mboost-dp1

Apple Inc.

Apple går med i Wireless Power Consortium

- Via 9to5mac -

Der er ny vægt til rygtet om, at en kommende iPhone 8 vil have trådløs opladning. Apple er gået med i interesseorganisationen Wireless Power Consortium (WPC), der tæller 213 medlemmer.

Rygterne går på, at den næste generation iPhone vil have mulighed for trådløs opladning, når man placerer telefonen på en opladningsplade – på samme måde som andre producenter.

WPC arbejder på fælles standarder for trådløs opladning med tilnavnet Qi, som Apple allerede bruger til opladning af selskabets smartwatch. Her er der dog tale om en modificeret udgave af Qi, der betyder, man ikke kan bruge andre producenters ‘ladeplader’ til sit Apple Watch.

Derfor er det heller ikke sikkert, at tilslutningen til WPC er ensbetydende med, at en kommende iPhone vil kunne lade op på andet end Apple-godkendte ladeplader.

Apples egen kommentar til medlemsskabet af WPC lover intet og er kort fortalt, at selskabet er medlem af mange udvikler-organisationer og glæder sig til at arbejde sammen med de andre medlemmer af WPC.





Gå til bund
Gravatar #1 - ToFFo
15. feb. 2017 08:27
Godt at høre Apple endnu en gang må bøje sig for de teknologier, der har været kendt og brugt i lang tid, af mange andre producenter.

Men det tager selvfølgelig også ekstra tid, når man skal indrette sine enheder så de KUN virker med andet der står Apple på. For guderne forbyde det, hvis man bruge en billig oplader til sin iPhone.

Jeg bruger en trådløs oplader til min S7 som koster en flad 50er. Ingen grund til at købe en original.
Gravatar #2 - Unold
15. feb. 2017 09:15
Synes trådløs opladning er alt for langsomt, så jeg droppede det igen... Var det ikke bare en lille hype - lidt sent at komme med på den Apple.
Gravatar #3 - CBM
15. feb. 2017 09:17
#2: nu når Apple har "opfundet" det (langt om længe), så skal det nok blive populært (igen) ;-)
Gravatar #4 - markjensen
15. feb. 2017 11:45
Du mener "Nu når andre har betatestet teknologien, så kan vi andre bruge den uden børnesygdommene"
Gravatar #5 - CBM
15. feb. 2017 11:51
markjensen (4) skrev:
Du mener "Nu når andre har betatestet teknologien, så kan vi andre bruge den uden børnesygdommene"


Jeg har ikke hørt om at der har været nogle problemer med trådløs opladning :-)
Gravatar #6 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. feb. 2017 13:47
#5

Andet end hastigheden og rækkevidden?

Vil du også synes at dit wifi var fedt hvis det var med samme hastighed som dial-up, og en rækkevidde der begrænser sig til dit køkkenbord?
Gravatar #7 - kimsondergaard
15. feb. 2017 13:48
CBM (5) skrev:
markjensen (4) skrev:
Du mener "Nu når andre har betatestet teknologien, så kan vi andre bruge den uden børnesygdommene"


Jeg har ikke hørt om at der har været nogle problemer med trådløs opladning :-)


Jeg tænker han netop mener at hvis der skulle have været nogle, så burde de være væk nu. Denne strategi gør jo at kunderne måske får det senere, men så er det også udviklet, så man ikke får noget som ikke er helt færdigt, men derimod gennemtestet og fungerende.
Gravatar #8 - nwinther
15. feb. 2017 15:30
Glimrende nyhed.

Jeg undrede mig meget over, at man fjernede jackstikket på 7'eren, med henvisning til at kabler var gammeldags - uden at man dog gik over til kabelfri opladning. Apple sagde kun A og ikke B - og al deres "vi er modige" faldt mildest talt til jorden.

Men der er jo ingen tvivl om, at Apple er en gigant på telefonområdet, og hvis de smider deres vægt bag et eller andet, kan det jo kun være en styrkelse.

