mboost-dp1

Flickr - remon.rijper

Bush: Lande fejler i beskyttelse af copyright-materiale

- Via ABC news - , redigeret af MiniatureZeus , indsendt af bonna

Den amerikanske præsident, George W. Bush, og resten af Bush-administrationen mener ikke, at lande som Kina, Rusland, Argentina, Chile, Indien, Israel, Pakistan, Thailand og Venezuela gør nok for at forhindre amerikansk copyright-beskyttet materiale i at ramme nettet til fri distribution mellem pirater.

De ni nævnte lande blev i takt med denne udmelding puttet på en såkaldt “Priority watch list”, hvilket i sidste ende kan lede til en række økonomiske sanktioner mod de forskellige lande.

Susan Schwab, amerikansk handelsrepræsentant skrev:
Pirates and counterfeiters don’t just steal ideas, they steal jobs and too often they threaten our health and safety.





Gå til bund
Gravatar #1 - AlienDarkmind
28. apr. 2008 10:39
"and too often they threaten our health and safety" - Hvordan??? kan ikke lige se hvordan det kan skade deres sikkerhed og helbred at en russer stjæler en film fra dem!!:S
Gravatar #2 - Ganin
28. apr. 2008 10:45
Hvis du har set "Psyco" vil du få svaret...

Og hvis du ikke vil se den, så for at gøre det kort, så er der et "bestikkelses gebyr" på bush administrationen, du kan købe dig til de love du vil i USA, du skal bare betale bush.
Gravatar #3 - Ganin
28. apr. 2008 10:47
Ups... var Sicko :P
Gravatar #4 - RMJdk
28. apr. 2008 10:55
PAS PÅ, nu går der ikke længe inden det er dødstraf hvis du kopierer hehe.
Gravatar #5 - .dot
28. apr. 2008 10:56
Hvor er Sverige???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Gravatar #6 - crashoverride
28. apr. 2008 11:00
Manden er jo Gal Binde gal og lidt til.

Men ok.

Jeg syndes nutorisk også at vi alle os EU lande med mere skal smide USA på en Trade Imbargo.

Og hvorfor så det er der sikkert nogle der spørger..

Jo det er velkendt at USA via deres Echilon projekt har aflyttet mange gode projekter her i landet og resten af EU og sendt hele projektet vidre til Amerikanske fortagner som så har patenteret det og stjålet det.

Så hvis USA kan bestemme at fordi Hr. Gozahles Imotep eller hvad man nu hedder der nede downloader Resident Evil skal sende deres Økonomi i ruiner mere end USA allerede har gennem verdens bank osv. så syndes jeg også at vi skal gøre det samme.

Ja og til dem der syndes, at nu er jeg lidt dum at høre på, og at jeg er lidt af en konspirations Teoretiker, ja så kan jeg jo sige Generic Medicin og deres middel mod antrax.

Som kun er en af mange ja listen er lang, og den bliver længere dag for dag.
Gravatar #7 - moulder666
28. apr. 2008 11:06
#6 Dum at høre på...ikke så slemt...men det er sateme svært at tygge sig igennem alle dine tyrkfejl! :-)
Gravatar #8 - Zappi
28. apr. 2008 11:14
tyrkfejl ??
RACIST !!



:D


Ps. Long live internet Piracy..
Gravatar #9 - MathiasLM
28. apr. 2008 11:15
#2

Har godt set den der 'Psyco'. Den er mega fed, især der i slutningen hvor de alle sammen dør xD
Gravatar #10 - Freakzter
28. apr. 2008 11:16
#0

Nu kammer han sq da helt over... lad os nu bare få ham ud af det hus så han kan gå over i glemslen.
Gravatar #11 - Soylent Green
28. apr. 2008 11:23
#1

Health and sickness:

Hvis f.eks et kopi-firma i kina laver nogle 'fake' piller mod hjertefejl som de saelger til kunder over hele verden. Disse vil enten vaere virkningsloese, eller have et helt andet indhold end det beregnede.

