mboost-dp1

Adobe

Apple og Adobe i ny strid på ord

- Via TUAW - , indsendt af nash

I det stadig mere anspændte forhold mellem Apple og Adobe, udsendte Steve Jobs sent i sidste uge et åbent brev, hvor han beskriver sine tanker om situationen, og specifikt hvorfor Apple ikke vil understøtte Flash på iPhone OS-platformen.

Ikke overraskende kom der hurtigt et svar fra Adobes administrerende direktør, Shantanu Narayen, hvilket skete i forbindelse med et interview foretaget af Wall Street Journal.

Jobs’ punkter er hørt før og anklager Flash for ikke at være åben, en kilde til mange fejl, være hårdt for batterilevetiden samt være indskrænkende for softwareudvikling ved at være et unødvendigt lag.

Narayen fokuserer i sit svar på, at Adobe Flash, og andre af deres produkter, henvender sig bredt og kan bruges på mange platforme, hvorfor det ikke låser udviklerne. Han mener, Apples restriktioner vil gøre det tungt at være udvikler, da der skal laves for meget dobbeltarbejde; det der skal laves til Apples platform og det til alle andre.

En række uddrag fra interviewet kan læses her, eller du kan se hele interviewet med Adobes direktør herunder.





Gå til bund
Gravatar #1 - eviscerator
3. maj 2010 06:23
Steve skrev:
anklager Flash for ikke at være åben


Tal om at kaste med sten når man bor i et glashus..
Gravatar #2 - Windcape
3. maj 2010 06:28
Jobs er på vej ud i en farlig retning. Modsat så er kritik af Adobe også helt fint. Fordi Flash har problemer der skal løses.

Og så synes jeg da det er lidt morsomt at de mener at Flash er multiplatform. Som jeg husker det så har Flash til Linux altid været lang bagud Windows og Mac, med blandt andet problemer med fullscreen video, og også problemer med x64 systemer.
Gravatar #3 - XorpiZ
3. maj 2010 06:32
#2

Selv Flash til Mac har problemer mig bekendt. Tror kun det er på Windows, det kører nogenlunde optimalt.
Gravatar #4 - Windcape
3. maj 2010 06:35
Hans undskyldninger for manglede hardware acceleration er også dybt latterlige.
Gravatar #5 - Kjeldsen
3. maj 2010 06:44
De bedste kommentare/modsvar på Steve Jobs næsten pinlige brev..

http://jessewarden.com/2010/04/steve-jobs-on-flash...

http://arstechnica.com/apple/news/2010/04/pot-meet...

Steve Jobs skal holde sig til at "this will change the world" or "an incredible low price". Når det kommer til at forsvare hans lukkede Apple verden bør han bare holde kæft.

Og hans falden på halen for H.264 er helt forfærdelig..

http://www.osnews.com/story/23236/Why_Our_Civiliza...

God mandag!
Gravatar #6 - morajodk
3. maj 2010 07:07
Nu mangler vi bare at Adobe fjerner deres design pakker fra Apple og tvinger grafikere over på Pc :) hehe.
Gravatar #7 - PistolPete
3. maj 2010 07:11
#6 Ku være et interessant skridt, tror dog godt jeg hvad Apple så vil bruge en del af deres 40+ mia. $ på...

Adobe koster jo trods alt "kun" små 20 mia. $ :)
Gravatar #8 - surfer99
3. maj 2010 07:17
Har aldrig kunne lide Apple / Steve Jobs ret meget synes de er alt for lukkede og begrænset og nogen af deres tidligere (måske nuværende?) licenser har gjort jeg nok aldrig kommer til at eje et apple produkt.


Men Flash er stortset ikke bedre i mine øjne er flash det mest irreterrende objekt på hele internettet og det sluger alt alt for mange ressourcer.

Når jeg læser hans brev og hvis man lige går let hen over "vi er så seje" så synes jeg faktisk hans beskrivelse af problemerne med flash er ret korrekt.
Gravatar #9 - mech0z
3. maj 2010 07:17
#7 Hvis Apple køber Adobe og gør det apple exclusivt så har de vel nærmest monopol på grafiiker markedet?
Gravatar #10 - XorpiZ
3. maj 2010 07:21
morajodk (6) skrev:
Nu mangler vi bare at Adobe fjerner deres design pakker fra Apple og tvinger grafikere over på Pc :) hehe.