Jeg kan så have al mulig imod, at de er så fixerede på at man kun skal kunne bruge overpriced apple-grej til at arbejde sammen med deres produkter. Og allerværst, når Apple kommer ud og fortæller, at nu har de opfundet den trådløse et-eller-andet, og samtlige medier går i selvsving over dette - som om Apple ikke alene er landet på månen - de har også opfundet månen!

Hele "telefonen skal være tyndere" forstår jeg dog ikke. Er der nogen, som er udfordret på tykkelsen af telefonen i dag? Der skal jo også være plads til et batteri osv.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på dengang feature-phones skulle være så små som muligt. Indtil de skulle være store igen.
Men er der nogen, for hvem tykkelsen på telefonen er et argument i dag? Vil de fleste ikke gerne leve med en ½ millimeter tykkere telefon, og så 30% længere batterilevetid, eller sådan?
Gravatar #9 - Ufomekaniker
15. feb. 2017 17:52
Gal en flok indædte Apple fanbois i aller er!!! Hahahah
Gravatar #10 - CBM
15. feb. 2017 18:35
#6: rækkevidde skal ikke være længere end en plade?

Hastighed? Hm tja, en f18 er også hurtigere end en svæveflyver. Det kan end ikke Apple ændre på.

Fedt Apple laver trådløs opladning men det bliver ikke værre eller bedre end hvad der har været på Android i meget lang tid.

Gravatar #11 - Ufomekaniker
15. feb. 2017 19:09
CBM (10) skrev:
#6: rækkevidde skal ikke være længere end en plade?

Hastighed? Hm tja, en f18 er også hurtigere end en svæveflyver. Det kan end ikke Apple ændre på.

Fedt Apple laver trådløs opladning men det bliver ikke værre eller bedre end hvad der har været på Android i meget lang tid.



Enig. Det kan Apple ikke ændre på :)

Måske er det en satans hurtig svæveflyver?
Gravatar #12 - nwinther
15. feb. 2017 19:20
CBM (10) skrev:
Fedt Apple laver trådløs opladning men det bliver ikke værre eller bedre end hvad der har været på Android i meget lang tid.


Jeg er enig, at Apple ikke kan ændre naturens love. Men Apple har tidligere fundet på (eller i hvert fald introduceret) nogle innovative måder at bruge en teknologi på.
Det er muligt, at man udvikler et stykke hardware, som gør det langt mere brugervenligt/alsidig osv. med Apples engagement. Og det kan være næsten lige så godt, som at rækkevidden øges.
Gravatar #13 - CBM
16. feb. 2017 05:21
#12: det bliver spændende at se om de kan nytænke konceptet
Gravatar #14 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. feb. 2017 05:28
CBM (10) skrev:
#6: rækkevidde skal ikke være længere end en plade?

Hastighed? Hm tja, en f18 er også hurtigere end en svæveflyver. Det kan end ikke Apple ændre på.

Fedt Apple laver trådløs opladning men det bliver ikke værre eller bedre end hvad der har været på Android i meget lang tid.


Det siger jeg heller ikke - men det kunne jo være at de ved hjælp af 100.000 kinesere og en spandfuld dollars kunne hæve effekten. Eller at de fik lavet noget induktions-mikrobølge-halløj der måske havde en halv meters rækkevidde?

Hvis min telefon kun kan lade "trådløst" ved at ligge på en plade på mit natbord. Så ku' jeg også bare have en ledning i røven på den.

Det eneste sted jeg kan se det smarte i det nuværende er, hvis man har to enheder (ur + telefon) som lader på den samme plade. Hvis det da overhovedet er muligt.
Gravatar #15 - CBM
16. feb. 2017 06:45
#14: det tillader en telefon uden stik. Som nok er den vej Apple vil gå.

Det tillader man ikke skal fumle med stik.

Det tillader man potentielt kan lade en masse forskellige enheder på samme tid på samme plade.

