mboost-dp1

Flickr - tico24
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Stakkels Sonofon kunder, hvis de pga. nedbrud skal køres via TDC's netværk. For magen til makværk skal man da lede længe efter.
Der er utallige TDC kunder, hvis SMS'er ikke bliver afsendt med det samme, men derimod kan der gå op til 8-10 timer før den bliver modtaget, selvom de får leveringsrapport med det samme. Udover at både min kæreste og hendes far har problemet, så får jeg som medarbejder hos Telia mange opkald omkring dette problem.
Det var også tilfældet for 1½ uges tid siden, at TDC's SMS central afsendte de samme SMS'er 15+ gange med en times mellemrum.
Skal TDC så også køre på Sonofons 3G netværk? Det må da være en joke. TDC og Telia har nogenlunde tilsvarende 3G netværk, men Sonofons er da helt ude og skide. Mener ikke engang at de overhovedet har Turbo 3G.
Der er utallige TDC kunder, hvis SMS'er ikke bliver afsendt med det samme, men derimod kan der gå op til 8-10 timer før den bliver modtaget, selvom de får leveringsrapport med det samme. Udover at både min kæreste og hendes far har problemet, så får jeg som medarbejder hos Telia mange opkald omkring dette problem.
Det var også tilfældet for 1½ uges tid siden, at TDC's SMS central afsendte de samme SMS'er 15+ gange med en times mellemrum.
Skal TDC så også køre på Sonofons 3G netværk? Det må da være en joke. TDC og Telia har nogenlunde tilsvarende 3G netværk, men Sonofons er da helt ude og skide. Mener ikke engang at de overhovedet har Turbo 3G.
#1 Synes du skal holde igen med galden, når det er tydeligt du ikke ved hvad du snakker om :)
On Topic
Denne aftale er vel så god som den kan blive, det tager tid at overføre millioner af numre til et ny netværk. Det eneste der ville kunne ændre på det var at de integrede nettene mere, så de principielt altid snakker sammen.
On Topic
Denne aftale er vel så god som den kan blive, det tager tid at overføre millioner af numre til et ny netværk. Det eneste der ville kunne ændre på det var at de integrede nettene mere, så de principielt altid snakker sammen.
#1 Jeg syntes ikke det er helt ved siden af, dog mener jeg aftalen kun kan være en fordel ved nedbrud.
Ang. SMS'er så er de ikke altid fordygtige til og komme frem, det er ikke fedt i en support opgave og få en sms halvtime efter man har fri om der er 5-6 beskeder på din telefonsvare, som er indtalt om formiddagen.
Ang. SMS'er så er de ikke altid fordygtige til og komme frem, det er ikke fedt i en support opgave og få en sms halvtime efter man har fri om der er 5-6 beskeder på din telefonsvare, som er indtalt om formiddagen.
#2 Nu viste en undersøgelse der for kort tid siden også blev postet her på newz.dk at Sonofon er langt bagefter, og at Telia ligger lige op af TDC. Så jo, der er hold i det.
#3 Galde? Ikke just galde, det her er réele problemer, som dagligt giver mig alt for meget arbejde. Sonofon især har utroligt dårligt styr på deres netværk, og hver gang de indfører en ny nummer serie giver det uoverskuelige problemer for Telias kunder, som får problemer med at skrive til dem.
Flytning af numre mellem Sonofon og Telia hindres nogle gange månedsvis pga Sonofon.
Jeg kunne blive ved, og jeg ved da også godt, at Telia har sine problemer, men vi løser dem sgu da. Og tror nok lige jeg ved hvad jeg snakker om - jeg får det mast op i ansigtet hver eneste dag.
Det er unfair at kaste omkring sig med ord som galde og flamebait ratings, det er réel kritik der rent faktisk er hold i vi snakker om.
#3 Galde? Ikke just galde, det her er réele problemer, som dagligt giver mig alt for meget arbejde. Sonofon især har utroligt dårligt styr på deres netværk, og hver gang de indfører en ny nummer serie giver det uoverskuelige problemer for Telias kunder, som får problemer med at skrive til dem.
Flytning af numre mellem Sonofon og Telia hindres nogle gange månedsvis pga Sonofon.
Jeg kunne blive ved, og jeg ved da også godt, at Telia har sine problemer, men vi løser dem sgu da. Og tror nok lige jeg ved hvad jeg snakker om - jeg får det mast op i ansigtet hver eneste dag.
Det er unfair at kaste omkring sig med ord som galde og flamebait ratings, det er réel kritik der rent faktisk er hold i vi snakker om.
Staeren (5) skrev:#2 Nu viste en undersøgelse der for kort tid siden også blev postet her på newz.dk at Sonofon er langt bagefter, og at Telia ligger lige op af TDC. Så jo, der er hold i det.
Selektiv hukommelse;
http://www.version2.dk/artikel/8560
"3's datanetværk scorede samlet set 151 point i undersøgelsen, mens TDC fik 133 og Telia 97 point. Sonofon blev den absolutte bundskraber med 67 point."
Så Telia ligger tættere på Sonofon end TDC, ifølge den undersøgelse du henviser til.
Staeren (5) skrev:
Flytning af numre mellem Sonofon og Telia hindres nogle gange månedsvis pga Sonofon.
