mboost-dp1

BiBoB A/S

BiBoB ønsker ikke kunder med navnebeskyttelse

- Via EPN.dk - , redigeret af klh , indsendt af Rammu

Hos det nystartede mobilselskab, BiBoB, som åbnede for tilmeldninger i mandags, er nogle kunder blevet afvist. Årsagen er at de har navnebeskyttelse i CPR-registret. Navnebeskyttelsen er et tilbud om beskyttelse mod adresserede reklamer.

Hos BiBoB vil de kunne kontrollere at folk har den adresse de opgiver, ved at slå deres CPR-nummer op gennem dette register, og derfor bliver folk med navnebeskyttelse afvist som nye kunder i selskabet.

BiBoB meddeler at de arbejder på en løsning på problemet.





Gå til bund
Gravatar #1 - themuss
19. okt. 2007 11:56
Spader mand!
Gravatar #2 - themuss
19. okt. 2007 11:57
De kører deres forretning på en ADSL, og de afviser kunder?

Det er da vist en sag for ombudsmanden... Hvis jeg havde tilmeldt mig var blevet afvist på det grundlag havde fandme klaget.
Gravatar #3 - zoree
19. okt. 2007 12:03
Prøv lige at se deres logo der er en smiley i, som er noget de fleste folk fra Arto normalt bruger. Gad vide om stifteren af Bibob ikke er bruger på arto...
Gravatar #4 - XereX
19. okt. 2007 12:10
De andre teleselskaber kan løse det, så kan Bibob vel også. :-) Der er jo altid lidt knas i starten.
Gravatar #5 - Starfinder
19. okt. 2007 12:13
Som jeg forstår det er der relativt mange der gerne vil være kunder hos dem. Hvis man ikke kan slå kunderne op i CPR-registret automatisk kan det måske tage for lang tid, hvis det skal gøres manuelt. Derfor syntes jeg det ud fra et forretningsmæssigt perspektiv er helt ok de siger at folk der "ikke vil kunne findes", ikke kan tilmeldes som det er nu.

Det er jo klart at hvis det tager 10 min at slå en kunde op der ikke vil findes imod 2 sek for en der gerne vil, så mister de 300 kunder pr kunde der tilmeldes med "cpr blokker". Og da der allerrede er ventetid nok så er det vel kun fair de sortere de kunder der tager lang tid at indmelde, fra.

Eller?
Gravatar #6 - beatmore
19. okt. 2007 12:13
Jeg forstår godt de vil kunne tjekke deres kunders adresser. Det er da meget rart at man kan sende en rykker og i værste fald inkasso hvis de skulle gå så galt.

Men der kan ikke være nogen tvivl om at frank rasmussen er dybt seriøs, og han har helt styr på det, for han har jo prøvet det før (og det gik jo ganske godt)
Gravatar #7 - Jeppe
19. okt. 2007 12:16
#6
Han har også prøvet det før hvor det gik dårligt - easyMobile i England.
Gravatar #8 - protoz
19. okt. 2007 12:19
Titel:
"BiBoB ønsker ikke kunder med navnebeskyttelse"

BiBoB siger de vil løse problemet...

Så kan I jo ikke sige at de ikke ønsker folk med navnebeskyttelse vel?
Kun at det pt ikke er muligt
Gravatar #9 - The_Real
19. okt. 2007 12:30
Det er meget normal praksis ikke bare uden videre at optage kunder med navne bestyttelse i CPR. De fleste firmaer kræver i disse tilfælde en bopælsattest fra kommunen hvori den potentielle kunder bor.
Gravatar #10 - Smasher
19. okt. 2007 12:40
Hos Telia kan man heller ikke oprette sig hvis man har hemmeligt cpr nummer, så skal man betale depositum på nogle tusinde kroner, mener det var 3000,- min kammerat skulle betale. Det blev så oprettet i mit navn i stedet.
Gravatar #11 - JoP...
19. okt. 2007 12:44
Hold da op der er kommet lidt "se og hør" over Newz.. :p

Tag en lidt småkedelig historie, lav en misvisende men spændende overskrift og se hvordan folk flokkes :D

Skal vi ikke gøre det lidt bedre næste gang?

