mboost-dp1

unknown

Bag om Final Fantasy filmen

- Via Ars Technica -

De fleste af os har nok savlet over den fantastiske grafik i trailerne til Final Fantasy filmen eller måske endda selve filmen. Alt dette er ikke kommet uden arbejde og en masse hardware.

Hvis du vil vide mere om hvor meget og hvordan, så læs dette interview med folkene bag filmen.





Gå til bund
Gravatar #1 - baal
1. aug. 2001 14:27
Ikke uden SGIHer ser vi hvilket savn det vil blive hvis/når SGI går konkurs. Kun SGI maskiner/software er brugt til FF filmen... Jeg ved godt at Maya er til NT/W2K men denne platform har ikke support for ram i terabyte størrelsen og 512 CPU systemer....
Gravatar #2 - Fafler (RDX)
1. aug. 2001 15:29
...Jeg glæder mig til vi får GForce 14 Ultra XXXXL med 2 gb ram, som kan lave den grafik realtime...
Gravatar #3 - Fafler (RDX)
1. aug. 2001 15:32
BTW......jeg sidder iøvrigt kun 1.5 m fra en Silicon Graphics Indy lige nu.
Gravatar #4 - Disky
1. aug. 2001 16:38
FedestEr der nogen der ved hvornår denne film har premiere i Danmark ?
Gravatar #5 - cr3ation,-
1. aug. 2001 17:29
PremiereDen er sat til 21. september … Jeg glæder mig til vi får GForce 14 Ultra XXXXL med 2 gb ram, som kan lave den grafik realtime... Det kan man da allerede. Maya kan i hvert fald render realtime med GeForce3 under Mac OS X … /Lars
Gravatar #6 - Katana
1. aug. 2001 20:50
aaah skulle vi nu ikke lige...Cr3ation: er du helt sikker på at du mente det du skrev? at GF3 kan lave grafik som Final Fantasy i realtime?... Jeg må nok indrømme at der er jeg *en lille smule* uenig [underdrivelse] ;)
Gravatar #7 - Nize
1. aug. 2001 23:40
Cr3ationJeg synes du lyder som om du er på vej ud på et sidespor... Bare fordi Doom3 enginen, som du sandsynligvis refererer til, kan køre flot på et GF3, under MacOS, så er der liiige et par generationer grafikchip til at de kan lave FF i realtid... Ellers købte de jo bare et GF3, og satte en grabber på det, og renderede filmen på 1½ time - og så havde ikke haft brug for de over 1000 maskiner til at rendere det i over 300k timer... /Nize
Gravatar #8 - cr3ation,-
2. aug. 2001 06:03
Sorry …… jeg overså et »den« i sætningen. Selvfølgelig kan man ikke lave FF-grafik realtime med GF3. Jeg trækker min udtalelse tilbage.
Gravatar #9 - cr3ation,-
2. aug. 2001 06:05
NizeNej, jeg refererer ikke til Doom3-enginen. Jeg talte om realtime rendering i Maya, når man arbejdede med 3D-animationer dér.
Gravatar #10 - Katana
2. aug. 2001 06:37
Cr3ation: NU er jeg enig...hehe, busted! ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login