mboost-dp1

Anonymous

Anonymous har Danmark i sigtekornet

- Via Youtube - , redigeret af OnkelDunkel , indsendt af thimon

Aktivistgruppen Anonymous har gjort sig kendte ved på nettet at angribe flere kendte virksomheder og organisationer, for efterfølgende at afsløre oplysninger fra eller om dem. Nu er turen kommet til Danmark.

I en ny video, som kan ses herunder, proklamerer Anonymous, at de vil afsløre korruption i en række europæiske lande, heriblandt Danmark, men også Grækenland, Schweiz, Holland, Tyskland og Italien.

Målene i landene vil være skoler og universiteter og Anonymous selv mener, at deres aktion vil vare flere måneder.

Anonymous skrev:
Our next targets are schools, universities, and government institutions throughout Europe. We will publish e-mails and data to prove that there is corruption in Europe. This operation will take place over several months.





Gå til bund
Gravatar #1 - nubus
6. jan. 2012 10:58
Vi har gratis skoler og universiteter for alle... klart at det er noget der skal angribes. Hvad er det næste? Røde Kors og Kræftens Bekæmpelse? :-/
Gravatar #2 - Jaqen
6. jan. 2012 11:04
#1: tjaeh, de ville jo sende forfalskede bidrag til forskellige organisationer, ved dog ikke om det var lige de to, såeeh
Gravatar #3 - moulder666
6. jan. 2012 11:06
FFS! 4 af de 6 lande de nævner ligger helt i spidsen, hvad angår korruptionsbekæmpelse - og nu vil de aber spilde vores tid på at afsløre ligegyldige "skandaler" - kasserere der tager af kassen og lignende - som alligevel ville blive afsløret med tiden...men til gengæld kommer de til at spilde en masse ressourcer rundt omkring!

Kunne de ikke finde på noget mere prisværdigt og relevant - såsom at bevise, at der er korruption indenfor Anonymous og Lulzsecs rækker?
Gravatar #4 - Mnc
6. jan. 2012 11:06
overskrift skrev:
Anonymous har Danmark i sigtekornet

Come at me, bro!
Gravatar #5 - Regas
6. jan. 2012 11:07
Tvivler på at de har noget på Danske skoler osv? :P

Kan ikke se hvordan noget der er åbent og gratis for alle kan være korrupt? :P

also, #4 jeg sad lige og overvejede den samme kommentar xD
Gravatar #6 - Mnc
6. jan. 2012 11:09
Regas (5) skrev:
Kan ikke se hvordan noget der er åbent og gratis for alle kan være korrupt? :P


Gratis? Skat, anyone? :)
Gravatar #7 - nubus
6. jan. 2012 11:10
Jaqen (2) skrev:
#1: tjaeh, de ville jo sende forfalskede bidrag til forskellige organisationer, ved dog ikke om det var lige de to, såeeh


Penge Anonymous tog fra Læger uden Grænser :-/ Hvorfor skal skolerne dog spilde tid på det her. At angribe skoler og universiteter - det er altså ikke genialt.
Gravatar #8 - Belfine
6. jan. 2012 11:12
Mnc (6) skrev:
Gratis? Skat, anyone? :)


Sad lige og tænkte det samme :p

OT: Det størte "korruptions" problem i de danske skoler, er at mange af dem ikke smider elever ud, selvom de nærmest har et fremmøde på 0%, fordi de mister støtte..

Edit: Altså gymnasier, handelsskoler osv.
Gravatar #9 - ndo
6. jan. 2012 11:12
nubus (1) skrev:
Vi har gratis skoler og universiteter for alle... klart at det er noget der skal angribes. Hvad er det næste? Røde Kors og Kræftens Bekæmpelse? :-/