Underligt... jeg har aldrig oplevet at sonofon har forsinket nummeroverfoersler laengere en det maximalt tilladte. Faktisk har jeg nogle gange oplevet, at de har overfoert numre hurtigere end de tilladte 30 dage...!
Telia skulle til gengaeld bruge tre maaneder til at forstaa, at min kammerats abonnement altsaa skulle overfoeres til CBB - og der kom foerst skred i sagen, da hans advokat sendte et flinkt lille brev (hvilket ogsaa gav alle penge retur for de to ekstra maaneder).
FYi, that is.
#5 Det må være et anderledes telia net der dækker hvor du bor / opholder dig, for her i vestjylland er de lige til at kyle i havnen.
Jeg har nogenlunde 3G dækning på min sonofon mobil, og min kammerat på TDC brokker sig heller ikke, men hvis jeg skal på 3G med min fine iphone, ja så skal jeg enten til århus eller herning området, eller lede efter en enkelt mast ude omkring viborg et sted. Det betyder at jeg skal køre 40km+ for at få dækning fra skive hvor jeg bor. Både TDC og sonofon dækker fint i skive midtby.
Jeg ved ikke om der måles på udbredelse eller kapacitet i den undersøgelse i nævner, men på udbredelse i mit lokalområde vil jeg i hvert fald ikke anbefale telia til nogen.
Derudover syntes jeg da også det er lidt til grin at telia har fået iphone kontrakten. De gør jo ikke noget for iphone kunder, ud over at sende en mega regning hver måned. Jeg kan fx ikke bruge visual voicemail, og har ikke fundet nogle steder på nettet hvor der står hvordan jeg skulle kunne få det til at virke? Derudover syntes jeg også det er ret svært at finde informationer om hvordan mail skal sættes op, når man ikke lige har en Exchange konto ved hånden....
Jeg siger self ikke at TDC eller Sonofon er perfekte, jeg har da haft bøvl med både dækning og service hos dem begge, men jeg er rimeligt fast besluttet på at der ikke står telia på min iphone efter de 6 måneders håndjern. Det dækker i simpelt hen for dårligt til for os 'herude på bøhlandet'.....
>:(
Jeg har nogenlunde 3G dækning på min sonofon mobil, og min kammerat på TDC brokker sig heller ikke, men hvis jeg skal på 3G med min fine iphone, ja så skal jeg enten til århus eller herning området, eller lede efter en enkelt mast ude omkring viborg et sted. Det betyder at jeg skal køre 40km+ for at få dækning fra skive hvor jeg bor. Både TDC og sonofon dækker fint i skive midtby.
Jeg ved ikke om der måles på udbredelse eller kapacitet i den undersøgelse i nævner, men på udbredelse i mit lokalområde vil jeg i hvert fald ikke anbefale telia til nogen.
Derudover syntes jeg da også det er lidt til grin at telia har fået iphone kontrakten. De gør jo ikke noget for iphone kunder, ud over at sende en mega regning hver måned. Jeg kan fx ikke bruge visual voicemail, og har ikke fundet nogle steder på nettet hvor der står hvordan jeg skulle kunne få det til at virke? Derudover syntes jeg også det er ret svært at finde informationer om hvordan mail skal sættes op, når man ikke lige har en Exchange konto ved hånden....
Jeg siger self ikke at TDC eller Sonofon er perfekte, jeg har da haft bøvl med både dækning og service hos dem begge, men jeg er rimeligt fast besluttet på at der ikke står telia på min iphone efter de 6 måneders håndjern. Det dækker i simpelt hen for dårligt til for os 'herude på bøhlandet'.....
>:(
Jeg kan også kun sige skidt om Telia.
Har selv haft Telia, og det var meget svingende.
Min far har haft Telia, og tog ham 6 (ja ikke en trykfejl, men SEKS!) måneder for at få lov til at flytte sit nummer (jaja, ikke pga bindingsperiode eller lignende)
Gang på gang lavede Telia lort i den, så flytningen blev afvist, trods utallige henvendelser fra den nye udbyder samt min far.
Både telefonisk og skriftligt.
Det kan du (#5: Staeren) fandme ikke kalde at "løse problemerne".
Og for 1½ uge siden, da TDC sendte de samme SMS'er flere gange, snakker du (#5: Staeren) da om da et hovedkabel røg?
Hvad gør Telia, hvis et af deres hovedkabler ryger? Kører alt så bare ufortrødent videre? Tvivler.
Har selv haft Telia, og det var meget svingende.
Min far har haft Telia, og tog ham 6 (ja ikke en trykfejl, men SEKS!) måneder for at få lov til at flytte sit nummer (jaja, ikke pga bindingsperiode eller lignende)
Gang på gang lavede Telia lort i den, så flytningen blev afvist, trods utallige henvendelser fra den nye udbyder samt min far.
Både telefonisk og skriftligt.
Det kan du (#5: Staeren) fandme ikke kalde at "løse problemerne".
Og for 1½ uge siden, da TDC sendte de samme SMS'er flere gange, snakker du (#5: Staeren) da om da et hovedkabel røg?
Hvad gør Telia, hvis et af deres hovedkabler ryger? Kører alt så bare ufortrødent videre? Tvivler.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.