mboost-dp1

Apple Inc.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Fordi jeg skal være ham:
De vil selvfølgelig have de gamle manualer som backup, da elektronik kan fejle samt løbe tør for strøm.
De vil selvfølgelig have de gamle manualer som backup, da elektronik kan fejle samt løbe tør for strøm.
Det er jo smart, så nu skal de bare rende rundt med 18 KG batterier i tilfælde af de løber tør for strøm.
Jeg håber da at militæret har tænkt så at gennemteste enhederne for hvor solide de er, så de ikke går i stykker indenfor relativt kort tid. De bliver jo nok ikke behandlet alt for blødt i militæret.
Jeg håber da at militæret har tænkt så at gennemteste enhederne for hvor solide de er, så de ikke går i stykker indenfor relativt kort tid. De bliver jo nok ikke behandlet alt for blødt i militæret.
#2: Ja det lyder ikke helt gennemtænkt fra deres side. Lyder som om at de hellere skulle investere i udvikling af en "military grade" -e-bogs læser - ikke en "iPad" agtig tablet. Der er jo alt for mange features som slet SLET ikke skal tilgås i en "manual" sammenhæng.
"Hey andenpilot/navigator - skulle vi til venstre efter Himalaya eller?"
"Sssh! Jeg spiller Angry Birds og ser Justin Bieber's nyeste hit på Youtube"
(Sarkasme kan forekomme)
"Hey andenpilot/navigator - skulle vi til venstre efter Himalaya eller?"
"Sssh! Jeg spiller Angry Birds og ser Justin Bieber's nyeste hit på Youtube"
(Sarkasme kan forekomme)
#1 faktisk en god pointe
Ja, det er vægtbesparende, men papirudgaven fungerer uden strøm, den lyser ikke op om natten og ødelægger nattesyn eller afslører end position... derudover så virker papirudgaven også selvom den bliver våd, har været udsat for kraftige slag og selvom dele af den er brændt eller lign, så virker den stadig.
plus papirudgaven skal ikke skærmes af for elektronisk støj
...af og til er en gammeldags bog stadig den bedste løsning.
Ja, det er vægtbesparende, men papirudgaven fungerer uden strøm, den lyser ikke op om natten og ødelægger nattesyn eller afslører end position... derudover så virker papirudgaven også selvom den bliver våd, har været udsat for kraftige slag og selvom dele af den er brændt eller lign, så virker den stadig.
plus papirudgaven skal ikke skærmes af for elektronisk støj
...af og til er en gammeldags bog stadig den bedste løsning.
Hvis piloten/navigatøren ikke har strøm til rådighed fra flyet når de skal bruge kort til at navigere efter, tror jeg ikke deres tablet pc er deres største problem.f-style (2) skrev:Det er jo smart, så nu skal de bare rende rundt med 18 KG batterier i tilfælde af de løber tør for strøm.
Tænk over det, det er for at spare plads og vægt i forbindelse med det fly-crewet skal bruge når de er i LUFTEN. Mon ikke en C-130 godt kan trække den strøm der skal til for at køre en tablet PC, uden at det går markant ud over engine power?
HerrMansen (3) skrev:"Hey andenpilot/navigator - skulle vi til venstre efter Himalaya eller?"
"Sssh! Jeg spiller Angry Birds og ser Justin Bieber's nyeste hit på Youtube"
(Sarkasme kan forekomme)
Har iPad endelig fået ordentlig multitasking?
Spøg til side, hvis det er specifikationerne de går efter, så er der da en række andre tablets som har højere specifikationer/pris?
Men måske en Kindle (eller anden egentlig e-bogslæser) ville være bedre? Kan lige forestille mig piloten der vender og drejer sig i cockpittet, da solen giver ham alt for meget genskin i skærmen >_<
Undrer mig også, som #7 siger, så vil en kindle da være langt at foretrække hvis det er tiltænkt som en erstatning for en papirbog?
