mboost-dp1

unknown

Cybercity lover bedring efter dårlig kundeservice

- , redigeret af Net_Srak

Cybercity har den seneste tid været meget kritiseret af kunder, for deres dårlige kunderservice, dette erkender de og lover at der skal rettes op på det. Cybercity mener at situationen er opstået, fordi de ikke har kunnet følge med i ansættelsen af medarbejdere der skal hjælpe kunderne, fordi de er vokset så hurtigt på det sidste.

Markedsdirektøren, Henrik Skov, udtaler i denne forbindelse;

Jeg har været meget ked af at høre om de forløb, som en række af vores kunder har haft. Det er simpelthen ikke acceptabelt, hvad der er sket i disse sager. Nogle kunder har blandt andet oplevet at få fakturaer og rykkerskrivelser på bredbåndsprodukter, som aldrig er blevet etableret

Det kan siges at Cybecity efter episoden med den stærkt kritiserede kundeservice, har fjernet bindingsperioden på sine bredbåndsprodukter, så utilfredse kunder kvit og frit kan opsige sit abonnement.





Gå til bund
Gravatar #51 - j_jorgensen
27. mar. 2007 07:33
Lige en opfølgning til min #44.. nettet er IGEN nede - det virkede da jeg gik i seng - og nu er det dødt igen... fedt, hva? og kan de gøre noget indtil jeg er ved udstyret igen i aften? nix... freaks.
Gravatar #52 - mikbund
27. mar. 2007 07:37
#48:
Jeg har nu også problemer med CC net. Det er specielt servere som kører over Telias net(min egen) som jeg får hostet. Jeg har dog ikke haft kontakt med deres support, endnu.

Hvis jeg uploader til den falder forbindelsen ud efter ca. 2-3Mbytes upload.

Samme test udført på en TDC adsl forbindelse sker uden problemer. Der er kun problemer med at sende til serveren, og altså ikke modtage fra den??? Downloader jeg fra den sker det problemfrit.

Det jeg tilgengæld kan konstatere er at forbindelsen i CCs tilfælde skal over frankfurt og noget level3 net. Kunne mistænke at fejlen ligger gemt hos nogle som CC peerer med.

Jeg er dog ikke utilfreds kunde hos CC, men de har da problemer som alle andre udbydere, og jeg tvivler at på det er problemfrit hos både TDC, TELE2 osv. Problemerne er muligvis anderledes.
Gravatar #53 - costas
27. mar. 2007 07:58
#48

Det lyder ikke specielt maerkeligt, CC havde problemer med en leverandoer af udlandstraffik, denne havde problemer paa et hub paa vejen til partypoker. Og det er ikke nu problemet opstaar, det er vel 1/2 aar siden. Og det er ikke mere maerkeligt end CC udemaerket var klar over det. I oevrigt hed den presseansvarlige Tue Aip, bare lige for at faa det paa plads.
Gravatar #54 - Disky
27. mar. 2007 07:59
#52
Balladen med routing problemer, er at de tit også er hos externe firmaer.

men de har da problemer som alle andre udbydere, og jeg tvivler at på det er problemfrit hos både TDC, TELE2 osv. Problemerne er muligvis anderledes.

Helt enig.

Alle udbyderne har problemer, ingen kan sige de er helt fejlfri.
Det er også derfor jeg pointerer at TDC og andre bestemt ikke skal gå fri.

I det mindste har Cybercity taget konsekvensen og indrømmet de har et problem, og endda fjernet bindingsperioden, for at det står utilfredse kunder frit at skifte, måske i håb om at det er bedre andre steder. Hvad er det man siger 'græsset er grønnere hos naboen' :)
Gravatar #55 - costas
27. mar. 2007 08:05
@Disky

Du kan evt soege paa pokernet, saa kan du se traaden med alle dem der havde probs med partypoker paa det tidspunkt. To supportere jeg snakkede med sagde med det samme de kendte til det specifikke problem, men at det var uden for deres netvaerk og derfor kunne de ikke goere noget.

Det passer dog ikke, de kan altid laegge pres paa deres leverandoer og kraeve at routningen forbedres, og true med at finde andre udlandstrafik udbydere.

