mboost-dp1

unknown

Aldi-bærbar

- Via Aldi.com -

Så er Aldi igen på banen med et af deres halvårlige tilbud, denne gang er det en bærbar computer til 14.999 kr. Aldi sælger med disse tilbud godt hver 10. computer på det private marked i Danmark. Om det er et godt tilbud, tja giv din mening i forummet.





Gå til bund
Gravatar #101 - annoia
30. maj 2002 09:58
#97 -
"Medions kvalitet og Service svarer præcis til alle andre services som man får i Fredgaard, Fona, Merlin, Electric City.."
"Supporten er blevet er 100% service hele vejen igennem,"
Nu skal du passe på du ikke modsiger dig selv :) De ovennævnte firmaer er ikke kendt for god support.
Gravatar #102 - jacobtf
30. maj 2002 10:23
#93 / faetteren: Det forstår jeg ikke for hos os viste den langt mere af filnavne, det længste vi lige så var 46 karakterer langt (CD'en var alm. ISO9660 med Joliet filsystem). Dog havde den problemer med danske tegn, men sådan er det jo med det meste elektronik.

Loudness er generelt noget Brian efter min mening :P
Gravatar #103 - Pac
30. maj 2002 11:05
#101

Det er samme firma, der har supporten på Medion i hele Danmark, om du køber din Medion i ALDI, Fona eller Fredgaard gør altså ikke nogen forskel.

#32

Pussigt, at din kunde sagde, at han var blevet henvist til nærmeste forretning, når printere ikke repareres men BYTTES.

#19 # 27 #33
Jeg har fuldt diskussionen fra starten og vil lige her til sidst slå en ting fast.
Når du køber en computer i Aldi, får du 2 års <STRONG>garanti</STRONG>.

#101 afkræftes af #92.
Nævn hvor du finder tilsvarende fleksibilitet.
Gravatar #104 - annoia
30. maj 2002 11:35
Pac - Jeg tror ikke du forstod mig. Det jeg sagde var at Fredgård og Merlin mf. ikke er synderligt gode til support. De er ofte modvillige og uforskammede. Intet sagt om Aldi.
Gravatar #105 - kalle
31. maj 2002 05:32

Problemet med service @ Fona, merlin og hvad fanden de ellers hedder er at man henvender sig i butikken i stedet for direkte til f.eks. Medion's Service support.
Jeg har for mit arbejde lige købt en bærbar samt 4 TFT skærme fra aldi. Først og fremmest er skærme ret ok til prisen. 3000,- er sq billigt (nærmeste er 3400,- @ EDBpriser). De har indbygget højtalere, en masse justerings muligheder, så alt i alt en rigtig god køb til en billig TFT. Billedet er meget godt. Bærbaren har jeg kun brugt lidt endnu. Jeg skal klargøre den til min chef. Den kører godt, og med det du får med er det et skidegodt køb. Den har winxp home edition OEM, og det er er MEGET bedre end WinME, som mange bærbare tit har, (hvem sagde FAIL). Desuden har den en masse nyttigt software med, f.eks. MS Word, MS Autoroute, PowerDVD, Nero 5.0 og meget andet. Det virker som et produkt der skal være 100% klar til brugeren. Og det er den efter min mening. Men jeg skriver mere herinde om hvad jeg kan finde om positive/negative ting om både TFT skærmene og Bærbaren. Mht. larm syntes jeg den er rimelig lydløs. Et kritikpunkt indtil videre er bærbarens skærm, den virker en anelse mørk i kontrasten, selvom den er skruet helt op. Mere info coming up l8r.
Gravatar #106 - Simm
31. maj 2002 06:26
Hyler TV'et - sluk for prøvebilledet :p
Gravatar #107 - Saki65
31. maj 2002 09:12
<STRONG>#95/Sputler. </STRONG>
Deres hotline tlf nr. er <STRONG>70204233, </STRONG>
Gravatar #108 - -mr_nba-
31. maj 2002 12:08
#99 larmer processoren?
Gravatar #109 - Sputler
1. jun. 2002 13:05
CPU larmer faktisk ikke... men som tidligere nævnt giver den høje clockfrekvens et kraftigt behov for køling, og køleren kan man godt høre...