Længere batteri tid, kan ses i kraftig lys/svagt lys, er generelt mere holdbar end en ipad, og har ikke en masse features der ikke er brug for.
Længere batteri tid, kan ses i kraftig lys/svagt lys, er generelt mere holdbar end en ipad, og har ikke en masse features der ikke er brug for.
sysadm (9) skrev:Undrer mig også, som #7 siger, så vil en kindle da være langt at foretrække hvis det er tiltænkt som en erstatning for en papirbog?
Er Kindle DX ikke udfaset? For så er der kun små Kindles tilbage, der ikke er særligt velegnede til PDF'er. Specielt ikke til ansatte, der er lidt oppe i årene. De kan måske købe dem nu, men hvis ikke Amazon fortsætter med den serie, kan de ikke købe nye, senere hen.
Jeg undrer mig mest over at tabletten kan noget (sikkerhedsmæssigt?) som laptoppen ikke har kunnet tidligere.
Der må være en grund til at laptoppen ikke har måttet være manual tidligere - hvorfor må tabletten?
Samtidig tænker jeg at det må være fedt for en pilot at få digitaliseret sine manualer. Det kan umuligt være hurtigt at finde procedurer YX37b i 18kg manual.
Dog forestiller jeg mig at kritiske cheklister fortsat vil forefindes i papirformat?
Der må være en grund til at laptoppen ikke har måttet være manual tidligere - hvorfor må tabletten?
Samtidig tænker jeg at det må være fedt for en pilot at få digitaliseret sine manualer. Det kan umuligt være hurtigt at finde procedurer YX37b i 18kg manual.
Dog forestiller jeg mig at kritiske cheklister fortsat vil forefindes i papirformat?
http://www.ruggedmobilecomputers.dk/Rugged%20Table...
Meget mere egnet til flyvevåbnet. Kan være at den vejer 2.2 kg, men den kan så holde til at blive kastet med. Et alternativ våben.
Meget mere egnet til flyvevåbnet. Kan være at den vejer 2.2 kg, men den kan så holde til at blive kastet med. Et alternativ våben.
Nåh ja, og så selvfølgelig at diverse moderne tablets burde være ubrugelige per default, da de vidst nærmest har en negativ Ip klasse, og nok på ingen måde kommer i nærheden af at overholde MIL standarderne.
Tak til #12 for den påmindelse - vil jo være lidt kedeligt i et koldt/varmt/fugtigt/støvet cockpit hvor man ikke lige kan få noget til at virke, at ens manual så ikke virker >_<
Tak til #12 for den påmindelse - vil jo være lidt kedeligt i et koldt/varmt/fugtigt/støvet cockpit hvor man ikke lige kan få noget til at virke, at ens manual så ikke virker >_<
Grofle (12) skrev:Meget mere egnet til flyvevåbnet. Kan være at den vejer 2.2 kg, men den kan så holde til at blive kastet med.
Nemlig. Der skal intet til at smadre en iPad 2. Jeg taler af erfaring.
Der kommer vel en sur stewardesse og insisterer på at alt elektronik skal være slukket under turen..
Grofle (12) skrev:Meget mere egnet til flyvevåbnet. Kan være at den vejer 2.2 kg, men den kan så holde til at blive kastet med. Et alternativ våben.
Det er en all in hvis de begynder at bruge deres tablet som våben! :D - Og hvis de gør, tror jeg det er lidt ligemeget hvilken model de vælger.
Generelt tror jeg da ikke at piloterne sidder og kaster med elektronikken i cockpittet så mon ikke at det er andre kvaliteter de er ude efter?
Jeg synes sgu det er et skridt i den rigtige retning, jf de mange "undersøgelse af flystyrt" programmer jeg har set på NatGeo (hvilket gør mig til en ekspert!).
