mboost-dp1

Apple

Apple afslører AirPods Pro med ‘aktiv støjreduktion’: Koster 800 kroner mere

-

Apple er klar med et nyt sæt trådløse AirPods – denne gang i en Pro-udgave, der koster 820 kroner mere end det eksisterende headset. 

AirPods er i forvejen de bedst sælgende hovedtelefoner i hele verden, ifølge Apple, og nu er selskabet på vej med et nyt Pro-sæt, der har et nyt design, opgraderet lyd og nye funktioner.

En af de største nye funktioner i AirPods Pro er formentlig ‘aktiv støjreduktion’. Det betyder, at headsettet har indbyggede mikrofoner, der registrerer ekstern lyd med det formål at reducere støjen ude fra. 

Det er en funktion, der allerede findes i andre headset, men her findes den i et væsentligt mindre sæt hovedtelefoner. Apple siger, at støjreduktionen justeres op til 200 gange i sekundet.

Med den såkaldte ‘transparency mode’ kan man desuden gøre sådan, at man kan høre omgivelserne omkring en alligevel.

Derudover har headsettet en såkaldt ‘Adaptive EQ’-funktion, der automatisk justerer lyden til formen på ens øre.

AirPods Pro kommer med tre forskellige størrelser af silikonepropper, hvilket ikke var tilfældet med de almindelige AirPods. Headsettet kan desuden selv registrere, om det er den rigtige størrelse, man har siddende i øret.

AirPods Pro er sved- og vandtæt, og de har strøm nok til 4,5 timers lydafspilning – og op til 24 timer med batterietuiet.

Med de nye funktioner kommer dog også en betydeligt højere pris. Hvor de oprindelige AirPods kan fås til 1.379 kroner, så kommer AirPods Pro til at koste 2.199 kroner, når de lander i butikkerne i morgen d. 30. oktober.

Læs mere om AirPods Pro hos Apple her.

Læs også Nye Stadia-detaljer og smart-højtaler med wifi: Se nyhederne fra Googles Pixel-event.





Gå til bund
Gravatar #1 - Ni
29. okt. 2019 08:56
4,5 time? - Det er godt nok ikke meget
Gravatar #2 - ToFFo
29. okt. 2019 09:35
#1 - Jeg gætter på det er op til 4,5 time. Så 2.5 til 3 timer er måske mere realistisk. Og til 2.199kr... Det er jo vanvittigt.

Men de skal nok sælge som varmt brød alligevel :D
Gravatar #3 - Ni
29. okt. 2019 09:59
#2 Ja, hvid plastik er så flot, specielt når det bliver lidt brugt og der sidder ørevoks/fedt i :-)
Gravatar #4 - Hånter
29. okt. 2019 11:10
ToFFo (2) skrev:
#1 - Jeg gætter på det er op til 4,5 time. Så 2.5 til 3 timer er måske mere realistisk. Og til 2.199kr... Det er jo vanvittigt.

Men de skal nok sælge som varmt brød alligevel :D


Apple er kendt for faktisk at overholde de tider de oplyser mht. batteri.

Men ja, de skal da nok gå som varmt brød. Det er bare for ringe en batterilevetid ift. den pris!
Gravatar #5 - Claus Jørgensen
29. okt. 2019 15:06
Jeg tror jeg holder mig til Bose.

(Og serioest, Airpods er suuuuper grimme. Det ser saa grinagtigt ud naar folk har dem paa)
Gravatar #6 - arne_v
29. okt. 2019 15:43
Hmmm.

2200 for sådan et par små dimser.

2000 for en lille laptop:

https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barba...

Er jeg den eneste som synes at noget virker ubalanceret.
Gravatar #7 - larsp
29. okt. 2019 16:26
#6 Ja, det er en latterlig pris for et par dimser. Men det er jo folks egne penge.

Apple griner jo nok hele vejen til banken, ligesom med deres tusind dollars monitor stand.

Jeg ville dog passe lidt på hvis jeg var Apple. Man kan kun malke et brand SÅ meget. På et tidspunkt siger folk fra.
Gravatar #8 - graynote
29. okt. 2019 19:53
arne_v (6) skrev:
Hmmm.

2200 for sådan et par små dimser.