Jeg har ALT dokumenteret paa mail, lige fra supportere der anerkender der er et problem hos cc-kunder, til den foerste mail hvor jeg bliver loejet lige op i hovededet. Og efterfoelgende mails hvor jeg giver dem en chance for at korrigere den foerste udtalelse. Men det ville de ikke, derfor er CC ganske enkelt nogle loegnere, laengere er den ikke. Hvis man finder ud af en person har loejet, og derefter som presseansvarlig svarer udenom i stedet for at give en undskyldning, saa er det sgu et svindlerfirma.
Gravatar #56 - costas
27. mar. 2007 08:13
#54

Ja CC tog konsekvensen da de ikke kunne goere andet. Da det kom paa tv og de blev udstillet gjorde de noget, og det er aldeles ikke flot eller beundringsvaerdigt.

De skulle goere noget foer det kom paa tv. Der var MASSER af sager + alle dem vi ikke har hoert om. CC har haft MASSER af tid til at goere noget, men de venter til de bliver haengt ud. Det siger endnu en gang noget om deres maade at drive forretning paa.

Jeg snakkede f.eks. ogsaa med en eller anden chef i forbindelse med partypoker problemet. Jeg fortalte om traaden paa pokernet, og at de havde et generelt problem. Det ville han ikke hoere paa, men han foreslog jeg skulle kontakte alle de brugere der havde problemet (paa pokernet) og faa traceroutes m.m.

Jeg foreslog de selv gjorde det, da jeg ikke kan se hvorfor jeg skal arbejde gratis for CC paa at loese deres problemer. Han afslog blank selv at goere noget og sagde de ikke gad gaa i offentlig dialog paa et forum.

Jeg foreslog han skrev en privat besked til brugerne med problemet, hvor de skrev at de var opmaerksom paa problemet samt at de gerne ville have traceroutes saa de hurtigst muligt kunne loese problemet. Det blev blank afvist af amatoeren.

CC ville maaske goere noget hvis jeg gjorde arbejdet for dem, ellers gad han i hvert fald ikke goere noget. Mage til amatoerer skal man sgu lede laenge efter.
Gravatar #57 - WDW
27. mar. 2007 08:31
Mon ikke de har tralvt med at levere hurtigt internet :o)

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=30514

NICE!
Gravatar #58 - vision-dk
27. mar. 2007 08:31
Jeg har haft Cybercity i flere år og har kun været godt tilfreds med mit bredbånd (+ adsl telefoni det sidste års tid). Det eneste der virkelig irriterer mig ved dem er ventetiden på deres support, har ofte prøvet at vente 20 min. for at blive stillet videre og vente 20 min igen. Værste ventetid har været 50 min. på at komme igennem til den første...uacceptabelt!!
Til sammenligning havde jeg engang debitel som mobilselskab, de havde på daværende tidspunkt (og måske stadig?) en garanti for at man maks. skulle vente 1 min. De overholdt det faktisk, ventede aldrig mere end 30 sekunder.
Gravatar #59 - Disky
27. mar. 2007 08:51
#55
Det er sikkert routing problemer.

Jeg har forresten læst tråden jeg fandt på pokernet :)

Det spøjse er bare at mange andre poker sites virker uden problemer, dette kan både være routing problemer, men bestemt også at den pokerapplikation du anvender er meget følsom over for netværks detaljer, så som tabte pakker, lang delay tid osv.

Men lige frem forlange at Cybercity skal finde nye routing partnere osv. bare fordi du ikke kan spille poker på et enkelt pokersite er måske lidt meget at forlange :)
Men det er da uden tvivl skide irriterende for dig.

De skulle goere noget foer det kom paa tv. Der var MASSER af sager + alle dem vi ikke har hoert om. CC har haft MASSER af tid til at goere noget, men de venter til de bliver haengt ud. Det siger endnu en gang noget om deres maade at drive forretning paa.

Hvis du tror de andre udbydere er en skid bedre, er du nok lidt naiv (ingen kritike af dig som person) For tro mig sådanne er de andre bestemt også.

hvor de skrev at de var opmaerksom paa problemet samt at de gerne ville have traceroutes

Hvad er det lige der skulle være galt med den traceroute jeg postede ?
Gravatar #60 - Y-Ninja
27. mar. 2007 09:56
Jeg har også CC, og det kører fint. Dog fik jeg oplyst at jeg godt kunne få SOLO produktet betalt af mit firma(så jeg kan spare 50%). Dette mener de så pludselig ikke er tilfældet alligevel. Fedt at betale 400 kr om måneden(8 mbit) når det burde koste mig 200. Tak CC.
Gravatar #61 - mikkel.ras
27. mar. 2007 10:38
Tjaa, jeg har lige så lige lagt røret på fra en samtale med kundeservice.

