mboost-dp1

porah

Australsk minister ser sig sur på Google

- Via Sydney Morning Herald - , redigeret af Emil

I Australien forbereder man sig på, snart at skulle indføre et nyt internetfilter, der har været debatteret verden over, og i den forbindelse har Google også kommenteret filteret.

Det er faldet kommunikationsminister Stephen Conroy for brystet, og han langer nu ud efter Google i et interview til radiostationen ABC Radio. Her peger han på Google for deres introduktion af Buzz, der ikke gik som forventet, ligesom han også kommenterer Eric Schmidts (Googles direktør) tidligere udtalelse om privatliv.

Hos Google undrer man sig meget over Conroy og finder det upassende, at han prøver at vende det til en sag om Google, når det egentlige emne omhandler fri adgang til informationer for alle australiere.

Det kommende australske filter vil blokere for alle sider, der findes uegnede eller anstødelige. Disse vil ifølge regeringen f.eks. omfatte sider med børneporno, dyresex og vejledninger til kriminelle handlinger.

Hos Google og en lang række modstandere af filteret har man påpeget, at filteret dækker for bredt og også vil ramme sider, der ikke hører ind under politikernes kriterier.





Gå til bund
Gravatar #1 - Mort
30. mar. 2010 11:23
børneporno, dyresex og vejledninger til kriminelle handlinger og små bryster !
Gravatar #2 - Borgbjerg
30. mar. 2010 11:30
#1: Det er jo fordi det, i Australiens øjne, er stort set det samme som børneporno.
Gravatar #3 - squad2nd
30. mar. 2010 11:30
Jeg glæder mig til der kommer et filter der fjerner inkompetente ministre og alle andre for hvem frihed er noget man tror man kan regulere, ligegyldigt om folk misbruger den til at finde uanstændigt materiale... ligesom i virkeligheden.

Lad os boykotte kænguru-kød fra nu af!
Gravatar #4 - Slettet Bruger [844614033]
30. mar. 2010 11:34
Så længe befolkningen er inkompetente nok til GANG PÅ GANG at falde for politikernes løgne og derfor stemmer på dem.. så længe vil vi ha disse problemer.

Man siger jo Regeringen skal være til for folket... ikke omvendt.

Men sådan er det også. og så længe vi stemmer på idioterne vil det ikke ændre sig.

badabum!
Gravatar #5 - Adagio
30. mar. 2010 11:38
SlettetBruger (4) skrev:
Så længe befolkningen er inkompetente nok til GANG PÅ GANG at falde for politikernes løgne og derfor stemmer på dem.. så længe vil vi ha disse problemer.


Det samme kan vi vidst også sige om danskerne :(

SlettetBruger (4) skrev:
Man siger jo Regeringen skal være til for folket... ikke omvendt.


Fuldstændig enig, desværre er virkeligheden det modsatte :(
Gravatar #6 - Slettet Bruger [844614033]
30. mar. 2010 11:47
Adagio (5) skrev:
Det samme kan vi vidst også sige om danskerne


Helt sikkert ^^

Adagio (5) skrev:
Fuldstændig enig, desværre er virkeligheden det modsatte


Kun fordi høvederne gang på gang bliver stemt til magt :) og i DK's tilfælde ret fordi vi ikke er et demokrati. men mere et massediktatur
Gravatar #7 - ghostface
30. mar. 2010 11:48
#4 men hvad hvis det er som i Danmark og der ikke er noget alternativ til inkompetencen? Politkere på alle fløje i DK har stemt for diverse filtre og overvågning.

Eneste outsider er vel efterhånden Enhedslisten som tilgengæld er inkompetente på så mange andre områder.
Gravatar #8 - Slettet Bruger [844614033]
30. mar. 2010 11:51
Siger på ingen måde at DK er perfekt ^^ laangt fra, det handlede dog bare lige om Aus her :)

Lad os flytte til et land uden regering...
Gravatar #9 - ghostface
30. mar. 2010 12:05
#8 der er altid Republic of Cyberbunker nede i Holland:
http://www.republic-cyberbunker.org/
Gravatar #10 - jakob_olsen
30. mar. 2010 12:06
SlettetBruger (6) skrev:
...og i DK's tilfælde ret fordi vi ikke er et demokrati. men mere et massediktatur


Det er dog noget af det dummere jeg har set på Newz i lang tid... Hvad mener du præcis med det ?
Gravatar #11 - Slettet Bruger [844614033]
30. mar. 2010 12:13
#10 Det jeg mener med det er at det eneste vi borgere nærmest er med til at bestemme.. er hvem der skal bestemme alt andet.

