mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
hmm
vil så håbe at de ikke bliver ligesom TDC.
Personligt mener jeg at man skal blive ved med at gøre det man er god til og lade andre om det de er gode til...
Men nu må ve se det kan være at CC kan blive gode her uden at glemme deres gamle kunder (mig)
vil så håbe at de ikke bliver ligesom TDC.
Personligt mener jeg at man skal blive ved med at gøre det man er god til og lade andre om det de er gode til...
Men nu må ve se det kan være at CC kan blive gode her uden at glemme deres gamle kunder (mig)
Har meget svært ved at se hvordan de skulle kunne konkurrere på markedet. Både TDC/Telia/tele2 leverer nøjagtig det samme produkt som Cybercity gør, bare over almindeligt fastnet...
#5 Prisen til mobilnettet styres af mobiludbyderne. Detd er holder prisen opppe er deres relativt store "termineringsafgift". Det eneste vi kan håbe på her er at der kommer en lovgivning på området. Før vil det ikke ændre sig, da mobiludbyderne tjener godt på dette. (og det er trods alt en del af deres eksistensgrundlag.)
Personligt skifter jeg nok også snart til CC, men ikek for at gøre brug af deres telefoni. Udelukkende ofr at slipe for mit fastnet abbonnement, og så portere mit fastnet-nummer til www.musimi.dk. DET er IP-telefoni til fornuftige og overskuelige priser!
Personligt skifter jeg nok også snart til CC, men ikek for at gøre brug af deres telefoni. Udelukkende ofr at slipe for mit fastnet abbonnement, og så portere mit fastnet-nummer til www.musimi.dk. DET er IP-telefoni til fornuftige og overskuelige priser!
"Prisen vil ikke komme til at ligge meget under markedsprisen."
menes der hermed at vi IKKE kan forvente at spare noget, eller er der fejl i sætningen?
#6 du skal også tænke på teleselskaberne har en stor interesse i at deres fastnetkunder også lige får sig en mobil og bruger den... så derfor de høje takster til mobiltelefoner, det koster jo det halve når man ringer mobil->mobil
menes der hermed at vi IKKE kan forvente at spare noget, eller er der fejl i sætningen?
#6 du skal også tænke på teleselskaberne har en stor interesse i at deres fastnetkunder også lige får sig en mobil og bruger den... så derfor de høje takster til mobiltelefoner, det koster jo det halve når man ringer mobil->mobil
#7 den er god nok. CC's tilbud bliver ikke særlig meget billigere end konkurrenterne derfor tvivler jeg også på produktets succes. Folk kender trods alt til fastnet, og hvis man skal have fat i alarmcentralen ville jeg nok også hellere køre over fastnet end over internet telefoni. Ved godt det sikkert er helt usandsynligt at CC's skulle gå ned, men for en sikkerhedsskyld.
Jeg ville naturligvis være villig til at skifte hvis det var væsentligt billigere, men til samme pris holder jeg nu stadig på fastnet.
Læs mere her: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/news.php?visSide=...
Her står også abonnementsprisen bliver 120-149 kr og opkald til mobil 160 eller 120 øre afhængig af tidspunkt...
Jeg ville naturligvis være villig til at skifte hvis det var væsentligt billigere, men til samme pris holder jeg nu stadig på fastnet.
Læs mere her: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/news.php?visSide=...
Her står også abonnementsprisen bliver 120-149 kr og opkald til mobil 160 eller 120 øre afhængig af tidspunkt...
Tror nu ikke CC får rigtig held med IPtelefoni med de priser...
Men mon ikke det giver nogle nye produkter på markedet? Håber det vil give lidt bedre priser mht. upload på deres forbindelser. Er træt af kun 128kbit/s upload. Der skal være min 256 og helst højere. Specielt når forbindelsen anvendes sammen med iptelefoni.
#1Endnu en grund til at Cybercity er den mest attraktive udbyder herhjemme?
Og hvor får du den ide fra? Har selv CC og er godt og grundig utilfreds med at de tager 100kr/måned for lave deres Cisco677 om til bridge istedet for router...
Men mon ikke det giver nogle nye produkter på markedet? Håber det vil give lidt bedre priser mht. upload på deres forbindelser. Er træt af kun 128kbit/s upload. Der skal være min 256 og helst højere. Specielt når forbindelsen anvendes sammen med iptelefoni.
