mboost-dp1
SXC - nighthawk7
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Jeg vil sige de er ikke de eneste der laver samme nummer.
Norman har også haft sin del i det, hos os med at fange systemfiler.
Norman har også haft sin del i det, hos os med at fange systemfiler.
#5 Hah, jeg tror desværre det er de færreste der tager backup.
Inkl. mig selv faktisk.
Jeg græder bare hvis det går galt.
Har dog systempartionen på en anden disk en mit data.
Inkl. mig selv faktisk.
Jeg græder bare hvis det går galt.
Har dog systempartionen på en anden disk en mit data.
Oplevede præcis dette problem i lørdags. Pludselig flippede BitDefender ud på ALT. Lige meget hvad jeg lavede, blev det blokeret af BitDefender. Havde en mistanke om hvad problemet skyldes. Da jeg endelig troede problemet var løst, opdagede jeg at BitDefender påstod at den aldrig havde scannet computeren før, en nærmere undersøgelse vises at scanne funktionen var fuldstændig væk.
Prøvede derfor at lave en reparation af BitDefender, hvilket ikke kunne lade sig gøre. For så snart installationen gik i gang, blev jeg advaret om en Fake.alert 5, også blokerede BitDefender for sin egen reparation.
Senere på aften forsvandt problemet dog helt, men jeg var tvunget til at afinstallere og geninstallere BitDefender. Mit Windows 7 gik også ned, og kunne ikke starte op men en reparation af systemet løste det problemet.
Nyheden siger BullGuard tilbyder 12 måneders licens gratis. Gælder det også for BitDefender. For synes jeg vil værre på sin plads, eftersom denne fejl kunne have kostet mig en geninstallering og en masse vigtige dataer.
og inden folk begynder at kritiserer BitDefender...
Så skal det lige siges at nu har jeg brugt deres produkt i 4 år, og jeg har aldrig før oplevet dette eller andre problemer. BitDefender er et rigtig godt antivirus program, og det er også utroligt billigt. 450 kr. for en 3 års licens til 3 computere. Det kan du knap nok få en 1 års licens til 1 computer for her hjemme.
Edit: Tager jævnligt backup, men når man har travlt - ja så kan den smutte, og for det meste ligger mine dataer på et andet drev. Men nogle gange arbejder jeg med nogle filer, hvor systemet lige arbejder de der få procent hurtigere, hvis tingene ligger på samme drev ^^
Prøvede derfor at lave en reparation af BitDefender, hvilket ikke kunne lade sig gøre. For så snart installationen gik i gang, blev jeg advaret om en Fake.alert 5, også blokerede BitDefender for sin egen reparation.
Senere på aften forsvandt problemet dog helt, men jeg var tvunget til at afinstallere og geninstallere BitDefender. Mit Windows 7 gik også ned, og kunne ikke starte op men en reparation af systemet løste det problemet.
Nyheden siger BullGuard tilbyder 12 måneders licens gratis. Gælder det også for BitDefender. For synes jeg vil værre på sin plads, eftersom denne fejl kunne have kostet mig en geninstallering og en masse vigtige dataer.
og inden folk begynder at kritiserer BitDefender...
Så skal det lige siges at nu har jeg brugt deres produkt i 4 år, og jeg har aldrig før oplevet dette eller andre problemer. BitDefender er et rigtig godt antivirus program, og det er også utroligt billigt. 450 kr. for en 3 års licens til 3 computere. Det kan du knap nok få en 1 års licens til 1 computer for her hjemme.
Edit: Tager jævnligt backup, men når man har travlt - ja så kan den smutte, og for det meste ligger mine dataer på et andet drev. Men nogle gange arbejder jeg med nogle filer, hvor systemet lige arbejder de der få procent hurtigere, hvis tingene ligger på samme drev ^^
Lige for at tilføje noget til min tidligere reply...