2000 for en lille laptop:

https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barba...



Jah, men du ser dum ud med sådan en i øret..
Gravatar #9 - LaFall
29. okt. 2019 21:12
#1 hvad havde du forventet? og hvor ofte høre du musik kontinuerligt i 4,5 time uden pause, 5 minutter i æsken give en time mere. Tror du vil opleve at problemet ikke rigtigt er til stede hvis du selv prøver nogle trådløse in ears, der er flere end Apple der kan finde ud af det, dog med samme udfordringer som de har.

#2 Du har tydeligvis aldrig ejet et Apple produkt med batteri.

#3 Hvad havde du fortrukket? Iskold rustfrit stål? Polycarbonat er et vandvittigt stærkt materiale, og super velegnet til formålet så jeg har svært ved at forstå kritikken helt.

#5 Fedt så har Apple da gjort noget godt for dit humør. Er lidt nysgerrig på om din holdning var den samme da der sad ledning i dem, eller om det er fraværet af en ledning du finder grinagtigt? Designet har jo som bekendt ikke ændret sig.

#6 Nej jeg syntes også din samenligning af 2 vidt forskellige produkter er vild ubalanceret. Du kan i øvrigt få en vild stor mængde ris for 2000 kr, hvilket fylder og veje meget mere end den pc du referere til ;)

#7 Ja for de har jo været gratis at udvikle og koster kun en bøjet 5 at producere ikke?

Beklager jeg er lidt mavesur men det ville fanme klæde folk herinde at være lidt mere nuanceret end blot at kaste med afføring når der står apple i en nyhed, det er der fanme ikke meget nørderi over, det ødelægger et ellers hyggeligt techsite hvor vi kunne have haft nogle fede debattér i stedet for, lidt lige som i gamle dage herinde :)
Gravatar #10 - Claus Jørgensen
30. okt. 2019 00:00
#9

Designer er absolut anderledes med ledning. Men selv foer ledning var det a) grimme b) ubrugelige.

De alm. earphones Apple giver dig med en iPhone er nok de ringeste billigste vaerste earphones du kan finde paa markedet. Det er utroligt at de bundler saadan noget bras med deres iPhones.

Du kan nemt nemt finde et set earphones til 100 kr. eller mindre som er meget meget bedre end Apple's earphones.

Jeg ved intet om lydkvaliteten af deres AirPods. Da jeg ejer et Bose Headset (som koster mere end AirPods, saa det er ikke noedvendigvis prisen jeg brokker mig over :D)
Gravatar #11 - LaFall
30. okt. 2019 04:19
#10 Skal jeg forstå det som at du ikke mener Airpods grundliggende har samme design som hesettet med ledning der føgler med en iPhone? Uddyb gerne hvorfor du mener de er ubrugelige, de følger gratis med telefonen og mig bekendt kan der både komme lyd ind og ud af dem samtidig med du har hænderne fri, hvilket vist nok var headsettets primære funktion da de kom frem ;)

Okay vild nok konklusion, jeg gætter på du har en meget ringe erfaring med forskellige headset hvis det er de værste du har prøvet.

Deres standartheadset har en listepris på 249,- så de ligger ikke ligefrem i den dyre ende. Man kan du ikke linke til et par de her “meget bedre” in ears til 100 kroner eller under det lyder super spændene?

