mboost-dp1

Papa John's
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Så vidt jeg forstår på artiklen er det idéen med at hvis man f.eks. er på vej hjem fra arbejde og indser at man har tænkt sig at spise pizza til aften, jamen så er det lidt svært at få en bærbar på Internettet - så er det meget nemmere at gribe mobilen og smide en SMS afsted.
En af de første brugere var lettere bekymret, fordi man ikke får tilbagemelding omkring bestilling
øøøhhh:
Customers can punch in "FAV1," "FAV2," "FAV3," or "FAV4," to text message orders. Papa John's sends a reply with the order, and the customer can confirm or change it.
Kan desuden heller ikke se noget sted i artiklen at de ikke fik besked. Der står at de ikke "snakkede" med nogen, men det er ikke det samme, som ikke at få besked.
Om ikke andet er det da et konge smart system. Har selv kun 3 forskellige pizzaer jeg vælger imellem fra den lokale, og kan nemt forstille mig en familie kan nøjes med 4 faste menuer. Ellers burde det ikke være super svært at udvide koden til "2xmenu12 1xmenu54 3xmenu98". Derefter sendes så en fuld tekst over hvad man har bestilt "2xpizza peperoni 1xpizza beef 3xCola. To change please call xxx-xxxx orderno xxx"
Herhjemme ville det vel være nemmere at bruge pizzaens nr. til at bestille i stedet for at skulle lave specielle menuer, ligesom de skal ovre på den anden side af dammen. Det er jo nemmere at skrive at man skal have en nr 42 end at finde en eller anden special kode. Men den falder jo nok til jorden hvis man skal til at special bestille...
Men ellers kunne en mobil portal på just-eat.dk nok slå SMS konceptet.
Men ellers kunne en mobil portal på just-eat.dk nok slå SMS konceptet.
#8:
Forstår jeg i den form at der ikke bliver givet svar tilbage.
Jeg tror bekræftelsen kommer i form af oprettelsen af favoritmenuen.
kilde skrev:"I got exactly what I ordered, so that was a good thing," Kratschmer said. "You send it off and you're not sure if they've gotten it on that end, because you don't talk to them."
Forstår jeg i den form at der ikke bliver givet svar tilbage.
Jeg tror bekræftelsen kommer i form af oprettelsen af favoritmenuen.
RIGTIGE løsning er i DANMARK!
Kære venner!
Jeg kan se på ovenstående at interessen nu er der og markedet er klar til at modtage verdens første løsning til at bestille MAD VIA SMS!!
Vores løsning er baseret på POS hos vores kunder( pizzeriaer) og vi er nu i gang med at teste det på et par pizzeriaer.
SE vores hjemmeside og kom gerne med kommentarer der kan hjælpe os ( og vores kunder dvs. Jer som bruger på produktet)
se www.smos.dk
vores løsning er med kvittering for levering af sms, bekræftelse på bestilling med købte beløb og fx leverings adresse. Det hele foregår via SMS og ikke noget med WAP, WEB på små mobilskærme osv!!!
newz.dk er det første nyhedsside med denne info.
Kære venner!
Jeg kan se på ovenstående at interessen nu er der og markedet er klar til at modtage verdens første løsning til at bestille MAD VIA SMS!!
Vores løsning er baseret på POS hos vores kunder( pizzeriaer) og vi er nu i gang med at teste det på et par pizzeriaer.
SE vores hjemmeside og kom gerne med kommentarer der kan hjælpe os ( og vores kunder dvs. Jer som bruger på produktet)
se www.smos.dk
vores løsning er med kvittering for levering af sms, bekræftelse på bestilling med købte beløb og fx leverings adresse. Det hele foregår via SMS og ikke noget med WAP, WEB på små mobilskærme osv!!!
newz.dk er det første nyhedsside med denne info.
#7
Jeg var jublende da just-eat kom. Jeg hader generelt at ringe til pizzarier.