Så når man køber en licens til bullguard følger der automatisk 5Gb backup med, at man så ikke vælger at bruge den kan i mine øjne da ikke være bullguards eget problem..
Der kan jo nå at ske mange ting ved ens computer der gør at den ikke kan startes op, f.eks. harddisken brænder sammen.. Selvfølgelig lidt ironisk det så er bullguard selv som sørgede for at den ikke kunne starte op...
Så når man køber en licens til bullguard følger der automatisk 5Gb backup med, at man så ikke vælger at bruge den kan i mine øjne da ikke være bullguards eget problem..
Der kan jo nå at ske mange ting ved ens computer der gør at den ikke kan startes op, f.eks. harddisken brænder sammen.. Selvfølgelig lidt ironisk det så er bullguard selv som sørgede for at den ikke kunne starte op...
Jeg er en af de bitdefender brugerne, og i lørdags poppede bitdefender op og sagde at den havde forhindret trojan.fakealert.5 i at virke, eller hvad man kalder det. Nå hvordan havde jeg mon fået den virus tænkte jeg, men der gik ikke længe, så poppede bitdefender bare løs :) Jeg lavede et deepscan med det resultat at over 22000 filer blev smidt i karantæne - og jeg kunne ikke starte nogen programmer.
I det tilfælde er det heldigt at man har to computere, hvoraf kun den ene kører bitdefender, for så kunne jeg følge med i deres tråd i bitdefender forummet, der kunne jeg så læse om et væld at andre brugere som havde formatteret - eller slettet alle karantæne filerne, som fører til at windows ikke kunne starte op :p
Det er første gang jeg har oplevet en "false positive" situation, og jeg må sige at bitdefender var yderst elendige til at tage sig af situationen. På deres forside stod der intet om situationen, det kom først 24 timer senere... Det eneste man hørte fra dem var i en overspammet tråd i forummet hvor 1700 brugere var godt frustrerede. Der skrev en bitdefender techinician en gang imellem. De lavede ikke en lukket tråd, for at gøre det mere overskueligt. I forhold til alle de problemer folk havde - som ikke var ens, det var vidt forskelligt hvor meget en pc var lammet, var bitdefender meget dårlige til at informere "vi arbejder på sagen" var det eneste. Ingen ETA. Til slut kom der en exe fil man downloadede og lagde over på sin "inficerede pc" hvorefter problemet var ude af verden.
Men folk med kun én pc, og som ikke ved at man kan trykke F8, og gendanne pc'en, de er virkelig på den i sådan et tilfælde. Så jeg er da glad for at mine forældre ikke var hjemme, og oplevede at deres pc blev sat ud af funktion.
I det tilfælde er det heldigt at man har to computere, hvoraf kun den ene kører bitdefender, for så kunne jeg følge med i deres tråd i bitdefender forummet, der kunne jeg så læse om et væld at andre brugere som havde formatteret - eller slettet alle karantæne filerne, som fører til at windows ikke kunne starte op :p
Det er første gang jeg har oplevet en "false positive" situation, og jeg må sige at bitdefender var yderst elendige til at tage sig af situationen. På deres forside stod der intet om situationen, det kom først 24 timer senere... Det eneste man hørte fra dem var i en overspammet tråd i forummet hvor 1700 brugere var godt frustrerede. Der skrev en bitdefender techinician en gang imellem. De lavede ikke en lukket tråd, for at gøre det mere overskueligt. I forhold til alle de problemer folk havde - som ikke var ens, det var vidt forskelligt hvor meget en pc var lammet, var bitdefender meget dårlige til at informere "vi arbejder på sagen" var det eneste. Ingen ETA. Til slut kom der en exe fil man downloadede og lagde over på sin "inficerede pc" hvorefter problemet var ude af verden.