Er dine bose in ears eller over ears?
Gravatar #12 - larsp
30. okt. 2019 06:59
#9 Det virker som Apple er igang med at teste den øvre grænse for hvor højt man kan skrue priserne op. Det er da en interessant øvelse at teste markedet på den måde, men min pointe er bare, at det er ikke uden risiko. Der er et breaking point hvor de kommer til at miste fans, og når folk dropper ud af økosystemet kommer de muligvis ikke tilbage.
Gravatar #13 - LaFall
30. okt. 2019 12:18
#12 Jeg forstår bare ikke hvad du basere din påstand på, der er tilføjet støjreducering, medhør, trådløs opladning som standart og bedre driver i forhold til deres "normale# AirPods. De er indtil nu de mindste headset på marked der har alle de funktioner. Før var det kun noget der var forbeholdt over ears samt meget dyre løsninger af in ears der ikke i samme grad har mobiliteten og er større.
Støjreduktionen er oven i købet ekstremt velfungerende i dem i følge de anmeldelser der er kommet om dem indtil nu. Så jeg vil da klart se om de kan være en afløser til de høreværn jeg bruger idag
Syntes kommentarsporet her er et kerne eksempel på at mange af dem der altid påstår at Apple aldrig komme med nyt, finder det nødvendigt at sable dem ned så snart de så kommer med noget jeg vil påstå er cutting edge på nuværende tidspunkt. De er dygtige til at drive forretning, det kan ikke anfægtes, men at prisen på et produkt skulle sige noget om fortjensten alene er forfejlet. B&O er en kerne eksempel på at dyre produkter ikke nødvendigvis gør at de tjener mange penge. Det koster en helveds masse penge at være first mover.
Gravatar #14 - Claus Jørgensen
30. okt. 2019 12:41
LaFall (13) skrev:
Så jeg vil da klart se om de kan være en afløser til de høreværn jeg bruger idag
lol

Confirmed Apple fanboi!
Gravatar #15 - Taco
30. okt. 2019 13:57
Der vil altid være et marked for kvaliltetsprodukter til konkurencevenlige priser, hvor du får rigtig meget for pengene. Men der vil også være et marked for ekslusive produkter til ekslusive priser. Jeg er sikker på at Ferrari er pisse ligeglad med at du kan få en VW Passat med automat-gear. 6 stjerner i NCAP rating, el-hejs for og bag, som kan køre 16,4km/L og en milliard ekstra specs. Mig bekendt kan en Ferrari 2 ting som en passat ikke kan. Den kan kører hurtigt og det kan se lækker ud og det er der nogen som vil betale big bucks for

larsp (12) skrev:
#9 Det virker som Apple er igang med at teste den øvre grænse for hvor højt man kan skrue priserne op. Det er da en interessant øvelse at teste markedet på den måde, men min pointe er bare, at det er ikke uden risiko. Der er et breaking point hvor de kommer til at miste fans, og når folk dropper ud af økosystemet kommer de muligvis ikke tilbage.


Det er komplet risikofrit og de mister ingen fans. Og årsagen er her:

Apple har delt stort set alle deres linjer op i en Pro og en non-pro udgave. iPad, AirPods, iPhone og MacBooks og iMacs. Der er ingen, som tvinger dig til at købe AirPods pro, de almindelige er stadig til salg og er, mig bekendte, nogle af de bedst sælgende true-wireless på markedet. En iPad koster 329 USD, den første iPad kostede 499 USD. Du kan nu frit vælge om du hellere vil have en pro-udgave. Så de mister ingen fans da alle non-pro produkterne stadig er prissat som de altid har været og der nu er kommet en etage oven på ændre jo ikke ved det.
Gravatar #16 - CBM
30. okt. 2019 14:28
Claus Jørgensen (14) skrev:
LaFall (13) skrev:
Så jeg vil da klart se om de kan være en afløser til de høreværn jeg bruger idag
lol

Confirmed Apple fanboi!

Han viste allerede tydelig BIAs i #9 :D

#8: Enig! :)
Nu kan jeg nok ikke passere en person med et sådan par i ørerne uden at fnise fordi jeg ved at han har brugt 2200 kr på et par hvide plast ørebøffer der er produceret for 25 øre i kina :D
Gravatar #17 - ThePulse
30. okt. 2019 17:46
Suk!

Og hvad så hvis man kan lide Apple?

Jeg forstår ikke hvorfor man har et behov for konstant at bashe Apple og brugere af Apple produkter!

Forhold jer nu til produktet frem for prisen for f.......
Jeg er da pisse ligeglad med om i synes det er for dyrt. Apple har åbenlyst ingen problemer med at sælge til den pris - ergo er den ikke for høj!

Gravatar #18 - LaFall
30. okt. 2019 18:06
#14 og #16
Det godt nok et højt niveau i debattere på. Apple fanboy alligevel, nu kan jeg godt se alle mine argumenter falde til jorden, når i giver mig sådan en hat på, og ligefrem kan finde på at fnise og griner når hvis i ser mig med dem i ørene.