De viste på et tidspunkt at der var blevet foretaget en undersøgelse af hvordan checklists (pre-flight) blev fulgt, og hvor nemt det var at have med at gøre, hvis man blev forstyret af eksempelvis et kontroltårn. :) Checklists var sjældent noget i nærheden af ens, fra selvskab/producent til andet, og også gerne svære at "genoptage" ved en forstyrrelse, således at piloterne i frustration kunne risikere at springe ting over.
Der er det sgu noget nemmere lige at prikke og sætte et flueben. :P
Plus det vil nok også være noget nemmere at rulle reviderede versioner af checklists ud - eks. hvis nyt hardware bliver lovkrav eller hvis checklisten gøres simplere/bedre.
De viste på et tidspunkt at der var blevet foretaget en undersøgelse af hvordan checklists (pre-flight) blev fulgt, og hvor nemt det var at have med at gøre, hvis man blev forstyret af eksempelvis et kontroltårn. :) Checklists var sjældent noget i nærheden af ens, fra selvskab/producent til andet, og også gerne svære at "genoptage" ved en forstyrrelse, således at piloterne i frustration kunne risikere at springe ting over.
Der er det sgu noget nemmere lige at prikke og sætte et flueben. :P
Plus det vil nok også være noget nemmere at rulle reviderede versioner af checklists ud - eks. hvis nyt hardware bliver lovkrav eller hvis checklisten gøres simplere/bedre.
Jeg synes at idéen lyder meget godt,,, men iPads?
Hvorfor vælge et produkt der ikke er udviklet med henblik på hård håndtering? Der findes tablets specifikt udviklet til hårdere miljøer - som man må sige at en hver form for militær enhed normalt går ind under.
Hvis de udelukkende skal kunne trække manualer der erstatter papir, hvorfor så ikke gå efter en der er markant billigere, men så til gengæld heller ikke er dual-core of flashy?
What? Det giver jo ingen mening med det spænd i antal...
Hvorfor vælge et produkt der ikke er udviklet med henblik på hård håndtering? Der findes tablets specifikt udviklet til hårdere miljøer - som man må sige at en hver form for militær enhed normalt går ind under.
Hvis de udelukkende skal kunne trække manualer der erstatter papir, hvorfor så ikke gå efter en der er markant billigere, men så til gengæld heller ikke er dual-core of flashy?
mellem 63 og 18.000 tablets
What? Det giver jo ingen mening med det spænd i antal...
Jeg ser umiddelbart flere ulemper, end fordele. Smart, at man kan have al information i én lille enhed. Ikke særlig smart, at man har al information i én lille enhed. Ét lille uheld og AL information er væk.
Som med så meget andet grej, så skal også denne bakkes op af hardcopies. GPS skal have et kort, hvis nu. Printeren skal have en blyant, hvis nu. Radioen skal have en morsekode-kyndog, hvis nu. Osv.
Der er en grund til, at man har et eject-sæde i kampfly.
Som med så meget andet grej, så skal også denne bakkes op af hardcopies. GPS skal have et kort, hvis nu. Printeren skal have en blyant, hvis nu. Radioen skal have en morsekode-kyndog, hvis nu. Osv.
Der er en grund til, at man har et eject-sæde i kampfly.
Til spørgsmålet om hvorfor det skal være iPad og ikke andre tablets, så kan man vel sige at xx/xxx mio brugere ikke kan tage fejl.
Jeg er ikke sikker på hvor mange iPads der er solgt, men er nu ret sikker på at tallet er langt højere end hvad der er nummer 2.... nå nej, det er sikkert også iPad.
Jeg er ikke sikker på hvor mange iPads der er solgt, men er nu ret sikker på at tallet er langt højere end hvad der er nummer 2.... nå nej, det er sikkert også iPad.
theflowmanager (26) skrev:Til spørgsmålet om hvorfor det skal være iPad og ikke andre tablets, så kan man vel sige at xx/xxx mio brugere ikke kan tage fejl.