Men folk med kun én pc, og som ikke ved at man kan trykke F8, og gendanne pc'en, de er virkelig på den i sådan et tilfælde. Så jeg er da glad for at mine forældre ikke var hjemme, og oplevede at deres pc blev sat ud af funktion.
nitan (8) skrev:Så når man køber en licens til bullguard følger der automatisk 5Gb backup med, at man så ikke vælger at bruge den kan i mine øjne da ikke være bullguards eget problem..
Det hele er bare et stunt for at promovere deres backup-løsning!
Retarderet program der nakker sig selv...
Her er så en failhistorie...
søndag eftermiddag gik bitdefender fuldstændig amok over at alt pludselig ville have adgang til en fil der var inficeret af den falske virus. Derefter gik jeg lidt i panik og troede der var kommet noget skummelt på min computer. Så smed jeg Windows 7 dvd'en i og installerede det på ny. da det så var færdigt genstartede pc'en men den hang i bios. så tænkte jeg der var en hardware fejl så jeg fjernede ramblokkene. så kom der ikke noget på skærmen. Så puttede jeg dem i igen men den kan stadig ikke starte... nogen der ved hvordan man får ekstra gratis tid til bitdefender?
søndag eftermiddag gik bitdefender fuldstændig amok over at alt pludselig ville have adgang til en fil der var inficeret af den falske virus. Derefter gik jeg lidt i panik og troede der var kommet noget skummelt på min computer. Så smed jeg Windows 7 dvd'en i og installerede det på ny. da det så var færdigt genstartede pc'en men den hang i bios. så tænkte jeg der var en hardware fejl så jeg fjernede ramblokkene. så kom der ikke noget på skærmen. Så puttede jeg dem i igen men den kan stadig ikke starte... nogen der ved hvordan man får ekstra gratis tid til bitdefender?
oliwood (11) skrev:Her er så en failhistorie...
søndag eftermiddag gik bitdefender fuldstændig amok over at alt pludselig ville have adgang til en fil der var inficeret af den falske virus. Derefter gik jeg lidt i panik og troede der var kommet noget skummelt på min computer. Så smed jeg Windows 7 dvd'en i og installerede det på ny. da det så var færdigt genstartede pc'en men den hang i bios. så tænkte jeg der var en hardware fejl så jeg fjernede ramblokkene. så kom der ikke noget på skærmen. Så puttede jeg dem i igen men den kan stadig ikke starte... nogen der ved hvordan man får ekstra gratis tid til bitdefender?
Lad mig gætte...fejlkode 40?
oliwood (13) skrev:el_barto (12) skrev:
Lad mig gætte...fejlkode 40?
ingen fejlkode.. bare intet
Ahahahah beklager men den der var altså også fail :D
oliwood (13) skrev:el_barto (12) skrev:
Lad mig gætte...fejlkode 40?
ingen fejlkode.. bare intet
ID-10T error
PICNIC
PEBCAK
Layer 8 issue
og så lige en wiki så vi forstår det hele
http://en.wikipedia.org/wiki/User_error
Undskyld mig, det er ikke for at virke sur og bitter, men hvad skulle det fede være i at få et ekstra års licens til et program der gentagne gange har problemer med netop dette?
Første gang det sker for mig, vil jeg nok tænke "fluke" anden gang er jeg den der har skiftet AV ud. Selvfølgelig alt efter hvor slemt det er, men her tyder det jo på ret slemt, når folk skal geninstallere OS.
Første gang det sker for mig, vil jeg nok tænke "fluke" anden gang er jeg den der har skiftet AV ud. Selvfølgelig alt efter hvor slemt det er, men her tyder det jo på ret slemt, når folk skal geninstallere OS.
#20 Ved ikke med Bullguard, men nu har jeg haft BitDefender i 4 år, og i den tid har jeg kun en gang oplevede dette problem, og det var her i lørdags. Så det giver ikke mig grund til at skifte BitDefender ud, og det gør jeg højst sandsynligt heller ikke næste gang. Skulle det derimod gå hen og blive en vane, hvor det sker jævnligt. Så vil jeg da helt klart nok finde noget andet.
