mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
såvidt jeg har læst mig til igår så var det ikke ment som en direkte afløser. Det skulle eftersigende være en "Ultra Model" af R520, men de havde valgt at lade design holdende arbejde hver for sig, hvor de på den måde så ville komme til at havde lidt forskelle så det ikke bare ville være en clock upgrade.
Selvfølgelig holder de den tilbage, ellers ville r520 jo bare have været penge ud af vinduet.
Ati, bare hold på jeres nye es og se så at få crossfire på gaden!
Ati, bare hold på jeres nye es og se så at få crossfire på gaden!
Man må forvente, den primære forskel på de to chip er antallet af aktive pixel-pipelines. R520 har 16 pipelines, hvad har R580?
Rygterne omkring både r520 og r580 svirrer, og ATI holder kortene meget tæt til kroppen. De specs der indtil videre er blevet forslået omkring de to chip er 100% gætværk. Ingen ved præcis hvor mange pipelines de har men de mest troværdige folk gætter på 16 på begge chip. Det menes nu at R520 og R580 har en forskellig akitektur selvom man oprindeligt forestillede sig at R580 bare var en revideret udgave af R520. (En fremgangs måde der ofte er set før)
Det er værd at bemærke at adminen på beyond3d 'Dave Baumann' som er under NDA har udtalt følgende om denne nyhed
Hvilke dele præcist af nyheden som er forkert siger han dog intet om :(
Det er værd at bemærke at adminen på beyond3d 'Dave Baumann' som er under NDA har udtalt følgende om denne nyhed
Its a shame these reports are wrong.
Hvilke dele præcist af nyheden som er forkert siger han dog intet om :(
#10
Som jeg engang har nævnt i en anden nyhed kan det skabe problemer at snakke om "pixel pipelines" fordi en pixel pipeline er en simpel måde at sige på hvor mange pixel operationer(der findes flere forskellige slags operationer) en chip udfører per clock. Dette er en fin måde at beskrive chips på sålænge de følger den standard der har været inden for grafikchips til PC'en det sidste lange stykke tid.
XBox360 aka. Xenos aka. C1 aka. R500 falder lidt uden for denne kategori og det er svært at tale om pixel pipelines. Tallet 48 som du kan huske er antallet af shader ALU'er. Omvendt kan chippen "kun" foretage 16 texture samples per clock hvilke er en af de operationer jeg talte om tidliger.
Ehh... det jeg prøver at sige er at det er svært at sammenligne Xenos med PC chips fordi de er ret forskellige i opbygningen. Xenos er lavet til et konsol hvor der ikke på forhånd er særlige krav til APIen hvilket betyder at man kan designe chip og API præcis til det man ønsker. På en chip til en PC er man nødt til at leve op til en række specifikationer som man ikke er "begrænset af" på en chip til et konsol.
Som jeg engang har nævnt i en anden nyhed kan det skabe problemer at snakke om "pixel pipelines" fordi en pixel pipeline er en simpel måde at sige på hvor mange pixel operationer(der findes flere forskellige slags operationer) en chip udfører per clock. Dette er en fin måde at beskrive chips på sålænge de følger den standard der har været inden for grafikchips til PC'en det sidste lange stykke tid.
XBox360 aka. Xenos aka. C1 aka. R500 falder lidt uden for denne kategori og det er svært at tale om pixel pipelines. Tallet 48 som du kan huske er antallet af shader ALU'er. Omvendt kan chippen "kun" foretage 16 texture samples per clock hvilke er en af de operationer jeg talte om tidliger.
Ehh... det jeg prøver at sige er at det er svært at sammenligne Xenos med PC chips fordi de er ret forskellige i opbygningen. Xenos er lavet til et konsol hvor der ikke på forhånd er særlige krav til APIen hvilket betyder at man kan designe chip og API præcis til det man ønsker. På en chip til en PC er man nødt til at leve op til en række specifikationer som man ikke er "begrænset af" på en chip til et konsol.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.