mboost-dp1
unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hans projekt er da bestemt langt bedre end det properitære Skype.
At det hele bygger på åbne standarder osv, er en rigtig god detalje.
Jeg overvejer kraftigt at melde mig til og teste det igennem, samtale priserne til udlandet er også dejligt billige.
27 øre per minut til USA.
At det hele bygger på åbne standarder osv, er en rigtig god detalje.
Jeg overvejer kraftigt at melde mig til og teste det igennem, samtale priserne til udlandet er også dejligt billige.
27 øre per minut til USA.
Griner .. jeg så et meget tilsvarende produkt i spainen i sidste uge .. tror jeg må gå for at være tester på det *S*
vil lige som jeg kan finde et link til det
vil lige som jeg kan finde et link til det
skype har da slet ikke support for fastnet
skype, rogerwilco, palltalk, msn whatever er bare voicechat og slet ikke i samme klasse som dette... at skype blev kørt så stort op fatter jeg stadig ikke.
skype, rogerwilco, palltalk, msn whatever er bare voicechat og slet ikke i samme klasse som dette... at skype blev kørt så stort op fatter jeg stadig ikke.
Umiddelbart finder jeg ikke projektet særligt fedt.
Priserne er lidt billigere end TDC, godt nok har de kun 0-10kr i abbonement.
Men dertil er der så ingen support.
Og for mig synes det lidt á la "Jeg slår benene op på bordet og lader communitiet klare resten, jeg tjener bare pengene, og når der er tid kan jeg selv lave noget for at få tiden til at gå".
Det var som sagt til nørder. Men jeg synes desværre det ligner lidt á la ovenstående lige nu.
Jeg kan lige se at et plugin eller addon til deres program bliver lavet, vupti så tager han det, giver tak til manden, og så distributerer han det nye i sit eget program, udgiver det og så har fået en ny feature som er potentielle penge værd.
Priserne er lidt billigere end TDC, godt nok har de kun 0-10kr i abbonement.
Men dertil er der så ingen support.
Og for mig synes det lidt á la "Jeg slår benene op på bordet og lader communitiet klare resten, jeg tjener bare pengene, og når der er tid kan jeg selv lave noget for at få tiden til at gå".
Det var som sagt til nørder. Men jeg synes desværre det ligner lidt á la ovenstående lige nu.
Jeg kan lige se at et plugin eller addon til deres program bliver lavet, vupti så tager han det, giver tak til manden, og så distributerer han det nye i sit eget program, udgiver det og så har fået en ny feature som er potentielle penge værd.
#6
Nemlig.
#7 Så brugerene skal hjælpe med at rette de sidste fejl i ip-telefoni protokollen?
"så de selv kan administrere produktet og hjælpe med at finde de sidste fejl."
Hvis det er hvad du siger det er, så må det da enten være IP-Telefoni eller TCP/IP protokollen vi skal administrere, og derved også finde fejl på.
Tror du nok ikke det er Firefly de snakker om?
Nemlig.
#7 Så brugerene skal hjælpe med at rette de sidste fejl i ip-telefoni protokollen?
"så de selv kan administrere produktet og hjælpe med at finde de sidste fejl."
Hvis det er hvad du siger det er, så må det da enten være IP-Telefoni eller TCP/IP protokollen vi skal administrere, og derved også finde fejl på.
Tror du nok ikke det er Firefly de snakker om?
Hvaaa.. Er der ikke lidt mange fejl i den nyhed?
Hvad er "Bredsbåndtelefoni"?
Man kan da heller ikke skrive "hvor at du tilkobler en alm. fastnet telefon."
Hvad er "Bredsbåndtelefoni"?
Man kan da heller ikke skrive "hvor at du tilkobler en alm. fastnet telefon."
Fisker_Q:
Jeg ved hvorfor du er så negativ, men jeg synes nu at supporten er ganske god. Jeg startede med at teste om jeg kunne få det til at virke med den omtalte Firefly software. Efter det lykkedes prøvede jeg adaptoren som jeg ikke umiddelbart kunne få til at du. Jeg skrev en mail, og fik svar(og løsning) efter kun en time.
Min IP-telefonforbindelse virker for øvrigt stadig med adaptoren :D
Jeg ved hvorfor du er så negativ, men jeg synes nu at supporten er ganske god. Jeg startede med at teste om jeg kunne få det til at virke med den omtalte Firefly software. Efter det lykkedes prøvede jeg adaptoren som jeg ikke umiddelbart kunne få til at du. Jeg skrev en mail, og fik svar(og løsning) efter kun en time.
