På trods af at markendsandelen af Android-enheder har overhalet den konkurrerende iPhone, blev det tidligere på året fortalt, at Google var utilfredse med antallet af solgte applikationer på Android Marked.
Læs også: [url=https://newz.dk/google-utilfredse-med-tallene-for-android-marked]Google utilfredse med tallene for Android Marked
De skuffende salgstal er i en ny rapport fra firmaet Distimo blevet bekræftet. Rapporten viser nemlig, at det er sværere som udvikler at tjene penge på Android Marked end på Apples App Store.
For eksempel er det er kun lykkedes for to betalingsapplikationer at få solgt mere end en halv million eksemplarer siden Android Marked åbnede, mens seks App Store-applikationer har rundet den halve million i løbet af de seneste to måneder.
Ifølge Distimo finder man blandt andet grunden i, at applikationerne på App Stores toplister over gratis- såvel som betalingsapplikationer oftere skiftes ud end ved Android. På den måde gøres brugeren opmærksom på flere forskellige applikationer, hvilket øger chancen for, at han eller hun køber en af dem. Mens 94 applikationer i april blev fremvist på App Stores lister, var Android Markeds tal fra samme periode kun på 26.