De har lidt problemer med at tælle til 20 i Aldi.... HD er kun på ca. 19 GB mod 20 GB som annonceret... Er der andre der har været ude for det med denne computer????

Vægt: ca. 3,5 kg
Gravatar #110 - west
1. jun. 2002 13:07
Hvorfor er den her thread så fucked up ??

[edit: hmm, kun i Mozerella .. :/ ]
Gravatar #111 - annoia
1. jun. 2002 13:31
west - Ehem.. Fordi jeg postede en lang url :)

Sputler - Fordi harddiskproducenterne har deres egen måde at angive hvor meget der ligger på disken. Dvs. 20.000 MB ~ 19.53GB i stedet for 20.480MB = 20GB
Gravatar #112 - amokk
2. jun. 2002 04:03
nej det er således:

hos HD producenterne (base10 tal)
20 GB = 20.000.000.000 bytes = 18,6 rigtige GB
i virkeligheden 20 GB = 21474836480 bytes eller 21,5 reklame GB
Gravatar #113 - neess
2. jun. 2002 13:36
Jeg har købt den medion som de havde til jul. En 1 Ghz. Og den har sq kørt perfekt. Jeg bruger den hverdag, og der er sq nice batteri på. Har 3 arbejdstimer på den. Så kan man jo ikke klage over.
Gravatar #114 - bananen
7. jun. 2002 00:18
<STRONG>Hej medion elskere,</STRONG>

Desværre vil jeg sige at virksomheden slet ikke lever op til standarden overhovedet. Medarbejderne er studerende fra primært DTU.

Dog er de fleste medarbejder fra SKP. dvs. skole praktikanter som ikke engang har lært hvad der er inde i en computer.
Spooky ikk' - jeg havde engang en i røret som ikke engang kunne finde ud af at sætte en harddisk i en computer. Det var ret skræmmende.

Medion har derfor sat en uholdbar virksomhed til at løse support opgaver da de alene tænker på at spare så mange penge på faglig arbejdskræft og derved flere penge til chefen. Som garanteret tjener kassen for hver opkald praktikanterne tager. jeg mener jeg hørte at det var omkring 100 kroner for hver opkald, hvis jeg ikke er hel gal på den. Men taksten plejer at være mellem 50 til 100 kroner typisk og de stakkels praktikanter får 40 kroner i timen. En virkelig hustler virksomhed....!! -De yder proffesionel support.....Yeah right. Det var snare mig der gav support til dem, da jeg ringede!!

Uanset hvad....så synes jeg at det er skræmmende at se at hele værkstedet er styret af SKP'er og en leder. (kilde: en praktikant)

Og hotlinen styret af 50% Skp'er (praktikanter) og 30% deltidsstuderende og 20% fuldtid. (kilde: en praktikant)

Det værste af det hele er at de ikke har styr på deres drivere og heller ej deres medfølgende cd'er. fik tilsendt forkerte cd'er 2 gange...!!! De såkaldte restore cd'er.

Og den nye bærbar de har lavet er nok ...det grimmeste jeg nogensinde har set. Den larmer så man skulle tro det var løgn.........den har jeg givet væk samme dag jeg købte den. for nææ nej Compare kunne ikke give pengene tilbage...hvilken var fair nok. og de kunne ikke fjerne larmen som var på over 50 DB. Aldi ....nej de kunne da ikke give penge tilbage..på trods af at jeg ikke fik lov til at åbne kassen i Aldi. !!! Mærkeligt ikk'.....!! De sælger jo katten i den sorte sæk!

Det siges at man på en dag laver 300-400 opkald det giver rimelig mange penge.....når man tænker på den kvalitet supporten har.