Tvivler på Adobe bare sådan uden videre vil fjerne 50% af deres omsætning :)
Gravatar #11 - fidomuh
3. maj 2010 07:28
Hvor er det egentligt skraemmende at se en som Narayan udtaler sig saa retarderet.
Mr. Narayen calls accusations about Flash draining battery power "patently false."


Right.
For det er nemlig absolut og slet ikke paavist utallige gang hvor stort et problem det her er?
Og Adobe har nemlig slet ikke *selv* udtalt at det har vaeret et kaempe problem som de forventer at have loest i nyeste udgave af Flash..

Speaking about Mr. Jobs's assertion that Adobe is the No. 1 cause of Mac crashes, Mr. Narayen says if Adobe crashes Apple, that actually has something "to do with the Apple operating system."


Ja, Apple tillader Adobe at komme alt for taet paa hardwaren.
Det er da klart Apples skyld at Adobe programmel crasher som vinden blaeser.
At Adobes crashes saa skaber et OS X crash, er en *helt* anden boldgade, som Apple burde sparkes haardt i kuglerne for.

Mr. Murray says that certainly "it would be better if you could use one set" of development tools.


Not true.
Eller rettere, Mr. Murray aner ikke en skid om noget som helst.

The right tool for the job - gaelder altid.

Responding to a question about Mr. Jobs's assertion that Adobe is a closed platform, Mr. Narayen chuckles. "I find it amusing, honestly. Flash is an open specification," he says.


Xcode er aaben og fri - alle kan benytte det.
Mig bekendt kan du endda selv lave en Xcode fortolker til dit OS skulle du lyste dette.
Kan man det med Flash?

"We have different views of the world," Mr. Narayen says. "Our view of the world is multi-platform."


Our view of the is selected-platform.
Yessir, tillykke med det da :)

Faktum er dog, at der ikke er den store forskel paa de to platforme ifht. aabenhed for den almene bruger.
Der er dog en kaempe forskel i flere ting:
1) Integration
2) Batterilevetid
3) Performance

Adobe formaar ikke at lave et brugbart produkt til OS X, og har ikke gjort det i 10 aar, hvorfor skulle Apple forvente andet end subpar interesse?
Og hvorfor skulle Apple aabne deres platform for Adobe, naar Adobe stort set ikke har lavet andet end at behandle Apple som andenrangs partnere.

Sigh :)
Gravatar #12 - PistolPete
3. maj 2010 07:30
#9 Tror jeg nu ikke de ville gøre. Mon ikke de ville blive ved med at sælge til PC også. Måske bare gøre det mere mac agtigt...

iTunes, QuickTime og Safari er jo også tilgængelige til Windows.

Gravatar #13 - LupusGrey
3. maj 2010 07:36
fidomuh skrev:
The right tool for the job - gaelder altid.

Det var da godt nok et intet sigende argument.

"Det bedste værktøj er det bedste værktøj". No shit, Sherlock!
Gravatar #14 - fidomuh
3. maj 2010 07:38
#13

"Det bedste vaerktoej til jobbet".
Det kniber med laesningen, eller hvad?

Det Adobe siger, er jo netop at du bare skal bruge samme vaerktoej, uanset opgaven.
#15 - 3. maj 2010 07:58
LupusGrey (13) skrev:
Det var da godt nok et intet sigende argument.

"Det bedste værktøj er det bedste værktøj". No shit, Sherlock!



Hehe selv Google-translate oversætter bedre end du gør.... :-P


Hvis man ikke køre efter den (eller lignende) sætning som udvikler…. Ja… Så har man misset et eller andet….

Men det betyder ikke at multi-platforms udviklingsværktøjer altid skal undgås…. De kan jo netop være det bedste i den pågældende situation.
Gravatar #16 - fidomuh
3. maj 2010 08:13
Men det betyder ikke at multi-platforms udviklingsværktøjer altid skal undgås…. De kan jo netop være det bedste i den pågældende situation.


Sagtens, men i det her tilfaelde? Naeppe.
Adobe har stadig ikke en brugbar Flash afvikler til OS X, saa hvorfor skulle de magisk have en til OS X .. Mobile? :D
[add]
Ikke specifikt et spoergsmaal til dig, bare en understregning af min tidligere udtalelse :)
#17 - 3. maj 2010 08:20
#15

Bare lige for at pointere så lage jeg ikke op til at benytte Flash i denne situation…

Ville bare påpege at multi-platforms udviklingsværktøjer godt kan bruges i nogen tilfælde…. Men det er udviklerens opgave at vurdere hvornår…
Gravatar #18 - hviid
3. maj 2010 08:30
#11 og alle andre som åbenbart mangler information om Flash's åbenhed...