Tlf: Duut ... duut ... Gullipizzegudda
Mig: Ja hej, er det torvets pizza?
Tlf: Yay.
Mig: Æh okay. Jeg skal en nummer 12 og...
Tlf: Skæld du ha' en nummer tii?
Mig: Nej, nummer TOLV
Tlf: Ah, okay.
Mig: ...og en halvanden liter cola.
Tlf: En lille cuula?
Mig: Nej, den største.
osv...
Og det går kun så nemt, fordi jeg ved præcist hvad jeg vil have.
For at blive et stam-pizzaria for mig skal jeg enten kunne bestille over nettet, eller hos én der er god til dansk.
Men hvis man alligevel har fat i din fon, er det så ikke nemmere at ringe?
Jeg var jublende da just-eat kom. Jeg hader generelt at ringe til pizzarier.
Tlf: Duut ... duut ... Gullipizzegudda
Mig: Ja hej, er det torvets pizza?
Tlf: Yay.
Mig: Æh okay. Jeg skal en nummer 12 og...
Tlf: Skæld du ha' en nummer tii?
Mig: Nej, nummer TOLV
Tlf: Ah, okay.
Mig: ...og en halvanden liter cola.
Tlf: En lille cuula?
Mig: Nej, den største.
osv...
Og det går kun så nemt, fordi jeg ved præcist hvad jeg vil have.
For at blive et stam-pizzaria for mig skal jeg enten kunne bestille over nettet, eller hos én der er god til dansk.
#12
Jeg vil da hellere kunne se menuen, og vælge det jeg vil have. Dvs. Just-eat på mobilen.
Sorry... :)
Jeg har så ikke lige testet om Just-eat virker i opera mini, da mit stam-pizzaria ikke er moderne nok. (De tager ikke engang Dankort.)
Det hele foregår via SMS og ikke noget med WAP, WEB på små mobilskærme osv!!!
Jeg vil da hellere kunne se menuen, og vælge det jeg vil have. Dvs. Just-eat på mobilen.
Sorry... :)
Jeg har så ikke lige testet om Just-eat virker i opera mini, da mit stam-pizzaria ikke er moderne nok. (De tager ikke engang Dankort.)
#13 for at blive et stam pizzaria hos mig, kræver jeg bare de laver skide gode pizzaer. køber kun fra D's sandwich og Pizza. De køre endda specielt ud til mig hvis jeg er længere væk en de vil normalt(5km). Har bestilt 20km ude. Og jeg køber ikke engang pizza mere end 0 - 2 gange om måneden.
Så alt respekt til dem, de værdsætter kunder som køber deres pizza fordi de smager godt, og varetager dem.
Så alt respekt til dem, de værdsætter kunder som køber deres pizza fordi de smager godt, og varetager dem.
#15
Det tænkte jeg også, indtil jeg fik leveret en pizza med gorgonzola. Okay, det var godt nok den pizza jeg bad om. Jeg fattede bare ikke hvad han sagde der var på den, og tænkte "hvor galt kan det gå".
Selv da jeg havde skrabet al fyldet af, var bunden stadig uspiselig. Ikke engang et par stumper skorpe fik jeg ud af det. :-(
for at blive et stam pizzaria hos mig, kræver jeg bare de laver skide gode pizzaer.
Det tænkte jeg også, indtil jeg fik leveret en pizza med gorgonzola. Okay, det var godt nok den pizza jeg bad om. Jeg fattede bare ikke hvad han sagde der var på den, og tænkte "hvor galt kan det gå".
Selv da jeg havde skrabet al fyldet af, var bunden stadig uspiselig. Ikke engang et par stumper skorpe fik jeg ud af det. :-(
se hjemmesiden også kan i måske bedre forstå hvorfor via sms.
www.SMOS.dk
At bestille på nettet er ok - Hvorfor prøve at "surfe" på web, wap på mobilen... det ligner noget der er løgn - KEEP IT SIMPLE!
