mboost-dp1

unknown

AllofMp3.com genopstår

- Via Børsen - , redigeret af ZOPTIKEREN , indsendt af steglich

Den af pladebranchen så forhadte hjemmeside AllofMp3.com, ser nu ud til at vende tilbage, efter at den i en lang række lande, heriblandt også Danmark er blevet ulovliggjort.

Det bliver dog ikke under det oprindelige navn at siden genopstår, derimod bliver det som MP3Sparks.com. Siden har eksisteret et stykke tid, men det er først nu at kunderne fra AllofMp3.com er begyndt at blive overført til det nye site.

Med det nye navn er det dermed også muligt at omgå fogedrettens kendelse, som tvang internetudbyderne til at blokere for allofmp3.com.





Gå til bund
Gravatar #51 - themuss
5. jun. 2007 12:02
#47 Undskyld forvirringen... Jeg mente SEVFØLGELIG ROMS og ikke IFPI....

ROMS har tilbudt at betale, men pladeselskaberne vil ikke modtage pengene.
Gravatar #52 - Spiderboy
5. jun. 2007 12:07
#44
En større efterspørgsel i ulandene medfører mere handel, hvilket medfører at de får flere penge mellem hænderne dernede (i første omgang landmændene, men deres øgede købekraft kan smitte af på de andre brancher, når de får råd til at købe alt muligt).

Hvis priserne på landbrugsvarer vil stige så voldsomt, så lur mig, om om ikke der nok skal komme en hel del mere udbud. Landbrug kan de fleste finde ud af dernede og mange af dem er i forvejen arbejdsløse, netop pga. den lave efterspørgsel, da de ikke kan konkurrere med EU.

Som tingene er nu, kan de ikke afsætte deres varer, fordi EUs varer bliver solgt billigere dernede (pga. eksportstøtte), så det ikke er rentabelt at drive landbrug. Det betyder masser af arbejdsløshed.

Hvis vi for alvor skal gøre noget ved fattigdommen i den 3. verden, skal vi droppe landbrugsstøtten (eller i hvert fald sænke den kraftigt). Det kommer både dem og os til gode.

[spoiler]FYI, så fik jeg 11 i international økonomi i afgangseksamen på HHX, så at jeg ingen forstand har på international økonomi er nok en overdrivelse.[/spoiler]
Gravatar #53 - TigerShark
5. jun. 2007 12:21
#52

Okay, tingene er efterhånden ved at gå lidt off-topic :)

Men lige en ting: Er det du nævner ikke noget i stil med hvad der foregår med Arla i mellemøsten? De henter mælk fra danske kvæg, producerer ost og andre mejeriprodukter, hvorefter de eksporterer det til Danmark med en fortjenste grundet lavere lønninger?
Gravatar #54 - Krisgebis
5. jun. 2007 12:39
#52 - Flot med dit 11 tal :-)
Du har selvfølgeligt ret i din beskrivelse. Problemet er som følger: Dit scenerio beskriver en udviklinger over flere årtier, det vil tage mange år før indtægtsstigningen vil komme den almene befolkning til gode. Specielt fordi jordejerne (eller gårdejerne om man vil) i første omgang vil investere i flere midler de kan tjene penge med og på forbugsvarer fra vesten og asien (de sidste ting vil ikke gavne landes økonomi), da de ikke selv producerer noget af den slags.

Endvidere er landbruget også utroligt ineffektivt af flere årsager i afrika, så det vil kræve investeringer og tid at få det effektiviseret op til en standard vi kender fra andre kontinenter.

#51 - Ok, så er jeg med. Man kan jo altid komme til at skrive fejl. Jeg ved ikke om de først er kommet ud med riven efter allofmp3 er blevet tilgængelig for omverdenen, men der er stadig stridighed omkring hvorvidt deres foretagene er lovligt I selve rusland.
Selvfølgeligt modtager de ikke penge fra en instands de ikke selv mener er lovlig, alt andet ville jo være idioti.
Gravatar #55 - themuss
5. jun. 2007 12:40
Tingene er da overhovedet ikke off-topic.