Når det så er sagt så har jeg altid været fan af at bruge et ladekabel og det vil jeg fortsæt være uanset om Apple laver en plade der kan lade på 1 km afstand.

Fedt hvis Apple kan forbedre trådløs opladning men jeg tvivler.

Alle deres konkurrenter har været i gang i meget lang tid uden der er sket det store.



Gravatar #16 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. feb. 2017 06:49
#15

Og det er netop det sidste jeg bider mærke i. Man kan sige meget om Apple, men trods alt var det iPhone og iPad der rigtig satte skub i touch telefoner og tablets, og iPod'en var jo også "the thing" hvad transportable afspillere angår.

At de første 2-3 generationer af iPhones så var noget værre bras, det er så en anden ting. Men de ramte virkeligt en guldåre. Måske er det dem der virkelig får sat skub i trådløs opladning?

Also, 1 km rækkevidde? Jeg er fan! ;)
Gravatar #17 - CBM
16. feb. 2017 06:56
#1: standarder er en god ting men nok mest for os forbrugere

#2: jeg syntes også det var lidt en dille.

#7: enig i at eventuelle problemer med trådløs opladning burde være væk nu.

#8: for mig er tykkelsen af telefonen ligegyldig, sålænge jeg kan bytte tykkelse for fede features som stort batteri, tastatur mv.

#9: super at folk er glade for deres udstyr, sålænge jeg har et alternativ :-)

#11: det kan tænkes. Design kan gøre meget ;-)

Gravatar #18 - ToFFo
16. feb. 2017 07:44
CBM (17) skrev:
#1: standarder er en god ting men nok mest for os forbrugere


Det kan vel kun være en fordel for producenterne også. Så de ikke skal opfinde den dybe tallerken gang på gang. Men i stedet er der 1 producent der laver tallerknen og så skal producenterne ellers bare hælde deres morgenmad i :P
Gravatar #19 - CBM
16. feb. 2017 08:16
#18: nej for en producent vil helst opfinde deres egne tallerkner som kun fungerer med den morgenmad de selv producerer.

Det er for at forhindre at du køber morgenmad eller tallerkner hos en konkurrent... samme koncept som Senseo m.fl.
Gravatar #20 - GrillBiller
16. feb. 2017 10:52
->#2

Min lumia 950xl oplader lige så hurtigt som når den bruger turbocharge via usb 3 type c
Jeg har dog nokia dt903 opladeren...
Men jo det går dog en melde langsommere når man bruger en kina qt oplader der trækker strøm fra en 500ma usb lader...
Gravatar #21 - Paranoir
16. feb. 2017 11:27
Den dag hvor trådløs opladning bliver rigtig trådløs, så kan jeg se det ekstremt fede i det.. og så er jeg sådanset ligeglad med om det er en Android telefon eller en iPhone der "kommer først i mål".

Jeg har en Samsung Galaxy S7 Edge nu.. og altså... jojo, det er da fint nok at jeg bare kan sætte min telefon fra mig og jeg ikke behøver at fumle med en ledning. Men så er det nok også dét! Løsningen er tilgengæld noget lort når telefonen er ved at dø for strøm og man stadig skal bruge den eller hvis man ligger ned. Så kan trådløs opladning være ligegyldigt. Så for mig er det stadig en gimmick. En ligegyldig gimmick som jeg sagtens kunne undvære.

Den dag trådløs opladning reelt set er TRÅDLØS opladning, og ikke bare "Nu behøver du ikke længere stikke en oplader op i røven på din telefon.. nu skal du bare placere din telefon på en oplader som har et stik oppe i røven istedet for, og samtidig kan du ikke bruge telefonen optimalt!", så vil jeg juble!
Gravatar #22 - nwinther
16. feb. 2017 21:55
Paranoir (21) skrev:
Løsningen er tilgengæld noget lort når telefonen er ved at dø for strøm og man stadig skal bruge den eller hvis man ligger ned. Så kan trådløs opladning være ligegyldigt. Så for mig er det stadig en gimmick. En ligegyldig gimmick som jeg sagtens kunne undvære.


