mboost-dp1

Terrafugia
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
ÅH NEJ RING TIL AL GORE, DEN KØRER PÅ BENZIN OG IKKE VEGANER ARROGANCE, TAPPET DIREKTE UD AF PILOTENS SELVFEDE HJERNE! Arrrghhhh vi dør, arghhjj. vi dør.
(øv, #5 kom før mig)
Well det er vel meget sjovt men totalt ubrugeligt i længden. Der er vel en grund til at de gamle ikke kunne sælge.
(øv, #5 kom før mig)
Well det er vel meget sjovt men totalt ubrugeligt i længden. Der er vel en grund til at de gamle ikke kunne sælge.
Kunne være blæret hvis man måtte lande og lætte på en almindelig vej. Men er politiet sikkert ikke så glade for, men hva kan de gøre, man flyver bare væk :D
#3 Helt ubrugelig er den jo heller ik. Hvis man lige havde pengene, ville jeg da klart købe et. Ville da være blær :D
#3 Helt ubrugelig er den jo heller ik. Hvis man lige havde pengene, ville jeg da klart købe et. Ville da være blær :D
stevns (8) skrev:Kunne være blæret hvis man måtte lande og lætte på en almindelig vej. Men er politiet sikkert ikke så glade for, men hva kan de gøre, man flyver bare væk :D
øhh.. det må vel betyde at politiet skal ha' sådan nogle biler i fremtiden så.. hmm.. så er det slut med at forklæde dem som civilbiler, hehe..
Hald (10) skrev:øhh.. det må vel betyde at politiet skal ha' sådan nogle biler i fremtiden så.. hmm.. så er det slut med at forklæde dem som civilbiler, hehe..
(sry postede for tidligt)
De kommer da stadig til at ligne civil biler hvis civil biler ser sådan ud..
og så er jeg enig med #6
Sådan som folk opfører sig på de danske veje, er det bestemt ikke i min interesse at disse skulle komme til at lægge beslag på luftrummet.
Når det engang begynder at regne med skrald fra himlen, så er jeg ikke i tvivl om hvad der er sket.
Når det engang begynder at regne med skrald fra himlen, så er jeg ikke i tvivl om hvad der er sket.
noramskull (12) skrev:Sådan som folk opfører sig på de danske veje, er det bestemt ikke i min interesse at disse skulle komme til at lægge beslag på luftrummet.
Når det engang begynder at regne med skrald fra himlen, så er jeg ikke i tvivl om hvad der er sket.
Enig, forestil jer hovedpersonen i den verserende roadrage sag fra Ringsted indtage luftrummet... så er det sgu på tide at blive hjemme.
øøøh
ikk for at rakke ned på noget..
men jeg har altså set en flyvende bil før
for det var nemlig en HELT almindelig bil. men, så kunne man lige justere rattet, og montere vinger på, og poof så kunne lortet flyve.
det er vel omkring 5 år siden, jeg så den på discovery. det lignede lidt en gammel volvo amzon
ikk for at rakke ned på noget..
men jeg har altså set en flyvende bil før
for det var nemlig en HELT almindelig bil. men, så kunne man lige justere rattet, og montere vinger på, og poof så kunne lortet flyve.
det er vel omkring 5 år siden, jeg så den på discovery. det lignede lidt en gammel volvo amzon
Flyvende biler er nonsens. Vi har helikopteren, har du brug for at komme fra a - b specielt hurtigt, så køb/lej sådan en.
Forestil jer al den infrastruktur som skulle op at stå, såfremt vi ville flyve. Og hvordan ville det ikke se ud i Københavnsområdet (for ikke at tale om steder om London etc.). Det svarer til at give en fuld "Parken" 40000 model-flyvere og bede dem holde dem i luften UDEN at komme galt afsted. Og så står samtlige 22 fodboldspillere og øvrigt personale og forsøger at dirigere trafikken. Jeg tvivler på, at der vil være ret mange i luften efter bare fem minutter.
Den eneste måde en flyvende bil kan blive en succes på, er hvis den IKKE bliver en succes - alstå hvis kun ganske få mennesker har en. Og da den koster mere end en helikopter, er det så ikke lettere, at de som absolut har behovet, køber sådan en?
Forestil jer al den infrastruktur som skulle op at stå, såfremt vi ville flyve. Og hvordan ville det ikke se ud i Københavnsområdet (for ikke at tale om steder om London etc.). Det svarer til at give en fuld "Parken" 40000 model-flyvere og bede dem holde dem i luften UDEN at komme galt afsted. Og så står samtlige 22 fodboldspillere og øvrigt personale og forsøger at dirigere trafikken. Jeg tvivler på, at der vil være ret mange i luften efter bare fem minutter.