Derfor vil en person som har brug for den medicin kunne doe, hvis den indtager denne 'pirat-medicin'.
Gravatar #12 - moulder666
28. apr. 2008 11:30
#11

copyright-beskyttet materiale i at ramme nettet til fri distribution mellem pirater.


Det lyder ikke just som om der tales om fysiske varer...nærmere programmer og lignende. Derudover lyder det da som om Bush lige har set lidt for mange af MS' skræmmevideoer!
Gravatar #13 - moulder666
28. apr. 2008 11:32
#11 og vi prøver igen - det var rent faktisk (blandt andet) "piratmedicin" han talte om - my bad!
Gravatar #14 - Remmerboy
28. apr. 2008 11:33
jeg kan heller ikke forstå, hvordan en film/musik kan være til fare(safety).

#11
hvis de var medicin bush talte om, var det fair det han siger. men i den artikel bliver der kun nævnt tal fra riaa. så bush snakker om underholdsningsindustrien.

det er i orden hvis lande får konsekvenser, hvis de ikke stopper pirateri af livsnødvendige varer, som ikke lever op til kravet for medicinet.
jeg vil da også være træt af, hvis insulinet var saltvand, bare fordi staten vil spare 25øre pr sprøjte (ikke at jeg er på insulin, men det ender jeg nok med med mit slik og sodavandsforbrug).
Gravatar #15 - crashoverride
28. apr. 2008 11:35
#11

Nu vedr. Medicin, der er meget kopi medicin, også produceret i Kina som virker fint.

Faktisk meget af det medicin du indtager i dag bliver produceret der, og til langt mindre penge som vi så alle kan nyde godt af.

Om det er pirat eller lovlig kopi medicin ja det ved jeg så ikke, men hvis vi ikke havde dette medicin ville vi slet ikke kunne have et sundheds system som vi har i dag, allene medicin regningen ville slå os ihjel.

Dog er det meste medicin som vi har PT i Danmark som er Kopi / Pirat medicin kald det hvad man vil kun blevet produceret efter at patentet er udløbet, nogle af firmaerne som selv har lavet det "originale" medicin også lavet kopimedicinen for at kunne være med på vognen.

Men jeg siger det igen Handels boykot USA så kan de prøve deres egen medicin :)
Gravatar #16 - Windcape
28. apr. 2008 11:41
#2

Det hedder lobbyisme. I et land hvor det at blive præsident afhænger af hvor mange penge du har, er lobbyisme meget udbredt :-)

RIAA må have punget en del ud for den udtalese.
Gravatar #17 - crashoverride
28. apr. 2008 11:42
#14
Jo jo meget stor fare den amerikanske befolkning dør hvis de ikke kan Se Frede Saksehånd og Jason Hocky maske kæmpe mod hinanden.
Eller 2 Aliens fra 2 vidt forskellige tidsperioder.

Det er faktisk bevist at langt de fleste her i EU måske kopier film fra nettet, men kan de lide filmen går de ud og køber den, der imod er det dejligt med Windows skralde spanden når der er tale om Z film eller serier.
Gravatar #18 - dotdkay
28. apr. 2008 11:44
Ondskabens akse er lige blevet udvidet...
Gravatar #19 - Hald
28. apr. 2008 11:48
they steal jobs and too often they threaten our health and safety....


Den amerikanske hær ødelægger "jobs" og vil nok hellere ikke prale af dens måde at fremskynde sikkerhed og godt helbred i andre lande på, så hvorfor skulle de gøre det...
Gravatar #20 - xtort
28. apr. 2008 11:52
14 skrev:

#11
hvis de var medicin bush talte om, var det fair det han siger. men i den artikel bliver der kun nævnt tal fra riaa. så bush snakker om underholdsningsindustrien.

det er i orden hvis lande får konsekvenser, hvis de ikke stopper pirateri af livsnødvendige varer, som ikke lever op til kravet for medicinet.
jeg vil da også være træt af, hvis insulinet var saltvand, bare fordi staten vil spare 25øre pr sprøjte (ikke at jeg er på insulin, men det ender jeg nok med med mit slik og sodavandsforbrug).


fra artiklen:
This year's report devoted attention to what it described as the growing problem of counterfeited pharmaceuticals and other products that threaten the health and safety of consumers worldwide.
Gravatar #21 - PinHigh
28. apr. 2008 12:07
#20
fra artiklen:
This year's report devoted attention to what it described as the growing problem of counterfeited pharmaceuticals and other products that threaten the health and safety of consumers worldwide.