OG hvor tit ændre i på det i "plejer" at spise??? det er korrekt at medarbejdere ikke altid forstå uden paprika bliver til uden pepperoni
Du har altid din mobil med dig, også når du sover:-)
Gem din pizzerias mobil i din telefon - bestil din mad 1 stk nr 14 uden løg - få kvit for din bestilling inkl. pris - . kom ned og hent din mad. INGEN FEJL = tilfreds kunde og tilfreds leverandør!
www.SMOS.dk
At bestille på nettet er ok - Hvorfor prøve at "surfe" på web, wap på mobilen... det ligner noget der er løgn - KEEP IT SIMPLE!
OG hvor tit ændre i på det i "plejer" at spise??? det er korrekt at medarbejdere ikke altid forstå uden paprika bliver til uden pepperoni
Du har altid din mobil med dig, også når du sover:-)
Gem din pizzerias mobil i din telefon - bestil din mad 1 stk nr 14 uden løg - få kvit for din bestilling inkl. pris - . kom ned og hent din mad. INGEN FEJL = tilfreds kunde og tilfreds leverandør!
#18
Yep, det er min favorit.
Jeg synes nu det går fint på mobilen. Nogle dage surfer jeg mere fra den, end fra PC. Simpelt hen fordi jeg ikke gider gå 10 meter for at hente den bærbare.
Hvem spiser det samme hver gang?(??) Jaja, der er 3-4 pizzaer jeg plejer at tage, men selv hvis jeg opretter 3 favorit-menuer kan jeg da ikke huske hvad der er hvad.
Yep, og dermed de fleste hjemmesider. Formentlig også Just-eat, men har ikke lige prøvet, da jeg ikke bruger dem længere.
Hvis det er det jeg skal skrive, hvad er det så lige jeres system kan, som en helt almindelig mobiltelefon ikke kan? (Yep, har skimmet hjemmesiden.)
Jeg siger ikke der ikke er potentiale. Der er da mange, som ikke kan overskue at surfe på mobilen. Men tricket for mig er nu stadig at få fat i menuen. At fortælle at man vil have en 7'er og en 10'er er den nemme del.
At bestille på nettet er ok
Yep, det er min favorit.
Hvorfor prøve at "surfe" på web, wap på mobilen... det ligner noget der er løgn - KEEP IT SIMPLE!
Jeg synes nu det går fint på mobilen. Nogle dage surfer jeg mere fra den, end fra PC. Simpelt hen fordi jeg ikke gider gå 10 meter for at hente den bærbare.
OG hvor tit ændre i på det i "plejer" at spise???
Hvem spiser det samme hver gang?(??) Jaja, der er 3-4 pizzaer jeg plejer at tage, men selv hvis jeg opretter 3 favorit-menuer kan jeg da ikke huske hvad der er hvad.
Du har altid din mobil med dig, også når du sover:-)
Yep, og dermed de fleste hjemmesider. Formentlig også Just-eat, men har ikke lige prøvet, da jeg ikke bruger dem længere.
bestil din mad 1 stk nr 14 uden løg
Hvis det er det jeg skal skrive, hvad er det så lige jeres system kan, som en helt almindelig mobiltelefon ikke kan? (Yep, har skimmet hjemmesiden.)
Jeg siger ikke der ikke er potentiale. Der er da mange, som ikke kan overskue at surfe på mobilen. Men tricket for mig er nu stadig at få fat i menuen. At fortælle at man vil have en 7'er og en 10'er er den nemme del.
# 18
ser ud til at du er en af de der surfer på nettet via mobil. hvs du er en af de få - se Danmarks statistik for hvor mange der bruger det:-)
essens er ikke om at du kan skrive sms - men om pizzeria kan besvare det så du også kan forstå... og at han har værktøj HAN kan forstå at bruge.. tror du han kan holde styr på en mobiltelefon omringet at fedt, mel og andet råvarer ?