Det er da særdeles rimeligt at diskutere økonomisk teori, når så mange whiner over, at kunstnerne dør af sult, fordi vi køber billigere musik i Rusland.

Specielt når mange folk forudser økonomisk sammenbrud, så er det relevant at dissekere skræmmebillederne.
Gravatar #56 - Spiderboy
5. jun. 2007 12:53
#53
Hehe, ja det indlæg var meget off-topic, men jeg var lodret uenig med #44 og ville ikke lade det sidde overhørigt. :-)

#54
Jo tak. Normalt praler jeg ikke med mine præstationer, men din kommentar med ikke at have forstand på international økonomi følte jeg var møntet på mig, så jeg tog til genmæle. :-)

Ja, mit synpunkt er langsigtet. På kort sigt vil det nok gøre ondt på dem at lave pludselige ændringer i økonomien. Det skal gerne ske gradvist.

Ja landbruget er ineffektivt, men det skal nok blive effektiviseret når de kommer til at tjene penge. Så i det øjeblik at landbrug bliver rentabelt for dem, skal det nok komme.
Gravatar #57 - themuss
5. jun. 2007 12:59
#56 Hvis du mener et landbrug med samme forhold til grisetransport som vi har i DK, så siger jeg nej tak.
Gravatar #58 - Spiderboy
5. jun. 2007 13:30
#57
Helt enig, men nu snakkede vi jo kun om økonomi.
Gravatar #59 - fidomuh
5. jun. 2007 13:47
Hmm.. Jeg forstaar stadig ikke problemet ...

Hele pointen er jo netop at IFPI _IKKE_ har noget problem med at folk i rusland koeber musik i rusland.
Uanset om det er dansk eller ej.

IFPI har selv valgt ikke at modtage deres penge..
Praecis ligesom at de modtager penge _I DANMARK_ fra KODA, saa kan de goere praecis det samme i Rusland.

Eneste forskel er at forhandlerne i rusland godt ved at de kan tjene absurd mange penge ved at koere en online shop..

Lur mig om ikke IFPI kunne tjene en milliard eller to ved at goere samme trik med prisen..

#43

Hold dig til hvad jeg siger og læg ikke dine ord i min mund. Jeg har ikke sagt at jeg mener at loven er forkert, jeg snakker om at loven og retsystemet i Rusland ER så korrupt at jeg ikke tror en dadl på at kunsterne rent faktisk har fået deres penge.


Ja, saa dit argument for at rusland ikke maa bruge deres egne love er at du tror de er korrupte?

Jamen dog, jeg tror soerme det danske retssystem er korrupt, saa behoever jeg vel heller ikke bruge det?

- 2 sider af samme sag.

De overholder _ALT_ lovgivning i Rusland, baade lokalt og paa eksport.
Derudover overholder de, ifoelge eget udsagn, lovgivningen for salg til fx USA.

#54

Spoergsmaalet er vel mere om musikmarkedet reelt kan sammenlignes med fx landbrug..
Et billigt og effektivt musikmarkede kan jo saettes op paa et par dage og det koster reelt naesten intet..

Saa jeg er fuldstaendig uforstaaende overfor at IFPI / RIAA / what-ever-rights-holder ikke bare saetter en super billig forhandler op i ALLE lande i verden .. I just dont get it :)
Gravatar #60 - Taxwars
5. jun. 2007 20:10
"#10 Fedt at man nu igen kan betale for musik uden at kunstneren får en dyt ud af det.. .. .. "


Så kan de jo arbejde for det: Optræd - kom og spil, så er det fair nok det får penge for så laver de jo faktisk noget for det. Men at tro de har ret til at platte penge af folk når nogen laver en kopi af et bitmønster. Nej du, umoralsk, tid til at arbejde igen snylte kaj.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login