Min IP-telefonforbindelse virker for øvrigt stadig med adaptoren :D
newzmic:
Har du tid til at fortælle lidt om dine oplevelser med at bruge systemmet efter du fik det sat op.
Jeg tænker på lydkvalitet imellem 2 ip telefoner, til fastnet, fra fastnet osv.
Altså generel oplevelse.
Har du tid til at fortælle lidt om dine oplevelser med at bruge systemmet efter du fik det sat op.
Jeg tænker på lydkvalitet imellem 2 ip telefoner, til fastnet, fra fastnet osv.
Altså generel oplevelse.
#14 Jeg er såmænd ikke negativ, mener heller ikke at supporten er dårlig, men hvis man ser lidt henne ad vejen, så kan man begynde at se evt. problemer.
Jeg er måske lidt skeptisk.
Lige nu er der en(?) mand der giver support til nok noget lignende 100 mænd.
Og med hans "Det er for nørder"-koncept så lyder det ikke som om han eventuelt vil overveje flere, hvertfald nu.
Og som det lyder ud af nyheden så lyder det altså lidt som om at han stiller basis funktionalitet til rådighed, i laver det om til advanceret funktionalitet selv.
Men når i har lavet det om til advanceret funktionalitet kan han jo "låne" jeres idéer og så selv bruge dem.
Men det kan vel så måske komme ned til den enkelte person om han vil leve med at hans kode bliver brugt til at en anden mand kan tjene penge. Jeg ved hvertfald at jeg ikke vil synes det var så sjovt.
Jeg er måske lidt skeptisk.
Lige nu er der en(?) mand der giver support til nok noget lignende 100 mænd.
Og med hans "Det er for nørder"-koncept så lyder det ikke som om han eventuelt vil overveje flere, hvertfald nu.
Og som det lyder ud af nyheden så lyder det altså lidt som om at han stiller basis funktionalitet til rådighed, i laver det om til advanceret funktionalitet selv.
Men når i har lavet det om til advanceret funktionalitet kan han jo "låne" jeres idéer og så selv bruge dem.
Men det kan vel så måske komme ned til den enkelte person om han vil leve med at hans kode bliver brugt til at en anden mand kan tjene penge. Jeg ved hvertfald at jeg ikke vil synes det var så sjovt.
#17 Ja det kan du måske.
Men jeg vil dog godt nok ikke. Da jeg skrev det mente jeg ikke at jeg skulle have penge, som du også vil se hvis du læste det igennem. Men det kunne måske være fedt hvis han så fx doneret overskudet fra ens telefonregning til godtgørelse eller andet.
Det kunne gavne alle. Jeg ved jeg har hjulpet med at gøre noget godt for mig selv, og for andre. Og det har hjulpet en masse andre via godtgørelse.
Men jeg vil dog godt nok ikke. Da jeg skrev det mente jeg ikke at jeg skulle have penge, som du også vil se hvis du læste det igennem. Men det kunne måske være fedt hvis han så fx doneret overskudet fra ens telefonregning til godtgørelse eller andet.
Det kunne gavne alle. Jeg ved jeg har hjulpet med at gøre noget godt for mig selv, og for andre. Og det har hjulpet en masse andre via godtgørelse.
Der bliver skrevet at der er ICQ og MSN support... Det kunne vaere nice hvis der ogsaa kom Jabber support i den faetter :). Det burde jo ikke vaere noget problem eftersom begge ting er open sovs. Ydermere saa er det noget jeg vil kigge paa til naar jeg flytter naeste gang. Jeg synes det lyder som en fed ting, og jeg bruger ikke min telefon nok til at jeg kan retfaerdiggoere et abonnement.
Det tager jeg sq hatten af for.. Fremragende projekt- til en fornuftig pris.
Mht. Skype: Forstår heller ikke hypen.. Det kan jo intet nyt i de versioner jeg har set.
Mht. Skype: Forstår heller ikke hypen.. Det kan jo intet nyt i de versioner jeg har set.