Hov hov. Nu ikke noget med at forplumre kampen for 'retten' til piratkopiering, med noget så trivielt som fakta.
Fakta plejer vi herinde helt at se bort fra. Med mindre selvføljelig at det er fakta der taler vores sag...... ;-)
Gravatar #22 - Emilie
28. apr. 2008 12:13
#7


Du er vidst heller ikke helt skarp på tasterne :D
Gravatar #23 - Haut
28. apr. 2008 12:15
10 skrev:
#0

Nu kammer han sq da helt over... lad os nu bare få ham ud af det hus så han kan gå over i glemslen.


Well spoken friend!
Syntes efterhånden at Bush-strategien minder mig mere og mere om en middelalder præst der står og prædiger om DOMMEDAG!
Gravatar #24 - Emilie
28. apr. 2008 12:15
Men hvordan skal piratkopiering af amerikanske copyrights på nogen måde skade ens helbred og sundhed?

I'd like to know..
Gravatar #25 - Duffi
28. apr. 2008 12:18
Og derfor må disse lande invaderes, helst med det samme! :)
Gravatar #26 - -Kasper-
28. apr. 2008 12:21
LOOOOOONG LIVE THE PIARCY !!!!!

Nordic-t <3
Gravatar #27 - dan1el
28. apr. 2008 12:31
først var der War on Drugs...så kom War on Terror nu kommer War on Copyright Infrigment hvor de kan invadere Sydamerika, Kina, Russland og Sverige
Gravatar #28 - Emilie
28. apr. 2008 12:36
15 skrev:
#11

Nu vedr. Medicin, der er meget kopi medicin, også produceret i Kina som virker fint.

Faktisk meget af det medicin du indtager i dag bliver produceret der, og til langt mindre penge som vi så alle kan nyde godt af.

Om det er pirat eller lovlig kopi medicin ja det ved jeg så ikke, men hvis vi ikke havde dette medicin ville vi slet ikke kunne have et sundheds system som vi har i dag, allene medicin regningen ville slå os ihjel.




Den medicin, som bliver kaldt kopi medicin, er med det samme stof som i originalen, dog med andre hjælpestoffer som derved gør det billigere på lang sigt at producerer.

Men hvor fra ved du at det bliver importeret fra Kina?
Gravatar #29 - crashoverride
28. apr. 2008 12:50
#28

Det var ikke givet at det kun var Kina, men de producere også meget af den slags.

det meste af kopi medicinen som bliver produceret der er godt nok smertstillende, pencelin og andre ting som der er et marked i at masse producere, dog har de svær konkurrence med Asperin som også er smerte stillende.

Men kina gør også meget i natur medicin en tidliger ven som studerede på Shaolin sage at det var altid skægt at gå på de gange og lugte til folks afkog af forskellig art.

Faktisk er det ikke andet end et par år siden at indien vandt en sag på netop medicin mod USA, det drejede sig om træet NIM som har nogle helbreden effekter ud over det normale.

Dette havde USA prøvet at patentere men det gik ikke, dog skulle der gå 20 år før sagen blev afgjort, og det var kun fordi NIM normal kun vokser i Indien at de vandt sagen.
Gravatar #30 - Eibx
28. apr. 2008 12:54
Hvis det var en anden person end Bush der havde sagt det, havde hele Newz været enig.

De lande, inklusiv os selv, gør ikke nok for at beskytte copyrighted materiale generalt. Jeg kan sagtens kopirer en film og sælge den til en ven. Det er et brud på loven og derfor er der et hul.

Men der er jo bare ikke noget at gøre ved det.
Gravatar #31 - crashoverride
28. apr. 2008 13:02
#30

Et er hvad du kan et andet er hvad du gør.

Fordi du har en stor kniv i din køkken skuffe betyder det ikke at du stikker din nabo ned.

