mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Fra artiklen:
Om jeg så ville lave 2^512+ kopier af min original CD/købte musikfil, så kommer det ikke dem ved, så længe jeg ikke sælger eller videregiver kopierne til andre.
Enhver begrænsning i antallet af kopier jeg kan lave er UACCEPTABELT.
"If, particularly, the technology allows two-to-three burns, that's well within acceptable limits and I don't think why consumers should have any complaints," Wright said.
Om jeg så ville lave 2^512+ kopier af min original CD/købte musikfil, så kommer det ikke dem ved, så længe jeg ikke sælger eller videregiver kopierne til andre.
Enhver begrænsning i antallet af kopier jeg kan lave er UACCEPTABELT.
"We are feeling the decline in our store sales, especially with regard to R&B and the hip-hop world,"
LOL, så os der hører rigtig musik kan vide os relativt sikre fremover ? Cool ;D
Velvet Revolver's "Contraband," released last year, was equipped with such copy-protection technology and grabbed the top sales spot in its debut week.
Mon ikke det havde lige så meget med Gunnars Roser at gøre ?
Hmmmm .....
Psycho -- korrekt. Lige indtil den dag begynder at indbygge deres pis i hardwaren. :)
Det minder mig om at jeg lige hørte et meget interessant indslag i radioen om hvordan de store pladeselskaber faktisk er godt i gang med at blive konkurreret ud af en masse mindre pladeselskaber. Hvorfor? Jo, det er meget simpelt. De store selskaber har en generel taktik med at købe tusindvis af kunstnere og så udgive titusindvis af plader (CDer) hvert år. Kunstnerne skal betales, der skal betales for reklame, distribution, osv. osv...
Størstedelen af pladeudgivelserne bliver overskygget af en mindre procentdel der så måske bliver populære og sælger godt. Der er ekstremt mange af deres udgivelser der næsten ikke sælger, og det har ikke noget at gøre med piratkopiering. Men det har rigtignok noget at gøre med ny teknologi. Hovedsageligt Internettet har givet rum og mulighed for mindre pladeselskaber at skyde op og tjene penge på at støtte nogle relativt få kunstnere ad gangen. Selskaber der ofte er startet af andre kunstnere der har været mere eller mindre frustreret af de store selskaber.
Og de store selskaber _forstår_ simpelthen ikke hvorfor de taber penge!... Okay, det kan være de _tror_ de har forstået det, og dermed har rettet blikket mod piratkopiering, fordi det virker så indlysende. (mit gæt)
Jeg må sige at jeg mange gange har kigget imponeret på det enorme udvalg af musik man kan finde i diverse forretninger, og så kigger lidt håbløst på den maskine de har opstillet, hvor man kan lytte til sølle 10 udvalgte plader :P
Hvis man vil have en chance for at sælge meget fra et så stort udvalg, skal priserne være lavere, og man skal have en mulighed for at lytte til alt hvad man vil først. iTunes kan vel ses som et godt, successfuldt eksempel på det koncept. Omend jeg selv foretrækker at fremhæve magnatune.com, pga. DRM-fis i iTunes ;)
Størstedelen af pladeudgivelserne bliver overskygget af en mindre procentdel der så måske bliver populære og sælger godt. Der er ekstremt mange af deres udgivelser der næsten ikke sælger, og det har ikke noget at gøre med piratkopiering. Men det har rigtignok noget at gøre med ny teknologi. Hovedsageligt Internettet har givet rum og mulighed for mindre pladeselskaber at skyde op og tjene penge på at støtte nogle relativt få kunstnere ad gangen. Selskaber der ofte er startet af andre kunstnere der har været mere eller mindre frustreret af de store selskaber.
Og de store selskaber _forstår_ simpelthen ikke hvorfor de taber penge!... Okay, det kan være de _tror_ de har forstået det, og dermed har rettet blikket mod piratkopiering, fordi det virker så indlysende. (mit gæt)
Jeg må sige at jeg mange gange har kigget imponeret på det enorme udvalg af musik man kan finde i diverse forretninger, og så kigger lidt håbløst på den maskine de har opstillet, hvor man kan lytte til sølle 10 udvalgte plader :P
Hvis man vil have en chance for at sælge meget fra et så stort udvalg, skal priserne være lavere, og man skal have en mulighed for at lytte til alt hvad man vil først. iTunes kan vel ses som et godt, successfuldt eksempel på det koncept. Omend jeg selv foretrækker at fremhæve magnatune.com, pga. DRM-fis i iTunes ;)
folk i min familie ved ikke at det er ulovligt at købe en brændt cd, lidt fucked, men de ku da prøve at lave en oplysningskampagne, måske det ku hjælpe et par procent.