#15:
Jeg kan da lige komme med lidt. Det kører fint! :-) Jeg har ikke foretaget overvældende mange opkald, men mit indtryk er indtil videre, at der er ganske god lyd. Ingen væsentlig forskel ift. alm. fastnettelefoni. Jeg har både kørt med headset gennem Firefly-software og iLBC-codec og med alm. telefon gennem HandyTone IP-adapter. Har haft problemer med opkald til Australien, hvor modparten ikke kunne høre mig, men det skulle efter sigende være rettet. Desuden afhænger kvaliteten jo selvfølgelig af tilgængelig båndbredde...
En anden smart feature er, at du jo bare kan tage din adapter med eller logge på via software, hvorend du kommer hen, når blot der er en rimelig internetforbindelse. Nem og gratis viderestilling... :-)
Jeg kan da lige komme med lidt. Det kører fint! :-) Jeg har ikke foretaget overvældende mange opkald, men mit indtryk er indtil videre, at der er ganske god lyd. Ingen væsentlig forskel ift. alm. fastnettelefoni. Jeg har både kørt med headset gennem Firefly-software og iLBC-codec og med alm. telefon gennem HandyTone IP-adapter. Har haft problemer med opkald til Australien, hvor modparten ikke kunne høre mig, men det skulle efter sigende være rettet. Desuden afhænger kvaliteten jo selvfølgelig af tilgængelig båndbredde...
En anden smart feature er, at du jo bare kan tage din adapter med eller logge på via software, hvorend du kommer hen, når blot der er en rimelig internetforbindelse. Nem og gratis viderestilling... :-)
Sålænge det stadigt er et krav at man skal have et alm. fastnet abbonnement for at have en ADSL forbindelse, så kan jeg ikke se det vildt smarte i det her.
Jeg vil gerne over på IP-telefoni, men det skal sg* være ordentligt. Dvs. der skal være QOS osv. - det skal ikke være sådan at det måske ikke fungerer fordi jeg sidder og downloader et eller andet.
Jeg vil gerne over på IP-telefoni, men det skal sg* være ordentligt. Dvs. der skal være QOS osv. - det skal ikke være sådan at det måske ikke fungerer fordi jeg sidder og downloader et eller andet.
Lige et par svar til spørgsmålene herinde:
Jeg fremhæver at det er til nørder i starten da dette IKKE er et mainstream produkt for enhver endnu. Det har kørt i public i ca. en uges tid nu, og der er blevet rette en masse små fejl og fundet ud af mange nye ting også. Engang når disse fejl er blevet fundet og man har et produkt der kan plug-n-play i 99% af alle kunder så vil man kunne gå ud til den brede befolkning.
Telefon centralen er baseret på open source software www.asterisk.org hvis nogen er interesserede. Jeg udvikler selv udvidelser til dette - noget closed source (pga. det er special tilpasset til netop min løsning). Noget bliver også offentliggjort hvis det kan bruges af andre.
Mht. priser - jeg tjener kun ganske lidt på priserne og lader store besparelser gå videre til jer. I betaler selvfølgelig for forbrug, og kapacitets omkostninger (jeg er ikke nogen velgørende organisation - jeg skal vel have til en pakke havregrynen indimellem ;-). Jeg giver IKKE noget af et eventuelt overskud til velgørenhed - priserne bliver derimod justeret og i kan selv bestemme hvem og hvor meget i vil donere til af hvad i dermed sparer ;-)
Det er rigtigt at dette er et enkeltmands firma og jeg er den eneste supporter endnu. En nævnte at 1 supporter til 100 kunder var lidt. (TDC - ca. 3 millioner fastnet tale linier? - har de 30000 supportere til fastnet? ;-). Jeg vil ikke bindes på telefon support da dette jo også er et discount produkt (intet fast abonnement), - email support kan løses når jeg har en ledig stund (har sat som mål at svare tilbage på forespørgelser i løbet af 48 timer) - sammenlign eventuelt dette med TDC/Telia/osv.? Der ydes kun support på ICQ/MSN når jeg er ledig - ellers henviser jeg til email.
Det er også tænkt med forum'et at folk kan hjælpe hinanden - diskutere ip telefoni generelt, ip telefon mærker, modeller, services. Dvs. også være med til at komme med ideer til at forme hvordan Musimi skal være i fremtiden.
Jeg er kun ude efter glade kunder, og derfor vil jeg også råde folk til at vente hvis de er i tvivl - hvis man derimod er hooked på ny teknologi og har lyst til at lege med det - ja så er det bare med at få sig tilmeldt ;-)
Har i yderligere spørgsmål er i velkommen til at skrive til mig på email. - jeg tjekker nok også tilbage her på newz på et tidspunkt..