Læs venligst:
http://jessewarden.com/2010/04/steve-jobs-on-flash...
Gravatar #19 - nash
3. maj 2010 08:37
Adobe har alt for meget magt på nettet, med deres proprietære flash format. De har 100% kontrollen over det.

Et er at Microsoft, Sony, Nintendo, Apple m.fl. har fuld kontrol over deres egne produkter. Det er hvad det er (hvilket jeg syntes er helt naturligt).

Men at argumentere for, at 1 firma skal have så meget magt på nettet, er i mine ørere galimatias.

At Google støtter op om flash, syntes jeg faktisk er mærkeligt. Jeg er helt med på, at de vil give forbrugerne valgmulighed (bygger de også Silverlight ind i Chrome ? :).
Men jo mere lukket nettet bliver, des dårligere bliver det for Google.
Gravatar #20 - caffery
3. maj 2010 08:39
Interessante links som #5 og #18 linker til. Hele 13 "lies" fra Steve Jobs i et åbent brev er for mig mere foruroligende end Adobe direktørens udtalelser og det virker mest af alt som dumme undskyldninger for ikke at understøtte Flash i deres produkter.
Gravatar #21 - brummie
3. maj 2010 08:46
Jeg borter holde fingerne fra denne debat, da alt er blevet sagt 1000 gang, MEN, der er ingen som mener flash er bedre/hurtigere end at skrive et program til en specifisk platform. Dens styrke er at man kan lave programmet én gang, og Adobe vil gøre deres bedste at se at den kan køre alle steder. Det er Adobe's fokus. De har brugt mange resourcer for at holde på den vision. Den seneste er en udgave af Flash IDE med mulighed for at eksport til iPhone, ikke for at være den hurtigste, men for at fortsætte den ecosystem, med endnu en platform man kan skrive til. Husk at det er langt fra alle programmer der skal have en lang liv, for eksampel en oversigt over Tour de France og lignende. De kommer til at koste Adobe rigtig meget for den satsning. Der er nu stortset ingen grund til at købe den ny udgave af Flash over den tidligere version.

De vil sikket betyder at Adobe falde i værdi.
Så er spørgsmålet, er det Apple's intention at købe Adobe?
Det vil i hvertfald være en bedre forklaring end den vi hertil har hørte fra Apple.
Gravatar #22 - fidomuh
3. maj 2010 08:48
#18

Saa Flash er proprietaert og lukket.
Congrats. :)

Og har du selv laest de ting han siger?

Jeg re-capper lige:
Lie #2: “HTML5 being adopted by Google”


Ja, for det er nemlig loegn at Google er ved at lave alle deres ting HTML5 kompatible.
De er absolut heller ikke igang med at afskaffe Gears til fordel for HTML5.

Lie #3: “…75% of video on the web is in Flash. What they don’t say is that almost all this video is also available in a more modern format, H.264, and viewable on iPhones, iPods and iPads…”


Her foelger en forklaring af problemerne YouTube ( og andre ) har oplevet ved at rykke til H.264, paa iPhone.
Problemet er vel mere, at det ikke var det, der blev sagt.

Lie #6: “…must be run in software…”


Hvilken hardware decoder er der til Flash?
Jeg kender ikke til nogen, saadan lige umiddelbart.
Hvor mange H.264 decodere har du set, saadan til sammenligning :)

Lie #7: “…When websites re-encode their videos using H.264, they can offer them without using Flash at all…”


Saa det er altsaa loegn at man kan vise H.264 i HTML5?
I see.

Lie #8: “…Flash was designed for PCs using mice, not for touch screens using fingers…”


Saa Flash blev altsaa designet med touch for oeje, er forklaret med at der sker meget innovation ?
Og at der er 'gestures' med i Flash API'et?

Sorry man, det er stadig designet til mus og keyboards. Det er ret tydeligt.

Lie #9: “For example, many Flash websites rely on “rollovers”, which pop up menus or other elements when the mouse arrow hovers over a specific spot.”


Det goer de? Jeg kan hurtigt finde smaa 1000 websites der goer dette....?
Og aerlig talt, det fungerer af lort, baade paa en HTC Legend og en HTC Desire. ( De to eneste telefoner jeg lige havde med touch, jeg kunne teste med )

Lie #11: “Most Flash websites will need to be rewritten to support touch-based devices.”


