mboost-dp1

unknown

Dårlig køkultur virker også i telefonkøer

- Via DR - , redigeret af Pernicious , indsendt af terracide

Mobilen.no har lavet en undersøgelse hvori de forsøger at springe telefonkøen over hos Telenors køsystem.

Når telefonsystemet spørger om henvendelsen er privat- eller erhvervsorienteret resulterer en svada af bandeord og ophidset stemmeleje i en øjeblikkelig omstilling til en medarbejder.

Informationschef hos Telenor, Anders Krokan, bekræfter at der er stemmegenkendelse specifikt på “frustrationsniveauet” og advarer samtidig om brugen af denne type “override”.

“Det kan være, at du bliver stillet igennem til en konsulent, som ikke har specialkompetence til det, du har spørgsmål om”, svarer han.

Den originale kilde kan læses her.





Gå til bund
Gravatar #1 - b14ckh4t
23. sep. 2006 16:37
"- Det kan være, at du bliver stillet igennem til en konsulent, som ikke har specialkompetence til det, du har spørgsmål om, siger Anders Krokan."

okay.. det har jeg tit haft problemet med selv om jeg ikke har misbrugt deres køsystem, så hvis jeg kan spare lidt tid er det fint med mig ;)
Gravatar #2 - trylleklovn
23. sep. 2006 16:49
Lol hvorfor findes denne override overhovedet :D

Man kan jo håbe at hvis folk råber og skriger over de skal vente så længe, at de så opgiver og man slipper for at høre på dem :P
Gravatar #3 - BurningShadow
23. sep. 2006 16:50
Bl.a. Tele2 har fravalgt dette system, da de alligevel er inkompetente hele bundet, så der er ingen "gevinst" ved at bande. Deres kompetenceniveau strækker sig ikke længere end til at sige "Hvis jeg vidste noget, så arbejdede jeg ikke her".
Gravatar #4 - merlinster
23. sep. 2006 17:01
Hah, BurningShadow - det er også fordi at Tele2 vidst nok bruger et callcenter til at håndtere den opgave. Måske derfor du har fået dårlig service :P ?
Gravatar #5 - ajust
23. sep. 2006 17:28
haha hvor fantatisk, det skal jeg da til at udnytte.
Gravatar #6 - MuhCow
23. sep. 2006 17:46
Af erfaring bruger en del firmaer callcentre og de firmaer der har brugt denne løsning i bare over 1 år ender med at sidde med hele kompetencen i callcentret og opkøber ofte disse medarbejdere til sidst, da de har mere kompetence/erfaring end dem selv.
Men callcentre får jo så også nye medarbejdere en gang imellem som alle andre, der er knapt så skarpe..
Gravatar #7 - Cloud02
23. sep. 2006 20:41
Hvordan er det lige at de blev motiveret til at foretage sådan en absurd undersøgelse?

Altså, hvis der kom en eller anden hen til mig og fortalte, at han havde et scoop om hvordan man snød i telefonkøen, men det krævede at man råbte og skreg ind i sin telefon, ved jeg altså ikke hvor meget jeg vil tro på ham.

Er det egentlig muligt at ringe ind til BilletNet og bestille ved store events? XD
Gravatar #8 - PeterPanComplex
24. sep. 2006 01:29
#7 - enig :) nogen får bare gode idéer må vi jo antage :) hehe
Gravatar #9 - Wassini
24. sep. 2006 07:11
Systemet er lavet så det "lytter" efter frustrationer i stemmen på en person, der evt. ikke kan finde ud af hvordan menuerne og selvbetjeningen virker. Det er ikke lavet som en "kom først i køen" system. Det "eneste" det gør, er at smide brugeren over i en anden kø med personlig betjening - altså den kø, som man alligevel havner i hvis man trykker "personlig betjening".

Sonofon har IKKE indført den i Danmark - så med mindre man ringer til Norge, så gør det ingen forskel.
Gravatar #10 - kba
24. sep. 2006 15:16
Som #9 siger det er det ikke for at hjælpe de sure kunder, men for at hjælpe de retarderede kunder, der ikke kan finde ud af køsystemet og "tryk på en tast for at gøre et eller andet"-systemet.
Gravatar #11 - benz
24. sep. 2006 15:22
#10 Uh, jeg elsker da ellers at taste mig igennem et sindrigt system, for derefter at få beskeden "der er for meget pres på vores telefoner - ring igen senere" dut dut dut.....