Den eneste måde en flyvende bil kan blive en succes på, er hvis den IKKE bliver en succes - alstå hvis kun ganske få mennesker har en. Og da den koster mere end en helikopter, er det så ikke lettere, at de som absolut har behovet, køber sådan en?
Orange (5) skrev:Flyvende biler, det er da lige hvad CO2 debatten har brug for :)
Tjaeh, men man kan vel vende den om og sige at hvis det er muligt at tage en mere direkte vej, så kan man rent faktisk spare brændstof (det kommer så naturligvis an på hvor langt sådan en kører/flyver på literen)
FYI - Skycar ! Prøv moller.com, Google eller Tuben og I skal finde.
#13 & #20 Rigtigt fine billeder/eksempler der passende beskriver hvorfor det netop IKKE bliver en succes med flyvende i nær fremtid.
Problemet er nok ikke så meget det tekniske i det hele men mere os selv og vores opførsel i trafikken.
Skulle flyvende biler endelig vinde mere frem så ser jeg det som mere sandsynligt at det bliver på kommercielle områder i starten mere end som hvermandseje. Forestil jer en fast rute Kbh. - Berlin på 30-45 min.
#13 & #20 Rigtigt fine billeder/eksempler der passende beskriver hvorfor det netop IKKE bliver en succes med flyvende i nær fremtid.
Problemet er nok ikke så meget det tekniske i det hele men mere os selv og vores opførsel i trafikken.
Skulle flyvende biler endelig vinde mere frem så ser jeg det som mere sandsynligt at det bliver på kommercielle områder i starten mere end som hvermandseje. Forestil jer en fast rute Kbh. - Berlin på 30-45 min.
Jeg vil vove at påstå at det ville være ret behageligt på USA's lange, lange, lange interstate veje at bare kunne fyre op for jetmotoren, tilbagelægge ruten på den halve tid, og så slå den fra igen når man er fremme ved ankomst-byen og køre videre som almindelig bil.
#25 - nåh, det er derfor, man ikke bruger flight-controllere i midtvesten? Der er nemlig rigeligt plads til at flyverne kan være der?
#22
Hvad er forskellen på det dér og så de almindelige flyvemaskiner som flyer Kbh.-Berlin hver dag? Hvis det skal være en kommerciel "rute" så skal det ikke være en luft-bil, men en luft-bus. Hvor har jeg hørt det navn før? Nåh, ja...
#22
Hvad er forskellen på det dér og så de almindelige flyvemaskiner som flyer Kbh.-Berlin hver dag? Hvis det skal være en kommerciel "rute" så skal det ikke være en luft-bil, men en luft-bus. Hvor har jeg hørt det navn før? Nåh, ja...
nwinther (20) skrev:
Forestil jer al den infrastruktur som skulle op at stå, såfremt vi ville flyve. Og hvordan ville det ikke se ud i Københavnsområdet (for ikke at tale om steder om London etc.). Det svarer til at give en fuld "Parken" 40000 model-flyvere og bede dem holde dem i luften UDEN at komme galt afsted.
Gav mig smukke, destruktive billeder for mit indre øje. God analogi!
For en gangs skyld en analogi i modsat "bilretning"!
Uden at være negativ så havde de også en del af dem 60erne, de slog sjovt nok aldrig rigtigt igennem. :0 Man kunne pakke vingerne sammen også spænde dem på taget.
ZnabelA (19) skrev:Hvor meget mon det vil koste bare i kørekort + flycertifikat, før man kan få lov til at sætte sig bag rattet i dette monstrum?
25000-35000kr alt efter om man selv har et fly at tage timerne i.
+radio cert hvis der skal flyves i kontrollerede zoner.
+bil kørekort
Uddrag af regler for ultralet flyvning i dk
dulfu.dk skrev:
UL-flyvning i Danmark er belagt med nogle restriktioner. Der må således ikke flyves over tæt bebyggede områder, herunder sommerhusområder, beboede campingpladser, samt områder, hvor et større antal mennesker er samlet i fri luft. Flyvning skal foregå i højder 500ft (AGL) og under 9500ft og kun, når sigtbarheden er over 5 km. Der må kun flyves mellem solopgang og solnedgang. Flyvning i kontrolleret luftrum, dvs. omkring offentlige lufthavne, må kun foregå efter forudgående tilladelse fra den stedlige flyvekontroltjeneste (tårnet). Denne tilladelse kan gives via radio om bord i flyet. Der kræves et radiocertifikat (NBEG) for at benytte flyradio.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.