En vigtig pointe. Apple har deres "magic mouse 2", som ikke kan bruges, når den lader. WTF?
Trådløs opladning - som det er kendt idag - er kun fedt, i det omfang at man alligevel ikke skal bruge telefonen.

Dernæst kommer der et andet problem ift. opladning andre steder. Jeg har et kabel i bilen som er tilsluttet 12V-stikket, og som opladet min telefon, når jeg kører bil - og som jeg bruger til f.eks. GPS.
Hvis man benytter den trådløse opladning til at fjerne strømstikket helt og aldeles, kan jeg ikke længere oplade min telefon i bilen.

Så er jeg klar over, at man så kan lave et aggregat, som fungerer som holder i bilen. Men det bliver i det hele taget et problem i en række andre sammenhænge - når du er i toget, i flyet eller hos en ven. Opladeren er pludselig en ret stor ting at skulle slæbe med sig - og så kan jeg i øvrigt ikke bruge telefonen imens.

Men det gode ved, at Apple så har sluttet sig til de andre er, at de måske kan gentænke konceptet, så det løses på en måde vi slet ikke havde forestillet os.
Gravatar #23 - Slettet Bruger [511236631]
16. feb. 2017 22:17
nwinther (22) skrev:
Trådløs opladning - som det er kendt idag - er kun fedt, i det omfang at man alligevel ikke skal bruge telefonen.

Dernæst kommer der et andet problem ift. opladning andre steder. Jeg har et kabel i bilen som er tilsluttet 12V-stikket, og som opladet min telefon, når jeg kører bil - og som jeg bruger til f.eks. GPS.
Hvis man benytter den trådløse opladning til at fjerne strømstikket helt og aldeles, kan jeg ikke længere oplade min telefon i bilen.


Det var faktisk i bilen at jeg var absolut mest glad for trådløs opladning på min Nexus 5. Min holder til telefonen i bilen havde Qi og det var sgu rart på de dage hvor man skulle meget ind og ud af bilen. Intet stik der skulle ramme eller sættes i telefonen, bare ind og ud af bilen.

I dag har jeg et kabel der dingler under min holder i bilen som jeg skal have fat i hver gang og sætte i, det resulterer ofte i at jeg ikke sætter den til at lade når jeg kører. Jeg har ikke en af de der enhedsspecifikke holdere med stik i bunden som den bare sættes i fordi det ikke ville passe til mit cover. Derfor har jeg en mere universel holder hvor stikket ikke sidder fast i bunden.
Gravatar #24 - CBM
17. feb. 2017 04:51
Yvossen:

det jeg savner er model specifikke holdere med stik i bunden som koblet med en bilradio kan integrere med radioen når den sættes i holderen...

Uden man skal til at tænde for bluetooth og vente 10 km på at radioen og telefonen er forbundet med bt....

Med direkte kabel kunne de være forbundet direkte i stedet for.

Det kunne man i gamle dage.

Gravatar #25 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. feb. 2017 06:35
#23 #24

Det ville jeg så være lidt træt af, for så skulle jeg have telefonen op af lommen (og endnu værre, huske at tage den med igen) vil dog give #24 ret i at BT til tider kan være langsom. Jeg når ofte at køre 5-800 meter før den har forbundet.

Dog vil jeg sige st min bil har understøttelse for alle gængse telefoner via en USB port (gemt af vejen, så man kan nøjes med lidt kabel), så slipper man for BT, dog kan den være lidt langsom mht musik da jeg har et stort bibliotek.

Men man kan jo ikke få alt.