Servicen var for så vidt god nok, det ene minut jeg snakkede med ham der fyren. Dette kan dog ikke siges om de 42 minutter jeg ventede på at få lov til at snakke med ham.

Det er virkelig dårlig service. Men er da også glad for, at jeg har opsagt abonnementet.
Gravatar #62 - Sattie
27. mar. 2007 15:59
#52
Telia skulle tilfældigvis lege med deres routing i eu i løbet af q4 2006->q1 2007. Der var en helt måned hvor hele deres centrale eu trafik var totalt fucked up. Her snakker vi mindst en pingtid på 260ms+. Det heldige var dog at deres nordiske net ikke var påvirket, så det var kun hvis du ville til .pl .de .at .. osv. Dette problem blev dog fikset efter ca. en måned, hvor pingtiden så igen faldt til 19ms.
Nu håbede man så self. at problemerne med deres backbone opgradering var ovre, men ak nej! De besluttede sig efterfølgende for at opgradere deres nordiske net, hvilket man absolut ikke kan kalde for problemfrit. En bestemt node i stockholm (ja, elsker at noget at vores traffik går via stockholm, til hvad der er syd for os..), havde en ping tid på over 300ms, i næsten 2 en halv måned (slutning dec. til start feburar).

Problemet var dog ikke størrer, end hvis du var en stor isp, så peerede du da bare med nogle andre knudepunkter, end den i stockholm - som telia jo heldigvis har et par stykker af.
Kort fortalt har andre ikke haft problemer fordi de har været opkoblet via andre nodes med telia også, hvor cc højest sandsynligt kun har den peeret via stockholm (En eller anden absurd grund er telia.dk og telia.se ikke direkte peeret...).

Men tilbage til ontopic:
Var cc kunde i godt og vel 5 år ca. og oblevede aldrig problemer med linjen, bortset fra de vist 3 gange hvor centralen/deres udstyr, blev opgraderet. Hastigheder/Routings lå altid mægtig fint, versus andre udbydere her i dk.
Min nuværende isp, kan der desværres ikke siges samme om. Her bliver man konsekvent "limited" til en 8mbit linje ind (pr thread), hvis man henter fra "dyre" peeringsnoder. Maks belastende...
Gravatar #63 - Mezzo
28. mar. 2007 07:30
#49

Jeg fik mit net idag som lovet efter kun 2mdr ;) !
Gravatar #64 - Seekers-
28. mar. 2007 08:18
Heh, ringede og sagde jeg havde problemer med at få routeren/modemet til at oprette forbindelse til den store verden nogen gange efter at have slukket helt for den. Fik så at vide jeg bare kunne lade det stå tændt :S Der var jo ingen grund til at slukke det.... (Super support)

Har da heldigvis aldrig modtaget ekstra regninger på ting og sager som jeg ikke har bestilt :P

Generalt er jeg ganske tilfreds med dem og overvejer ikke at skifte dem ud.
Gravatar #65 - Ramion
28. mar. 2007 18:09
Jeg har haft CC i 4 år nu og har altid været meget tilfreds med dem.. Sammenlagt tror jeg i alt den tid jeg har haft 1 dags downtime (som jeg har lagt mærke til) og har aldrig modtaget en regning fra dem om noget jeg ikke selv havde bestilt. Deres support har ihvertfald været god de gange jeg har ringet. Har dog ikke haft ringet ind til dem det sidste års tid.. så det kan godt være det er blevet ringere. Eneste problem jeg har haft var da jeg skulle flytte på et tidspunkt, tog det 4 uger at få flyttet forbindelsen.. men det var nu ikke CC's skyld. Det var TDC der påstod min adresse ikke fandtes >_<
Men har da fået opgraderet min forbindelse fra min originale forbindelse fra 512/128 opgradret jævnligt, til min nuværrede 8mbit/768 kbit.. så det er jo ikke så ringe. Men nu kommer der fibernet til Frederikshavn hvor jeg bor til sommer.. så det er nok noget jeg håber på når jeg kan :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login