I en true demokrati burde der stemmes om mange flere ting så folket, og ikke kun de par mennesker på borget der styre det.

Er det ikke i schweiz de stemmer om tilnærmest alt?
Gravatar #12 - HenrikH
30. mar. 2010 12:17
SlettetBruger (4) skrev:
og så længe vi stemmer på idioterne vil det ikke ændre sig.

Nu er der, så vidt jeg har kunnet se i hvert fald, ikke andet end (inkompetente,) magtliderlige idioter at stemme på.....

Enhver fornuftig person holder sig vel fra politik, da det ikke er andet end en stor flok forskræmte idioter der vælger en mindre flok kalkulerende idioter der gerne vil bestemme, til at bestemme.
Gravatar #13 - Mandalae
30. mar. 2010 12:26
SlettetBruger (11) skrev:
Er det ikke i schweiz de stemmer om tilnærmest alt?


Hvad forhindrer dig i at flytte til Schweiz? :)
Gravatar #14 - Slettet Bruger [844614033]
30. mar. 2010 12:27
Vil hellere fedes op på bacon end chokolade :)
Gravatar #15 - brokz
30. mar. 2010 12:38
Gravatar #16 - gensplejs
30. mar. 2010 13:04
SlettetBruger (11) skrev:
#10 Det jeg mener med det er at det eneste vi borgere nærmest er med til at bestemme.. er hvem der skal bestemme alt andet.

I en true demokrati burde der stemmes om mange flere ting så folket, og ikke kun de par mennesker på borget der styre det.

Er det ikke i schweiz de stemmer om tilnærmest alt?

/Totalt off topic rant ON
Jeg er lodret uenig. Direkte demokrati som i schweiz er da det sygeste massediktatur der findes.
90% af befolkningen er ikke i stand til at se ud over deres egen næsetip og vil hellere tisse/skide i bukserne og bade i en gylle tank end tage bare en ubehagelig beslutning som ville gavne dem på lang sigt.
I schweiz kører alt 100% på laveste fælles nævner.

Jeg foretrækker klart den danske model hvor man vælger nogle politikere der har samme gundholdninger som man selv har. De har så frihed til at tage både populære og upopulære beslutninger i deres valg periode. (hvis de var for dumme kan vi så straffe dem ved næste valg)
Dog syntes jeg også at det danske demokrati er degenereret voldsomt de seneste år. Den konstante fokus på meningsmålinger, betyder at politikerne ikke tør tage de hårde og upopulære beslutninger mere og at der konstant vedtages tåbelige love på baggrund af enkeltsager.
/Totalt off topic rant OFF

Generelt mener jeg at censur er noget lort. Hvis man siger at børneporn filtret er noget lort er man strakst et perverst svin. Men faktum er jo at det er en lang glideband.
Først børneporno.
Så allofmp3 og thepiratebay.
Nu er der en ny spille lov på vej som betyder at for eksempel poker sites kan blokeres.
Og lige pludselig står vi i en verden hvor der kommer 10 betjente farende gennem døren hvis man googler "Lars Løkke Rasmussen er en retarderet dranker"

p.s. BACOOOOON!
Gravatar #17 - Vegedus
30. mar. 2010 13:09
#11, det er så fordi Danmark har repræsentativt demokrati og ikke direkte demokrati. Dette er ingen hemmelighed, selvom man i daglig tale ofte forkorter det til bare "demokrati". Man kan diskutere for og imod i lang tid, men der er væsentlige grunde til at de fleste lande med demokrati har den repræsentative art.

Anyways, det begynder at undre mig hvordan der ikke kan blive postet nogen som helst politisk relateret nyhed her på sitet, ligemeget hvilket land det er fra, uden at det skal lede folk til at moane over den nuværende danske politisk situation.

Personligt tror jeg ikke på "slippery slopes", men kan da sagtens se sådan en her lov blive brugt for bredt.
Gravatar #18 - squad2nd
30. mar. 2010 13:13
#17

uden at det skal lede folk til at moane over den nuværende danske politisk situation.


... fordi vi selv er på vej over i den grøft med alle de latterlig tiltag?
Gravatar #19 - Slettet Bruger [844614033]
30. mar. 2010 13:15
gensplejs (16) skrev:
Jeg foretrækker klart den danske model hvor man vælger nogle politikere der ser ud til at ha samme gundholdninger som man selv har


Fixed ^^

Det virker bare til grin. Vi borgere har alt for lidt at ha skulle sagt.

