mboost-dp1

unknown

Cybercitys abonnentregler var ulovlige

- Via Computerworld DK - , redigeret af Net_Srak

Cybercity har overtrådt loven, ved at have længere opsigelsesperioder, end de 30 dage som loven siger der maksimum må være.

Loven siger at telekunder altid kan opsige deres abonnementer, med en varsel på 30 dage efter at de første 6 måneder er gået. Cybercity omgik denne regel, ved at bruge regningsperioden som opsigelsesfrist.

Efter at Computerworld.dk er gået til Cybercity med dette, har de lovet straks at ændre deres procedurer, så de følger gældende lovgivning.





Gå til bund
Gravatar #1 - vortex
2. okt. 2006 10:40
Sikke nogen fuskere. Hvorfor ville de først ændre regelerne efter Computerworld er gået ind i sagen? Hvis der er nogen der ved noget om regelerne må det da være teleselskaberne.
Gravatar #2 - vandfarve
2. okt. 2006 10:41
Er der nogen herinde, der kan oversætte det til dansk og forklare mig, om eller hvilken betydning det har haft for kunderne og selskabet? Umiddelbart lyder det ikke som det værste lovbrud i den danske, juridiske historie, men kan man forvente, at de har omsat for et mindre millionbeløb yderligere om året pga. de uretmæssige regler? Og nu da det er kommet frem, så burde de tidligere kunder kunne kræve deres penge tilbage med tilbagevirkende kraft, ikke?
Gravatar #3 - vandfarve
2. okt. 2006 10:43
#1 Ja, men som DR Kontant afslørede for et par måneder siden, så er det ikke ensbetydende med, at de samtidigt og helt automatisk overholder dem. Det er først her efter programmet blev sendt fjernsynet, at teleselskaberne kræver en bekræftende sms, før man kan modtage en tjenestebesked. Der brød de loven med fuldt overlæg, da de ikke kan påstå, at de ikke kendte reglerne. Mon ikke Cybercity's advokater har læst regelsættet og "misfortolket" det til, at de sagtens kunne stille sådan nogle krav overfor kunderne?
Gravatar #4 - fidomuh
2. okt. 2006 10:59
#2

Det betyder at naar du skal opsige dit abbonnement hos en ISP / Teleselskab / Kaffeimportoer, saa kan du opsige med 30 dages varsel.
Hvorimod det ofte er antaget saadan at man skal opsige med 30 dages varsel, indenfor regningsperioden. Dvs at du skal opsige inden sidste hverdag indenfor regningsudsendelsen.. ( Ofte d. 20.. ), for saa at vaere opsagt d. 1, 2 maaneder efter.. Det giver en opsigelse paa 1.5 maaneder oftest..

Dette var ulovligt da du ifoelge loven kan opsige med 30 dages varsel. Dvs hvis du opsiger din aftale d. 3 august, saa er du effektivt opsagt d.2 september, og skal selvfoelgelig ikke betale for september maaned :P

ADD:

Mange fitness centre bryder ioevrigt denne lov, da de kraever opsigelse med 3 maaneders varsel, samt at opsigelsen kun kan gives inden d. 1 3 maaneder foer ..

Dog kan man blot brokke sig eller afmelde PBS, saa fatter de det foer eller siden :)
Gravatar #5 - Disky
2. okt. 2006 11:03
En lille detalje fejl i nyheden:

Efter at Computerworld.dk er gået til Cybercity med dette, har de lovet straks at ændre deres procedurer, så de følger gældende lovgivning.


Hvis man går ind og læser deres betingelser nu, kan man se de faktisk allerede er rettet nu, var de ihvertefalde i går aftes da jeg så nyheden på Computerworld.

Så de er åbenbart hurtigere til at rette sådanne detaljer, end newz.dk er til at få en nyhed på :)
Gravatar #6 - Man in Black
2. okt. 2006 11:05
Nå ja og???

Med alle de regler der er, er det umuligt ikke at bryde nogle en gang imellem!
Gravatar #7 - amokk
2. okt. 2006 11:33
Interessant... Sidste år endte jeg ellers med at betale for 3 mdrs ekstra kabelTV, da jeg flyttede, fordi de kørte med en regningsperiode på 3 mdr.

