mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Har man brug for ekstra båndbredde, kan de 2 Gbit netkort bundles, så man opnår en 2 Gbit forbindelse.
ahhh... 2x 1 Gbit :)
lækkert nok, grafik og netværk der snakker sammen... :)
Jeg er nu mere interesseret i det der prioritering af netværkspakker. Man bruger jo ikke 1mbit+ på at spille online, og hvis man downloader i baggrunden går det altså udover ens ping. Derfor går meget af ens forbindelse til spilde.
#3 Hvis du downloader så betyder det ikke så meget (det betyder noget) om din comp sorterer pakkerne, da dataene skal igennem en anden flaskehals nemlig din router/modem/whaterver, så en router med pakkesortering er nice. Men hvis man henter over netværket så må der være en ret betydelig forbedring. Men jeg syntes nu aldrig jeg har kunnet se på min eksterne ping selvom jeg har hentet masive mængder data internt samtidigt med at jeg spiller.
Nu har jeg selvfølgelig slettet den mail, men allerede for et par måneder siden blev jeg gjort opmærksom på, at den slags hardware faktisk fandtes.
Det var godt nok en eksternal, og det var ment som en router, der skulle bruges, når man delte en netforbindelse mellem 2 eller flere pc'er. Nåh, min pointe er, at denne prioritering er pakkerne er genial til det formål, og hvis du bare bruger den til flere "netkrævende aktiviteter". Gevinsten skulle desuden være lige til at mærke.
Det var godt nok en eksternal, og det var ment som en router, der skulle bruges, når man delte en netforbindelse mellem 2 eller flere pc'er. Nåh, min pointe er, at denne prioritering er pakkerne er genial til det formål, og hvis du bare bruger den til flere "netkrævende aktiviteter". Gevinsten skulle desuden være lige til at mærke.
#5
Priotering af pakker på et netværk er ingen nyhed, hvis du skulle have fået det indtryk.
Priotering af pakker på et netværk er ingen nyhed, hvis du skulle have fået det indtryk.
btw: så har http://www.hardware-test.dk/ en run-down af nForce 5 chipsættet... hvis nogen vil læse lidt mere om det...
Del 1: direkte link: http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=5564
Del 1: direkte link: http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=5564
Både ATI og Nvidia, tilbyder også funktioner der øger ydelsen, hvis man bruger grafikkort med GPU'er fra dem selv.
det skal de jo sige...
det skal de jo sige...
#6
Det ville da være dumt, deres bundkort er et næsten ligeså stort produkt som deres grafikkort, jeg ved ikke hvordan profitmargenen er, men eftersom fordelingen på salg af grafikkort er cirka 50% ati 50% nvidia, måske 60% til nvidia, men altså. Så ville de ende med en platform som kun halvdelen af købere ville overveje. Kender mange der bruger nforce med ati grafikkort, og det ville da være dumt af nvidia at smide det marked væk.
Tror simpelthen ikke det ville kunne betale sig at snyde, i forhold til risikoen, og det at optimere til sit eget kort, er for såvidt en ærlig sag. De optimerer datavejen til deres kort.
Det ville da være dumt, deres bundkort er et næsten ligeså stort produkt som deres grafikkort, jeg ved ikke hvordan profitmargenen er, men eftersom fordelingen på salg af grafikkort er cirka 50% ati 50% nvidia, måske 60% til nvidia, men altså. Så ville de ende med en platform som kun halvdelen af købere ville overveje. Kender mange der bruger nforce med ati grafikkort, og det ville da være dumt af nvidia at smide det marked væk.
Tror simpelthen ikke det ville kunne betale sig at snyde, i forhold til risikoen, og det at optimere til sit eget kort, er for såvidt en ærlig sag. De optimerer datavejen til deres kort.
ved nforce2 yde nvidia og ati kortene lige godt, og dengang 9700 kom frem var den ultimative løsning jo i lang tid et nforce2 bundkort og 9700 kortet fra ati!
man ku måske godt frygte at de med vilje gør så andres kort yder lidt dårligere....
man ku måske godt frygte at de med vilje gør så andres kort yder lidt dårligere....
#1 om ati så bare havde lavet en ny nb med 8x pci havde jeg sq også været glad tror jeg har fundet kilde til navnet nb er ca 70grader når her er lidt lunt så bare en ny af dem men vis den så er 16x kan den jo kun være enu køligre=bedre teknologiens fremskridt ffs ... kan ik klare det er rated relevant...
har et abit at8 og 2 x1600pro (wee. lagger stadig :()
har et abit at8 og 2 x1600pro (wee. lagger stadig :()
#4 #5
Problemet er bare at computeren så også skal vide hvilke pakker der er "vigtige" (spil) og hvilke der ikke er (alm. download). Og når det så er sagt så er man endda kun herre over prioriteringen af pakkerne indtil de når ud til Internetudbyderen. Derefter er det op til dem at prioritere pakkerne hvilket jeg ikke har hørt ret meget om at de gør.
Når pakkerne så skal den anden vej, så kan man slet ingen mulighed for at prioritere hvilken rækkefølge pakkerne skal komme.
Hvis man har problemer med høje pingtider i forbindelse med at man spiller og downloader samtidigt kan man altså ikke prioritere sig ud af det, men kun holde op med at downloade/begrændse sin download hastighed så den ikke giver problemer...
Problemet er bare at computeren så også skal vide hvilke pakker der er "vigtige" (spil) og hvilke der ikke er (alm. download). Og når det så er sagt så er man endda kun herre over prioriteringen af pakkerne indtil de når ud til Internetudbyderen. Derefter er det op til dem at prioritere pakkerne hvilket jeg ikke har hørt ret meget om at de gør.
Når pakkerne så skal den anden vej, så kan man slet ingen mulighed for at prioritere hvilken rækkefølge pakkerne skal komme.
Hvis man har problemer med høje pingtider i forbindelse med at man spiller og downloader samtidigt kan man altså ikke prioritere sig ud af det, men kun holde op med at downloade/begrændse sin download hastighed så den ikke giver problemer...
Jeg vil give #4 ret i at det prioriteringen af pakker giver mest mening på det punkt, hvor ens lokale 100 mbit net skal klemmes ned i ADSL hastighed. Det er her at prioriteringen skal ske.
At skelne pakkerne fra et computerspil og fx. et P2P program eller FTP burde dog være enkelt nok, sålænge man ved hvilken port spillet kommunikerer på.
At skelne pakkerne fra et computerspil og fx. et P2P program eller FTP burde dog være enkelt nok, sålænge man ved hvilken port spillet kommunikerer på.
Angående de første posts omkring prioritering af pakker.
Det er så faktisk ret nemt at sætte en gammel, ubrugt pc op til at være en avanceret router - har selv gjort det med m0n0wall tror jeg det var. Så er man omkring den flaskehals uden de store udgifter.
Det er så faktisk ret nemt at sætte en gammel, ubrugt pc op til at være en avanceret router - har selv gjort det med m0n0wall tror jeg det var. Så er man omkring den flaskehals uden de store udgifter.
#17: Er nok godt nok til familie lan'et derhjemme.
At vi så godt ved at folk ynder at misbruge kollegienet på det groveste og der derfor er brug for decideret packet inspection er så en anden sag. Faktum er at for de fleste løser port baseret prioritering deres problem.
At vi så godt ved at folk ynder at misbruge kollegienet på det groveste og der derfor er brug for decideret packet inspection er så en anden sag. Faktum er at for de fleste løser port baseret prioritering deres problem.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.