Jeg er ikke sikker på hvor mange iPads der er solgt, men er nu ret sikker på at tallet er langt højere end hvad der er nummer 2.... nå nej, det er sikkert også iPad.
fanboy much?
theflowmanager (29) skrev:#28
Jeg forholder mig blot til virkeligheden. Salgstal lyver ikke :o)
Til gengæld er salgstal for consumer-segmentet komplet irrelevante i forhold til at vurdere om et produkt egner sig til militært brug. Et emne meget få af os nørder (mig inklusive) i øvrigt har noget som helst relevant viden om :).
Magten (30) skrev:Men skal salgstal være en grund til at vælge en bestemt enhed?
"Den her har solgt mest, så den skal vi have!"
Ja da. Det er farligt at gøre noget originalt.
Når man skal flyve en flyver, er der masser af checklists der skal gennemgås, hvis mandskabet bliver afbrudt i et punkt på listen. så SKAL de begynde helt forfra, fra starten af listen, for at være SIKKER på ikke at have misset et punkt.
Det er nemmere at sikre med software at mandskabet har gået checklisten igennem.
Det er nemmere at sikre med software at mandskabet har gået checklisten igennem.
@ #26
Så hvis vi skal følge din argumentation, så er Britney Spears blandt det ypperligste inden for musik kunsten, og dermed det bedste valg hvis jeg vil lytte til musik?
Til spørgsmålet om hvorfor det skal være iPad og ikke andre tablets, så kan man vel sige at xx/xxx mio brugere ikke kan tage fejl.
Så hvis vi skal følge din argumentation, så er Britney Spears blandt det ypperligste inden for musik kunsten, og dermed det bedste valg hvis jeg vil lytte til musik?
Saxov (6) skrev:Hvis piloten/navigatøren ikke har strøm til rådighed fra flyet når de skal bruge kort til at navigere efter, tror jeg ikke deres tablet pc er deres største problem.
Tænk over det, det er for at spare plads og vægt i forbindelse med det fly-crewet skal bruge når de er i LUFTEN. Mon ikke en C-130 godt kan trække den strøm der skal til for at køre en tablet PC, uden at det går markant ud over engine power?
Det er faktisk et problem, for du stopper ikke bare lige en eller anden dims på forsyningen i et fly uden at den er godkendt til dette, hvilket vil betyde i det her tildfælde at den som minimum skal overholde MIL-810 standarten, jeg tvivler på at apple/eller andre overhovedet kan leve op til denne standart
jeg tror den her artiekl er taget ud af context, AMC er fly personale på jorden, og derfor vil de kunne bruge en tablet til deres tjeck lister og andet, hvilket er smart nok, det vil nu nok blive svært at afskaffe parpiret da rigtig blæk på tjeck listen er en vigtig factor.
med hensyn til piloter, så tror jeg faktisk at hende tals kvinden ikke har nogen somhelst ide om hvad hun snakker om, men smart skal det jo lyde, der findes "tablets" idag som har de rette godkendelser til brug i militær luftfart, hvilket jeg kunne forstolle mig kunne bruges i eks. transport fly, udover det så har sådan tablets også skærme der kan læses under rødt lys samt læses med nat briller også.
De bruges allerede, både som manualer, som digitale checklister og ikke mindst som navigation på mindre fly. I forbindelse med navigationen er de dog stadig ikke driftsikre nok til at stå alene, men de kan hjælpe til at give et overblik og en ekstra indikation på hvor man befinder sig.
Se i øvrigt disse applikationer der ikke ligefrem er rettet mod menigmand, en kortlicens for europa koster i omegnen af 2000$ :)
Mobile flitedeck
http://itunes.apple.com/dk/app/jeppesen-mobile-fd/...
Samtlige Jeppesen manualer
http://itunes.apple.com/dk/app/jeppesen-mobile-tc/...
De sidste er tunge at slæbe rundt på
Se i øvrigt disse applikationer der ikke ligefrem er rettet mod menigmand, en kortlicens for europa koster i omegnen af 2000$ :)
Mobile flitedeck
http://itunes.apple.com/dk/app/jeppesen-mobile-fd/...
