mboost-dp1

AMD
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Der må være nogle grafik, lyd og video nørder som bliver våde i bukserne bare ved tanken om at kunne rendere og decode diverse ting på sådan en bandit der :)
Ville være så lækkert, hvis der kunne laves en god måde sådan en CPU selv kunne bruge alle kernerne på spil. Fordi sådan som er det p.t er der ingengang ordenligt dual core support eller quad.
Med 12 core support, ville vi vel kunne have spil uden loading screens, fordi 4 af dem hele tiden kan arbejde på næste bane stille og roligt-
Med 12 core support, ville vi vel kunne have spil uden loading screens, fordi 4 af dem hele tiden kan arbejde på næste bane stille og roligt-
Lydnørder er typisk mest interesseret i FPU performance, og ikke alle lyd apps kan udnytte mere end 1 cpu. Lydsoftware har historisk set været noget af det sidste fik blev multi-cpu udnyttelse. Desværre. Det går omsider fremad, men det går desværre ret langsomt indenfor lige netop lyd.
Det gode ved AMD er at netop deres FPU performance altid har været ret god i forhold til antallet af GHz. Men 2.2 GHz er ikke helt nok til at imponere mig.
Det gode ved AMD er at netop deres FPU performance altid har været ret god i forhold til antallet af GHz. Men 2.2 GHz er ikke helt nok til at imponere mig.
Jeg kunne sagtens bruge en 12-kernet processor til min filserver.
Da jeg har alle kanaler krypteret op til mit ZFS, trækker jeg gerne 6 tråde ad gangen, der cruncher AES-koder.
Og når der dukker spejlet SSD op her på adressen, så er der pludselig 8 tråde, der skal køres samtidig (og det er udelukkende dekryptering eller kryptering vi taler om, så er systemoverhead og andet ikke regnet med).
Gimme 16-kernet Intel processor NU!
Da jeg har alle kanaler krypteret op til mit ZFS, trækker jeg gerne 6 tråde ad gangen, der cruncher AES-koder.
Og når der dukker spejlet SSD op her på adressen, så er der pludselig 8 tråde, der skal køres samtidig (og det er udelukkende dekryptering eller kryptering vi taler om, så er systemoverhead og andet ikke regnet med).
Gimme 16-kernet Intel processor NU!
RMJdk (2) skrev:Ville være så lækkert, hvis der kunne laves en god måde sådan en CPU selv kunne bruge alle kernerne på spil. Fordi sådan som er det p.t er der ingengang ordenligt dual core support eller quad.
Med 12 core support, ville vi vel kunne have spil uden loading screens, fordi 4 af dem hele tiden kan arbejde på næste bane stille og roligt-
håber du mangler sarkasme tegn bag din beskrivelse...
du mener at loading af en bane afhænger af CPU, og ikke RAM/harddisk? når du loader en bane, så loader du den fra harddisk over i hukommelsen!
ok quad channel hukommelse, det er nok noget der gør en forskel på det område
themuss (7) skrev:Hvordan ser sarkasme-tegn ud?
http://www.news.com.au/technology/us-company-inven...
#9: Yessir... og quad! Og det kan blive din, hvis du har råd: http://cgi.ebay.com/NEW-TYAN-AMD-OPTERON-6174-G34-...
#14
Du kan sikkert finde en undersøgelse som viser at 2+2=5.
Men der har været systemer med >8 kerner i mange mange år (bare fordelt på flere sokler) som har kunnet bruges.
Så det er bevist at der er tilfælde hvor >8 kerner kan give bedre performance.
"er tilfælde" != "altid"
Du kan sikkert finde en undersøgelse som viser at 2+2=5.
Men der har været systemer med >8 kerner i mange mange år (bare fordelt på flere sokler) som har kunnet bruges.
Så det er bevist at der er tilfælde hvor >8 kerner kan give bedre performance.
"er tilfælde" != "altid"
Remmerboy (14) skrev:var det ikke et eller andet undersøgelse der viste, at max var 8 kerner, da der ellers ville have en nedadgående performance?
Med alt over én kerne pr. processor vil du opleve faldende skalering, men jeg gætter stærkt på, at dette er overvejet i designet. :)
Remmerboy (14) skrev:ikke et eller andet undersøgelse der viste, at max var 8
Du tænker på den her artikel, så blev bragt for godt et år siden.
Windows og Linux egner sig ikke til 8 kerner
#16 Det er nemligt rigtigt, men det eneste reelle alternativ til flere mhz/meget strøm, som sagt ligsom i egypten da man byggede pyramiderne, man kunne måske have gjort det smartere, men havde man 100 mand der slæbte, hvorfor så ikke 200 når de nu var til rådighed, klart det skalere ikke linært da havde man 200 til at trække ville nogle falde ikke kunne få ordentlig greb, dog have større træk end 100 mand.