Det er gratis udadtil, men hver skole får jo stadig penge pr. elev. Pengene er i omløb uanset hvad.
Røde Kors og Kræftens Bekæmpelse ville være udmærkede valg for afsløring (givet at der er noget at afsløre), siden de er humanitære organisationer. Hvis der findes korruption i sådan en organisation, er det langt værre end så mange andre ting. Du reklamerer dig selv med at hjælpe mennesker i nød, hvor du på den anden side lægger penge i din egen lomme...
Gravatar #10 - Nagelfar^^
6. jan. 2012 11:15
#4
Come at me Bro! +bonus for dansk landsholdstrøje
Gravatar #11 - nitan
6. jan. 2012 11:16
Jamen jeg glæder mig da til at høre at en eller anden udkantsskole har haft et over forbrug af toilet papir de sidste 4 måneder...
Gravatar #12 - pbol01
6. jan. 2012 11:17
Der er masser af korruption i DK. Alle de folk der af politiske årsager vælger at dreje ting på en bestemt måde. Dette findes over alt i den offentlige administration. Yderligere er der store problemer med den måde der gives penge til offentlige institutioner, som gør at at de har et unaturligt handlingsmønster.

Danmark er ikke super korrupt, men der er bestemt problemer.
Gravatar #13 - Manofsciencemanoffaith
6. jan. 2012 11:17
Fis nu af små børn. Få jer en uddannelse og et arbejde, så kan det være, der er nogen, der vil tage jer seriøst.
Gravatar #14 - assassin2007
6. jan. 2012 11:20
nubus (1) skrev:
Vi har gratis skoler og universiteter for alle... klart at det er noget der skal angribes. Hvad er det næste? Røde Kors og Kræftens Bekæmpelse? :-/


*Kræftens bekæmpelse ville faktisk være et godt sted at starte, fordi de har helt klart en ideologi der påvirker deres forskningsresultater, eller rettere konklusionen, hvor jeg flere gange har set den direkte er i modstrid med hvad vi ved om genetik.
Gravatar #15 - nubus
6. jan. 2012 11:21
nitan (11) skrev:
Jamen jeg glæder mig da til at høre at en eller anden udkantsskole har haft et over forbrug af toilet papir de sidste 4 måneder...


Det bliver årets nyhed globalt - "Tørslev Skole taget med bukserne nede af Anonymous".

#12 - hvorfor er DK af ca. 200 lande kommet på den liste? Det her får Al-Qaedas trusler til at fremstå intelligente.
Gravatar #16 - nubus
6. jan. 2012 11:22
assassin2007 (14) skrev:
*Kræftens bekæmpelse ville faktisk være et godt sted at starte, fordi de har helt klart en ideologi der påvirker deres forskningsresultater.


Men deres forskningsresultater er åbne. Behøver man bryde ind når døren er åben... hvor dum er man så?
Gravatar #17 - PMGekko
6. jan. 2012 11:27
nubus (16) skrev:
Men deres forskningsresultater er åbne. Behøver man bryde ind når døren er åben... hvor dum er man så?


Hvis vi skal lege anonyme hackere her så kan det jo være deres små hjerner tror at det ikke er alle resultater der er blevet frigjort.

Kan kun sige at Anonymous er den mest latterlige lille legeplads for små underudviklede trøstespisere der ikke har andet at give sig til. Måske man skulle få Dolph til at besøge dem. Med et bat... så kan det være de kan lære det de små tabere
Gravatar #18 - Seth
6. jan. 2012 11:45
Hold nu op med at give de idioter mere presse...
Gravatar #19 - luuuuu
6. jan. 2012 11:46
nubus (15) skrev:
#12 - hvorfor er DK af ca. 200 lande kommet på den liste? Det her får Al-Qaedas trusler til at fremstå intelligente.


Højst sandsynligt fordi der har været en dansker med til at starte den Operation.
Gravatar #20 - peberersundt
6. jan. 2012 11:46
assassin2007 (14) skrev:
*Kræftens bekæmpelse ville faktisk være et godt sted at starte, fordi de har helt klart en ideologi der påvirker deres forskningsresultater, eller rettere konklusionen, hvor jeg flere gange har set den direkte er i modstrid med hvad vi ved om genetik.


Er det noget du kan uddybe?
Gravatar #21 - mvoigt27
6. jan. 2012 11:52
Ohh shit..... er det ikke snart på tide at Kasperd hacker anonymous....
Gravatar #22 - idiotiskelogin
6. jan. 2012 11:54
... Venter på dem der har så travlt med at syntes de er så seje ...
Gravatar #23 - pardos
6. jan. 2012 11:54
#5 Korruption har intet med financiering at gøre. Hvis en skole vælger at købe dyre bøger fra en leverandør fordi han kender den ansvarlige for bogkøbet og får en del af overskudet sent tilbage, så er det lige korrupt uanset hvor meget de studerende betaler.