hvis pladebranchen ska gøre noget bliver de nødt til at gå efter de små fisk så alle kender nogen der er blevet snuppet og derved ikke tør at have noget med ulovlig musik at gøre. men det er nok bare lidt dyrt :/
har hørt om arbejdspladser hvor folk har lagt sedler med titler på de cd'er de brænder mod betaling samt tlf-numre :/
hvis pladebranchen ska gøre noget bliver de nødt til at gå efter de små fisk så alle kender nogen der er blevet snuppet og derved ikke tør at have noget med ulovlig musik at gøre. men det er nok bare lidt dyrt :/
har hørt om arbejdspladser hvor folk har lagt sedler med titler på de cd'er de brænder mod betaling samt tlf-numre :/
har hørt om arbejdspladser hvor folk har lagt sedler med titler på de cd'er de brænder mod betaling samt tlf-numre :/
Har hørt om arbejdspladser hvor en eller flere medarbejdere gladeligt brænder til alle der ønsker i bytte for to tomme CDer.
Det er der desvære ikke noget nyt i.
Men ja, RIAA, IFPI, MPAA, APG har alle groft misforstået hvad det går ud på. De ønsker og tror stadig på at det kan lade sig gøre at bibeholde det monopolgreb de har om menigmand, der tvinger dem til at komme til vandhullet hver gang de vil have musik. De har levet højt og fedt på det i årtier nu og har hvilet på laurbærene, det er derfor de ikke er istand til at følge med markedet nu.
Tamt at de ikke kan finde andre løsninger end tvang og underkastelse. Det eneste det medfører er endnu lavere moral blandt deres "kunder" eller skal vi kalde dem potentielle klienter.
Som alle eksempler på DRM og lignende "beskyttelse" har vist er det en tabt kamp der i sidste ende kun gør deres produkter dyrere og dermed mindre konkurencedygtige. Mon ikke de burde fokusere lidt mere af deres energi og resourcer på at skabe en "højere moral" og billigere produkter og som også nævnt før, tynde ud i bestanden af får så man får lidt højere kvallitet per CD lanceret !?
Vås!...
Har ikke brændt en cd i evige tider.
The piratebay er da meget mere effektivt... ;)
Men hvis jeg finder noget jeg kan lide, er jeg nu ikke bleg for at købe det. SÅFREMT DET ER DRM FRIT!!! Men når jeg så besøger den lokale butik, og ser den pågældende plade ser jeg CopyControl mærket. Det var ærgeligt. Ville ellers gerne have haft det på en CD... :(
Har ikke brændt en cd i evige tider.
The piratebay er da meget mere effektivt... ;)
Men hvis jeg finder noget jeg kan lide, er jeg nu ikke bleg for at købe det. SÅFREMT DET ER DRM FRIT!!! Men når jeg så besøger den lokale butik, og ser den pågældende plade ser jeg CopyControl mærket. Det var ærgeligt. Ville ellers gerne have haft det på en CD... :(
Jeg bliver næsten pinligt berørt på RIAA's vejne, hver gang de lukker den slags lort ud i æteren. Selvfølgelig er der tab fordi folk piratkopierer. Men at give piratkopiering 100% af skylden? Nok næppe. F.eks. ser jeg aldrig Tv mere, jeg har min computer, hvor jeg ser en dvd til maden eller lign. Hører lidt musik og spiller lidt WoW. Hvad skal jeg så med et TV? Det er jo samme situation musikbranchen er i. Hvorfor skal folk høre musik? Der er tusind andre ting at lave. Og ja gad vide hvorfor RnB og hip-hop er faldet i salg... Måske fordi der er 3-4 kunstnere inden for den genre der rent faktisk laver originalt musik.
Ja det er også ved at være pænt lang tid siden jeg har brændt noget som helst.
Længe leve Creative Zen Touch med 40 gig plads !!
Jeg ville under normale omstændigheder kunne nøjes med at høre radio, hvis ikke det lige var for det faktum at der stort set ikke bliver spillet andet end pop-snask på alle kanalerne.. af en eller anden grund alt det jeg ikke bryder mig om.