<STRONG>Så fusket. </STRONG>
<STRONG>Ud med Compare ud med Medion.</STRONG>
Gravatar #115 - da_bitsch
7. jun. 2002 09:12
bananen det er så her jeg må skuffe dig. Jeg arbejder hos firmaet electric city vi har sq aldrig haft problemer med servicen hos medion. Måske går den en smule oftere i stykker end så mange andre computer, men så har de også god service. Og vi har også fat i medions reperations kontor. Og jeg vil gerne vide hvor det var du købte den bærbare. Det var da i alt fald ikke aldi. Ikke noget af det du har sagt passer. måske larmer cpuen lidt men ok betal 10000 mere for en dell og få en der larme 5 db mere. Det er ikke just det jeg vil vælge, men ok hvis man er rig og brokker sig meget kan det da godt være en fordel.

Min mening jeg synes at aldi i dette tilfælde har lavet et supertilbud. Jeg ejer selv en af de bærbare der var i avisen og den virker i aller højeste grad
Gravatar #116 - bananen
7. jun. 2002 09:49


Ja, hvorfor tror du....electric city får bedre service. Det er jo fordi de ansatte har fået besked på at give særbehandling til forhandlere. For hvis i ikke syntes det er et godt produkt så, kan i jo få svært ved at ælge det. Nu arbejder jeg selv i Fona. Og har oplevet mindt 30-40 gange at kunder kommer ned og ikke rigtig ved hvad de skal stille op med den service. Dog snakker jeg om folk der ved hvad en computer er (har dog almindelig folk som bare ikke er god til det...så snakker vi om 200 stykker - Men det skal nu ikke gå ud over compare/medion det hele - folk er jo ofte ret dumme). Og når jeg ringer til deres specielle værkstedstelefon. Så er det de undskylder og beder om kundens telefonen nummer, hvor de så ringer til kunden senere. Det drejer sig om virkelig banale ting mange gange!

Det med at det går oftere i stykker er en ting for sig.....en af deres bærbare som jeg ikke husker ....brænder ned fordi køleren ligepludselig kan finde på at stoppe.

Jeg kan huske at der for ca. 3 måneder siden, hvor mine kunder begyndte at klage over reparationstiden på mellem 1 til 2 måneder. Kunder klagede oven i købet over at compare ikke sagde sandheden. Mange gange mente compare at være i gang med computeren, hvilken kunden fandt ud af ikke passede efter 2-3 opkald.

Den ene ting at de lover en rep. tid på ca. 7-10 dage, hvor den reelt var på 1 måned og faktisk helt op til 2. pga. restordre som de blev ved med at sige.
Den anden ting er at de lyver....fordi de nok ikke rigtig ved hvad de skal stille op med.
Den tredje ting er at deres computer går hurtigere i stykker.

Jeg køber ikke Dell, den sidste computer jeg havde er en IBM, og den LARMER SLET IKKE i forhold til medion maskinen.
- Jeg købte bærbaren i Aldi. og den syntes jeg ærlig talt ikke om.

Og nej jeg er ikke rig :-)
Jeg vil bare have en bærbar jeg kan arbejde ved uden larm. Måske er jeg bare vant til IBM.

Hilsen Bananen
Gravatar #117 - Hektor
7. jun. 2002 10:44
#116 bananen:
"Det er jo fordi de ansatte har fået besked på at give sær behandling til forhandlere."

Øhh ... mener du "sær behandling" eller "særbehandling"? Der er ret stor forskel!
Gravatar #118 - da_bitsch
8. jun. 2002 13:32
jeg tror sq bare du er vant til IBM for jeg kan ikke helt se noget hold i det du skriver. Så jeg må atter engang skuffe dig. Dell's bærbare er nu det bedste og de er også dyrer. Men Medion maskinen hos Aldi er der overhovedet ingen ting i vejen med kører perfekt

Hilsen da_bitsch
Gravatar #119 - Polyvinylchlorid
8. jun. 2002 15:14
det er så din mening at dell er bedre ..

jeg ville personligt vælge ibm frem for dell
Gravatar #120 - annoia
8. jun. 2002 16:17
Jeg har ikke prøvet Dell, men jeg ville nu vælge HP af flere grunde. Mere robust design, bedre hardware og så er den mere stille. Måske fik jeg bare fingrene i en specielt dårlig type IBM (til 30000).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login