Samtlige Jeppesen manualer
http://itunes.apple.com/dk/app/jeppesen-mobile-tc/...
De sidste er tunge at slæbe rundt på
theflowmanager (26) skrev:Til spørgsmålet om hvorfor det skal være iPad og ikke andre tablets, så kan man vel sige at xx/xxx mio brugere ikke kan tage fejl.
Jeg er ikke sikker på hvor mange iPads der er solgt, men er nu ret sikker på at tallet er langt højere end hvad der er nummer 2.... nå nej, det er sikkert også iPad.
Jeg synes seriøst at det danske forsvar skal skrotte alle deres terrænkøretøjer til fordel for Chevrolet Spark, det må være den bedste bil, da det er den der er solgt flest af i 2011. Eller noget...
http://www.slashgear.com/morgan-stanley-predicts-a...
det er ikke mange dage siden denne nyhed var her på siden.
Her er lidt matematik, hvor alle kan være med.
40 mio / 365 dage / 24 timer = 4566 stk/time - Med andre ord ville det være produktionen fra 4 timer kun til det kinesiske marked...En dråbe i havet.
Ja, det er IPhones og ja det kan ikke 100% sammenlignes. Men selvom 18.000 er mange, så er det ikke noget der kan få de store producenter til at ryste det mindste på hånden.
det er ikke mange dage siden denne nyhed var her på siden.
Her er lidt matematik, hvor alle kan være med.
40 mio / 365 dage / 24 timer = 4566 stk/time - Med andre ord ville det være produktionen fra 4 timer kun til det kinesiske marked...En dråbe i havet.
Ja, det er IPhones og ja det kan ikke 100% sammenlignes. Men selvom 18.000 er mange, så er det ikke noget der kan få de store producenter til at ryste det mindste på hånden.
#39 skrev:Ja, det er IPhones og ja det kan ikke 100% sammenlignes. Men selvom 18.000 er mange, så er det ikke noget der kan få de store producenter til at ryste det mindste på hånden.
Jeg er overbevist om at hvis de vælger 18000, så er den første i stykker indenfor 1 uge, og derfor skal de bestille nye hjem meget hurtigt. Det vil sige at det ikke kun er 18000, men en fast kunde, der hele tiden skal have nye pga. iPad'ens dårlige ydre.
Der findes meget bedre tablets som kan holde til meget mere, og der kunne de evt. spare penge.
Det er forkert af flyvevåbnet at købe noget dyrt og skrøbeligt elektronik hvis det kan undgåes. Der vil blive brugt for mange penge på det i sidste ende.
Magten (22) skrev:En PC har ikke været krævet siden iOS 5 kom.Cypern (21) skrev:låst uden btrug af en pc.
Nåh, det ville da være rart, hvis nogen havde forklaret det til den 4S jeg har fra arbejdet af, hvorefter jeg nu har iTunes på min computer.
Må prøve at fjerne det, nu den er aktiveret, men jo - den er afhængig af en PC stadig.
En PC er kun nødvendig hvis du vil synkronisere med ting på din PC.HenrikH (41) skrev:
Nåh, det ville da være rart, hvis nogen havde forklaret det til den 4S jeg har fra arbejdet af, hvorefter jeg nu har iTunes på min computer.
Må prøve at fjerne det, nu den er aktiveret, men jo - den er afhængig af en PC stadig.
Har det amerikanske luftvåben nu igen tænkt sig at investere i hardware uden først at spørge på Newz, hvor alle er eksperter i det amerikanske luftvåbens behov og arbejdsgange? Jamen, altså, lærer de det da aldrig?!
I får ellers hældt noget vand ud af ørerne, hva'?
I får ellers hældt noget vand ud af ørerne, hva'?
Man kan kraftedeme heller ikke diskutere noget uden at Lingu går i terra-mode; Man må ikke diskutere noget uden at være ekspert.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.