RMJdk (2) skrev:Ville være så lækkert, hvis der kunne laves en god måde sådan en CPU selv kunne bruge alle kernerne på spil. Fordi sådan som er det p.t er der ingengang ordenligt dual core support eller quad.
I så fald burde du spille nogle nyere spil. Crysis, Battlefield: BC2, Mass Effect 2, og en hulsen masser af andre spil har fin support for både dual/quad core. Og især BF:BC2 kræver praktisk talt en quadcore hvis du vil køre spillet på high.
carbonic (21) skrev:RMJdk (2) skrev:Ville være så lækkert, hvis der kunne laves en god måde sådan en CPU selv kunne bruge alle kernerne på spil. Fordi sådan som er det p.t er der ingengang ordenligt dual core support eller quad.
I så fald burde du spille nogle nyere spil. Crysis, Battlefield: BC2, Mass Effect 2, og en hulsen masser af andre spil har fin support for både dual/quad core. Og især BF:BC2 kræver praktisk talt en quadcore hvis du vil køre spillet på high.
Så vi kan blive enige om, at dualcore support i spil først rigtig er slået igennem i 2009/2010?
Jeg fik mit første system med to kerner tilbage i 1999, nemlig et Abit bundkort med 2stk Celeron 366mhz. Så det har tage en 9-10år fra det var muligt for forbrugerne at få multicore, til der rent faktisk kom et spil der understøttede det... Quadcore er vist ikke sååå godt understøttet endnu, 8kerner og 12kerner, well det må bliver i 2020 vi ser dem udnyttet i spil ;)
#22
To uafhængige CPU'er i hver sin sokkel er ikke det samme som multicore (som er flere kerner i den samme CPU i én sokkel). Derudover var det langt, langt, langt de færreste gamere der kørte med mere end en CPU på det tidspunkt, netop fordi det krævede man købte et dyrt bundkort med 2 sokler og 2 uafhængige CPU (som også skulle have hver sin blæser...). Det er derfor ikke underligt at spillene ikke understøttede flere tråde for 10 år siden.
To uafhængige CPU'er i hver sin sokkel er ikke det samme som multicore (som er flere kerner i den samme CPU i én sokkel). Derudover var det langt, langt, langt de færreste gamere der kørte med mere end en CPU på det tidspunkt, netop fordi det krævede man købte et dyrt bundkort med 2 sokler og 2 uafhængige CPU (som også skulle have hver sin blæser...). Det er derfor ikke underligt at spillene ikke understøttede flere tråde for 10 år siden.
#22 Det handler 100 % om hvad der er mainstream. I 1999 var der måske <5% (taget ud af blå luft, men mit gæt er der faktisk var mindre) af mainstream markedet der havde dual CPU boards og brugte det til gaming. efter C2D er dual core processorer blevet mainstream. Alle nye PCere har det i dag, derfor er spillene optimeret til det.
Plain n' simple
Plain n' simple
kjeldmis (26) skrev:I 1999 var der måske <5% (taget ud af blå luft, men mit gæt er der faktisk var mindre) af mainstream markedet der havde dual CPU boards og brugte det til gaming.
<0.5% lyder som et bedre gæt end <5%.
kjeldmis (26) skrev:efter C2D er dual core processorer blevet mainstream.
Det var vel Athlon X2 som gjorde dual almindelig. Pentium D var ikke nogen stor succes.
Seth-Enoch (22) skrev:carbonic (21) skrev:RMJdk (2) skrev:Ville være så lækkert, hvis der kunne laves en god måde sådan en CPU selv kunne bruge alle kernerne på spil. Fordi sådan som er det p.t er der ingengang ordenligt dual core support eller quad.
I så fald burde du spille nogle nyere spil. Crysis, Battlefield: BC2, Mass Effect 2, og en hulsen masser af andre spil har fin support for både dual/quad core. Og især BF:BC2 kræver praktisk talt en quadcore hvis du vil køre spillet på high.
Så vi kan blive enige om, at dualcore support i spil først rigtig er slået igennem i 2009/2010?
Jeg fik mit første system med to kerner tilbage i 1999, nemlig et Abit bundkort med 2stk Celeron 366mhz. Så det har tage en 9-10år fra det var muligt for forbrugerne at få multicore, til der rent faktisk kom et spil der understøttede det... Quadcore er vist ikke sååå godt understøttet endnu, 8kerner og 12kerner, well det må bliver i 2020 vi ser dem udnyttet i spil ;)
Ikke rigtigt nej, dual core har været udnyttet siden det udkom, dog ikke i helt så høj grad som nu. I starten var det mest lydberegninger der blev gjort af cpu nummer 2 og ikke så meget mere.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.