SMOS er baseret og tilpasset brugere ( pizzamand) som måske ikke er den bedste til dansk osv.
og det er stadig det laveste fælles nævner dvs ALLE kan sende SMS!
hvad tager længst tid - prøv du at logge på via wap, web og surfe gennem menuer osv mens jeg sender sms - tror sms er klart det mest simple - prøv det :-) også skal man også nørde sig frem til at finde en mobil der kan.. spørg lige din mor eller søster eller venner der ikke syntes at der er så spændende at bruge telefon til andet end at ringe eller skrive sms/mms med ?? :-)
ser ud til at du er en af de der surfer på nettet via mobil. hvs du er en af de få - se Danmarks statistik for hvor mange der bruger det:-)
essens er ikke om at du kan skrive sms - men om pizzeria kan besvare det så du også kan forstå... og at han har værktøj HAN kan forstå at bruge.. tror du han kan holde styr på en mobiltelefon omringet at fedt, mel og andet råvarer ?
SMOS er baseret og tilpasset brugere ( pizzamand) som måske ikke er den bedste til dansk osv.
og det er stadig det laveste fælles nævner dvs ALLE kan sende SMS!
hvad tager længst tid - prøv du at logge på via wap, web og surfe gennem menuer osv mens jeg sender sms - tror sms er klart det mest simple - prøv det :-) også skal man også nørde sig frem til at finde en mobil der kan.. spørg lige din mor eller søster eller venner der ikke syntes at der er så spændende at bruge telefon til andet end at ringe eller skrive sms/mms med ?? :-)
Tror heller ikke at just-eat skal ændre meget i deres koncept for at kunne integrere sms service. Deres just-direct køre i forvejen over et gsm modul (så vidt jeg kunne forstå af deres telefonservice) Desuden findes den service allerede (dog kun i begrænset lokalt omfang), da jeg ofte får bestillinger via firmats og min egen telefon på det pizzaria jeg arbejder på.
Men det er godt nok træls! :) At man har snart 3-4 forskellige steder man skal tjekke efter ordre, det gør det hele overskueligt især hvis ejeren er fra et 3 verdens land og ikke forstår elektronik særligt godt. Men kan selvfølgelig godt forstå at nogle hellere vil bruge et elektronisk medie, hvis folkene bag disken ikke kan tale eller forstår dansk særligt godt. Bare kunderne der bruger de medier gad at opdatere deres adresser og telefonnumre osv., så ville det også gøre det nemmere for os andre, når man er kørt til den fraflyttede adresse, og de ikke gider at have en 14 minus løg.
Men det er godt nok træls! :) At man har snart 3-4 forskellige steder man skal tjekke efter ordre, det gør det hele overskueligt især hvis ejeren er fra et 3 verdens land og ikke forstår elektronik særligt godt. Men kan selvfølgelig godt forstå at nogle hellere vil bruge et elektronisk medie, hvis folkene bag disken ikke kan tale eller forstår dansk særligt godt. Bare kunderne der bruger de medier gad at opdatere deres adresser og telefonnumre osv., så ville det også gøre det nemmere for os andre, når man er kørt til den fraflyttede adresse, og de ikke gider at have en 14 minus løg.
#22
Okay:
"Hver fjerde dansker (26 pct.) har adgang til internettet fra hjemmet via en mobiltelefon.
Andelen for mænd og kvinder er på henholdsvis 28 pct. og 24 pct. Det er primært de 16-19-årige, der har taget denne adgangsvej til sig, idet næsten halvdelen af dem (44 pct.) har adgang herigennem."
Wow, troede ikke det var så mange. Tak for tippet.
Er det så meget anderledes end at SMS'e? I øvrigt er jeg vant til at det ikke er den samme person der laver mad og betjener kunder.
Alle der kan sende SMS kan ringe (undtagen døve). Ikke alle der kan ringe, kan sende SMS.