Så selv om stationerne spiller min musik eller ej er jeg ikke en kunde for dem... den slags mennesker er der ved at komme mange af. Mon ikke de er i "krise" fordi deres kunder er mættede flere steder fra ?
Og ja du har evigt ret #12, der er for meget andet at give sig til plus de to genrer er uendeligt overmættede af kunstnere med way too little to say !!
Længe leve Creative Zen Touch med 40 gig plads !!
Jeg ville under normale omstændigheder kunne nøjes med at høre radio, hvis ikke det lige var for det faktum at der stort set ikke bliver spillet andet end pop-snask på alle kanalerne.. af en eller anden grund alt det jeg ikke bryder mig om.
Så selv om stationerne spiller min musik eller ej er jeg ikke en kunde for dem... den slags mennesker er der ved at komme mange af. Mon ikke de er i "krise" fordi deres kunder er mættede flere steder fra ?
Og ja du har evigt ret #12, der er for meget andet at give sig til plus de to genrer er uendeligt overmættede af kunstnere med way too little to say !!
Er dette emne ikke oppe og vende konstant? Mener da ikke det er meget siden jeg her på siden at en anden konstaterede det faktisk gik meget bedre efter folk var begyndt og hente mere musik? Er det mig der er forkert på den her?
Tja, det er jo den samme gamle plade der bliver vendt, hvis pickuppen da ikke har ramt en rille.
De vil jo aldrig komme af med pirateri, folk elsker jo gratis/billige ting.
De vil jo aldrig komme af med pirateri, folk elsker jo gratis/billige ting.
Jeg kan godt finde på at måske tilskaffe mig det, men det er da også kun for at høre det, er det noget jeg kan lide køber jeg det da. Synes bare ikke jeg magter og give penge for et album hvis jeg nu alligevel ikke kan lide det. Måske forkert holdning, men kender mange som ``gør'' det på den måde
Refuge du har intet at skamme dig over. Jeg kender personligt ingen der går ned i en forretning og køber et par bukser uden at prøve dem på.
Jeg ved godt der er nogle ignoranter derude i danland der mener at når man har hørt et nummer så har man fået fuldvaluta, men det er jeg nu ikke helt enig i. For mig er det at sammenligne en prøve af et par bukser med at have opnået fuld valuta af bukserne... Giver det måske mening ?
Det er sandt at på næsten alle de nye lovlige købe tjenester er det muligt at høre noget af nummeret eller en forringet udgave af samme, men er det ikke bare at udlevere et par shorts til prøve når man gik efter de fede lærredsbukser ?
Ja diskutionen er meget ensidig, men det tror sgu da pokker når IFPI og APG ikke er villige til at tage diskutionen om med andre end deres politiker venner, hvem de håber kan gøre mere for deres sag uden at spørge hvad vi andre mener.
Jeg ved godt der er nogle ignoranter derude i danland der mener at når man har hørt et nummer så har man fået fuldvaluta, men det er jeg nu ikke helt enig i. For mig er det at sammenligne en prøve af et par bukser med at have opnået fuld valuta af bukserne... Giver det måske mening ?
Det er sandt at på næsten alle de nye lovlige købe tjenester er det muligt at høre noget af nummeret eller en forringet udgave af samme, men er det ikke bare at udlevere et par shorts til prøve når man gik efter de fede lærredsbukser ?
Ja diskutionen er meget ensidig, men det tror sgu da pokker når IFPI og APG ikke er villige til at tage diskutionen om med andre end deres politiker venner, hvem de håber kan gøre mere for deres sag uden at spørge hvad vi andre mener.
#6
Haha, det tænkte jeg også da jeg læste det. :-)
Der er slet ingen af disse plade-folk som måske kunne konkludere at folk er blevet trætte af den evindelige mainstream af musik ? Og de mere non-mediefremstødte plader, jamen, dem henter man på nettet, for ellers skal du finde en lille obskur butik ned af en sidegade, for at få musik som ikke handler om gangstere og hvor meget puntang de får / ikke får.
Man spiller pladen fra sidegaden / nettet for en kammerat som bliver lige så glad for noget alternativt - man laver en kopi til ham, for cd'en er svær at hitte. Og nu har man dem jo lige tilfældigvis liggende i .mp3 format ...
