mboost-dp1

sxc.hu - lusi

Aviser og internet slås om de samme annoncekroner

- Via MediaWatch - , redigeret af Emil

Hver dag bliver vi udsat for reklamer, om det er i radioen, tv’et, på nettet eller i aviser og blade. Firmaer reklamerer ofte bredt i mange forskellige medier, men et medie er ved at rykke frem, internettet, og det på bekostning af de trykte reklamer.

I takt med at internettet bliver mere og mere populært, og at avisernes læsertal falder og falder, vælger flere annoncører at fokusere mere på annoncering på nettet end i de trykte medier, hvilket fører til færre annoncekroner hos aviser og dagblade.

I alt mistede de danske dagblade hele 8 pct. af annoncekronerne i 2007, og flere eksperter mener, at 2008 bliver endnu værre; blandt andet mener Kenneth Brenøe fra Group M, at dagbladene kan miste op til 12 pct. af annoncekronerne i 2008, hvilket svarer til 400 mio. kr.





Gå til bund
Gravatar #1 - bjerh
21. maj 2008 15:06
Gør mig intet. For min skyld burde man flytte det hele online, når man lige hare fået en billig måde at kunne læse dem på fra f.eks. bussen. Så slipper man også for at de fælder skovene og bruger en masse energi på det.

Selvom jeg godt ved at de ordentlige papirproducenter (som jeg håber danske trykkerier gør brug af), sår træer så man derved undgår at skoven forsvinder.
Gravatar #2 - hjorslev
21. maj 2008 15:16
#1 > Jeg er helt enig med dig.
Lad bare det hele komme online for min skyld. Det vil spare miljøet for en del.
Gravatar #3 - Wikzo
21. maj 2008 15:33
Er fuldstændig enig med #1.

Desuden kan man jo altid bruge Adblock eller lignende, hvis man bliver træt af reklamerne :P
Gravatar #4 - rackbox
21. maj 2008 15:38
3 skrev:
Desuden kan man jo altid bruge Adblock eller lignende, hvis man bliver træt af reklamerne :P

Ja - det er noget lettere, end at sidde med en saks og klippe annoncerne ud i avisen :P

Egentlig ikke overraskende nyhed. Det er vel den naturlige udvikling.
Gravatar #5 - CaptainKicker
21. maj 2008 15:41
Det overrasker nu heller ikke mig. Vi er i en tid, hvor internettet er ved at overtage stort set alt, og jeg vil vædde min højre arm på at internet annoncer vil være bedre for virksomheder, end avisernes.
Gravatar #6 - dk-hat
21. maj 2008 15:54
Ja rimelig meget mærkelig "nyhed".

Fremtidig overskrifter her på NEWS.

MS regner med at øge indtjening efter opkøbet af yahoo....

TBA regner med flere besøgende, efter deres frifindelse....

Det jeg mener er at NEWS, jo også kæmper om reklamme folkenes penge, og til det kræver det at man har trafik og potentielle kunder.... Der skal ikke mange "skod" nyheder til før at det istedet går den modsatte vej.... DVS. News mister trafik, på at spilde vores tid...
Gravatar #7 - tachylatus
21. maj 2008 21:06
#5
Det var ellers noget af et væddemål!
Er forsendelsen inkluderet?

[ontopic]
Ja jeg kan egentlig godt forstå hvis de går de almindelige aviser dårligt. Man kan bare se statistikken på mit kollegium:
Af de 45 mennesker der bor her var det kun 4 der reelt var interesserede i at læse Politikken, hvorfor vi nu har afbestilt den. Ikke for at hænge lige præcis denne avis ud, for de andre (vi får vel et par stykker mere) bliver sikkert læst lige så lidt.
Gratisaviser tror jeg nu er kommet for at blive, det er også meget rart at kunne fordrive tiden med dem i busser, tog osv.
Gravatar #8 - Taxwars
21. maj 2008 22:31
De skal bare udgive gratisaviser - så behøver man slet ikke have nogle læsere! Man skal bare trykke x antal aviser og påstå at de bliver læst - så får man reklame penge!


(Jeg siger jeg ikke vil have aviser men får stadig lortet smidt ind, og jeg smider det straks ud igen - men de tæller mig sikkert som "Læser")
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login