Fordi lande som Kina osv har et problem med Copyright og Patent Infringment, betyder det ikke at hele kina er et land af pirater med klap for øjet og træben som kopier og stjæler alt med arme og ben (Dem de nu måtte have).

Min gamle mor plejer som regl at sige.

Hver tyv tror hver mand stjæler, med andre ord er Bush også selv en Aliban IsnoGood, men det vist vi jo allesamen godt. (No newz there).

Dog kan jeg ikke acceptere hans holdning om at hvergang der er et problem rasler han med sablen og sine magt midler manden er magt liderlig på samme højde som Stalin, Hitler, Sadam, osv.

Og han burde ikke side på den post. (Heldigt for os gør han det heller ikke meget længere.)
Gravatar #32 - p1x3l
28. apr. 2008 13:05
lool ...

amen ! .. starter vi lige med ..

de er sq da selv en skid bedre og ka umulighedt blive det ...

lovgivning generalt stopper ik der bliver gjort ting ... de har de faktisk med at optrappe da de pludsligt er spænde ganske normal effekt ka også ses vi du prøver lukke en rotte inde, gu fanden prøver den da stikke af vis den har/får chancen der hjælper lovgivng ik meget ...

lovgivningen ka kun hjælpe vis der er en rimelig chance for at man bliver snupet ... og så at den lov derer gør det ik ka betale sig da bøden for det meste er større

good luck
Gravatar #33 - p1x3l
28. apr. 2008 13:06
og så vil de straffe andre lande for deres egne metoder ik virker ...

regeringer der ka sq da ik gøre for det for ik at tale om resten af befolkningen
Gravatar #34 - Friwwies
28. apr. 2008 13:09
sjovt som Israel er med i den klump lande...
gad vide om vi endelig kan få USA til at gå hårdt ind mod dem, ironisk at det så skal være pga pirat aktivitet og ikke pga alle de krig/menneskerettighed/besættelse aktiviteter de bliver fordømt for normalt.
lidt i stil med at sende capone i fængsel for skatte fusk...
Gravatar #35 - crashoverride
28. apr. 2008 13:18
#34

Hay Apropo Capon.

Han blev smidt i fængsel pga Raketering som det hedder, men hvem bekymre sig, så længe det virker er midlerne vel under ordnet.

Det er jo også sådan USA tænker.

"By all and any means nessesary."
Gravatar #36 - Leonhard
28. apr. 2008 13:20
USA er virkelig ved at falde hårdt hvis de fra administrationens side vil fører økonomisk krig over så små tal som piratkopiringer løber op i selv i de mest optimitiske(for RIAA) rapporter.

WWIII kommer snart..... USA har alle verdens våben, men mister penge hver dag, det kommer ikke til at gå stille for sig.
Gravatar #37 - iMan
28. apr. 2008 13:33
Det hele handler jo om at Amerika kan blive ved med at skjule deres identitet.. Hvis nu et par fly (eksempelvis) skulle ramme et par bygninger, ville det være yderst uhensigtsmæssigt at en screener eller lign er lækket på nettet.. Det skal jo være muligt at skjule alle spor! Inklusiv de bygninger som blev ramt..
Gravatar #38 - dotdkay
28. apr. 2008 13:36
->#30:
For det første syntes jeg det er lavt at rate et indlæg som tydeligvis er ment for sjovt som Flamebait, men sådan er det med folk uden humor.

Men hvis vi skal se på din påstand, og dit forsvar af Bush, så kan man fortage sig en google søgning og finde bl.a:
http://www.reuters.com/article/latestCrisis/idUSB1...

http://www.vnunet.com/vnunet/news/2193406/russia-s...

Så det at sige at det er fordi det er Bush der siger det så er man uenig. Det har simpelthen også noget at gøre med fakta.
En helt anden ting kunne også være at man har et lidt andet syn på tingene, og at fordi USA siger det så er det nødvendigvis ikke rigtigt. Fx så syntes jeg ikke om dødsstraf, men det bliver jo praktiseret i Bush hjemstat, så gudnåde trøste mig hvis jeg er uenig!
Gravatar #39 - gnаrfsan
28. apr. 2008 14:25
#5
Svenskerne køber mange brugte amerikanske biler. Det er både godt for amerikanerne sikkerhed og deres helbred...

