mboost-dp1

BiBoB A/S
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Som jeg forstår det er der relativt mange der gerne vil være kunder hos dem. Hvis man ikke kan slå kunderne op i CPR-registret automatisk kan det måske tage for lang tid, hvis det skal gøres manuelt. Derfor syntes jeg det ud fra et forretningsmæssigt perspektiv er helt ok de siger at folk der "ikke vil kunne findes", ikke kan tilmeldes som det er nu.
Det er jo klart at hvis det tager 10 min at slå en kunde op der ikke vil findes imod 2 sek for en der gerne vil, så mister de 300 kunder pr kunde der tilmeldes med "cpr blokker". Og da der allerrede er ventetid nok så er det vel kun fair de sortere de kunder der tager lang tid at indmelde, fra.
Eller?
Det er jo klart at hvis det tager 10 min at slå en kunde op der ikke vil findes imod 2 sek for en der gerne vil, så mister de 300 kunder pr kunde der tilmeldes med "cpr blokker". Og da der allerrede er ventetid nok så er det vel kun fair de sortere de kunder der tager lang tid at indmelde, fra.
Eller?
Jeg forstår godt de vil kunne tjekke deres kunders adresser. Det er da meget rart at man kan sende en rykker og i værste fald inkasso hvis de skulle gå så galt.
Men der kan ikke være nogen tvivl om at frank rasmussen er dybt seriøs, og han har helt styr på det, for han har jo prøvet det før (og det gik jo ganske godt)
Men der kan ikke være nogen tvivl om at frank rasmussen er dybt seriøs, og han har helt styr på det, for han har jo prøvet det før (og det gik jo ganske godt)
Hold da op der er kommet lidt "se og hør" over Newz.. :p
Tag en lidt småkedelig historie, lav en misvisende men spændende overskrift og se hvordan folk flokkes :D
Skal vi ikke gøre det lidt bedre næste gang?
//René
Tag en lidt småkedelig historie, lav en misvisende men spændende overskrift og se hvordan folk flokkes :D
Skal vi ikke gøre det lidt bedre næste gang?
//René
Hvis det ikke er en misvisende overskrift så ved jeg ikke hvad det er... det svarer lidt til at lave en artikel med overskriften "Pasta fra JetarR Corp. smager af muggen hest" og slutte artiklen med ordene "Hvis man altså kommer til at lave retten med oksekød der er to år for gammelt"
Flot :P
Flot :P
#2:
Man kan kun bruge ombudsmanden til at klage over offentlige instanser :-(
#8,11,13:
I artiklen på epn.dk bliver der nævnt en helt specifik kunde som blev afvist pga. at han har navnebeskyttelse. Altså han fik ikke tilbudt nogen alternativ måde at dokumentere sin adresse på. Så jeg synes nu nok stadigvæk at det var rimeligt nok, da jeg indsendte nyheden med "BiBoB ønsker ikke kunder med navnebeskyttelse" som overskrift.
Man kan kun bruge ombudsmanden til at klage over offentlige instanser :-(
#8,11,13:
I artiklen på epn.dk bliver der nævnt en helt specifik kunde som blev afvist pga. at han har navnebeskyttelse. Altså han fik ikke tilbudt nogen alternativ måde at dokumentere sin adresse på. Så jeg synes nu nok stadigvæk at det var rimeligt nok, da jeg indsendte nyheden med "BiBoB ønsker ikke kunder med navnebeskyttelse" som overskrift.
Jeg troede abselut ikke at de måtte spørge efter cpr nummer :S... troede kun det var det offentlige og så banker som en untagelse der måtte det.. eller er det bare mig der er galt på den???
