mboost-dp1

Corsair

Corsair tilbagekalder 120 GB SSD

- Via Corsair - , redigeret af Pernicious , indsendt af burgurne

Corsair har knap sendt deres Force 3 120 GB SSD på gaden, før de nu må tilbagekalde den. Ifølge Corsair har man oplevet et alt for stort antal af de nye diske, der ikke lever op til specifikationerne.

Corsair anbefaler at man stopper med at bruge sin disk, også selv om man ikke har oplevet nogen problemer og får den byttet hurtigst muligt. Disken har partnummer CSSD-F120GB3-BK.

Fejlen findes i firmwaren til disken, men består også af en hardwarefejl, hvorfor det ikke er muligt at fikse den med en firmwareopdatering.

60 GB og 240 GB modellerne i Force 3 serien er ikke ramt af problemet.





Gå til bund
Gravatar #1 - Slettet Bruger [3676932455]
10. jun. 2011 10:24
Ikke yderligere specificeret hvad problemer er?
Gravatar #2 - el_barto
10. jun. 2011 10:26
Det har været fremme at det er controlleren. Alt det andet er vel også bare "dum" hardware, så fejlen må vel næsten ligge i controllen.

På den anden side har OCZ en SSD med samme controller (SandForce) der ikke er berørt (indtil videre).
Gravatar #3 - HerrMansen
10. jun. 2011 10:29
Syntes sgu det er lidt pinligt at de ligefrem beder om at få diskene tilbage FØR de sender en erstatning - specielt når fejlen nu ligger hos dem selv. Dér syntes jeg godt at de kunne lære af f.eks. Logitech, som generelt bare sender en RMA erstatning med kurer som ankommer indenfor 2-3 dage (Danmark).
Gravatar #4 - Jawa Striker
10. jun. 2011 10:29
De har bare loddet dem alle sammen forkert på :D

Simple as that^^
Gravatar #5 - pezzen
10. jun. 2011 10:50
#3

Man kan sgu da ikke bare sende diske ud til folk der påstår de har en disk med fejl på :P
Gravatar #6 - ShashinDK
10. jun. 2011 10:53
HerrMansen (3) skrev:
Syntes sgu det er lidt pinligt at de ligefrem beder om at få diskene tilbage FØR de sender en erstatning - specielt når fejlen nu ligger hos dem selv. Dér syntes jeg godt at de kunne lære af f.eks. Logitech, som generelt bare sender en RMA erstatning med kurer som ankommer indenfor 2-3 dage (Danmark).

Jf. nyheden opfordrer de bare folk til at få deres harddiske byttet og tilbagekalder dem, der ikke er blevet solgt til slutkunder endnu.

og som #5 skriver, kan man ikke bare sende nye ud.
Gravatar #7 - HerrMansen
10. jun. 2011 11:12
#5 & #6: Det kan man da! De kan sagtens udbede folk om en købskvittering + et screenshot/foto af disken med dens serienummer på. Præcist som Logitech gør.
Gravatar #8 - Fawlty
10. jun. 2011 11:31
SlettetBruger (1) skrev:
Ikke yderligere specificeret hvad problemer er?


som #2 siger, er det SF-2200 controlleren der har stabilitetsproblemer.

Historien blev bragt i forgårs i PCWorld: http://hc.pcworld.dk/art/116568

og de citerer sweclockers.com
Gravatar #9 - Net_Srak
10. jun. 2011 11:35
Det lyder umiddelbart underligt at det skulle være en decideret fejl i kontrolleren, eftersom 60GB og 240GB verionerne ikke har problemet. Jeg ville forvente at alle størrelser ville have et problem ellers, men kan jo selvfølgelig være konfigurationsspecifik.
Gravatar #10 - Fawlty
10. jun. 2011 11:59
#9 ja, hvis du læser på ocz forum (se link nedenfor) vil du se at det også har ramt deres 120gb vertex 3 ssd.