Håber lidt at dette gælder med tilbagevirkende kraft.q
Gravatar #8 - fidomuh
2. okt. 2006 11:41
#7

Det goer det selvfoelgeligt ikke, da det ikke er en ny regel :)

Hvis du syntes det var forkert sidste aar, saa havde du alle muligheder for at tjekke gaeldende lovgivning, istedetfor bare at acceptere :)
Gravatar #9 - Bundy
2. okt. 2006 11:45
#4 : Det fitnessscenter jeg træner i, SATS, kræver at man er medlem for et år af gangen, og de siger det ikke kan afmeldes. Jeg går lidt ud fra at hvis jeg har lyst til at stoppe der, stopper jeg bare betalingen som de iøvrigt automatisk trækker fra min konto, efter at have fået mine kontooplysninger.
Gravatar #10 - amokk
2. okt. 2006 11:49
#7 hvorfor skulle det, at reglen er gammel, gøre at det ikke gælder med tilbagevirkende kraft?

Rent faktisk har jeg ikke skrevet under på noget, men bestilte blot kabeltv+internet hos TDC ved at udfylde navn og adresse mv. online.
Gravatar #11 - fidomuh
2. okt. 2006 12:03
#10

Fordi du selv har "accepteret" at de traekker for 3 maaneder.. Hvis du mente at det ikke fungerede saadan, saa kunne du jo snildt have trukket dem en tur i retten..

Men jeg skal selvfoelgelig ikke kunne sige om det gaeldende firma gaar ud og tilbyder "tilbagebetaling" for forkert information ...

Og hvis du iforvejen ikke har skrevet under paa noget, saa har du ikke pligt til at betale for noget :)
( Medmindre du udfylder dankort info ting, saa indvilger du jo i at de traekker pengene.. :) )

#9

Well, ulovligt :)
Hvis du oensker at stoppe ( efter de 12 maaneders binding ) saa melder du bare at du stopper 30 dage foer.. Hvis de brokker sig kan du jo spoerge om de mener loven ikke gaelder for dem.. Hvis de svarer ja, saa kan du jo grine af dem :)

Hvis du afmelder PBS tingen, og de traekker pengene alligevel, saa er det en tur direkte i tyveri afdelingen for Sats ;)
Gravatar #12 - jlor
2. okt. 2006 12:13
#2 ang. om de har tjent millioner på kunder.. Deres telefoni koster 99,- pr. måned.
Så dvs. de maksimalt har tjent 99,- kr mere pr. kunde der har opsagt abbonement hos dem.
Og det drejer sig ikke om specielt mange. (læs: indtjeningen på ulovligheden overskrider sikkert ikke et millionbeløb da dette skulle kræve minimum ca. 10.101 kunder skulle sige op).

CyberCity er nogenlunde til at holde på deres telefoni kunder, så længe man kan finde ud af at sætte det op - og man ikke bor flere hundrede kilometer fra kendt civilisation (læs: centralen).
Gravatar #13 - smiley
2. okt. 2006 13:41
Det gjorde også at dem der ville skifte til deres solo-abonnoment skulle vente for at "nedgradere" deres linie hvis den kostede mere før. Jeg fik brokket mig igennem, men min ven der også skiftede måtte vente til denne måned.
Gravatar #14 - Disky
2. okt. 2006 14:24
#13
Hvad har det med denne sag at gøre ?
Gravatar #15 - jgni
2. okt. 2006 14:32
#11

> Og hvis du iforvejen ikke har skrevet under paa noget, saa har
> du ikke pligt til at betale for noget :)

Passer ikke. Rent faktisk kan du godkende ting i dagens Danmark ved din tilstiende accept. Det er ganske lovligt.
Det gør du f.eks også når du parkerer din bil på et overvåget sted, hvor det koster penge. Så godkender du også prisen uden at skrive under på noget. Det gør du f.eks også når du rejser med off. transportmidler....jeg kunne blive ved...
Gravatar #16 - fjappe
2. okt. 2006 16:33
#15
Den sammenligning hænger ikke sammen ;D - nu abbonerere man på kabeltv - ja, det kan man også gøre på "offentlig transport", men så har du også skrevet under på vilkår for abb.