Men man skal huske på at intet produkt er fejlfrit. Alle produkter indeholder fejl, og nogle gange er disse fejl 40, hvilket må have været tilfældet hos BitDefender og Bullguard her i weekenden.
Det er menneskeligt at begå fejl, og det skal man også have lov til at gøre. Selvfølgelig får det (store) konsekvenser for de mange brugere, og det rammer også producenten økonomisk.
Men hey. alle kan begå fejl. Det vil ikke være særligt fedt at leve med den holdning, at man skifter produkt hver gang den samme fejl er opstået to tre gange. Tænk nu hvis man havde haft den samme holdning til Vista, hvad fanden skulle man så have gjort ;)?
Men man skal huske på at intet produkt er fejlfrit. Alle produkter indeholder fejl, og nogle gange er disse fejl 40, hvilket må have været tilfældet hos BitDefender og Bullguard her i weekenden.
Det er menneskeligt at begå fejl, og det skal man også have lov til at gøre. Selvfølgelig får det (store) konsekvenser for de mange brugere, og det rammer også producenten økonomisk.
Men hey. alle kan begå fejl. Det vil ikke være særligt fedt at leve med den holdning, at man skifter produkt hver gang den samme fejl er opstået to tre gange. Tænk nu hvis man havde haft den samme holdning til Vista, hvad fanden skulle man så have gjort ;)?
#21
Selvfølgelig er det menneskeligt at begå fejl, men hvis samme firma begår samme fejl flere gange, så ser jeg ingen grund til at være loyale overfor dem, bare fordi der er menneskeligt at fejle.
Hvis det sker for et firma at alle deres computere dør og skal geninstalleres fordi de bruger Bullguard og får rullet en signatur ud der smadrer systemet, det er nok lidt dyrere end hvis Bullguard testede deres signaturer i 1 time inden de frigav dem. Don't you think?
Selvfølgelig er det menneskeligt at begå fejl, men hvis samme firma begår samme fejl flere gange, så ser jeg ingen grund til at være loyale overfor dem, bare fordi der er menneskeligt at fejle.
Hvis det sker for et firma at alle deres computere dør og skal geninstalleres fordi de bruger Bullguard og får rullet en signatur ud der smadrer systemet, det er nok lidt dyrere end hvis Bullguard testede deres signaturer i 1 time inden de frigav dem. Don't you think?
Zigma (22) skrev:#21
Hvis det sker for et firma at alle deres computere dør og skal geninstalleres fordi de bruger Bullguard og får rullet en signatur ud der smadrer systemet, det er nok lidt dyrere end hvis Bullguard testede deres signaturer i 1 time inden de frigav dem.
Problemet er, at virus-programmører er så hurtige til at udnytte nyopdagede sårbarheder, at der dårligt er tid til at teste opdateringerne.
Skal antivirus-firmaet vente med at udgive en opdatering til den er testet og gennemprøvet, og i mellemtiden lade x millioner antal systemer stå og være sårbare med en ny zero-day exploit, eller udgive den så hurtigt som muligt og tage balladen med evt. andre fejl senere, som den kan forårsage?
Hvad vil et firma helst se; deres netværk overtaget af spam/phishing-botnet og evt. lækning af følsomme oplysninger, eller "bare" reinstallationer på større eller mindre dele af det? - reinstallationer, som alligevel ville være nødvendige, hvis det blev overtaget.
Er man ikke tilfreds med den risiko, kan man jo bruge et andet operativsystem, som ikke har brug for antivirus..
Poetic justice at at malware/antivirus program disabler Windows.
Antivirus virker bare ikke længere som beskyttelse.
Least Privilege, non-admin bruger, og patching af alt, samt sund fornuft (surf i Chrome/FF/Opera), det kommer man længere med.