- edit -

Jeg har tre muligheder:
BT: Telefon og musik, ratbetjent, dog lidt underlig musikstyring, kun bilens håndfri talestyring. Tager lidt tid for at forbinde/hente telefonbog (ingen musik under download af kontakter/beskeder, download kan dog annulleres under "opstart")

USB: Telefon og musik, ratbetjent, hele mit bibliotek mht søgefunktion osv (den går på iPod-mode). Lækker musikstyring og SIRI. Dog tager det ~3-5 minutter at indlæse musikken (2000+ sange)

AUX: Telefon og musik, dog ikke perfekt ratbetjening (kun pickup, næste sang og volume - skal søge/vælge playlist på telefonen), har dog absolut ingen ventetid mht tilslutning.
Gravatar #26 - CBM
17. feb. 2017 06:48
@TB: det er cirka samme muligheder jeg har.
Jeg er dog begyndt på at lade telefonen ligge i lommen og så have en gammel ipod til at ligge fast i bilen (gemt) som er koblet til radioen fast... Så har jeg musik med det samme (120 GB mp3) og telefoni efter de der 5-800 meter.

Eller rettere "dobbelt telefoni", da radioen kan håndtere to telefoner på samme tid via bt.

Radioen har også dab/dab+

Gad vide hvordan og hvorledes med rds når de slukker for fm radio?

Aux bruger jeg mest hvis jeg er meget nostalgisk og vil høre et kasettebånd på min walkman via radioen

USB stikket har mange funktioner på min radio: ipod mode til ipod, Mass storage til andre lagermedier og en slags kontrol tilstand... Muligvis med mulighed for at radioen og telefonen kan snakke sammen den vej uden bt...

Men mener at den kun kan klare EN telefon via USB...
Gravatar #27 - CBM
17. feb. 2017 07:01
#26: +

Der er også en flok apps til hhv iphone og Android som kan kommunikere med radioen via bt eller usb

Https://radiobutikken.wordpress.com/2015/11/25/jvc...

Den er ved at være en gammel model efterhånden :-)

Konen er misundelig fordi hun må nøjes med min endnu ældre alpine radio :-)
Gravatar #28 - Slettet Bruger [511236631]
17. feb. 2017 15:55
#25
Min bil har ikke bluetooth og jeg er heller ikke fan af bluetooth. 9 ud af 10 gange lyder musikken af bæ gennem bluetooth. Kører med en Dragonfly DAC mellem telefonen og AUX bare for at få OK lyd i bilen.

Ulig CBM ønsker jeg ikke at have en 3.-parts radio grundet jeg ikke vil rive den utroligt integrede radio ud af bilen og erstatte den med et horribel lysshow af en 3.-parts head unit med bluetooth.
Gravatar #29 - CBM
17. feb. 2017 17:22
#28:du kan integrere en aftermarket headunit lige så meget som en original hvis du vil.... lcd, rat styring, the works...

Men skal du have en bil specifik radio der kan bare LIDT, så koster de MINIMUM 10x så meget og kan KUN bruges i den specifikke bil model af det specifikke mærke af den specifikke årgang

Og selv om du så hiver 50000 kr+ op for den vildeste bil specifikke radio, så kan den stadig kun det halve af hvad en uoriginal til 5000 kr kan!

Needless to say så er jeg foraget over de bil specifikke radioer (deres pris, manglende kompatibilitet og deres manglende funktionalitet)

Gravatar #30 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. feb. 2017 18:21
#28

Jeg plejer igså at bruge iPod-mode. Så styrer radioen selv DAC. Listede blot hvilke muligheder jeg har.
Gravatar #31 - Slettet Bruger [511236631]
17. feb. 2017 19:12
#29
Jeg skal ikke skille hele midterkonsollen i vores bil for at sætte noget aftermarket sjov i.
Gravatar #32 - CBM
18. feb. 2017 18:50
#31: i de fleste biler kan du bare tage den gamle ud og sætte den nye i via et stykke adaptor plastic og et adaptor kabel.
Gravatar #33 - Slettet Bruger [511236631]
18. feb. 2017 20:12
CBM (32) skrev:
#31: i de fleste biler kan du bare tage den gamle ud og sætte den nye i via et stykke adaptor plastic og et adaptor kabel.