Personligt ser jeg frem til hvad de kan grave frem. Korruptions sager plejer at blive begravet internt i instituationer for at bevare omdømme. Det sker naturligvis mest i støre organisationer, men når man tænker på alle de tilfælde hvor skoler selv har forsøgt at "løse" overfald eller lignende kriminelle handlinger for at undgå politiets indblandning, så ville det langt fra undre mig hvis de havde begravet værer ting.

Ser frem til en fremtid hvor befolkningen overvåger regeringen, og ikke omvendt.
Gravatar #24 - bjoeg
6. jan. 2012 12:01
Hvis de nu startede med Tvind skolerne så var der penge at hente. Men kunne dette tyde på at Anonymous er gået tilbage til Lulzsec/Antisecs vision, at påvise usikkerheden på internettet.

Det hele startede jo med deres fredelige vision "Vi hacker dig for at vise du har et sikkerhedsproblem" til at de blev teenage berømte og grådige.

Men ok, Occupy bevægelserne er forbi så nu er de tilbage hjemme på deres værelser.

Just my 5 cents
Gravatar #25 - el_barto
6. jan. 2012 12:03
Justin Bieber, Rebecca Black og Anonymous er heldigvis noget vi har lagt bag os. Kom så ind i 2012 og lav noget fornuftigt :)
Gravatar #26 - TrolleRolle
6. jan. 2012 12:03
Tja... jeg ved sgu ikke rigtigt hvad man skal lægge i det.

Jeg synes egentlig at Anonymous gør et fint stykke arbejde for frihed osv. Det er altid godt med nogle frihedskæmpere.

Men ærligt talt. Først truer de med at have adgang til CIA, Government data osv. osv. og som eksempel på deres 1337 h4ck1k sk1lls viser de så at det kan bryde ind på en lærers email hvor kodeordet var "fred"... verdens mest kendte password efter 1234.


Jeg havde nok håbet på noget mere seriøst. Den video der... den kunne lige så godt være lavet af en 12årig skoledreng som har set sig sur på sin skole.
Gravatar #27 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. jan. 2012 12:06
Hørte faktisk i går fra en lærestuderende at anon havde været i gang på det netværk de bruger - troede dog først at det var en joke? Perhaps not ... Uopdragne møgunger! Bare fordi de ikke gider gå i skole ...
Gravatar #28 - SAN
6. jan. 2012 12:14
Hvordan kan folk have noget i mod at de vil afsløre korruption, det er da en nobel sag, og hvis de så ikke finder noget, så er det jo bare endnu bedre!

Self skal de ikke ødelægge noget undervejs, så går de ædle self af det!
Gravatar #29 - Legacy123321
6. jan. 2012 12:14
Håber det kan bringe lys over nogle af vores militære aktioner i fremmedlande. Bla. håber jeg at se noget om de danske soldaters udlevering af fanger til amerikanerne.
Gravatar #30 - el_barto
6. jan. 2012 12:20
SAN (28) skrev:
Hvordan kan folk have noget i mod at de vil afsløre korruption, det er da en nobel sag, og hvis de så ikke finder noget, så er det jo bare endnu bedre!

Self skal de ikke ødelægge noget undervejs, så går de ædle self af det!


OK; vi kommer hjem til dig i morgen og gennemroder din bolig og dine personlige papirer. Det er jo i en god sags tjeneste?

Mystisk som Anonymous efterhånden har udviklet sig til præcis det de selv ville ødelægge. Magt korrumperer...
Gravatar #31 - el_barto
6. jan. 2012 12:20
Legacy123321 (29) skrev:
Håber det kan bringe lys over nogle af vores militære aktioner i fremmedlande. Bla. håber jeg at se noget om de danske soldaters udlevering af fanger til amerikanerne.


