mboost-dp1

W3C
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Jeg undrer mig lidt over følgende:
Hvad er den reelle forskel på at køre en "plugin" aka native kode fra tredie part i browser og en "web assembly" aka native kode fra tredie part i browser?
Selvom der bliver brugt C og C++ til at skabe maskinnær kode, så har arbejdsgruppen arbejdet på at gøre WebAssembly sikkert. Det vil køre i en sandkasse med de samme restriktioner, som gælder for al anden kode, der afvikles i browseren.
men uden at bruge plugins
Hvad er den reelle forskel på at køre en "plugin" aka native kode fra tredie part i browser og en "web assembly" aka native kode fra tredie part i browser?
Fordelen ved WebAssembly er, at teknologien kan afvikle og oversætte Javascript cirka tyve gange hurtigere end nuværende løsninger, der oversætter Javascripten til mere maskinær kode.
Det fatter jeg ikke en bønne af.
Er det ikke meningen at koden skal oversættes til noget der kan køres - altså noget "maskinær kode"? Og Assembly er det ikke maskinær kode? Så det lyder lidt som om det er det samme det hele, - altså bortset fra at noget kører 20 gange hurtigere end noget andet.
arne_v (2) skrev:Hvad er den reelle forskel på at køre en "plugin" aka native kode fra tredie part i browser og en "web assembly" aka native kode fra tredie part i browser?
Nu har jeg så læst lidt.
Web assembly er ikke native kode.
Det er en VM a la JVM og CLR der eksekverer byte code compilet fra static typed languages.
Og fordi GC ikke er klar endnu så er det C og C++ det satses på. Når GC kommer så kan der principielt laves Java og C# compilere med dette target.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.