Så hvis man abb. på kabel-tv og de ikke har din underskrift - hvordan vil de så bevise at du nogensinde har godkendt det? Jeg tænker, ellers ville tdc(whoever) jo bare kunne smide kabel tv i alle de hjem de kan række ud til og så ellers bare kræve moneterne ind... medmindre det krævede en underskrift, før de leverede ;D(Hvilket det jo så heller ikke gør, åbenbart) =)

hmm nu er jeg forvirret ? :D
Gravatar #17 - THK
2. okt. 2006 16:45
Nu venter vi så spændt på at de får skovlen under Viasat og Canal Digital!
Gravatar #18 - Odin
2. okt. 2006 17:07
# en hel masse

Du kan sagtens skrive under pa et dokument der siger 3 maaneder, det betyder ikke at det er gyldigt. Du kan ikke lave en kontrakt der bryder loven, sa hvis du har skrevet under pa et brev der siger 1 aars opsigelse kan du fa det erklaeret ugyldig da loven siger max 30 dage.
Det i hvert fald sadan jeg forstaar loven, men jeg kunne ogsa tage fejl. Mener denne lov f. eks er gaeldende nar amerikanske firmaer skriver ting i deres Eula som er tilladt efter danske love.
Gravatar #19 - smiley
2. okt. 2006 19:23
#14
samme princip, skulle vente i over en måned selvom bindingsperioden var forlængst overstået.
Gravatar #20 - jlor
2. okt. 2006 20:43
smiley, CC opgraderer til SOLO i forskellige tempi. Det kommer meget an på hvor kunden er. Selv to kunder der bor lige ved siden af hinanden og har samme abbonement før, som opgraderer til 8mbit SOLO, kan risikere at få 2 forskellige online datoer. Det kommer udelukkende an på hvilken central du sidder på, hvornår du tilmelder dig SOLO, hvor lang tid du har været kunde, og hvor godt et signal der er ud til dig (der er stor forskel på bare ganske få meter)... Og tro det eller ej, der er også stor forskel på hvilke abbonementer der har været i ejendomen tidligere - det kan nemlig betyde der er mere rå kobber lagt ind, så der er bedre forbindelse (groft sagt).

Jeg tror ikke du har brokket dig igennem, det hjælper nemlig ikke. Du har haft mulighed for at få det gjort - så det er gjort. Din kammerat har så desværre ikke haft mulighed for at få det gjort, så det er ikke blevet gjort.
Trist sandhed, men cybercity lever (som så mange andre) under TDCs tyrani og nogle af deres kunder sidder altså på TDCs centraler, og som følge deraf tager det længere tid før de kan opgraderes til nye produkter (læs: solo).
Gravatar #21 - smiley
2. okt. 2006 21:26
#20

Tjae, han fik at vide da han ringede ind at han ikke ville få opgraderet før næste regning pga det talte som en nedgradering.

Og det virkede fint da jeg brokkede mig. Jeg spurgte hvorfor det ikke var gennemført, og fik svaret: "Hov, det forstår jeg ikke. Jeg får lige en til at fixe det, der går fra en halv time til en halv dag." Et kvarter senere gik det igennem.

Så jeg fatter ikke lige hvad du baserer det på.
Gravatar #22 - benz
2. okt. 2006 21:54
#20 Selvom det er lidt offtopic, vil jeg da også lige fortælle en historie omkring TDC og Cybercity. Jeg skal prøve at gøre den kort....

Jeg opsagte mit webspeed, og ville så have Cybercity Solo. Jeg fik at vide af CC, at det var en TDC central, og de kunne se, at jeg godt kunne få Solo hos dem. 10 dage senere, fik jeg så et afslag på det alligvel, fordi TDC havde meddelt CC, at jeg ikke kunne få CCs minimumshastighed - altså vel omkring 160 kbit lol. Det fandt jeg meget mærkeligt, for jeg bor i rækkehus som er bygget for 1,5 år siden, og hvis der ikke skulle være nok rå kobber på adressen så måtte de kalde mig Kurt. Det skal siges, at der havde været fastnettlf fra den forrige der boede her, men jeg havde ikke selv fastnet. CC opfordrede mig så til at ringe til TDC for at høre om jeg kunne få 8 mbit hos dem, for hvis jeg kunne det, kunne jeg også få det hos dem.

Det kunne jeg selvfølgelig godt, og hvad mere overraskende var, at jeg også kunne få 20 mbit, efter de havde målt linien ud til min adresse. Jeg gik så til bekendelse, og fortalte, at jeg da absolut ikke vil have deres dyre internet, og hvorfor jeg ikke kunne få Solo hos CC, når jeg nu kunne få det hos dem. Jeg fik så den forklaring, at kobberkvaliteten ikke var god på min adresse, og jeg derfor var nød til at få fastnet tlf hos dem, hvis jeg ville have Solo. Jeg spurgte ham derefter om kvaliteten af kobberet blev bedre af at have fastnet tlf lol. Han blev fuldstændig tavs, og gav mig så ret i, at det jo nok ikke passede alligvel.