Måske en mellemting? ^^
Gravatar #20 - Vegedus
30. mar. 2010 13:28
#18 Tilsyneladene, fordi at dømme efter kommentarene er Australien = Danmark = Kina = Hvem vi nu ellers ikke kan lide.
Gravatar #21 - vagn
30. mar. 2010 14:17
det er sgu da ikke bedre her den eneste tid politikerne taler om demokrati er sgu da kun når der er valg. Ellers derudover kan vi da rende dem noget så grusomt. Tænk engang over der var en minister der sagde at vi skulle af med forbeholdene for at tiltræde den nye traktat for de var ikke til at arbejde under. Så er det lige jeg tænger hvis det er et problem for ham så kunne det jo være at han skulle finde sig et nyt job. Det gør vi andre hvis de ikke kan li lugten i bageriet .(det er vel det samme som at han ikke vil rette sig efter et såkaldt demokrati)
Gravatar #22 - Nahilas
30. mar. 2010 14:30
Lorte links...
Gravatar #23 - Bermann
30. mar. 2010 14:58
Dyreporno er ikke engang ulovligt... Jo vist vi er mange der ikke personligt synes det er skide frækt. Men den diskussion om hvorvidt at noget nogle finder anstødeligt skal gøres ulovligt (eller som her, sidestilles med noget ulovligt) har vi malket ud - folk må selv styre det.

Suk Australien, suk. Ikke en skid bedre end Kina (eller hvor Danmark er på vej i mod)

Imo: Al form for censur er skidt. I større eller mindre grad kan det sammenlignes med frihedsberøvelse. Luksus brok vil nogle af jer kalde det, men jeg er ærlig talt lidt træt af "de stakkels børn i Afrika har ikke engang *indsæt tilfædig moderne "livsnødvendighed"*-argumentationen. Det holder ikke en meter.

Det er imo hyklerisk at forsvare ytringsfrihed and what not, og samtidig havde censur.
Gravatar #24 - æ_svin
30. mar. 2010 16:30
Kald mig bare paranoid, men jeg tror det hele ender i total blokering på globalt plan, sådan som folk bare accepterer deres regeringers beslutninger..

People should not be afraid of their government, governments should be afraid of their people...
Gravatar #25 - fe950
30. mar. 2010 16:41
Bliver det her filtreret fra?
Gravatar #26 - Anders Fedеr
30. mar. 2010 19:19
Der er vel ikke andet for end at poste billeder af kvinder med små bryster over hele internettet.
Gravatar #27 - zin
30. mar. 2010 19:56
Lidt Små bryster har også ret.
Gravatar #28 - psada
30. mar. 2010 20:49
Kunne være sjovt hvis man tilføjede endnu en valgmulighed, som hed noget alá:

"Jeg synes alle andre valgmuligheder er retarderede"

På den måde kunne man ligesom se hvor mange der egentlig synes, at ingen politikerer lever op til det man forventer.
Gravatar #29 - Shadowblade
30. mar. 2010 23:37
#28
Hvis du stemmer blankt, er det så ikke det samme som at sige "Alle andre valgmuligheder er retarderede" :D
Gravatar #30 - nemesis6
31. mar. 2010 01:25
Australians all let us rejoice
For we are young and no longer free
We've golden soil and no wealth for toil,
Our home is girt by ACMA:
Our land abounds in Labour's gifts
Of communism rich and rare,
In history's page let every stage
Regress Australia fair,
In joyful chains then let us sing
Regress Australia fair.
Beneath our radiant Southern Cross,
We'll proxy with hearts and hands,
To make this Communism of ours
Renowned of all the lands,
For those who've come across the seas
We've boundless firewalls to share,
With apathy let us all combine
To regress Australia fair.
In joyful chains then let us sing,
Regress Australia fair.
Gravatar #31 - el_barto
31. mar. 2010 07:16
Australien - altid kilden til et godt grin :D
Gravatar #32 - HenrikH
31. mar. 2010 08:14
#29: Eller at man ikke kan beslutte sig...

Ville egentlig gerne have muligheden for at stemme imod et bestemt parti... Det er stort set lige meget hvem man stemmer på, men der er altså nogen der er værre end andre, og lige at kunne forhindre dem i at få magt (her tænkes bl.a. på Sp(D)ansk Folkeparti) kunne være brugbart...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login