#1Endnu en grund til at Cybercity er den mest attraktive udbyder herhjemme?
Og hvor får du den ide fra? Har selv CC og er godt og grundig utilfreds med at de tager 100kr/måned for lave deres Cisco677 om til bridge istedet for router...
Fatter ikke helt hvad der er hype i IP telefoni når priserne kun kommer til at ligge en smule under alm. telefoni..
Så er der jo ingen grund til at skifte sit fastnet abb. ud med dette.. tsk tsk
Så er der jo ingen grund til at skifte sit fastnet abb. ud med dette.. tsk tsk
#6 i know, de betaler en afgift på 49 øre per minut når et opkald går til et andet netværk, ligesom med sms, som bare er på 19,5 øre.. Men skype var i stand til at presse det ned på 10 øre... hvordan ved jeg ikke, men det kunne være interessant hvis CC kunne noget lign, hvilket jeg dog tvivler på.
Jeg har Cybercity ADSL og et Musimi brugernavn + en Grandstream Ethernet adapter -- alle disse ting gør, at jeg har et almindelig telefon-stik der bare sættes i min min hub og så en telefon i adapteren og voila: IP Telefoni uden at have computeren tændt!
(Jeg tror jeg gav små 500kr for adapteren som er præconfigureret hos Musimi.dk)
(Jeg tror jeg gav små 500kr for adapteren som er præconfigureret hos Musimi.dk)
Øhh .. Der er flere af jer, som snakker om IP-telefoni. Dette er jo IKKE tilfældet. Der er tale om VoDSL, hvilket betyder at trafikken kører over ATM nettet, for derefter at blive termineret på centralen.
Dette betyder bl.a. at man i kobberet kan sikre en bestemt kapacitet til telefonien (64Kb=ISDN) og dermed sikre en høj kvalitet. Det vil altså ikke være sæledes at ens telefon stinker, hvis man downloader meget.
Ydermere vil man sagtens kunne ringe til f.eks. 112, eftersom ens telefoni bliver termineret på centralen, og man derfor nemt kan se hvor personen ringer fra.
Dette produkt har altså INTET med IP-telefoni at gøre. CC skriver i nogle artikler, at de ønsker at lavere "dårlig" telefoni til meget billige penge, og her henvises der til IP-tlf. - Men det er altså ikke dette de ligger ud med.
- Jeg ser i hvert fald frem til produktet!
Dette betyder bl.a. at man i kobberet kan sikre en bestemt kapacitet til telefonien (64Kb=ISDN) og dermed sikre en høj kvalitet. Det vil altså ikke være sæledes at ens telefon stinker, hvis man downloader meget.
Ydermere vil man sagtens kunne ringe til f.eks. 112, eftersom ens telefoni bliver termineret på centralen, og man derfor nemt kan se hvor personen ringer fra.
Dette produkt har altså INTET med IP-telefoni at gøre. CC skriver i nogle artikler, at de ønsker at lavere "dårlig" telefoni til meget billige penge, og her henvises der til IP-tlf. - Men det er altså ikke dette de ligger ud med.
- Jeg ser i hvert fald frem til produktet!
Funktionsmæssigt er der jo ikke rigtigt noget nyt. De fleste af os i dag har vel en linie hvor signalet er splittet til ADSL og telefon.
Tilgengæld eksperimenterer jeg med VoIP hos Musimi. Glimrende produkt. Billigt, men lidt for besværligt for fru Hansen endnu. Jeg tror meget mere på sådanne produkter i længden, fordi det bringer prisen ned. Det eneste der mangler er ligt mere brugervenlighed og så ellers bedre roaming imellem alle VoIP udbyderne.
Kvaliteten kan sikres ganske flimrende med VoIP. QoS er løsningen.
Tilgengæld eksperimenterer jeg med VoIP hos Musimi. Glimrende produkt. Billigt, men lidt for besværligt for fru Hansen endnu. Jeg tror meget mere på sådanne produkter i længden, fordi det bringer prisen ned. Det eneste der mangler er ligt mere brugervenlighed og så ellers bedre roaming imellem alle VoIP udbyderne.
Kvaliteten kan sikres ganske flimrende med VoIP. QoS er løsningen.