Med venlig hilsen,
Jens Davidsen
Musimi.dk
Jeg må tilbage til den ventende email dynge...
Jeg fremhæver at det er til nørder i starten da dette IKKE er et mainstream produkt for enhver endnu. Det har kørt i public i ca. en uges tid nu, og der er blevet rette en masse små fejl og fundet ud af mange nye ting også. Engang når disse fejl er blevet fundet og man har et produkt der kan plug-n-play i 99% af alle kunder så vil man kunne gå ud til den brede befolkning.
Telefon centralen er baseret på open source software www.asterisk.org hvis nogen er interesserede. Jeg udvikler selv udvidelser til dette - noget closed source (pga. det er special tilpasset til netop min løsning). Noget bliver også offentliggjort hvis det kan bruges af andre.
Mht. priser - jeg tjener kun ganske lidt på priserne og lader store besparelser gå videre til jer. I betaler selvfølgelig for forbrug, og kapacitets omkostninger (jeg er ikke nogen velgørende organisation - jeg skal vel have til en pakke havregrynen indimellem ;-). Jeg giver IKKE noget af et eventuelt overskud til velgørenhed - priserne bliver derimod justeret og i kan selv bestemme hvem og hvor meget i vil donere til af hvad i dermed sparer ;-)
Det er rigtigt at dette er et enkeltmands firma og jeg er den eneste supporter endnu. En nævnte at 1 supporter til 100 kunder var lidt. (TDC - ca. 3 millioner fastnet tale linier? - har de 30000 supportere til fastnet? ;-). Jeg vil ikke bindes på telefon support da dette jo også er et discount produkt (intet fast abonnement), - email support kan løses når jeg har en ledig stund (har sat som mål at svare tilbage på forespørgelser i løbet af 48 timer) - sammenlign eventuelt dette med TDC/Telia/osv.? Der ydes kun support på ICQ/MSN når jeg er ledig - ellers henviser jeg til email.
Det er også tænkt med forum'et at folk kan hjælpe hinanden - diskutere ip telefoni generelt, ip telefon mærker, modeller, services. Dvs. også være med til at komme med ideer til at forme hvordan Musimi skal være i fremtiden.
Jeg er kun ude efter glade kunder, og derfor vil jeg også råde folk til at vente hvis de er i tvivl - hvis man derimod er hooked på ny teknologi og har lyst til at lege med det - ja så er det bare med at få sig tilmeldt ;-)
Har i yderligere spørgsmål er i velkommen til at skrive til mig på email. - jeg tjekker nok også tilbage her på newz på et tidspunkt..
Med venlig hilsen,
Jens Davidsen
Musimi.dk
Jeg må tilbage til den ventende email dynge...
#28 Tjae du må undskylde jeg kom lidt skeptisk igang :D
Jeg forstod ikke helt MadiZone i nyheden og kom så til at tænke det værste.
Jeg stod og havde i tankerne at du bare ville frigive din teknologi og så vente på at folk selv forbedrede den. Og så indkassere pengene på deres bekostning(Hvilket også var grundlaget for donationerne)
Med hensyn til support, så er det vel ikke så meget support set i forhold til at sætte et stik i en dåse, som at evt. sætte programmer m.m. op. Det var mere det jeg tænkte over.
Men som du selv sagde, det var beregnet til nørder i starten.
Kunne faktisk se sjovt ud om det her kunne udvikle sig op til noget i størelseorden af Telmore.
Jeg forstod ikke helt MadiZone i nyheden og kom så til at tænke det værste.
Jeg stod og havde i tankerne at du bare ville frigive din teknologi og så vente på at folk selv forbedrede den. Og så indkassere pengene på deres bekostning(Hvilket også var grundlaget for donationerne)
Med hensyn til support, så er det vel ikke så meget support set i forhold til at sætte et stik i en dåse, som at evt. sætte programmer m.m. op. Det var mere det jeg tænkte over.
Men som du selv sagde, det var beregnet til nørder i starten.
Kunne faktisk se sjovt ud om det her kunne udvikle sig op til noget i størelseorden af Telmore.