//René
Gravatar #12 - .dot
19. okt. 2007 12:45
#7 - Nu er forskellen bare at easyMobile er i et helt andet land end Telmore og BiBoB så mon ikke han har styr på det aligevel?
Gravatar #13 - JetarR
19. okt. 2007 12:46
Hvis det ikke er en misvisende overskrift så ved jeg ikke hvad det er... det svarer lidt til at lave en artikel med overskriften "Pasta fra JetarR Corp. smager af muggen hest" og slutte artiklen med ordene "Hvis man altså kommer til at lave retten med oksekød der er to år for gammelt"

Flot :P
Gravatar #14 - lsa
19. okt. 2007 12:47
#11

Well said!
Gravatar #15 - Rammu
19. okt. 2007 13:26
#2:
Man kan kun bruge ombudsmanden til at klage over offentlige instanser :-(

#8,11,13:
I artiklen på epn.dk bliver der nævnt en helt specifik kunde som blev afvist pga. at han har navnebeskyttelse. Altså han fik ikke tilbudt nogen alternativ måde at dokumentere sin adresse på. Så jeg synes nu nok stadigvæk at det var rimeligt nok, da jeg indsendte nyheden med "BiBoB ønsker ikke kunder med navnebeskyttelse" som overskrift.
Gravatar #16 - martinmunkhansen
19. okt. 2007 13:39
Jeg troede abselut ikke at de måtte spørge efter cpr nummer :S... troede kun det var det offentlige og så banker som en untagelse der måtte det.. eller er det bare mig der er galt på den???
Gravatar #17 - NightBreaker
19. okt. 2007 13:39
Er jo ikke noget nyt...
Gravatar #18 - XereX
19. okt. 2007 13:51
#offtopic#
Ved godt dette ikke har så meget med emnet at gøre direkte. men til jer der havde tilmeldt jer til Bibob, og evt. fået tilsendt faktura mv. Så er de i øjeblikket ved at ringe rundt til kunder for at udskyde tilmeldingen, da de har travlt som det jo også fremgår i nyhederne. Er lige blevet ringet op af dem :-)

Blot hvis nogen undrer sig over hvorfor der intet sker
#offtopic#
Gravatar #19 - gentox
19. okt. 2007 13:57
#16

Det er helt almindeligt for et teleselskab at kræve dit cpr nummer.
Så enten har du glemt at du gav det da du fik din mobil, eller også har du den oplevelse til gode ;)
Gravatar #20 - El_Coyote
19. okt. 2007 14:04
løsningne bliver vel - som andre steder - at kundne skal faxe en navneattest fra kommunen ind. så er den potte ude. Det tager dog tid at behandle dem.
Gravatar #21 - birddog
19. okt. 2007 14:49
Men det her jo ikke nyt for bibob, hvis man følger lidt med på mobildebat.dk hvor frank rasmussen har deltaget aktivt inde i deres forum, så har han skrevet om det her i lang tid, så mærkligt at de ikke har gjort noget ved det, inden de gik i luften.
Gravatar #22 - michaeltrolle
19. okt. 2007 16:27
Hmm.... Jeg har beskyttelse på mit CPR nummer mod adresseret reklamer, telefonsælgere osv... Jeg har lige modtaget mit simkort i går....
Gravatar #23 - michael007dk
19. okt. 2007 17:36
#22
Jamen så er du jo bare kunde hos et teleselskab der ikke vil have dig som kunde.
Gravatar #24 - themuss
19. okt. 2007 22:27
Altså man må ikke diskriminere sine kunder...

Heller ikke på dem der har adressebeskyttelse/dem der ikke har.

Dem der har flamebaited mig kan sutte muggen røv til de falder om. Idioter.
Gravatar #25 - rmariboe
19. okt. 2007 22:52
Adressebeskyttelse har intet med telemarketing og -undersøgelser at gøre. Adressebeskyttelse er en beskyttelse imod alle opslag på dig i CPR (Ordensmagten og det Offentlige har naturligvis stadig adgang). Det er en fordel for folk, som ikke vil findes...

#15 << Tvært om! Forbrugerombudsmanden tager sig netop af sager, hvor forbrugere kommer til kort overfor erhvervsdrivende!

#16 << Man må gerne kræve diverse oplysninger for at tilbyde en tjeneste - men ingen må tiltvinge sig personlige oplysninger af nogen art.

#24 << Der er ingen, der kan bestemme, hvem du må afvise som kunde. Du må i de mange tilfælde ikke forskelsbehandle baseret på race, køn, religion eller seksuel orientering. Udover det er der pretty much frit slag.
Gravatar #26 - themuss
19. okt. 2007 23:25
Øh nej #25... Altså lidt tåbeligt at flamebaite mig for mit indlæg og så derefter svare.

Nej firmaer må ikke diskriminere... Og ja du nævner de klassiske, men de må hellere ikke diskriminere på lokation og jeg er SIKKER på det også gør sig gældende overfor folk der har adresse-beskyttelse.

Faktisk har de folk, der er blevet afvist af denne grund har en god sag.

Man må ikke diskriminere ej heller ift. beskyttelse i CPR.

I de tilfælde hvor bibob afviser kunder skal de i første omgang stille en anden form for godkendelse til rådighed. Såsom at man får en blanket fra kommunen med sit navn og adresse på...

Så længe bibob ikke gør det diskriminerer de.

Kom flamebait mig igen fjols og lad venligst være med at svare.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login