Når der så endelig er noget non-RnB / non-rap som får "den store opmærksomhed" såsom Velvet Revolver (uden tvivl kun som følge af den store Gunnars Roser success) så eksploderer salget ; det er ikke mega-pop og skiven er til at købe i de fleste butikker.
I bund og grund : Det kan ikke være plade-folkene som er ved at nå den (for dem) uhyggelige konklusion, at vi ikke gider betale så meget for det samme monotome beat hele tiden ?
(dette er ikke flamebait - og jeg er ikke ude på at genere nogens musiksmag. Det er bare lige en hurtig konspirationsteori (hehe) som det kunne være sovt at få lidt input på)
LOL, så os der hører rigtig musik kan vide os relativt sikre fremover ? Cool ;D
Haha, det tænkte jeg også da jeg læste det. :-)
Der er slet ingen af disse plade-folk som måske kunne konkludere at folk er blevet trætte af den evindelige mainstream af musik ? Og de mere non-mediefremstødte plader, jamen, dem henter man på nettet, for ellers skal du finde en lille obskur butik ned af en sidegade, for at få musik som ikke handler om gangstere og hvor meget puntang de får / ikke får.
Man spiller pladen fra sidegaden / nettet for en kammerat som bliver lige så glad for noget alternativt - man laver en kopi til ham, for cd'en er svær at hitte. Og nu har man dem jo lige tilfældigvis liggende i .mp3 format ...
Når der så endelig er noget non-RnB / non-rap som får "den store opmærksomhed" såsom Velvet Revolver (uden tvivl kun som følge af den store Gunnars Roser success) så eksploderer salget ; det er ikke mega-pop og skiven er til at købe i de fleste butikker.
I bund og grund : Det kan ikke være plade-folkene som er ved at nå den (for dem) uhyggelige konklusion, at vi ikke gider betale så meget for det samme monotome beat hele tiden ?
(dette er ikke flamebait - og jeg er ikke ude på at genere nogens musiksmag. Det er bare lige en hurtig konspirationsteori (hehe) som det kunne være sovt at få lidt input på)
Hvor er lobbyisterne fra den modsatte lejr?
Hvis der skal gøres noget, må vi lovgive os ud af det. Penge og magt giver nu engang et ego- og grådighedsboost, der ikke kan bekæmpes med fine argumenter på et forum. Der bør startes en seriøs og mere realistisk græsrodsbevægelse (modsat piratgruppen), der kan udføre noget reelt lobbyarbejde, der i sidste ende kan føre til forbud mod kopibeskyttelse. Da vi desværre er med i den forbandede union bliver det en endnu sværere kamp.
Alternativet er lobbyarbejde ude omkring kunstnerne der ofte har langt mere socialistisk moral end pladeselskaberne. Et aktivt arbejde med at få kunstnerne til at skriver under med pladeselskaber der også varetager kundens interesser vil kunne skabe et helt nyt grundlag for et pres på lovgiverne.
Det er en lang og sej kamp, men det er den vej man må gå, for det er tydeligvis ikke et godt nok signal at folk piratkopierer.
Hvor mange kunstnere lærer folk at kende gennem de officielle kanaler som radio, reklamer, diskoteker og mund til mund og hvor mange lærer man at kende som "pirat". Jeg kom blot til at tænke på det da jeg tydeligvis havde et langt større arkiv (mentalt) af forskellige kunstnere end mine teknologiidiotiske venner og derfor et langt større grundlag for at købe en god cd.
Hvis der skal gøres noget, må vi lovgive os ud af det. Penge og magt giver nu engang et ego- og grådighedsboost, der ikke kan bekæmpes med fine argumenter på et forum. Der bør startes en seriøs og mere realistisk græsrodsbevægelse (modsat piratgruppen), der kan udføre noget reelt lobbyarbejde, der i sidste ende kan føre til forbud mod kopibeskyttelse. Da vi desværre er med i den forbandede union bliver det en endnu sværere kamp.
Alternativet er lobbyarbejde ude omkring kunstnerne der ofte har langt mere socialistisk moral end pladeselskaberne. Et aktivt arbejde med at få kunstnerne til at skriver under med pladeselskaber der også varetager kundens interesser vil kunne skabe et helt nyt grundlag for et pres på lovgiverne.