Hvad tror i mine høreværn har koster med samme funktioner som de her muligvis kan opfylde? Dog er lyden ved musik bestemt ikke imponerende i mit høreværn.
Gravatar #19 - Claus Jørgensen
30. okt. 2019 20:37
#18

Hvis du tror et høreværn og et par AirPods opfylder samme kriterie, saa skal du masske overveje at investere i en hard hat, fordi jeg tror hjernen har faaet et gok.

Gravatar #20 - LaFall
30. okt. 2019 21:02
#19 Hvor har jeg postuleret at de opfylder samme krav? Men tak for omsorgen jeg er nu sikker på mit hoved fungere ganske glimmerende.
Som jeg har sagt til dig før findes der folk der kan hjælpe en så man ikke behøver at være nedladende og taler ned til andre for at få det bedre med sig selv, men det kan selvfølgelig være svært at se det når man er i det. Held og lykke Claus og god bedring.
Gravatar #21 - larsp
31. okt. 2019 08:49
Taco (15) skrev:
Det er komplet risikofrit og de mister ingen fans. Og årsagen er her:

Apple har delt stort set alle deres linjer op i en Pro og en non-pro udgave. iPad, AirPods, iPhone og MacBooks og iMacs. Der er ingen, som tvinger dig til at købe AirPods pro, de almindelige er stadig til salg og er, mig bekendte, nogle af de bedst sælgende true-wireless på markedet. En iPad koster 329 USD, den første iPad kostede 499 USD. Du kan nu frit vælge om du hellere vil have en pro-udgave. Så de mister ingen fans da alle non-pro produkterne stadig er prissat som de altid har været og der nu er kommet en etage oven på ændre jo ikke ved det.

Du har sikkert ret. Og der lidt "the big ask" forhandling over det. De starter med en høj pris på et nyt produkt og det kan få folk til at acceptere høje priser for de øvrige produkter, og de vil kunne sætte prisen ned for det dyre produkt løbende med god effekt.

Men jeg står ved min pointe. De skal passe på med at presse alle priserne for højt op. Der er et breaking point hvor folk til sidst ikke føler de får value for money, og der ER konkurrenter derude der er langt billigere og ikke langt fra i funktion. (lige airpods pro muligvis undtaget, men jeg taler generelt om deres produkter)
Gravatar #22 - CBM
1. nov. 2019 05:11
LaFall (18) skrev:
#14 og #16
Det godt nok et højt niveau i debattere på. Apple fanboy alligevel, nu kan jeg godt se alle mine argumenter falde til jorden, når i giver mig sådan en hat på, og ligefrem kan finde på at fnise og griner når hvis i ser mig med dem i ørene.

Hvad tror i mine høreværn har koster med samme funktioner som de her muligvis kan opfylde? Dog er lyden ved musik bestemt ikke imponerende i mit høreværn.

Du vil måske ikke betegne dig selv som Apple fanboy når du hellere vil bruge 2200 på et sæt Kina plast ørepropper fra Apple (med åbenlyse løgnagtige specs) fremfor en laptop til 2000 ? :-)
Gravatar #23 - LaFall
1. nov. 2019 06:45
#22 Ud fra din definition, hvor man er det hvis man ikke vælger en 2000 kr pc frem for et par In ears er jeg. Men jeg finder det idiotisk at investere i en PC hvis det er høretelefoner man har brug, men sådan er vi jo forskellige.
Men ellers har jeg 4 af deres produkter hvor det nyeste er 2 år gammelt, og kunne aldrig finde på at bruge min tid i en kø ved en lancering uanset producenten feks. Og nyheden om de nye AirPods så jeg første gang herinde. Men jo jeg syntes det er spændene når de kommer med noget nyt som her.
Hvad er det i øvrigt de åbenlyst lyver om? Jeg har endnu ikke set en PC til 2000 der var pengende værd, men sådan er vores præferencer forskellige :)
Gravatar #24 - Claus Jørgensen
1. nov. 2019 11:50
#22

CBM, godt ord igen. Bose QC25 (overhear) koster 2100 kr. Og QC 30 (in-ear) koster 2000 kr.

Saa prissaetningen hos Apple er ikke ulig resten af markedet. Problemet er mere at Apple's lydkvalitet og design er ringe i forhold til Bose.