Ja, hvis du ved præcist hvad du vil have, så kan jeg godt se pointen.
Skal jeg også lige spørge dem om de synes det er besværligt at ringe op, nu jeg er i gang?
Anyway, det var nu bare sagen set fra min side. Held og lykke med det. :)
ser ud til at du er en af de der surfer på nettet via mobil. hvs du er en af de få - se Danmarks statistik for hvor mange der bruger det:-)
Okay:
"Hver fjerde dansker (26 pct.) har adgang til internettet fra hjemmet via en mobiltelefon.
Andelen for mænd og kvinder er på henholdsvis 28 pct. og 24 pct. Det er primært de 16-19-årige, der har taget denne adgangsvej til sig, idet næsten halvdelen af dem (44 pct.) har adgang herigennem."
Wow, troede ikke det var så mange. Tak for tippet.
essens er ikke om at du kan skrive sms - men om pizzeria kan besvare det så du også kan forstå... og at han har værktøj HAN kan forstå at bruge.. tror du han kan holde styr på en mobiltelefon omringet at fedt, mel og andet råvarer ?
Er det så meget anderledes end at SMS'e? I øvrigt er jeg vant til at det ikke er den samme person der laver mad og betjener kunder.
og det er stadig det laveste fælles nævner dvs ALLE kan sende SMS!
Alle der kan sende SMS kan ringe (undtagen døve). Ikke alle der kan ringe, kan sende SMS.
hvad tager længst tid - prøv du at logge på via wap, web og surfe gennem menuer osv mens jeg sender sms - tror sms er klart det mest simple - prøv det :-)
Ja, hvis du ved præcist hvad du vil have, så kan jeg godt se pointen.
spørg lige din mor eller søster eller venner der ikke syntes at der er så spændende at bruge telefon til andet end at ringe eller skrive sms/mms med ?? :-)
Skal jeg også lige spørge dem om de synes det er besværligt at ringe op, nu jeg er i gang?
Anyway, det var nu bare sagen set fra min side. Held og lykke med det. :)
#24
Jeg "hører" hvad du skriver... At have adgang og at bruge det er ikke det samme ;-)
"At spørge dem ( mor og søster) om at de gider at ringe op" hold nuuu op det er jo kommunikation via telefonen vi forsøger at komme uden om, undgå fejl osv.
mht den der tager ordre og laver mad...lyder som om du ikke forstår at brugervenligheden er lidt nemmere end at betjene end mobiltelefon OG vi har talt med omkring 41 pizzeriaer om ønsket brugerinterface - hvilket vores løsning er baseret på.
desværre er det ret useriøst kritik du kommer med og på egne oplevelser.. løsning gøre ikke ondt kun nemmere der er flere der sender sms end folk der surfer på deres mobil
måske når du er så glad for at bruge Internettets muligheder kunne du påpege messenger eller andet som medie??
kom nu med noget vi kan bruge.. som rodman:-)
Jeg "hører" hvad du skriver... At have adgang og at bruge det er ikke det samme ;-)
"At spørge dem ( mor og søster) om at de gider at ringe op" hold nuuu op det er jo kommunikation via telefonen vi forsøger at komme uden om, undgå fejl osv.
mht den der tager ordre og laver mad...lyder som om du ikke forstår at brugervenligheden er lidt nemmere end at betjene end mobiltelefon OG vi har talt med omkring 41 pizzeriaer om ønsket brugerinterface - hvilket vores løsning er baseret på.
desværre er det ret useriøst kritik du kommer med og på egne oplevelser.. løsning gøre ikke ondt kun nemmere der er flere der sender sms end folk der surfer på deres mobil
måske når du er så glad for at bruge Internettets muligheder kunne du påpege messenger eller andet som medie??
kom nu med noget vi kan bruge.. som rodman:-)
Jeg er enig i et par af dine punkter, men det er desværre på pga. de eksisterende leverandørers håndtering af Pizzeriaerne der er årsag til at vi startede op - dvs på forespørgsel af dem.
e- takeaway, just eat osv. løsning er ikke det samme eller i nærheden OG sms gateway kan ikke kommunikere 2 vejs ( kun med få koder)
Med vores løsning kan pizzeriaerne også modtage ordre fra deres EGEN hjemmeside ( vi tilbyder også samme service/ hjemmeside) at taste ind samtidig med ordre modtagelse via telefon osv.