Men det hele endte med, at jeg måtte betale for at få en fastnet tlf installeret for at få CC. Så nu skal den opsiges, og CC overtager så linien, når der er gået 6 mdr.

Se, det er monopol når det er værst. Ifølge CC havde de den slags sager dagligt. Ifølge dem, fik 99 % af kunderne internet hos dem, hvis de havde fastnet hos TDC, mens de fik flere og flere afslag fra TDC fra folk uden fastnet.
Gravatar #23 - Kadann
2. okt. 2006 22:36
#22 -

Jeg kunne også sagtens fortælle en del historier om CC, fra min tid i CC og endnu flere fra min tid i TDC Branchesalg, hvor vi dagligt havde kontakt med CC, som er mindst ligeså groteske.

Der bliver begået fejl hos alle udbydere, men den store og fæle konspiration findes ikke, er jeg ked af at fortælle dig, fordi hvis den gjorde og hvis CC rent faktisk kunne dokumentere at den gjorde, så ville den havne hos Telestyrelsen med det samme, et sted som CC hellere rejser sager en gang for meget end en gang for lidt. :)
Gravatar #24 - benz
3. okt. 2006 00:38
#22 Kan du så fortælle mig ret pædagoisk, hvorfor CC ikke vil sælge mig en forbindelse, uden at jeg har fastnet hos TDC? Selv TDC synker da ikke så lavt, at give CC skylden for det.

Sjovt nok, så ville hende jeg snakkede med inde ved CC, som var afdelingsleder for kundeservice, gerne have det skriftligt fra TDC, at jeg kunne få 8 mbit/20 mbit hos dem. Jeg prøvede af 2 omgange at få det skriftligt - først ved en hos salg, som sagde at han ikke havde så meget forstand på det.....altså at give skriftlige svar lol. Jeg prøvede så at kontakte dem via mail, og her fik jeg aldrig svar.

Men beviset må jeg jo stadig have, for jeg har afslaget fra CC, som de jo også selv har fået fra TDC, og så min ordrebekræftelse fra CC om at jeg godt kunne få min forbindelse (med fastnet).

Ja, hvis min konspirations teori ikke holder, så fatter jeg stadig ikke, hvorfor CC ikke hellere ville sælge mig Solo med telefoni, end at de skulle gå glip af den indtægt.

Fik jeg fortalt, at hende fra kundeservice rent faktisk sagde, at de ville klage til Telestyrelsen, hvis jeg kunne fremskaffe det bevis?

Det er klart for mig, det er klart for dem hos CC, og det er klart for de 5 kundemedarbejdere jeg snakkede med hos TDC. Ja, en af dem gav mig endda ret i, at de dagligt misbrugere deres monopol i den slags sager her.

Den eneste det ikke er åbenlyst for er dig Kadann, og det overrasker mig faktisk ikke.
Gravatar #25 - Kadann
3. okt. 2006 07:37
#24 -

Jamen, det er da helt fint for dig hvis de vil tage sagen til Telestyrelsen og nej, det fik du ikke fortalt, nu da du spørger så pænt. ;)

Som jeg skrev, så bliver det begået fejl hos alle udbyderne, og din fejl, som jeg skrev underforstået, er da selvfølgelig en grotesk en der ikke burde ske, men én sag er langt fra en konspiration.

Grunden til at CC ikke vil sælge dig en forbindelse uden fastnet er, som du selv skriver, at de ikke har en DSLAM på centralen selv og vælger de sandsynligvis en BSA-løsning fra TDC i stedet, som før i tiden var afhængig af en telefonlinie, men man kan nu sagtens bestille en BSA uden telefoni, hvilket CC burde være klar over. CC leverer i øvrigt ikke fastnettelefoni, men IP-telefoni, langtfra samme produktt.

Du kan jo evt. opfordre CC til at kontakte TDC Branchesalg igen og bede om en ny test af linien, da der kan være en del årsager til at testen viser noget forskelligt hos hhv. TDC Kundeservice og TDC Branchesalg, da det er afhængigt af hvilken måde man tester på - dog har den rå kobber ikke noget som helst med sagen at gøre, da du kan have rå kobber i overflod, men hvis dæmpningen er for høj på det, så er det ligegyldigt hvor mange kabler der går ind i huset og hvor nyt det er.

Den eneste det ikke er åbenlyst for er dig Kadann, og det overrasker mig faktisk ikke.