Mjah, det er sgu vist en større omgang i en Ford Fiesta fra 2011 og det bliver absolut ikke pænt bagefter. For ikke at sige at det bliver meget meget grimt.

Lidt på niveau med at give TB en Samsung Xcover 1 i stedet for hans iPhone.
Gravatar #34 - CBM
19. feb. 2017 11:46
#33: kan ikke udelukke at visse Biler kan have problemer.

ISO kompatibilitet er en vigtig faktor for mig ved køb af bil. Min prioriterede liste er...

2 din
1 din
2 din via adaptor
1 din via adaptor

Gravatar #35 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
19. feb. 2017 14:33
#34

Sjovt. Det er en lidt underlig måde at prioritere på.
Min liste er:

1: En motor
2: Plads
3: En ordentlig radio indbygget
Gravatar #36 - CBM
19. feb. 2017 17:45
PHP-Ekspert Thoroughbreed (35) skrev:
#34

Sjovt. Det er en lidt underlig måde at prioritere på.
Min liste er:

1: En motor
2: Plads
3: En ordentlig radio indbygget



LOL

Det ville være sært at købe en bil uden motor...

Mine bil prioriteringer...

1. Grøn afgift
2. Plads
3. ISO radio prioritering (se #34)

Gravatar #37 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
19. feb. 2017 18:28
CBM (36) skrev:

LOL

Det ville være sært at købe en bil uden motor...

Mine bil prioriteringer...

1. Grøn afgift
2. Plads
3. ISO radio prioritering (se #34)


Med "motor" mener jeg andet end end 1,0 3 cyl, men en bil der kan trække sig selv, og en eventuel last.
Gravatar #38 - CBM
19. feb. 2017 19:02
PHP-Ekspert Thoroughbreed (37) skrev:
CBM (36) skrev:

LOL

Det ville være sært at købe en bil uden motor...

Mine bil prioriteringer...

1. Grøn afgift
2. Plads
3. ISO radio prioritering (se #34)


Med "motor" mener jeg andet end end 1,0 3 cyl, men en bil der kan trække sig selv, og en eventuel last.



Du kan roligt regne med at enhver bil kan trække sig selv plus en almindelig trailer....

Medmindre du skal køre med stor trailer/giga campingvogn....

Så vil det være grøn afgift + udstyrsniveau ift. pris som har noget at sige

Tilføjelse til #36:

4. Udstyrsniveau
5. Pris
Gravatar #39 - Slettet Bruger [511236631]
19. feb. 2017 19:36
CBM (38) skrev:

Du kan roligt regne med at enhver bil kan trække sig selv plus en almindelig trailer....


Giv vores 1,25 60 hk Ford Fiesta en let bakke og 2 personer, så begynder den sgu at have besvær med at trække sig selv. :-)

Den kan ikke trække en trailer, men det handler nok mere om at den ingen jydekrog har.

Tilgengæld kører den sgu bare dejligt. Jeg kører alligevel meget sjældent hurtigere end jeg må.
Gravatar #40 - CBM
20. feb. 2017 05:21
#39: det må være en gammel bil eller en dårlig motor :-) eller også trykker du for lidt på speederen og er i for højt et gear :-)
Gravatar #41 - Slettet Bruger [511236631]
20. feb. 2017 08:05
CBM (40) skrev:
#39: det må være en gammel bil eller en dårlig motor :-) eller også trykker du for lidt på speederen og er i for højt et gear :-)


Du har vel allerede alle informationerne. 1,25 60 hk Ford Fiesta fra 2011. Den er grøn, hvis det hjælper dig. :-)

Jeg ved der er et sted når man næsten lige er ankommet til æ djævlø på motorvej, så har den sgu kvaler med at opretholde de tilladte 130 km/t uanset gear og speeder position. Der er en bakke op ad på motorvejen. :-)