Vores løsning er kombineret med oplysning på de indgående henvendelser ( opkald, SMS, web) med mindre det er hemmeligt/undladt nummer osv.
Pizzeria kan svare kunden med foruddefineret svar ( men dog ekstrem fleksible) og igen baseret på deres eget ønsker . fx ”kære kunde – du er uden for vores distrikt og kan desværre ikke levere din ordre, beklager meget osv.”
Det lyder til at du arbejder med det – er det korrekt ?
e- takeaway, just eat osv. løsning er ikke det samme eller i nærheden OG sms gateway kan ikke kommunikere 2 vejs ( kun med få koder)
Med vores løsning kan pizzeriaerne også modtage ordre fra deres EGEN hjemmeside ( vi tilbyder også samme service/ hjemmeside) at taste ind samtidig med ordre modtagelse via telefon osv.
Vores løsning er kombineret med oplysning på de indgående henvendelser ( opkald, SMS, web) med mindre det er hemmeligt/undladt nummer osv.
Pizzeria kan svare kunden med foruddefineret svar ( men dog ekstrem fleksible) og igen baseret på deres eget ønsker . fx ”kære kunde – du er uden for vores distrikt og kan desværre ikke levere din ordre, beklager meget osv.”
Det lyder til at du arbejder med det – er det korrekt ?
#26: ZiN
Ja - men det kræver stadig adgang til en computer.
Forstil jer at i sider der hjemme og ser lidt tv og skal bestille noget mad... Jeg er næste3n sikker på at mobilen enten er i hånden eller max 1 meter væk :-)
du har gemt sms nr på din lokale pizza og du ved hvad du vil ha´ eller også kan du beskrive det..
"1 pizza med skinke og ananas og 1,5 liter cola"
du får svar : " tak for din bestilling. Din mad er klar om 15 min og koster 45,00 kr. venlig hilsen XXX pizza"
vi arbejder også på mobil betaling :-)
Ja - men det kræver stadig adgang til en computer.
Forstil jer at i sider der hjemme og ser lidt tv og skal bestille noget mad... Jeg er næste3n sikker på at mobilen enten er i hånden eller max 1 meter væk :-)
du har gemt sms nr på din lokale pizza og du ved hvad du vil ha´ eller også kan du beskrive det..
"1 pizza med skinke og ananas og 1,5 liter cola"
du får svar : " tak for din bestilling. Din mad er klar om 15 min og koster 45,00 kr. venlig hilsen XXX pizza"
vi arbejder også på mobil betaling :-)
#25
Det var dig selv der valgte kilden, og det var hvad jeg kunne finde. ;-)
Næh, for det ved jeg absolut intet om. Men det lyder da som en god ide.
Useriøs? Måske lidt provokerende. Men humlen er, at jeg vil se menuen. Det kan jeg ikke, når jeg sender en SMS. Fair nok hvis man altid køber den samme, eller har menuen liggende (og den ikke er forældet). Men jeg vil nu gerne se den nyeste menu.
Jeg har allerede prøvet at bestille to pizzaer, og få en gang grill-kylling og en plankebøf leveret. De havde fået ny menu, og alle varer fik nye numre.
Hvad med et bookmark i min browser, som indeholder butikkens id og mit kundeid? (http://ballerup-pizza.ditfirma.dk/12345678) Jeg kunne få menuen direkte frem med to tastetryk, sætte kryds eller skrive tal ud fra det jeg vil have og trykke bestil. Det lyder da nemmere for mig.