Du mener, til trods for at jeg ikke har nogen loyalitet overfor nogle af firmaerne længere, har arbejdet begge steder og rent faktisk ved hvordan tingene hænger sammen til daglig, modsat dig? :)
Gravatar #26 - jlor
3. okt. 2006 08:12
#21, jeg baserer det på at jeg sidder i CC support og jeg klarer den slags sager på dagligt basis.


#22, den måde man overtager rå kobber på fungerer noget underligt (vil jeg give dig ret i), men der er en 3-4 forskellige installationer der bliver kørt med, og det kan være en ny installation bliver indført hvis du får nyt fastnet tlf nummer hos enten CC eller TDC.. Og ved den installation kan det være du får mulighed for at få højere hastighed ud til CC.
Men CC lejer sig ind på TDCs central og jeg er ret sikker på CC får lidt mere støj på linjerne når de ligger på TDCs central.. Men jeg er langt fra sikker.. Virker også underligt på mig at TDC tjekker linjerne og de virker, indtil de hører du vil have CC - hvorefter de ikke virker.. Men igen, jeg er ikke 100% inde i hvordan en central ser ud og fungerer.
Gravatar #27 - fidomuh
3. okt. 2006 09:17
#15

Passer ikke. Rent faktisk kan du godkende ting i dagens Danmark ved din tilstiende accept. Det er ganske lovligt.


Stiltiende accept er slet ikke relevant i denne sammenhaeng :)
Lad mig vise forskellen :)

Det gør du f.eks også når du parkerer din bil på et overvåget sted, hvor det koster penge. Så godkender du også prisen uden at skrive under på noget.


Ikke hvis der ikke tydeligt er skiltet med det. Derved accepterer jeg at parkere min bil i selve handlingen.. Noegleordet her er "handling"... :)

Det gør du f.eks også når du rejser med off. transportmidler....jeg kunne blive ved...


Hvilket igen indebaerer en service som kraever en aktiv handling.
Hvis TDC blot leverer kabeltv hos mig, ogsaa selvom jeg maaske har bestilt det over telefonen, saa har de ikke noget juridisk krav medmindre de kan bevise at jeg har bestilt og accepteret samtligt krav de stiller, heri prisen.
Derfor kraever det en underskrift foer en evt. betaling kan kraeves.
I det hele taget er systemet lavet paa denne maade for at det skal kraeve en "handling" fra "kunden" for at acceptere evt. vilkaar og priser. Netop for at TDC ikke bare opstiller kabeltv og sender regninger til hoejre og venstre..
Gravatar #28 - benz
3. okt. 2006 13:36
#25 Jeg kan så lige som opfølgning sige, at jeg har fået Solo i dag - dog ikke 8mbit/512, men 2048/512 !!!

Til trods for, at TDC kan levere både 8 og 20 mbit, så kan de ikke levere det til CC. Jeg er først blevet opmærksom på det i dag, og vil nu gå videre med sagen.

Vil du have jeg skal ringe til TDC branchesalg, og få dem til verificere min linie? Vil det gøre dig tilfreds?
Gravatar #29 - Kadann
3. okt. 2006 14:02
#28 -

Hør her, jeg har prøvet at give dig et forslag til hvad du kan gøre, selvom du åbenbart er opsat på at svine mig til.

Hvad du gør, er sådan set mig 100% ligegyldigt. Du får dog intet ud af at ringe til TDC Branchesalg og det var i øvrigt heller ikke mit forslag, hvis du lige prøver at læse mit indlæg igen.
Gravatar #30 - benz
3. okt. 2006 14:17
#29 Well, om det er CC eller jeg der kontakter dem er vel ligegyldigt?

Nå, men jeg kontaktede Branchesalg, og fik fat i en Lau Lauritsen, som fortalte mig, at de kunne levere 7,5 mbit til min adresse. Det var hvad han kunne udmåle. Jeg spurgte så ham, hvorfor de ikke kunne levere det til CC? Jamen det var fordi CC havde udstyr på TDCs central, og så spurgte han mig fandme om hvilken router jeg havde - og jeg kunne sige Zyxel, hvorefter han svarede: Jamen så er det Zyxel udstyr de har på vores central, og vi bruger Siemens. Det er derfor CC ikke kan levere 8 mbit til dig !! Min router var åbenbart afgørende for, hvilken forbindelse jeg kunne få. LOL!!
Gravatar #31 - amokk
3. okt. 2006 14:35
#30 "Min router var åbenbart afgørende for, hvilken forbindelse jeg kunne få. LOL!!"