Saa jeg kan altsaa bare bruge alle de her keyboard og mus spil, med touchscreen out of the box?
Right.

Lie #12: “If developers need to rewrite their Flash websites, why not use modern technologies like HTML5, CSS and JavaScript?”


Omg loegn! Og saa forklarer han at det er sandt.

Lie #13: “The avalanche of media outlets offering their content for Apple’s mobile devices demonstrates that Flash is no longer necessary to watch video or consume any kind of web content.”

Incorrect. See #3. Media companies will have to create players like Netflix did to support those devices; these aren’t HTML5, they’re Cocoa.


Den er faktisk lidt interessant ( ligesom DRM delen er ), for paa staaende fod ER det faktisk muligt.
Dertil kommer at han svarer paa aebler, med at bananer er grimme.

Flash er ikke noedvendigt. W/E du vil goere med Flash idag, kan sagtens lade sig goere med andre teknologier.
Uanset om du saa skal ty til Cocoa for at goere det.

Half-Truth #1: “Adobe was the last major third party developer to fully adopt Mac OS X.”


Forklaret med at iTunes ikke er fuld Cocoa.
JAmen jeg vidste da ikke at iTunes var 3rd party app? Javel ja :)

Der er rent faktisk nogle vigtige og gode argumenter her i mellem, de drukner bare i 10 spande med lort og bortforklaringer.
Han lyver direkte i sine udtalelser og glemmer magisk alt muligt andet. Ikke vaerd at bruge mere tid paa ;)
Gravatar #23 - brummie
3. maj 2010 08:51
Ironisk nok var Flash udviklet på en Mac til nettop tablet-stil computer
http://www.adobe.com/macromedia/events/john_gay/pa...
(godt nok med en stylus, men alligevel)
Gravatar #24 - fidomuh
3. maj 2010 08:52
#19

At Google støtter op om flash, syntes jeg faktisk er mærkeligt. Jeg er helt med på, at de vil give forbrugerne valgmulighed (bygger de også Silverlight ind i Chrome ? :).
Men jo mere lukket nettet bliver, des dårligere bliver det for Google.


Google stoetter op om Flash, fordi der ikke var noget brugbart alternativ.
Det er der med HTML5, hvorfor de netop ogsaa er igang med at udvikle 'Gears' i dette, fremfor Flash.

Alene det at Gears ikke ER Flash, viser imo ret meget at Google ikke er meget for Flash :)
Gravatar #25 - Windcape
3. maj 2010 09:14
Jeg synes Microsoft skal følge trop og sige at de kun vil understøtte Silverlight på samtlige versioner af Windows :D
Gravatar #26 - dub
3. maj 2010 09:58
Windcape (25) skrev:
Jeg synes Microsoft skal følge trop og sige at de kun vil understøtte HTML5 på samtlige versioner af Windows :D
fixed.
Gravatar #27 - jblidd
3. maj 2010 16:21
Der er nogle historiske gode grunde til at Flash er blevet så populær på nettet og nogle nutidig lige så gode grunde, til at det ikke skal på min iPhone.

Flash er blevet populær på nettet af 2 væsentlige grunde.
1. Microsoft manglende lyst til at følge w3c standarderne. Her tænker jeg på internet exploiter 6. Hvis man brugte flash, så kunne man være sikker på at få ensartet layout på ens hjemmeside, hvis man programerede i html med mere, så ville IE vise det på 1 måde og andre browser det på andre måder. Flash var en løsning på det problem.
2. htlm 4 manglende videotag, der gjorde det nødvendig at bruge player software til at vise video på nettet.

Hvis man kikker på flash player Quicktime player og Windows Media player, så fylder flash player til mac mindre end 6MB Windows Media Player til Windows 24.5MB og Quicktime player 68MB i den seneste version til Windows. Da flash playeren var den, der ville være hurtigst at hente for folk, der ikke havde den installeret valgte mange hjemmesider forståeligt nok at ligge deres videoer i en flash video container.

Flash har ingen berettigelse på min iPhone, fordi Adobe ikke har vist den store lyst til at optimerer deres Flash player til Mac. En H.264 video afspillet via Flash bruger ca 2x CPU kraften af den samme h.264 video afspillet via quicktime. Og det har inget med manglende GPU understøttelse at gøre. Min Mac Pro har nemlig ikke en af de GPU er, der kan hjælpe med afvikling af h.264 videoer.

