mboost-dp1

AMD
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
jeg er ikke helt med her, undskyld
men det vil sige at det er ekstra kraft til ens grafik kort eller et grafik kort i sig selv? :)
men det vil sige at det er ekstra kraft til ens grafik kort eller et grafik kort i sig selv? :)
#1 Det vil sige, at CPU'en og GPU'en bliver en chip.
Fordelen er, at man kan sikre et bedre forhold mellem den generelle processor og den specifikke grafikprocessor, da de forskellige kerner (her snakker vi måske om op til 64 kerner) tildeles de forskellige opgaver efter arbejdsmængden.
Derudover kan man spare en del i produktionen, da det bliver mere simpelt og billigere at producere chippen. Det ligner et lignende tilstand fra Intel, hvor nordbroen på bundkortet nu reelt er fjernet.
Det er generelt billigere og giver større ydelse, da man fjerner endnu en flaskehals.
Fordelen er, at man kan sikre et bedre forhold mellem den generelle processor og den specifikke grafikprocessor, da de forskellige kerner (her snakker vi måske om op til 64 kerner) tildeles de forskellige opgaver efter arbejdsmængden.
Derudover kan man spare en del i produktionen, da det bliver mere simpelt og billigere at producere chippen. Det ligner et lignende tilstand fra Intel, hvor nordbroen på bundkortet nu reelt er fjernet.
Det er generelt billigere og giver større ydelse, da man fjerner endnu en flaskehals.
#3
Udover det bliver båndbredden fra cpu til gpu også meget højere end hvad der er almindeligt på pc her for tiden. Det er det område pc'er er været mest bagud i forhold til konsoller, og har været det de sidste par generationer. Typisk kan man ofte undgå det problem ved at optimere kode anderledes på pc i forhold til konsol, men det er en af grundene til at der er nogle konsol spil der er så besværlige at emulere på pc.
Udover det bliver båndbredden fra cpu til gpu også meget højere end hvad der er almindeligt på pc her for tiden. Det er det område pc'er er været mest bagud i forhold til konsoller, og har været det de sidste par generationer. Typisk kan man ofte undgå det problem ved at optimere kode anderledes på pc i forhold til konsol, men det er en af grundene til at der er nogle konsol spil der er så besværlige at emulere på pc.
#5 Du tænker formodentlig på Cyrix MediaGX, der udover hovedprocessor og grafik i et også havde et SB16 kompatibelt lydkort indbygget.
Pudsigt nok er MediaGX endt som AMD egendom (Efter at have været en tur over National Semiconductor), nemlig i forbindelse med Geode serien.
Pudsigt nok er MediaGX endt som AMD egendom (Efter at have været en tur over National Semiconductor), nemlig i forbindelse med Geode serien.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.