Det hænger vel sammen med hvilke ADSL standarder din router og udstyret på centralen understøtter..
Gravatar #32 - benz
3. okt. 2006 14:38
#31 Den understøtter mange standarder - og det gør de fleste routere altså. PPPOA og PPPOE er de mest almindelige, og jeg har aldrig haft en router der ikke understøttede dem.
Gravatar #33 - amokk
3. okt. 2006 15:17
#32 taler jeg om de lavere lag, ikke Access laget... PPPOE/A siger jo intet om den opnåelige hastighed. Jeg taler om de forskellige standarder for ADSL: http://en.wikipedia.org/wiki/ADSL
Linjen kan af gode grunde ikke blive hurtigere end den langsomste enhed (modem eller central) understøtter.
Gravatar #34 - benz
3. okt. 2006 17:19
#33 Jamen, nu har jeg efterhånden forklaret, at det er TDCs central de benytter. Derfor er den højest opnåelige hastighed den TDC måler ud. TDC Branchesalg udmålte den til 7,5 mbit.

MIN router har ikke en skid med hvilken hastighed jeg kan opnår fra centralen. Det var rent faktisk det han sagde. Routeren på centralen kan godt have noget med det at gøre - det giver jeg dig ret i.

Han prøvede også at bilde mig ind, at CC havde udstyr på TDCs central, hvilket CC hårdnakket benægter at have.
Gravatar #35 - Disky
4. okt. 2006 06:13
#34
TDC's branchesalg og lignende, er kendt for at bilde kunderne en løgn på, du er ikke den eneste jeg har hørt om, der har fået sådanne noget vrøvl fra dem.

De forsøger panisk at overbevise folk om at de er de eneste der kan levere, samtidigt med de chikanerer de andre udbydere :(
Gravatar #36 - Kadann
4. okt. 2006 07:18
#35 -

Du er klar over at Branchesalg ikke taler med privatkunder og at det max drejer sig om 10 slutkunder om ugen som havner i den afdeling, ved en fejl..?
Gravatar #37 - Disky
4. okt. 2006 08:22
#36
Ja det er jeg.

Og læg mærke til 'og lignende' jeg siger ikke at det KUN er branchesalg hos TDC der forsøger at bilde folk noget ind.

Forresten stå er kunderne jo også de andre udbydere :)
Gravatar #38 - Kadann
4. okt. 2006 08:34
#37 -

Ja, jeg er klar over at kunderne er hos de andre udbydere, som jeg skrev tidligere, så har jeg arbejdet i afdelingen. :)

Underligt nok, kan jeg ikke genkende hverken chikanedelen eller misledning af kunder, efter at have været i afdelingen i 1½ år.
Gravatar #39 - Disky
4. okt. 2006 08:58
#38
Du arbejdede jo også selv i afdelingen, så kan de jo godt være svært at se den problematik det har hos andre :)

Jeg kender flere der har arbejdet hos andre udbydere der havde kontakt til TDC branchesalg, og de har begge fortalt (uafhængigt af hinanden) om hvordan TDC branchesalg til tider har chikaneret dem.

Om det er 100% sandt aner jeg ikke, lyder bare mystisk to personer som ikke engang kender hinanden har oplevet samme problematik hos TDC.

Men det ville ikke undre mig, for jeg har selv fanget andre TDC afdelinger i at forsøge at bilde mig en løgn ind.

p.s. Jeg siger ikke at det KUN er TDC der har sådanne problemmer, men fejlfrie er de bestemt ikke.
Gravatar #40 - Kadann
4. okt. 2006 09:16
#39 -

Mit indtryk var nu at alle medarbejdere var utroligt opmærksomme på ikke at træde ved siden af, netop p.g.a. Telestyrelsen og andre herlige sager.. faktisk fik flere udbydere specielbehandling fordi de opførte sig som små børn, når de ikke fik deres vilje, ikke specielt heldigt i min bog.

Og jeg siger bestemt heller ikke at TDC er fejlfri, hvilket jeg har skrevet tidligere, jeg siger blot at jeg ikke har oplevet det der beskrives, mens jeg var i afdelingen - ingen tvivl om at der har været et par medarbejdere, incl. en enkelt af min kollegaer, som ikke var specielt serviceminded altid, men det kan jo også siges om alle andre udbydere. Flere af mine direkte kollegaer og folk i de andre dele af Branchesalg frygtede ligefrem at tale med visse medarbejdere fra andre udbydere og der var altid en håndfuld udbydere hvor man vidste på forhånd at det ville udvikle sig til en skrigekonkurrence, uanset hvor godt man gjorde sit arbejde.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login