En Crashplan Unlimited eller en Mozy Unlimited, eller scheduleret rdiff-backup ud af huset. Det er meget meget bedre= *altid* backup, og ikke det 'jeg tager altid backup bortset fra alle de gange jeg ikke lige når det, og min syge moster' og der var meget galt.
Så laver man en ugentlig eller månedlig live-usb-stick scan (BartPE med f.eks. McAfee + Stinger + AdAware eller Search & Destroy, for at efterprøve) - og man har sin firewall (som ikke er på PC'en) til at reagere og klippe sig fra internet hvis man prøver noget sneaky. Så bliver man alarmeret hvis man dummer sig.
Antivirus + kun Windows updates + admin-bruger + manuel onsite backup = så taber man på et tidspunkt.
Men det er bare min mening.
Antivirus virker bare ikke længere som beskyttelse.
Least Privilege, non-admin bruger, og patching af alt, samt sund fornuft (surf i Chrome/FF/Opera), det kommer man længere med.
En Crashplan Unlimited eller en Mozy Unlimited, eller scheduleret rdiff-backup ud af huset. Det er meget meget bedre= *altid* backup, og ikke det 'jeg tager altid backup bortset fra alle de gange jeg ikke lige når det, og min syge moster' og der var meget galt.
Så laver man en ugentlig eller månedlig live-usb-stick scan (BartPE med f.eks. McAfee + Stinger + AdAware eller Search & Destroy, for at efterprøve) - og man har sin firewall (som ikke er på PC'en) til at reagere og klippe sig fra internet hvis man prøver noget sneaky. Så bliver man alarmeret hvis man dummer sig.
Antivirus + kun Windows updates + admin-bruger + manuel onsite backup = så taber man på et tidspunkt.
Men det er bare min mening.
Engang i mellem sker det....
ENGANG i mellem ???
Det sker sgu da hele tiden,antivirus-programmer er endnu dummere end brugere der stoler på dem .
Vi beklager naturligvis dybt at vores kunder har haft problemer på grund af BitDefenders signaturopdatering, og vores Support Team arbejder på højtryk med at hjælpe vores brugere.
Der er tale om en begrænset gruppe af brugere , som i løbet af de 40 minutter signaturopdateringen var til rådighed – for nogle har konsekvenserne været stort set ikke-eksisterende, mens det for andre ganske rigtigt har betydet at vi har måttet hjælpe dem med at reinstallere deres computer.
I hvert enkelt tilfælde kompenserer vi individuelt, i forhold til de gener brugeren har oplevet.
Vi er i tæt dialog med BitDefender om situationen, og vil vurdere om det får betydning for vores videre samarbejde eller om vi fra BullGuards side – som ”greylion” skriver her på sitet – skal vente med at udgive opdateringerne og risikere at vores brugere således er sårbare overfor de allernyeste vira.
Det er den afvejning af fordele og ulemper vi foretager i øjeblikket.
Venlig hilsen,
Claus Villumsen,
Chief Technical Officer
BullGuard
Der er tale om en begrænset gruppe af brugere , som i løbet af de 40 minutter signaturopdateringen var til rådighed – for nogle har konsekvenserne været stort set ikke-eksisterende, mens det for andre ganske rigtigt har betydet at vi har måttet hjælpe dem med at reinstallere deres computer.
I hvert enkelt tilfælde kompenserer vi individuelt, i forhold til de gener brugeren har oplevet.
Vi er i tæt dialog med BitDefender om situationen, og vil vurdere om det får betydning for vores videre samarbejde eller om vi fra BullGuards side – som ”greylion” skriver her på sitet – skal vente med at udgive opdateringerne og risikere at vores brugere således er sårbare overfor de allernyeste vira.
Det er den afvejning af fordele og ulemper vi foretager i øjeblikket.
Venlig hilsen,
Claus Villumsen,
Chief Technical Officer
BullGuard
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.