#1 Måske snakker de om kosmetik og medicinske produkter, samt f.eks. kopier af lektriske produkter der ikke overholder standarderne.
Gravatar #40 - sKIDROw
28. apr. 2008 14:26
Nu kammer han sq da helt over... lad os nu bare få ham ud af det hus så han kan gå over i glemslen.


Det klarer deres forfatning helt af sig selv, da man modsat herhjemme kun er valgbar som præsident i to perioder. Spørgsmålet er jo så, om erstatningn bliver bedre?.

Ikke at jeg er en del af den klub, som lever af at hade George W. Bush. For så har han heller ikke været værre. Lige det her er dog typisk bestillingsarbejde. USA er desværre et ret korrupt land, rent politisk. Både under demokraterne og republikanerne. DMCA blev vedtaget under Clintons administration. Og Fru Clinton har udtalt offentligt, at lobbyisterne repræsenterer folket. Money talks, and your bullshit smells.
Gravatar #41 - zin
28. apr. 2008 16:53
Stjæler jobs? Så få dælen!
Pirates - the new mexicans! :-O

On a side note:
Vent, hvad med alle de advokater der sagsøger og skriver breve til de pirater, der bliver fanget? Hvad skulle de have lavet, hvis det ikke var for pirater?
Gravatar #42 - sKIDROw
28. apr. 2008 16:59
#42

Vent, hvad med alle de advokater der sagsøger og skriver breve til de pirater, der bliver fanget? Hvad skulle de have lavet, hvis det ikke var for pirater?


Fundet et hæderligt arbejde?.
Gravatar #43 - tachylatus
28. apr. 2008 17:47
Hvad så med al det Viagra de sælger fra USA?
Gravatar #44 - mathiass
28. apr. 2008 17:55
Fundet et hæderligt arbejde?.
Fx at retsforfølge korrupte politikere.
Gravatar #45 - sKIDROw
28. apr. 2008 18:04
#44

Kræver nok nogle lovændringer.
Da de kommer langt ved at bruge, den svage lovgivning til egen fordel. Uden reelt at bryde den. Hvis du vil kende en politikers mærkesager, så kig blot på hvem som giver gavmildt til deres valgkampagner. På papiret ikke korruption, men jeg har svært ved at se forskellen.
Gravatar #46 - ess^pe
28. apr. 2008 18:05
they steal jobs and too often they threaten our health and safety

Klare bush og hans administration nu meget godt selv og det var nu bedre, at han begyndte at få styr på det land han styre istedet for at styre andre.
Gravatar #47 - sKIDROw
28. apr. 2008 18:15
Når USA i årtier ikke engang kan overholde deres egen forfatning, hvorfor så gå i klinch med lande som ikke overholder noget så sekundært som ophavsretten?.
Gravatar #48 - chris
28. apr. 2008 18:39
i danmark har vi - i modsætning til USA en lov om at 5 år efter medicin er patenteret, så må den kopieres...

det er nu meget rart hvis man er afhængig af medicin...

jeg er på noget antidepressivt der kostede mig like 500 om måneden da jeg startede på det..nu skal jeg af med 19 kroner til en måned :P
Gravatar #49 - Loke76
28. apr. 2008 20:42
Tjah, kopiering måtte vel være det naturlige næste skridt i medicinal krigen. Så længe USA forbeholder deres medicin selskaber retten til tage ublu priser for bla aids medicin til hele kontinenter, ja så håber jeg fandme også de mister noget på det..

Hvor er alle USA´s noble holdninger når flere hundrede tusinde bliver dræbt i Dafur? Hvor er deres noble holdninger over for Kina som smadrer Tibet og undertrykker sin befolkning? Hvorfor forbyde computerspil, når våben er let tilgængelige osv osv osv
Gravatar #50 - YouPhreak
28. apr. 2008 21:41
Seriøs fed underholdning at læse kommentarerne indtil videre.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login