mboost-dp1

AMD

AMD løfter sløret for flere Vega-detaljer

- Via Hot Hardware -

Selv om selskabet endnu ikke har grafikkort baseret på Vega-arkitekturen klar til salg, er AMD nu begyndt at fortælle om detaljerne omkring de kommende GPU’er.

En af grundtankerne er, at grafikkort er blevet fortsat bedre til at give gode spiloplevelser og klare andre grafisk tunge opgaver. Men i dag bruges grafikkort til mere end dette.

Samtidigt er størrelsen på spil og grafiske projekter også vokset til mange gigabytes, petabytes og exabytes. Håndtering af så store mængder data er også et fokusområde i Vega.

GPU’ernes regnekraft er også steget med årene, mens hukommelsen ikke er fulgt med i samme fart, forklarer AMD til HotHardware.

AMD hævder, at Vega-arkitekturen indeholder flere end 200 nye features, der adresserer disse problemstillinger.

Vega giver ifølge AMD bedst skalerbare GPU-hukommelse til dato med et nyt design, der er finjusteret til både præstation og effektivitet. Dette skulle give en mærkbar forbedring, når grafikkort bygget på Vega begynder at blive lanceret om få måneder.

Vega gør brug af High Bandwidth Cache – kaldet HBM2 – kan fungere som traditionel VRAM, men er placeret sådan, at den kan ses om et lag i GPU’ens lagringshierarki.

Samtidigt skulle High Bandwidth Cache Controller (HBCC) give mulighed for, at grafikkortet får adgang til 512 TB

virtuel ‘adress space’ til håndtering af de store datamængder, der overstiger GPU’ens lokale cache.

AMD’s nye arkitektur beskrives yderligere inklusiv mange flere detaljer hos Hothardware.

Vega kan ses i aktion på Ve.ga – blandt andet 4K afvikling af Doom





Gå til bund
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login