Folk koeber det pga. brand, ikke pga. kvalitet.
Gravatar #25 - LaFall
1. nov. 2019 12:41
#24 Jeg forstår slet ikke din samenligning med over ears. Jeg har i øvrigt et par stue højtaler der spilleder bedre end dine bose når vi kommer over 50mW eller hvor meget de tåler??
QC 30 er jo et meget større produkt da det løber omkring nakken og er uden medhørs funktion. Du samenligner pærer og bananer.
Lyden kan jeg ikke sige noget om da jeg hverken har hørt QC30 eller AirPod pro, men du har så hørt dem begge og sammenlignet kan jeg forstå?
Køber du Bose grundet brand, eller har du bare aldrig lyttet til et par Grado eller andre highend over ears, nu hvor vi alligevel sammenligner bredt uden at tage hensyn til behov?
Gravatar #26 - CBM
1. nov. 2019 12:54
Claus Jørgensen (24) skrev:
#22

CBM, godt ord igen. Bose QC25 (overhear) koster 2100 kr. Og QC 30 (in-ear) koster 2000 kr.

Saa prissaetningen hos Apple er ikke ulig resten af markedet. Problemet er mere at Apple's lydkvalitet og design er ringe i forhold til Bose.

Folk koeber det pga. brand, ikke pga. kvalitet.

netop og fordi de tror folk ser op til dem hvis de flasher et æble logo

Bose laver godt grej, men jeg ville dog stadig aldrig købe et headset som er in-ear og/eller som er trådløst hvis det skal være creme de la creme.

#25:
Apple købte Beats by Dr Dre... et mærke BERYGTET for at sælge meget billigt kina lort til vanvidspriser... hvorfor? fordi det passer med deres koncept... Hvorfor skulle Apple eller Beats pludselig være nået i nærheden af Bose o.a. high end mærker?

Derudover er der fysiske begrænsninger for HVOR godt et in-ear headset kan blive og selv det fra Bose tvivler jeg på er 2000 kr godt. Det fra Apple/Beats er med garanti ikke ihverfald.

Jeg fniser STADIG når jeg ser folk rende rundt med Beats udstyr eller "AirPods" og tro de er TOTALAAALT smarte

Gravatar #27 - LaFall
1. nov. 2019 13:31
#26 Det eneste der mangler på Airpods er et Apple logo, men jeg vil da slet ikke afviser at nogen køber dem for status, tror bare størstedelen af det segment går i folkeskole eller på gymnasium. Tror også der er nogen mennesker der basher Apple hårdt fordi de så tror de fremstår som mere techkyndige eller nørdet, hvilket jeg finder lige så tåbeligt.

Så er Grado vejen efter min mening CBM, du siger jo her helt tydeligt at du slet ikke er segmentet til et trådløst headset. Så hvorfor udskammer du folk med andre præferencer og behov end dine?

Jeg har jo netop ikke påstået at de er i highend segmenter, min pointe var at det var lige så latterligt at sammenligne bose med grado som in ears med over ears. Jeg beklager hvis det ikke fremgik tydeligt nok.
Jeg er enig i at beast ikke imponeret på lyden overhovedet (dem jeg har hørt). Kunne det tænkes at produktionsfaciliteter og ingenører, samt det faktum at det var en god forretning også havde en betydning, eller tror du at Apple tænkte hvor lidt kan vi få for vores 3 milliarder? HTC og monster har i øvrigt også været en del af ejerkredsen. Det siger mig bare ikke så meget om HTC og Monster Cabels produkter ellers.

Helt enig i at in ears er begrænset af størrelsen, hvilket igen er årsagen til jeg sige at det er meningsløst at samenligne med over ears i #25.

Jeg er da også enig i at hvis lydkvaliteten er dit eneste kriterie, så er det tåbeligt at investere i AirPods. Endnu mere tåbeligt er det så også hvis du så bruger din smartphone som lydkilde, hvis du så købe et par high end over ears. Kan du se hvor jeg vil hen, eller skal jeg pensle mere ud?

At du fniser af folk på baggrund af deres valg, fortæller uendeligt mere om dig end dem. Sidst jeg oplevede den opførelse var vist fra klikerne i skolegården i sin tid. Og igen hvorfor tror du at de føler sig totalt smarte, har du spurgt dem?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login