mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Jeg har orange go, jeg betaler 15kr/mB via gprs.
afaik kan man hos cbb få det til 10kr/mB, men det er også det laveste jeg har hørt om.
afaik kan man hos cbb få det til 10kr/mB, men det er også det laveste jeg har hørt om.
#5 prisen for 1mB data sendt over gprsmed telia xpress er 40kr afaik.
Hm, lort min telefon er ikke understøttet... kraftedemetræt af at nokia og sonyericsson dominerer mobil markedet :(
(Siemens er jo den fedeste telefon)
(Siemens er jo den fedeste telefon)
#8
Helt enig, firmaet er da ikke særligt seriøse, hvis de nu havde været så smarte at følge J2ME standarden fra SUN, samt følge MIDP og CLDC standarderne ville spillet havde fungeret på alle telefoner det kan disse ting.
Men istedet har de med sikkerhed desværre valgt at bruge diverse properitære ting og sager som producenterne desværre har lavet :-(
Nokia var da i det mindste så smarte ikke at offentligøre den Java 3D api som faktisk er i Nokia 3410 telefonen, og som bliver brugt af Munkiki spillet i samme telefon.
Firmaets liste over ikke understøttede telefoner er også extremt mangelfuld, min Motorola SPX200 står ikke på deres liste :-(
Helt enig, firmaet er da ikke særligt seriøse, hvis de nu havde været så smarte at følge J2ME standarden fra SUN, samt følge MIDP og CLDC standarderne ville spillet havde fungeret på alle telefoner det kan disse ting.
Men istedet har de med sikkerhed desværre valgt at bruge diverse properitære ting og sager som producenterne desværre har lavet :-(
Nokia var da i det mindste så smarte ikke at offentligøre den Java 3D api som faktisk er i Nokia 3410 telefonen, og som bliver brugt af Munkiki spillet i samme telefon.
Firmaets liste over ikke understøttede telefoner er også extremt mangelfuld, min Motorola SPX200 står ikke på deres liste :-(
#9
Så let er det jo heller ikke!
der er en bunke af fejl (du drømmer ikke om det!) for hver gang man skal lave et spil til en mobil telefon, foruden forskellige andre forhold såsom forskellige skærmstørrelser, ram, farver osv.
En af grundene til at Nokia (specielt serie 40) altid er supporteret, er fordi det er dem der har de mindst ringe værktøjer samt at når man først har lavet til een s40 telefon (7250i f.eks) så virker det (næsten) på alle nokias s40 telefoner.
Såfremt at man vælger kun at bruge standard API, har man ikke mulighed for styring af backlight samt mulighed for at bruge fullscreen funktionalitet. Defor ender man med at lave en bunke kode der tager hensyn til den enkelte telefon. Det tager *væsenligt* længere tid, og enkelte telefoner (faktisk mange modeller) bliver aldrig understøttet pga alt for mange tekniske komplikationer eller for ringe markeds andele.
MIDP2.0 giver bedre mulighed for at gøre det hele i standard API - der er bare meget få telefoner der understøtter det - så kom nu igang med at opgradere jeres 3510i telefon til minimum 6230/k5/700i :) alternativt s60 telefoner :)
Så let er det jo heller ikke!
der er en bunke af fejl (du drømmer ikke om det!) for hver gang man skal lave et spil til en mobil telefon, foruden forskellige andre forhold såsom forskellige skærmstørrelser, ram, farver osv.
En af grundene til at Nokia (specielt serie 40) altid er supporteret, er fordi det er dem der har de mindst ringe værktøjer samt at når man først har lavet til een s40 telefon (7250i f.eks) så virker det (næsten) på alle nokias s40 telefoner.
Såfremt at man vælger kun at bruge standard API, har man ikke mulighed for styring af backlight samt mulighed for at bruge fullscreen funktionalitet. Defor ender man med at lave en bunke kode der tager hensyn til den enkelte telefon. Det tager *væsenligt* længere tid, og enkelte telefoner (faktisk mange modeller) bliver aldrig understøttet pga alt for mange tekniske komplikationer eller for ringe markeds andele.
MIDP2.0 giver bedre mulighed for at gøre det hele i standard API - der er bare meget få telefoner der understøtter det - så kom nu igang med at opgradere jeres 3510i telefon til minimum 6230/k5/700i :) alternativt s60 telefoner :)
"hvis de nu havde været så smarte at følge J2ME standarden fra SUN, samt følge MIDP og CLDC standarderne ville spillet havde fungeret på alle telefoner det kan disse ting." - men hvor mange telefoner kan det? Kan det betale sig at udvikle efter de ååh så dejlige åbne standarder, hvis man kan 'nå' det samme / et større antal telefoner på en anden måde?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.