På skoler og universiteter? Klart de gemmer noget om Irak!!!
Gravatar #32 - kblood
6. jan. 2012 12:22
Jeg tvivler på at de får noget ud af det, men der er ikke første gang at der har været mistanke om at Univesersiteter laver nogen undersøgelser der går efter at få en konklusion som er positiv for et udfald der ville gavne virksomheden der har bestilt undersøgelsen.

Hvis de finder beviser for den slags, så ville det da nok være en ny "gate" skandale kunne jeg forestille mig. Men de skal godt nok have deres kilder i orden hvis de vil finde beviser for den slags.

Det ville da også være dumt hvis der lå beviser for det i mailarkiver og på andet IT, men... det er jo sket før at der er var der ikke så det som en større risiko.

Men det lyder som om at de har en formodning om noget, og så bare har tænkt sig at skyde med sprede hagl, og se om der er noget der siger piv.
Gravatar #33 - RQvsom
6. jan. 2012 12:25
Der burde ikke være noget at afsløre i et demokratisk land, jeg er dog ret sikker på der er en del at komme efter her...
Som nogen politikere og offentligt ansatte ville sige, hvis man ikke har noget at skjule skal man ikke frygte noget, jeg er bare glad for det ikke kun er private det går ud over mere.
Gravatar #34 - Bean
6. jan. 2012 12:31
Jeg elsker den underlægningsmusik i slutningen. "Expect us" uuuha hvor bliver vi bange... >_<
Gravatar #35 - Brugernavn
6. jan. 2012 12:32
mvoigt27 (21) skrev:
Ohh shit..... er det ikke snart på tide at Kasperd hacker anonymous....

Han er alt for flink.
Gravatar #36 - Prime-Mover
6. jan. 2012 12:41
el_barto (30) skrev:
SAN (28) skrev:
Hvordan kan folk have noget i mod at de vil afsløre korruption, det er da en nobel sag, og hvis de så ikke finder noget, så er det jo bare endnu bedre!

Self skal de ikke ødelægge noget undervejs, så går de ædle self af det!


OK; vi kommer hjem til dig i morgen og gennemroder din bolig og dine personlige papirer. Det er jo i en god sags tjeneste?

Mystisk som Anonymous efterhånden har udviklet sig til præcis det de selv ville ødelægge. Magt korrumperer...


De har vel nærmere indflydelse, end magt. Desuden er det såvidt jeg har forstået ikke en centraliseret organisation som er i stand at udøver andet end sporadisk kaos, hvilket kan være nok så sundt. Og derudover er selve truslen om denne form for angreb måske nok til at holde magtfulde organisationer og individer på dydens smalle sti. Jeg ville ihvertfald personligt foretrække en verden MED anonymous, wikileaks og i det hele taget antiautoritære mennesker, end den alternative verden, hvor vi er nødt til at have blind tillid til magthaverne, store som små.
Gravatar #37 - anazonda
6. jan. 2012 12:53
never mind... blev en gang miskmask til sidst... kan ikke udtrykke mig korrekt på det her tekst åbenbart.
Gravatar #38 - DrHouseDK
6. jan. 2012 12:54
Jeg tænker bare. Vil de basere deres afsløringer på Google Translate-oversættelser? Det er begrænset hvor mange under "Anon" der forstår dansk.

"Jeg æble fodbold at Dansk Supermarked træsko ævlebævlebæv!"
Gravatar #39 - lys
6. jan. 2012 13:17
Smukt! Jeg ser frem til det.
Gravatar #40 - Fawlty
6. jan. 2012 13:22
Der er vel skoler som har samarbejde med erhvervslivet og som kan presses/betales for ændringer i pensum (handelshøjskole..). Men det ville jeg tro kom igennem mere diskrete kanaler og politik (udpeg og ansæt dem med de "rigtige" holdninger).

Der er ingen tvivl om, at der er mulighed for politisk korruption i Danmark - hele vejen til toppen (så sent som i dag omtales en analyse fra Transparency International i Politiken, som konkluderer at Danmark har ringe beskyttelse mod politisk korruption).

Enig eller uenig i Anons metoder, så lad os da håbe at det kan føre til lovændringer der beskytter borgere og demokrati - ikke erhvervsliv, hemmeligheder og korruption.
Gravatar #41 - nubus
6. jan. 2012 13:42
Fawlty (40) skrev:
Der er vel skoler som har samarbejde med erhvervslivet og som kan presses/betales for ændringer i pensum (handelshøjskole..).