#offtopic#
Ved godt dette ikke har så meget med emnet at gøre direkte. men til jer der havde tilmeldt jer til Bibob, og evt. fået tilsendt faktura mv. Så er de i øjeblikket ved at ringe rundt til kunder for at udskyde tilmeldingen, da de har travlt som det jo også fremgår i nyhederne. Er lige blevet ringet op af dem :-)
Blot hvis nogen undrer sig over hvorfor der intet sker
#offtopic#
Ved godt dette ikke har så meget med emnet at gøre direkte. men til jer der havde tilmeldt jer til Bibob, og evt. fået tilsendt faktura mv. Så er de i øjeblikket ved at ringe rundt til kunder for at udskyde tilmeldingen, da de har travlt som det jo også fremgår i nyhederne. Er lige blevet ringet op af dem :-)
Blot hvis nogen undrer sig over hvorfor der intet sker
#offtopic#
Hmm.... Jeg har beskyttelse på mit CPR nummer mod adresseret reklamer, telefonsælgere osv... Jeg har lige modtaget mit simkort i går....
#22
Jamen så er du jo bare kunde hos et teleselskab der ikke vil have dig som kunde.
Jamen så er du jo bare kunde hos et teleselskab der ikke vil have dig som kunde.
Adressebeskyttelse har intet med telemarketing og -undersøgelser at gøre. Adressebeskyttelse er en beskyttelse imod alle opslag på dig i CPR (Ordensmagten og det Offentlige har naturligvis stadig adgang). Det er en fordel for folk, som ikke vil findes...
#15 << Tvært om! Forbrugerombudsmanden tager sig netop af sager, hvor forbrugere kommer til kort overfor erhvervsdrivende!
#16 << Man må gerne kræve diverse oplysninger for at tilbyde en tjeneste - men ingen må tiltvinge sig personlige oplysninger af nogen art.
#24 << Der er ingen, der kan bestemme, hvem du må afvise som kunde. Du må i de mange tilfælde ikke forskelsbehandle baseret på race, køn, religion eller seksuel orientering. Udover det er der pretty much frit slag.
#15 << Tvært om! Forbrugerombudsmanden tager sig netop af sager, hvor forbrugere kommer til kort overfor erhvervsdrivende!
#16 << Man må gerne kræve diverse oplysninger for at tilbyde en tjeneste - men ingen må tiltvinge sig personlige oplysninger af nogen art.
#24 << Der er ingen, der kan bestemme, hvem du må afvise som kunde. Du må i de mange tilfælde ikke forskelsbehandle baseret på race, køn, religion eller seksuel orientering. Udover det er der pretty much frit slag.
Øh nej #25... Altså lidt tåbeligt at flamebaite mig for mit indlæg og så derefter svare.
Nej firmaer må ikke diskriminere... Og ja du nævner de klassiske, men de må hellere ikke diskriminere på lokation og jeg er SIKKER på det også gør sig gældende overfor folk der har adresse-beskyttelse.
Faktisk har de folk, der er blevet afvist af denne grund har en god sag.
Man må ikke diskriminere ej heller ift. beskyttelse i CPR.
I de tilfælde hvor bibob afviser kunder skal de i første omgang stille en anden form for godkendelse til rådighed. Såsom at man får en blanket fra kommunen med sit navn og adresse på...
Så længe bibob ikke gør det diskriminerer de.
Kom flamebait mig igen fjols og lad venligst være med at svare.
Nej firmaer må ikke diskriminere... Og ja du nævner de klassiske, men de må hellere ikke diskriminere på lokation og jeg er SIKKER på det også gør sig gældende overfor folk der har adresse-beskyttelse.
Faktisk har de folk, der er blevet afvist af denne grund har en god sag.
Man må ikke diskriminere ej heller ift. beskyttelse i CPR.
I de tilfælde hvor bibob afviser kunder skal de i første omgang stille en anden form for godkendelse til rådighed. Såsom at man får en blanket fra kommunen med sit navn og adresse på...
Så længe bibob ikke gør det diskriminerer de.
Kom flamebait mig igen fjols og lad venligst være med at svare.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.