Man kunne så logge ind via PC, og sætte menukortet op efter egen smag. Fx. køber jeg aldrig mad med muggen ost (med vilje), og vin ville jeg nok heller ikke købe i et pizzaria. Den slags kunne man så fravælge, så netop ens egen menu var passende kort. Man kunne så også vælge sine favoritter, så de kunne stå øverst.
Se det ville være så nemt, at jeg kunne gøre det mens jeg holder for rødt. Den med SMS'en ville jeg kun kunne klare, hvis jeg kan huske numrene på det jeg vil have.
Værsgo', :)
Jeg "hører" hvad du skriver... At have adgang og at bruge det er ikke det samme ;-)
Det var dig selv der valgte kilden, og det var hvad jeg kunne finde. ;-)
mht den der tager ordre og laver mad...lyder som om du ikke forstår at brugervenligheden er lidt nemmere end at betjene end mobiltelefon
Næh, for det ved jeg absolut intet om. Men det lyder da som en god ide.
desværre er det ret useriøst kritik du kommer med og på egne oplevelser.. løsning gøre ikke ondt kun nemmere der er flere der sender sms end folk der surfer på deres mobil
Useriøs? Måske lidt provokerende. Men humlen er, at jeg vil se menuen. Det kan jeg ikke, når jeg sender en SMS. Fair nok hvis man altid køber den samme, eller har menuen liggende (og den ikke er forældet). Men jeg vil nu gerne se den nyeste menu.
Jeg har allerede prøvet at bestille to pizzaer, og få en gang grill-kylling og en plankebøf leveret. De havde fået ny menu, og alle varer fik nye numre.
måske når du er så glad for at bruge Internettets muligheder kunne du påpege messenger eller andet som medie??
Hvad med et bookmark i min browser, som indeholder butikkens id og mit kundeid? (http://ballerup-pizza.ditfirma.dk/12345678) Jeg kunne få menuen direkte frem med to tastetryk, sætte kryds eller skrive tal ud fra det jeg vil have og trykke bestil. Det lyder da nemmere for mig.
Man kunne så logge ind via PC, og sætte menukortet op efter egen smag. Fx. køber jeg aldrig mad med muggen ost (med vilje), og vin ville jeg nok heller ikke købe i et pizzaria. Den slags kunne man så fravælge, så netop ens egen menu var passende kort. Man kunne så også vælge sine favoritter, så de kunne stå øverst.
Se det ville være så nemt, at jeg kunne gøre det mens jeg holder for rødt. Den med SMS'en ville jeg kun kunne klare, hvis jeg kan huske numrene på det jeg vil have.
kom nu med noget vi kan bruge.. som rodman:-)
Værsgo', :)
#33:
Det ville de aldrig kunne huske på. :-)
Til gengæld ville de, hvis de havde en central styret løsning med lister over de forskellige ordre modtaget via SMS, nemt kunne gøre det.
Forestil dig at du har en mobiltelefon til at modtage alle bestillingerne på -
1: En af medarbejderne kunne finde på at tage den fordi han har glemt sin egen.
2: Alle skal checke denne lille skidderik igennem for ordre, og lave sedler eller lign. som indikerer om ordren er registreret eller ej..
3: Man skal MANUELT skrive en besked tilbage på HVER SMS i stedet for at have et system der kan gøre det automatisk.
Et fast opgavestyrende system der kan modtage ordre per SMS ville være LANGT smartere. :-)
Det ville de aldrig kunne huske på. :-)
Til gengæld ville de, hvis de havde en central styret løsning med lister over de forskellige ordre modtaget via SMS, nemt kunne gøre det.
Forestil dig at du har en mobiltelefon til at modtage alle bestillingerne på -
1: En af medarbejderne kunne finde på at tage den fordi han har glemt sin egen.