Flash fungerer glimrende på windows. Det fungerer acceptable på en hurtig mac, men det vil stinke på en mobil processor.
Gravatar #28 - nash
3. maj 2010 17:21
#27 Jep.

Derudover er problemet jo i virkeligheden at Adobe gjorde en stort fejl ved at opkøbe Macromedia i 2005.

Den fejl bliver så endnu større ved at Adobe ikke har indset at mobility er det nye marked.

PS: Derudover er der *mange* der savner Macromedia's originale produkter. Men det er jo en anden diskussion.
Gravatar #29 - Windcape
3. maj 2010 22:47
jblidd (27) skrev:
Flash er blevet populær på nettet af 2 væsentlige grunde.
3.

At Windows XP kom med indbygget support for Flash i IE6. Noget man (stadigvæk) ikke kan sige om Mozilla Firefox.

Tro det eller ej, folk har ikke lyst til at installere plugins.
Gravatar #30 - zin
4. maj 2010 11:57
#29: Man skulle stadig installere Flash-plugin'et via et ActiveX script, så vidt jeg husker.
Gravatar #31 - fidomuh
4. maj 2010 12:05
#30

Det var vist ikke en install, men bare godkendelse, og det var vist foerst ved update af Flash ( som var noedvendig stort set dagen efter det kom med i IE.. ) :D
Gravatar #32 - Chewy
4. maj 2010 15:30
@27
Flash fungerer glimrende på windows. Det fungerer acceptable på en hurtig mac, men det vil stinke på en mobil processor.


Har lige testet
Og den kører uden problemer på min HTC Touch HD og ligeledes uden problemer på min HTC Tatoo...

Det er så ikke h.264, men Flash "nontheless".
Min pointe er at hvis HTC Tatoo kan afspille flash via youtube, uden problemer. Så burde hardwaren i en iphone også kunne...
Gravatar #33 - fidomuh
4. maj 2010 15:35
#32

Så burde hardwaren i en iphone også kunne...


Om 200 aar naar Adobe laver noget der ikke stinker lige saa vildt som den lort jeg lige har skidt ud? Joda.
Gravatar #34 - Chewy
4. maj 2010 15:43
@33
Det ville nok nærmere være på sin plads at overveje hvorfor HTC Tattoo kan køre Flash problemfrit på så simpel hardware.
Når Apple samtidig bitcher over at Flash tvinger hardwaren på en iphone i knæ..

Kunne det tænkes at Android har været mere åbne overfor Adobe?
Gravatar #35 - dub
4. maj 2010 16:04
#34 Den kører ikke Flash men Flash Lite der kun er et subset af Flash. Og problemfrit?? Næppe eller virker flash programmer automagisk med touch interface og hvor lang tid går der før ens batteri er fladt?
Apple har også god grund til at bitche over Flash da det stadig væk kører elendigt på OS X.

Kunne det være at Android kan lide at sutte på Adobes pik?
Gravatar #36 - fidomuh
4. maj 2010 20:09
#34

Det ville nok nærmere være på sin plads at overveje hvorfor HTC Tattoo kan køre Flash problemfrit på så simpel hardware.


Fordi Adobe rent faktisk gider at udvikle til platformen?

Når Apple samtidig bitcher over at Flash tvinger hardwaren på en iphone i knæ..


Du har ikke laest hvad der staar, altsaa?
Proev igen:
Flash tvinger en *MAC* i knae. Adobe har endnu ikke formaaet at lave en brugbar flash-afvikler til OS X, saa hvorfor skulle det dog vaere anderledes til iPhone?

Kunne det tænkes at Android har været mere åbne overfor Adobe?


Nej.
Apple og Adobe har suttet roev paa hinanden i de sidste 10+ aar.
Gravatar #37 - Chewy
4. maj 2010 22:12
@35
Den kører ikke Flash men Flash Lite der kun er et subset af Flash.


Tænkte nok at jeg skulle have nævnt det. Men som jeg har forstået det, så handler det i bund og grund om hvorledes slutbrugeren oplever "oplevelsen". Og som slutbruger oplever jeg at jeg kan gå ind på youtube.com, og afspille video via deres flashinterface...
Så for mig oplever jeg at flash (lite) fungere til de ting jeg bruger det til (youtube).