#15 Fisker_Q ->
Jeg kan godt forstå dit synspunkt omkring det tekniske og kun én mand til at supportere det. Nu er det jo sådan, at når man begynder at tjene en lille håndskilling på et koncept, så er der mulighed for at ansætte flere folk. Eller - måske lægges der generelt op til OpenSource med OpenSupport. Jeg ser ikke noget problem i at manden evt. låner eller får nogle ideer fra brugerne, hvis han enten spørger eller skriver det i sine betingelser. Det er jo på den måde at et halvfærdigt system kan blive ekstremt effektivt og udbredt. Tilsvarende Linux, som ikke koster noget og hvor mange er supportere på frivillig basis.
Det er klart at det koster noget at implementere en løsning, hvor der skal være hul igennem til de andre netværk. Havde det været ren IP-telefoni havde det sandsynligvis været gratis.
Jeg kan godt forstå dit synspunkt omkring det tekniske og kun én mand til at supportere det. Nu er det jo sådan, at når man begynder at tjene en lille håndskilling på et koncept, så er der mulighed for at ansætte flere folk. Eller - måske lægges der generelt op til OpenSource med OpenSupport. Jeg ser ikke noget problem i at manden evt. låner eller får nogle ideer fra brugerne, hvis han enten spørger eller skriver det i sine betingelser. Det er jo på den måde at et halvfærdigt system kan blive ekstremt effektivt og udbredt. Tilsvarende Linux, som ikke koster noget og hvor mange er supportere på frivillig basis.
Det er klart at det koster noget at implementere en løsning, hvor der skal være hul igennem til de andre netværk. Havde det været ren IP-telefoni havde det sandsynligvis været gratis.
Jeg sidder ved en større dansk detail elektronikkæde, i en specialiseret support er vi konstant mellem 3-5 supportere på telefonerne, vi har et sted mellem 20.000 og 30.000 kunder, og det klarer vi gerne uden kø i mere end 20-30 sekunder.
Det ville nok overraske de fleste hvor få mennesker der rent faktisk sidder i de callcentre, både hos TDC og andre steder.
Ud over det, så er der jo som sådan ikke noget "nyt" i teknologien som musimi benytter, VoIP er ikke noget nyt koncept, vi har bare ventet på at det ville slå igennem. Det er glædeligt at der kommer billige løsninger der er baseret på opensource software, og jeg håber at Jens Davidsen vil udgive al det software andre bare har den mindste chance for at få glæde af under GPL.
Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at VoIP vil erstatte normal telefoni over en årrække.
Det ville nok overraske de fleste hvor få mennesker der rent faktisk sidder i de callcentre, både hos TDC og andre steder.
Ud over det, så er der jo som sådan ikke noget "nyt" i teknologien som musimi benytter, VoIP er ikke noget nyt koncept, vi har bare ventet på at det ville slå igennem. Det er glædeligt at der kommer billige løsninger der er baseret på opensource software, og jeg håber at Jens Davidsen vil udgive al det software andre bare har den mindste chance for at få glæde af under GPL.
Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at VoIP vil erstatte normal telefoni over en årrække.
Jeg regner med snart at flytte. Lige nu har jeg en TDC ADSL forbindelse og selvf. tilhørende fastnet, men det nye sted vil jeg komme til at deles om en Cybercity ADSL forbindelse og derfor ikke være påkrævet at have fastnet nogensteder.
Så vil jeg stå med en telefon som jeg meget gerne vil bruge. Hvad skal jeg ud og investere i for at benytte mig at Musimi's tilbud og bruge min egen alm. fastnet tlf ?
Så vil jeg stå med en telefon som jeg meget gerne vil bruge. Hvad skal jeg ud og investere i for at benytte mig at Musimi's tilbud og bruge min egen alm. fastnet tlf ?
#32 Hvis du vil bruge misumi, og du gerne vil have en telefon på bordet, uden at skulle have din computer tændt, skal du have fat i HandyTone adapter. Denne sætte du til din internetforbindelse til din telefon - og vupti.
Boksen koster 500,- hos misumi. Så er der oprettelse 100,- og den mængde taletid du vil indbetale.
Boksen koster 500,- hos misumi. Så er der oprettelse 100,- og den mængde taletid du vil indbetale.
34# Vær obs på at hvis linjen er delt og I har lavt upload, så kan det kører skidt. Men Jens skriver at Grandstream snart har en opgradering klar, så adapteren kan kører iLBC i stedet for ALAW som voice codec, og så skulle adapteren selv kunne throttle sin kvalitet og latensitet efter forholdende.
jeg kan sgi... ikke få peering med andre net som fx. pulver.com til at virke fra musimi.
i wonder why (**393 beep)
i wonder why (**393 beep)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.