En undersøgelse foretaget af Experian Hitwise viser, at Microsofts Bing-søgemaskine på det amerikanske marked er mere effektiv end konkurrenten Google, der ellers sidder på den største markedsandel.
Experian Hitwise undersøgte, i hvor høj grad brugere klikkede på et søgeresultat, efter at have foretaget en søgning på en af de to søgemaskiner. Mens Google præsterede at finde et interessant resultat for 67,56 % af sine brugere, blev den slået af Bing, der ledte hele 80,04 % af brugerne i USA videre.
Yahoo!s søgemaskine førte hele 81,36 % af brugerne videre. Yahoo! valgte tilbage i 2009 at outsource deres søgemaskine til Microsoft, så de nu leverer samme søgeresultater som Bing.
Experian Hitwise mener, at tallene viser, at begge søgemaskiner kan gøre mere for at finde relevante resultater til brugerne.
Experian Hitwise skrev:
The share of unsuccessful searches highlights the opportunity for both the search engines and marketers to evaluate the search engine results pages to ensure that searchers are finding relevant information.
Undersøgelsen viser dog også, at de manglende resultater kan være brugernes skyld, da de ikke bruger synderligt specifikke søgetermer. 25,32 % af søgningerne var nemlig på blot et enkelt ord, mens to og tre ord ligger bagefter med henholdsvis 24,09 % og 19,49 %.