering af energi har man et tab.
Elbil:
Kraftværk => el => elmotor.
Hydrogen bil:
Kraftværk => el => Hydrogen => el => elmotor.
Som man kan se her er processen meget længere for en hydrogenbil og med disse flere led bliver hydrogen også meget mindre effektivt.
Så er der sikker nogen der vil sige at jo men der er også et tab ved at lade og aflade et batteri.
Dette er sandt men vi har et tilsvarende spild ved hydrogen, da vi jo er nød til at komprimere det i tanke og her spilder man også en masse energi.
#3
Min kunde, en ældre herre ude på Djursland, har faktisk konstrueret en bil der kørte på solenergi og planteolier. Desværre var der ingen der syntes det var værd at investere i, så det blev aldrig til mere end den ene prototype.
Den er totalt nizzle!
Min kunde, en ældre herre ude på Djursland, har faktisk konstrueret en bil der kørte på solenergi og planteolier. Desværre var der ingen der syntes det var værd at investere i, så det blev aldrig til mere end den ene prototype.
Den er totalt nizzle!
DrHybris (15) skrev:#3
Min kunde, en ældre herre ude på Djursland, har faktisk konstrueret en bil der kørte på solenergi og planteolier. Desværre var der ingen der syntes det var værd at investere i, så det blev aldrig til mere end den ene prototype.
Den er totalt nizzle!
Kunne også hænge sammen med den er pissegrim? :)
Orange (16) skrev:DrHybris (15) skrev:#3
Min kunde, en ældre herre ude på Djursland, har faktisk konstrueret en bil der kørte på solenergi og planteolier. Desværre var der ingen der syntes det var værd at investere i, så det blev aldrig til mere end den ene prototype.
Den er totalt nizzle!
Kunne også hænge sammen med den er pissegrim? :)
Hmm jeg må give Orange ret den er ret grim.
Bilen er fedt nok lavet og en god idé, men mange syntes at miljø-folk er mærkelige nok i forvejen så det hjælper ikke hvis de kører rundt i mærkelige biler...
ON TOPIC
Fuck en nice bil!! - James Bond på flugt i en Henrik Fisker hybrid bil!
#6 << Ja - men kun ved én frekvens og kun, når bilen mangler energi; det er en - så vidt jeg husker - 200 hestes V8, som udelukkende lader akkumulatorerne.
#7 << Korrekt; ultrafesent! Hvem har brug for lyd, når nålen passerer 100 km/h på under fem sekunder?
##9+10 << Det er jo ikke en konceptbil for ingenting - men panelerne giver alligevel nogle flere km, så de har bestemt et praktisk formål.
#14 << Jeg savner argumentation for, at brintvejen er mindre effektiv end akkumulatorvejen, og i øvrigt opbevares brint til fremdrift af biler ikke under tryk (hvilket er for farligt - og i praksis umuligt, idet det ikke effektivt kan indespærres bag ventiler) men i celler, hvor det er bundet til fx. magnesiumstøv.
Kig engang på Vestenskov brintsamfund, der lagrer al energi (dannet af vedvarende energikilder) i H2, som føres i rør til de enkelte husstande, hvor det i brændselsceller omdannes til elektrisk energi.
#7 << Korrekt; ultrafesent! Hvem har brug for lyd, når nålen passerer 100 km/h på under fem sekunder?
##9+10 << Det er jo ikke en konceptbil for ingenting - men panelerne giver alligevel nogle flere km, så de har bestemt et praktisk formål.
#14 << Jeg savner argumentation for, at brintvejen er mindre effektiv end akkumulatorvejen, og i øvrigt opbevares brint til fremdrift af biler ikke under tryk (hvilket er for farligt - og i praksis umuligt, idet det ikke effektivt kan indespærres bag ventiler) men i celler, hvor det er bundet til fx. magnesiumstøv.
Kig engang på Vestenskov brintsamfund, der lagrer al energi (dannet af vedvarende energikilder) i H2, som føres i rør til de enkelte husstande, hvor det i brændselsceller omdannes til elektrisk energi.
#19: rmariboe skrev:i øvrigt opbevares brint til fremdrift af biler ikke under tryk
Honda Clarity som er en klar prototype gør. Man arbejder en masse på at lave systemer hvor hydrogen er bundet i fast stof, men her er man ikke færdig med at komplet bil efter hvad jeg har set.
#19: rmariboe skrev:Jeg savner argumentation for, at brintvejen er mindre effektiv end akkumulatorvejen
El-bilen:
Charge/discharge efficiency for bare Lithium-ion batterier ligger på mellem 80-90% alt efter type så vi antager den i mit eksempel er 85%.
Brint bilen:
Her regner jeg med at fremtiden som det ser ud nu vil benytte High pressure electrolysis metoden da det giver mulighed for at lave brinten hvor den skal bruges så man ikke er nød til at flytte den rundt i store tankbiler.
High pressure electrolysis har en effektivitet på 64-75% for regnestykkets skyld antager vi 70%.
A typical cell running at 0.7 V has an efficiency of about 50%, meaning that 50% of the energy content of the hydrogen is converted into electrical energy; the remaining 50% will be converted into heat.
El-motoren sætter vi i begge tilfælge til 90% virkningsgrad.
Så burde vi have hvad vi skal bruge for at kunne lave dette regnestykke.
Hydrogen-bil:
El => High pressure electrolysis => Brændselscell => elmotor = resultat.
100% => 70% => 35% = 31.5% Udnyttelse af energien i hjulet
El-bilen
El => opladning => afladning => elmotor = resultat.
100% => 85% => 72,25% = ca. 65% Udnyttelse af energien i hjulet.
Altså ud fra mit meget grove eksempel er en elbil ca dobbelt så energi effektiv som en brint bil.
Hvis man tager alt med kommer Wiki frem til følgende.
Fuel cell vehicles running on compressed hydrogen may have a power-plant-to-wheel efficiency of 22% if the hydrogen is stored as high-pressure gas, and 17% if it is stored as liquid hydrogen.
#14 jeg syntes ellers de siger den kører på saltvand;)
jeg ved ikke præcis hvordan skidtet fungerer, og du har sikkert ret.
Men jeg mener nu stadigvæk ikke at disse biler hjælper stort så længe vi får strøm på den måde vi gør idag. heldigvis er der dog kommet flere og flere tiltag i den rigtige retning, som f.eks vindmølle parker:D
jeg ved ikke præcis hvordan skidtet fungerer, og du har sikkert ret.
Men jeg mener nu stadigvæk ikke at disse biler hjælper stort så længe vi får strøm på den måde vi gør idag. heldigvis er der dog kommet flere og flere tiltag i den rigtige retning, som f.eks vindmølle parker:D
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.