Og problemfrit?? Næppe eller virker flash programmer automagisk med touch interface


Jeg oplever ingen problemer. Om der har været nogen former for magi ind over, skal jeg ikke kunne sige (men hvis det var tilfældet burde det vel lige være Apples boldgade ;-)
Er godt klar over at der er nogen der har sagt at der skulle være problemer med at der mangler en cursor (at browseren på både WM 6.5 og Android så benytter cursor kan måske være grunden til at det ikke opleves som et problem), men jeg kan ikke finde problemet...
Så ja, for mig opleves det problemfrit (ud over at mit WiFi sutter, men det er en anden snak).

Batterilevetid har jeg ikke testet endnu, men prøver at teste ved lejlighed..

@36

Du får det til at lyde som om at Adobe de sidste 5 år bevist har pisset på Mac platformen.
Men ligemeget hvordan man vender og drejer det finder jeg det en smule forunderligt at en low-end Tattoo kan eksekvere film via flash, når en high-end iphone ikke kan.
Om det er fordi at HTC har hjulpet Adobe med at tilpasse den, gør det vel kun mere åndsvagt at Apple ikke har gidet at hjælpe, men istedet stiller sig med krydsede arme..
Gravatar #38 - Chewy
4. maj 2010 22:24
Angående batterilevetid, så har jeg lige prøvet at afspille to gange via 3g, og jeg er gået fra 100% (tog den direkte fra laderen) og til 96%.
Det vil sige 20 minutter = 4%
Og batteriet i sig selv plejer at holde omkring 20 timer (den afspiller næsten konstant musik..)
Gravatar #39 - dub
4. maj 2010 22:43
Chewy (37) skrev:
Tænkte nok at jeg skulle have nævnt det. Men som jeg har forstået det, så handler det i bund og grund om hvorledes slutbrugeren oplever "oplevelsen". Og som slutbruger oplever jeg at jeg kan gå ind på youtube.com, og afspille video via deres flashinterface...
Så for mig oplever jeg at flash (lite) fungere til de ting jeg bruger det til (youtube).

Slutbruger oplevelsen er netop det Apple tænker på og hvis den ikke er god så dropper de heller den feature end at lave en halv færdig løsning.

Chewy (37) skrev:
(at browseren på både WM 6.5 og Android så benytter cursor kan måske være grunden til at det ikke opleves som et problem)
Og det er en ting som iPhonen ikke har.

Chewy (37) skrev:
Du får det til at lyde som om at Adobe de sidste 5 år bevist har pisset på Mac platformen.
Nærmere de sidste 10år.

Chewy (37) skrev:
Om det er fordi at HTC har hjulpet Adobe med at tilpasse den, gør det vel kun mere åndsvagt at Apple ikke har gidet at hjælpe, men istedet stiller sig med krydsede arme..
Ikke rigtigt. Har du læst hvilken grunde Jobs giver i sit åben brev?

Men hvornår bliver Adobe dømt for Monopol på sucky, buggy browser plugin.
Gravatar #40 - fidomuh
5. maj 2010 01:02
#37

Du får det til at lyde som om at Adobe de sidste 5 år bevist har pisset på Mac platformen.


Bevidst er spekulationer; det er fakta at Flash har fungeret af muggen roev til OS X lige fra dag 1 og op til .. nu.

Men ligemeget hvordan man vender og drejer det finder jeg det en smule forunderligt at en low-end Tattoo kan eksekvere film via flash, når en high-end iphone ikke kan.


Hvem siger da at en iPhone ikke kan?

Om det er fordi at HTC har hjulpet Adobe med at tilpasse den, gør det vel kun mere åndsvagt at Apple ikke har gidet at hjælpe, men istedet stiller sig med krydsede arme..


Det er ikke et spoergsmaal om at hjaelpe, det er et spoergsmaal om historie.
Hvis du konsekvent er blevet skidt i ansigtet hver dag de sidste ti aar, ville du saa hjaelpe personen der skider dig i ansigtet, med at skide dig i ansigtet igen?

Dertil kommer, at Adobe Flash stadig er en myte til mobile enheder. Det er ikke kommet endnu, det fungerer af lort paa en 3+ Ghz OS X maskine - Apple goer klogt i at udelade dem fra iPhone.
Gravatar #41 - terracide
5. maj 2010 05:40
dub (39) skrev:
Men hvornår bliver Adobe dømt for Monopol på sucky, buggy browser plugin.


Lige efter OSX er blevet dømt for monopol på Macs...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login