Kald mig bare retarderet....
Gravatar #12 - Yilar
24. sep. 2006 16:26
Hehe jeg kan da huske jeg har ringet til tdc og siddet i kø som nr. 20, så prøvede jeg på mobillen og røg direkte igennem til en medarbejder udenom køen. Det er dog et par år siden så de har sikkert lukket smuthullet.
Gravatar #13 - tnielsen
24. sep. 2006 19:02
tjah...

faktisk kan det betale sig nogle steder at trykke sig videre til salg eller erhverv...
Gravatar #14 - ysangkok
24. sep. 2006 20:10
Er der nogen som kender en algoritme (frit tilgængelig) som kan opdage at folk skriger og opfører sig eller noget?
Gravatar #15 - Odyssey
24. sep. 2006 20:28
Jeg synes at 118 burde indføre denne funktion. Jeg bliver nemlig SINDSYG hver gang jeg ringer fra min mobil og den ikke fatter når man beder den om at ringe op - Efter 3 forsøg bliver man bare atter stillet igennem til en medarbejder og det løste jo ikke ens problem.
Gravatar #16 - nielsbuus
24. sep. 2006 22:58
Man kunne spare penge på alarmcentral-tjenesterne, ved at lave et automatisk køsystem. Personens stemmeføring kan så afgøre hvor hurtigt der skal sendes en vogn ud:

Velkommen til alarmcentralens tastselv service.

Tast 1 hvis der er opstået brand
Tast 2 hvis du er blevet overfaldet
Tast 3 hvis du er kørt galt
Tast 4 hvis du har det meget dårligt
Tast 5 for alt andet

#2

Du har tastet 2 for overfald.

Tast 1 for overfald med livsfarer til følge
Tast 2 for lettere overfald
Tast 3 for voldtægt
Tast 4 for hvis du er i tvivl og ønsker personlig betjening
Tast 9 hvis du ønsker at gå tilbage til hovedmenuen

#3

Du har tastet 3 for voldtægt.
Tast 1 hvis du ønsker at tale med en krisepsykolog
Tast 2 hvis du ønsker at anmelde voldtægten
Tast 3 hvis du ønsker en ambulance
Tast 4 hvis du ønsker personlig betjening.
Tast 8 for at gå tilbage til overfaldsmenuen.
Tast 9 for at gå tilbage til hovedmenuen.

#3
Du har tastet 3 for en ambulance.
Indtast dit postnummer, afslut med firkant.

9000#
Du har tastet postnummer 9000 Aalborg. Indtal adressen, afslut med firkant.

Sønder Skovvej 15
Du har valgt Sønderbro 510. Vi sender en ambulance hurtigst muligt. Tak for opkaldet. *Dut dut dut dut*
Gravatar #17 - knasknaz
25. sep. 2006 09:58
Hvis jeg nu skriver en hel masse bandeord i uppercase, kan jeg så også få mit indlæg op som #1 herinde? ... hmmm ... jeg tør ikke prøve ... ;)
Gravatar #18 - rjpa
25. sep. 2006 10:20
#17

Så bliver dine bogstaver ****** bare erstattet ** *, bare ** dette *******: F*c** J***, selv****** er en ****, men at **** op i *******en har ****** *****et mig, de ***kker s*u bare rø*e* på, ****om min in****et ***binde*** dør en **eda* **ten kl. **:00, **ad ska* man s* give sig til? Ja *emli*, ve** til ***dag morgen kl. 0*:00, s*k!

[spoiler]

Så bliver dine bogstaver bliver bare erstattet af *, bare se dette eksempel: F*ck! Jaja, selvcensur er en ting, men at råbe op i telefonen har aldrig hjulpet mig, de smækker sgu bare røret på, selvom min internet forbindelse dør en fredag aften kl. 20:00, Hvad skal man så give sig til? Ja nemlig, vent til Mandag morgen kl. 09:00, suk!
[/spoiler]

Rettet af admin
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login