"Tony" på forummet er repræsentant for OCZ og fortæller at det er meget mere kompliceret end man lige regner med. Han nævner at det kan være et problem i forbindelse med løbende udvikling med amd og intel drivere - at vertex 2 og vertex 3 har forkellige features som måske problemer i firmware.

følg med her: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread...
Gravatar #11 - king4s
10. jun. 2011 12:40
Great!!! Har lige lavet et opsætning til en kunde nøjagtigt med den disk.
Gravatar #12 - DeathOfNames
10. jun. 2011 13:19
Til trods for den paniske tilstand alt er i, så ser det ud til, at problemerne omkring OCZ's drev er relateret til firmware og ikke hardware, da de ikke benytter SandForce's referencedesign. Det er i hvert fald deres officielle udmelding jf.

OCZ Statement

Problemet med deres drev handler tilsyneladende kun om firmware. Det lader til, at det specielt er version 2.06, som folk har problemer med.
Gravatar #13 - king4s
10. jun. 2011 13:53
Og her med en forklaring på hvorfor lortet bluescreen'et der jeg prøvede køre xp i vmware.
Gravatar #14 - thomasmorkeberg
10. jun. 2011 15:01
DeathOfNames (12) skrev:
Problemet med deres drev handler tilsyneladende kun om firmware. Det lader til, at det specielt er version 2.06, som folk har problemer med.


Ja tak! har lige købt en Vertex 3 og den har det med at forsvinde fra BIOS en gang imellem.
Så er man simpelthen nød til at slukke computeren helt i 2-5 min og starte den igen.
Det er bare ikke godt nok når man har givet 2000 for en SSD.
Kan ikke gå hurtigt nok med at få en ny firmware ud!!!
Gravatar #15 - ShamblerDK
10. jun. 2011 16:35
#14: Jeg håber du har kontrolleret den disk i en anden computer... dét der lyder helt klart som et motherboard-problem og ikke et problem med disken. Specielt fordi du siger man er nød til at slukke computeren i 2-5 mins. Der skulle ikke gerne være nogle lyt-kondensatorer i disken, kraftige nok til at holde strøm mere end få sekunder, men masser på bundkortet hvor CMOS-batteriet også sidder.

On-topic:

Synes det er HELT suverænt at de kommer ud med det samme og erkender der er en fejl med produktet og ydermere tilbyder ombytning. Rigtigt mange firmaer (specielt Apple!) kunne lære noget af det.
Gravatar #16 - TheAvatar
10. jun. 2011 17:21
#14
Jeg skulle bare lave et hurtigt powercycle, men det der oplevede jeg med min Corsair 120GB F120GB2.
Den kørte som regel nogle dage, op til ca. 14 dage, og så døde den. Ved en reboot, fandt BIOS ikke disken. Hurtigt powercycle, så virkede det.
Det sjove var, efter fejlen opstod kunne jeg konsekvent påvise fejlen, når jeg startede Winamp, dvs. jeg havde altid 2 crashes efter hinanden.
Jeg clonede min disk (blockbased) til ombytteren, og så har det spillet perfekt lige siden.
Gravatar #17 - Fawlty
10. jun. 2011 17:41
#14 så vidt jeg kunne se var det netop et af symptomerne. Der er et workaround på forummet: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread...

Se om det vil gælde for dig. Good luck ;)


Edit: PS. der er blandede resultater, men hvis det virker, kan du måske foreslå rettelse til OP så alle kan se løsningen.
Gravatar #18 - Fawlty
10. jun. 2011 17:49
#17 on second thought så virker det lidt som ønsketænkning.

Jeg ville nok følge anbefalingen fra OCZ om at kontakte support for hjælp og ellers afvente firmware update, som de arbejder på.
Gravatar #19 - spectual
11. jun. 2011 23:37
Man får indtryk af at der generelt er meget bøvl med ssd firmware. Jeg har selv 2 ocz ssd'er, som begge har haft mange fejl i firmwaren. Det må enten være meget kompliceret eller meget svær at teste.
Gravatar #20 - majbom
14. jun. 2011 08:46
hmm jeg har en 120gb vertex3, men jeg ved ikke om den har det omtalte modelnummer.

eneste problem jeg har haft har været en min maskine frøs jævnligt - nogle gange kom den i gang igen efter lidt tid, men andre gange måtte jeg reboote den.

det er blevet løst ved at fjerne intels rapid storage driver og siden har der ikke været problemer.

men jeg skal da lige have tjekket mit nummer alligevel...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login