2: Alle skal checke denne lille skidderik igennem for ordre, og lave sedler eller lign. som indikerer om ordren er registreret eller ej..
3: Man skal MANUELT skrive en besked tilbage på HVER SMS i stedet for at have et system der kan gøre det automatisk.
Et fast opgavestyrende system der kan modtage ordre per SMS ville være LANGT smartere. :-)
#34
Er det så anderledes i forhold til når folk ringer ind? Der skrives en lille seddel på det, ligesom alle andre bestillinger.
De skulle da meget, meget, MEGET gerne have et fungerende system til at holde styr på ordrerne. Typisk post-it's el. lign. Og sådan som de sedler flyver rundt tror jeg det er ret svært at erstatte med en computer.
(Det er godt nok set fra kundens side, I know...)
Fyr ham/hende. Seriøst. Jeg tager da heller ikke en server offline så jeg lige kan spille Quake. Kan man ikke tage imod bestillinger forsvinder selve forretningsgrundlaget. Det gør man bare ikke, ikke engang for sjov.
I øvrigt ville jeg da koble telefonen op til en computer, og håndtere det over den. En rigtig skærm, et rigtigt tastatur, et ordentligt overblik, plus telefonen "sidder fast".
"Ding" - notere på en gul seddel - skrive et hurtigt svar - arkivere SMS'en. Er det værre end at bemande "tale-telefonen"?
Yep, det kunne være smart nok. Jeg ville da nok bruge en eftermiddag (måske et par dage) på et program, hvor SMS'en kommer frem på skærmen sammen med 2 stooore knapper: Accepter, besvar manuelt. Så kan man vel for det meste bare skrive ordren af til det sædvanlige system, og så trykke på én knap.
Men jo, det er nok ikke så mange pizza-bude der lige kan smække sådan noget sammen, og hvis man gør noget ud af det kan det vel blive endnu bedre.
Det ville de aldrig kunne huske på. :-)
Er det så anderledes i forhold til når folk ringer ind? Der skrives en lille seddel på det, ligesom alle andre bestillinger.
Til gengæld ville de, hvis de havde en central styret løsning med lister over de forskellige ordre modtaget via SMS, nemt kunne gøre det.
De skulle da meget, meget, MEGET gerne have et fungerende system til at holde styr på ordrerne. Typisk post-it's el. lign. Og sådan som de sedler flyver rundt tror jeg det er ret svært at erstatte med en computer.
(Det er godt nok set fra kundens side, I know...)
1: En af medarbejderne kunne finde på at tage den fordi han har glemt sin egen.
Fyr ham/hende. Seriøst. Jeg tager da heller ikke en server offline så jeg lige kan spille Quake. Kan man ikke tage imod bestillinger forsvinder selve forretningsgrundlaget. Det gør man bare ikke, ikke engang for sjov.
I øvrigt ville jeg da koble telefonen op til en computer, og håndtere det over den. En rigtig skærm, et rigtigt tastatur, et ordentligt overblik, plus telefonen "sidder fast".
2: Alle skal checke denne lille skidderik igennem for ordre, og lave sedler eller lign. som indikerer om ordren er registreret eller ej..
"Ding" - notere på en gul seddel - skrive et hurtigt svar - arkivere SMS'en. Er det værre end at bemande "tale-telefonen"?
3: Man skal MANUELT skrive en besked tilbage på HVER SMS i stedet for at have et system der kan gøre det automatisk.
Yep, det kunne være smart nok. Jeg ville da nok bruge en eftermiddag (måske et par dage) på et program, hvor SMS'en kommer frem på skærmen sammen med 2 stooore knapper: Accepter, besvar manuelt. Så kan man vel for det meste bare skrive ordren af til det sædvanlige system, og så trykke på én knap.
Men jo, det er nok ikke så mange pizza-bude der lige kan smække sådan noget sammen, og hvis man gør noget ud af det kan det vel blive endnu bedre.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.