Alle studieordninger kommer forbi de studerende som både har stemmer og indsigt. Der er allerede total åbenhed om studieordningerne.


Fawlty (40) skrev:
Enig eller uenig i Anons metoder, så lad os da håbe at det kan føre til lovændringer der beskytter borgere og demokrati


Det kommer til at føre til lovændringer som øger straffen for cyberkriminalitet og mulighederne for overvågning. Mere sker der ikke.
Gravatar #42 - Haplo
6. jan. 2012 13:45
Utroligt at ingen har nævnt Penkova endnu i tråden - den største skandale på universiteterne i dk i nyere tid.
Og Troels lund og hans spinfolks manipuleren mht Helle T.s skattesag. Der er massere af saftige sager at tage af, set med danske øjne. Set med internationale øjne synes jeg dog, som flere andre herinde, at dk er et meget underligt valg... Det blir spændende at se om der er nogle sager af international karakter.
Gravatar #43 - moulder666
6. jan. 2012 13:49
Fawlty (40) skrev:

Enig eller uenig i Anons metoder, så lad os da håbe at det kan føre til lovændringer der beskytter borgere og demokrati - ikke erhvervsliv, hemmeligheder og korruption.


Hvorfor dog?

Check lige Liste

Danmark ligger på en delt førsteplads over de lande der har mindst korruption. Førsteplads!

Hvorfor skal vi lave lovændringer bare for at lave lovændringer? Det er sgu ikke et tilfælde, at vi ligger som nr. 1 - og tror du selv, at lovændringer foretaget ud fra hvilke sensationsskandaler Anon end kunne piske frem ville være andet end hovsaløsninger for at please medierne?

Og en sidste ting: Hvorfor accepterer folk bare uden spørgsmål deres forklaring med "Jamen vi har gode intentioner - så må vi vel gøre hvad vi vil?"
Gravatar #44 - buchi
6. jan. 2012 13:50
well, glæder mig til at se om de har noget interessant at byde på :D
Gravatar #45 - watser
6. jan. 2012 13:57
#31 Det er der de har gemt de sidste irakiske krigsfanger, i pedellernes skabe og kældrerne, som der alligevel aldrig er nogen som kigger i. Genialt!
Gravatar #46 - nubus
6. jan. 2012 14:01
Haplo (42) skrev:
Utroligt at ingen har nævnt Penkova endnu i tråden - den største skandale på universiteterne i dk i nyere tid.


At starte et masseindbrud på skoler og universiteter for at afsløre noget som en dygtig journalist klarede uden... det viste jo bare at journalister og politi kører 100% og at de ikke lod sig påvirke trods ministre, rektor osv. - hvad skulle Anonymous tilføje?
Gravatar #47 - tachylatus
6. jan. 2012 14:48
Hmmm... det falder sjovt nok sammen med et DoS angreb udført gennem en af vores gamle Linux-systemer i går.
Maskinen er ikke blevet opdateret i årevis og er egentlig udfaset, så det var bare at tage stikket.
Heldigvis kun et begrænset antal berørte brugere, og i kort tid, men det fik da netværksafdelingen op af stolene.
Gravatar #48 - MOA
6. jan. 2012 15:00
Det er fint hvis de kan afsløre noget som ikke er i orden. Jeg sidder klar med popcorn i sofaen.
Gravatar #49 - duppidat
6. jan. 2012 15:15
#46 Hvad nu hvis de graver noget mere snavs frem som blot har været skjult ?

Ikke at jeg siger det er rigtigt, men du vidste ikke om Penkova før en journalist gik til den vel? ;-)
Gravatar #50 - Qucodia
6. jan. 2012 15:20
Det var på tide!

Så kan det være man kan få svar på hvorfor ens gamle folkeskole har flere låste kælderrum og servere tilkoblet en fiberforbindelse når skolen ikke kan få mere end en 20 mbit på det gamle kobbernet - ULOVLIGHEDER!

Måske Anonymous er gået på juleferie?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login