Det er en lang og sej kamp, men det er den vej man må gå, for det er tydeligvis ikke et godt nok signal at folk piratkopierer.
Hvor mange kunstnere lærer folk at kende gennem de officielle kanaler som radio, reklamer, diskoteker og mund til mund og hvor mange lærer man at kende som "pirat". Jeg kom blot til at tænke på det da jeg tydeligvis havde et langt større arkiv (mentalt) af forskellige kunstnere end mine teknologiidiotiske venner og derfor et langt større grundlag for at købe en god cd.
#21, skidegodt indlæg.
Du rejser nogle enormt gode spørgsmål ; hvor er den juridiske og "clean cutte" lobby-modstand fra den anden side ?
Problemet er at så snart disse grupper opstår, så kan de ikke finde ud af at begrænse sig selv, netop fordi vi (nørder) gør dem til forkæmpere for en stor sag, hvis man kan sige det sådan.
Det er svært for en sådan gruppe at etablere sig, udelukkende med missionen "et mere frit alternativ til de store pladeselskaber, som i sidste ende skulle bringe mere varieret musik ... som i aller aller sidste ende, skulle få folk til ikke at brænde kopier, men i stedet henvise til plade-butik."
Det er mange processer, traditioner og sociale systemer som skal laves om, for regnestykket er irriterende :
- Mr. Gangsta bliver vold-spillet på MTV
- Mr. Gangsta's image handler om penge og respekt
- Han er i radioen, han er på TV - alle kan lide ham
- MTV opreklamerer Mr. Gangsta, måske uden hans egen indblanding
- Mr. Gangsta bliver tilbudt fornyelse af sin pladekontrakt
Et friere alternativ til de nuværende selskaber ville ikke engang kunne tilbyde ham punkt 1 uden at alternativet også skulle have stor kapital til rådighed ... og ja, det opnår man igennem kapitalisme. :-) Så brister den allerede ... varetage kunstnernes drøm om success (hvad gælder mainstreamen i hvert fald) og samtidig kunne dække sig ind hvad gælder at tjene kapital.
Så skal man have fat i kunstnerne enormt tidligt ... og hvilken relevans har det her efterhånden til nyheden ? Er vi ved at komme på et sidespor ... eller er det bare mig ? Hehe. :-)
(igen igen igen, dette er ikke flamebait eller kritik af nogens smag, det er bare lettere at komme med eksempler gennem klicheer og stereotyper, også hvad gælder de forskellige processer)
Du rejser nogle enormt gode spørgsmål ; hvor er den juridiske og "clean cutte" lobby-modstand fra den anden side ?
Problemet er at så snart disse grupper opstår, så kan de ikke finde ud af at begrænse sig selv, netop fordi vi (nørder) gør dem til forkæmpere for en stor sag, hvis man kan sige det sådan.
Det er svært for en sådan gruppe at etablere sig, udelukkende med missionen "et mere frit alternativ til de store pladeselskaber, som i sidste ende skulle bringe mere varieret musik ... som i aller aller sidste ende, skulle få folk til ikke at brænde kopier, men i stedet henvise til plade-butik."
Det er mange processer, traditioner og sociale systemer som skal laves om, for regnestykket er irriterende :
- Mr. Gangsta bliver vold-spillet på MTV
- Mr. Gangsta's image handler om penge og respekt
- Han er i radioen, han er på TV - alle kan lide ham
- MTV opreklamerer Mr. Gangsta, måske uden hans egen indblanding
- Mr. Gangsta bliver tilbudt fornyelse af sin pladekontrakt
Et friere alternativ til de nuværende selskaber ville ikke engang kunne tilbyde ham punkt 1 uden at alternativet også skulle have stor kapital til rådighed ... og ja, det opnår man igennem kapitalisme. :-) Så brister den allerede ... varetage kunstnernes drøm om success (hvad gælder mainstreamen i hvert fald) og samtidig kunne dække sig ind hvad gælder at tjene kapital.
Så skal man have fat i kunstnerne enormt tidligt ... og hvilken relevans har det her efterhånden til nyheden ? Er vi ved at komme på et sidespor ... eller er det bare mig ? Hehe. :-)
(igen igen igen, dette er ikke flamebait eller kritik af nogens smag, det er bare lettere at komme med eksempler gennem klicheer og stereotyper, også hvad gælder de forskellige processer)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.