Nu kører jeg dog normalt kun 90-110 km/t på motorvejen, jeg ved hvad det gør af forskel for brændstof økonomien.
Gravatar #42 - CBM
20. feb. 2017 08:38
#41: konen har en 1,2 liters panda fra 2009, den kan godt nå op på 160 Km/t på motorvejen.
Gravatar #43 - Slettet Bruger [511236631]
20. feb. 2017 09:30
CBM (42) skrev:
#41: konen har en 1,2 liters panda fra 2009, den kan godt nå op på 160 Km/t på motorvejen.


Hvad har den af hk? Det er jo vidt forskelligt. Du kan i dag også få 140 hk 1,0 Ford Fiesta EcoBoost. Den kan helt sikkert nok komme op på 160 km/t - og mere (tophastighed, 201 km/t, 0-100 på 9 sekunder). Tophastigheden for vores 60 hk er 156 km/t og jeg snakkede om en bakke. På plan vej kan den efter lidt tænketid også nå 156 km/t.
Gravatar #44 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. feb. 2017 11:26
#38

Og dog. Svigerfars Avensis havde svært (sværere) ved at trække en trailer da jeg lånte den i lørdags.
Tvivler også på en Kia med en 990 kubik, 3 cyl motor med 100 heste kan trække særlig meget.

Motor og udstyrsniveau (bl.a. en ordentlig radio fra fabrikken) er prioritet hos mig.

Og plads selvfølgelig.

- edit -

Jeg snakkede kun om last, ikke trailer. Der er ikke mange biler der kan trække 500 kg uden at man mærker det. Da slet ikke 700!
Gravatar #45 - CBM
20. feb. 2017 12:59
#44: jovist man kan mærke det, men tror nu langt de fleste biler har HK nok til almindelig brug + almindelig trailer.

Har dog haft en Siecento engang som havde problemer med meget stejle bakker.

En "ordentlig radio fra fabrikken" tror jeg vil være meget svært at finde.

#43: tror den muligvis har omkring 70 HK.
En bil med meget få HK kunne godt få problemer, men tænker at omkring 70 HK vel efterhånden er minimum? Den omtalte panda er stadig i den billigste afgifts kategori selv om den er købt som billig brugt bil for en del år siden.
Gravatar #46 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. feb. 2017 21:49
#45

Både min gamle og min nuværende har komplet bose. Det er ikke så svært at få. Og nej, det er ikke en *indsæt stort tysk mærke*
Gravatar #47 - CBM
21. feb. 2017 05:08
@tb: lyder dyrt :-)
Gravatar #48 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
21. feb. 2017 05:58
#47

Definer dyrt. Den koster ca det halve af en Passat/Audi/Tysker med tilsvarende udstyr og motor.
Gravatar #49 - CBM
21. feb. 2017 07:08
#48: dyrt ift hvad der fås af aftermarket radioer.

Der er masser af eksempler på en aftermarket radio der kan nærmest alt til omkring 5000 hvor en bil specifik model koster omkring 50000


Her snakker vi ALT...dvd, dab, Bluetooth, carplay osv osv
Gravatar #50 - CBM
21. feb. 2017 07:31
#48: jeg har haft en 406'er 2.0 med 133 HK. Der kunne man ikke mærke om der var en 500 kg tung trailer bagefter.

Nu har jeg en c3 1,4 diesel med omkring 90 HK vil jeg gætte på og med den kan jeg heller ikke mærke så meget til traileren....

Måske hvis jeg fyldte den op og den kommer på de 7-800 kg, men det er meget sjældent jeg skal køre med så meget.


Edit.. Ok... Det ser ud til at bil specifikke modeller også er faldet... Har faktisk fundet en helt okay radio til Ford fiesta 2011 til omkring 5000

Dog er de bil specifikke stadig ikke porterbar til en anden bil da de kun passer i få modeller
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login