.. og bottomline er at vi får 20 forskellige løsninger hvor ingen er kompatible. Hvorfor griber staten ikke ind og sikrer en standard? (hvilket de jo nok også gør .. om 5-8 år -når- nettet er udhungret)
Hvor bestiller man?... :)
Ej jeg syntes det lyder som en kanon idé.
Også selvom de ikke er voldsomt billigere end de andre.
Selv har jeg idag ikke fastnet telefon, og er allerede CC kunde.
Skulle jeg oprette en fastnet tenefon, ville det koste mig ~900 plus eventuel installation.
Hvis jeg kan få en kvalitetsløsning, via min nuværende DSL linie er det da klart at foretrække.
Som #13 skriver, så er det ikke nogen klampløsning.
Netop derfor kan de tillade sig, at tage sig betalt for den.
Dog tror jeg prisen vil falde med tiden.
Ej jeg syntes det lyder som en kanon idé.
Også selvom de ikke er voldsomt billigere end de andre.
Selv har jeg idag ikke fastnet telefon, og er allerede CC kunde.
Skulle jeg oprette en fastnet tenefon, ville det koste mig ~900 plus eventuel installation.
Hvis jeg kan få en kvalitetsløsning, via min nuværende DSL linie er det da klart at foretrække.
Som #13 skriver, så er det ikke nogen klampløsning.
Netop derfor kan de tillade sig, at tage sig betalt for den.
Dog tror jeg prisen vil falde med tiden.
1) Jeg forstår ikke hvorfor folk stadig sammenligner med Skype og 10øre til mobil .. Prisen hos Skype er IKKE 10øre til mobil (i danmark), men omkring 1.50kr/min.
2) Og, jeg forstår heller ikke rigtigt hvorfor i sammenligner så meget med IP-telefoni. Nogen skriver at de terminerer samtaler direkte fra centralen hvor ens DSL er koblet op .. Deres løsning lyder meget ala et omvendt skille-filter som vi kender idag ..
2) Og, jeg forstår heller ikke rigtigt hvorfor i sammenligner så meget med IP-telefoni. Nogen skriver at de terminerer samtaler direkte fra centralen hvor ens DSL er koblet op .. Deres løsning lyder meget ala et omvendt skille-filter som vi kender idag ..
#13: fra en brugers synspunkt er der umiddelbart ikke den store forskel på den løsning som jeg pt. har installeret via Cybercity/Musimi og den løsning som Cybercity nu lancerer. Om funktionaliteten ligger i at kobberet bliver delt eller om funktionaliteten ligger i at tale-signalet bliver transporteret over tcp/ip gennnem ADSL routeren - det er bedøvende ligemeget for os almindelige brugere (i hvert fald hvis du forstår at prioritere din data sådan at der altid er plads til datastrømmen fra telefon).
Mht. 112 -- så har du nok ret, hos Musimi angiver vi vores offentlige adresse når vi opretter os, men da det er VoIP så har man jo mulighed for at ringe 112 fra f.eks. USA og dermed bestille en udrykning i f.eks. Aalborg :)
Men så igen, hvis du har den løsning Cybercity forslår -- så er du jo *altid* tilsluttet den samme central og hvis du heller ikke flytter din VoIP så er Musimis løsning lige så god.
Summa-sumarum: VoIP og CC's kobberløsning kan ca. det samme (imho).
Mht. 112 -- så har du nok ret, hos Musimi angiver vi vores offentlige adresse når vi opretter os, men da det er VoIP så har man jo mulighed for at ringe 112 fra f.eks. USA og dermed bestille en udrykning i f.eks. Aalborg :)
Men så igen, hvis du har den løsning Cybercity forslår -- så er du jo *altid* tilsluttet den samme central og hvis du heller ikke flytter din VoIP så er Musimis løsning lige så god.
Summa-sumarum: VoIP og CC's kobberløsning kan ca. det samme (imho).
Jeg syntes først og fremmest at CC skulle tage sig sammen og ordne de problemer vi CCer oplever med deres net for tiden... Det er ved at blive rigtigt grumt med "pinglags" og linjer der er døde i helt op til 15-20 sekunder.
#20 Hvad er det for nogle CC problemer du snakker om ? jeg er selv kunde ved CC og har ikke opdaget noget, dog havde jeg problemer i starten men det løste de ved at sende mig en Cisco router i stedet for den Zyxel jeg fik fra dem til at starte med. så jeg vil foreslå at du ringer til dem og snakke med dem om det.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.