mboost-dp1

unknown

ATI løfter sløret for SMARTSHADER™

- Via ATI -

ATI har stukket hovderne sammen med Microsoft, for at forbedre Pixel- og Vertex-shader teknologien. Resultatet er SMARTSHADER™. Programeringssproget er ændret, hvilket gør det muligt at have progammer på op til 22 instruktioner mod 12 tidligere(GF3). Samtidig kan SMARTSHADER™ bruge 6 texures ad gangen mod tidligere 4.

ATI har også udviklet OpenGL extensions, der benytter den nye teknologi. Sammen med TRUEFORM™, tegner dette godt for ATI’s næste chip ‘R200’, der kommer til august.

Hent en software emuleret demo her.





Gå til bund
Gravatar #1 - Onde Pik
17. jul. 2001 20:07
Gad videom spilproducenterne vil bruge Pixel/Vertex shaders Version 1.4(R200) eller 1.1(G3). Da instruktionsættet er forskellig, kræver det jo dobbelt arbejde at tage højde for begge. Jeg har dog ingen anelse om hvor arbejde der her er tale om. Man kunne forestille sig at 1.4 ville være det foretrukne, da "Optimized for DX 8.1" lyder en del bedre end "Optimized for DX 8.0".
Gravatar #2 - Net_Srak
17. jul. 2001 21:09
SødtRart at se ATI virkeligt er kommet igen på performance siden (det håber jeg da, der er jo ikke noget produkt ude endnu). Det er en spændende tid med GF3, R200 og Kyro III. Alt efter hvornår de 2 sidste kommer, må man dog gå udfra at Nvidia kommer med noget "nyt", GF3 ultra something.
Gravatar #3 - knasknaz
18. jul. 2001 07:26
OpenGLRart at se at der ikke kun bliver tænkt i spilbaner. Sidste gang jeg checkede Kyro ud, var der ikke OpenGL til alle udgaver af Windows. Det holder sgu' ikke. Denne gang ser der ud til at blive tænkt mere i OpenGL baner, og det tror jeg de fleste 3D grafikere vil sætte pris på.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login