mboost-dp1

Adobe
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Der har været GPU acceleration i flash player siden version 9.0.115.0 (i full screen mode) og flash player 10 har nu hele tiden understøttet GPU accelerering til compositing og video skalering senere er der også begyndt at komme GPU accelerering af diverse bitmap operationer (filtre, blendmode etc.).
#4
Men alligevel har de HD-film, der ligger på YouTube, ikke altid været i synch, når de blev afspillet i en flash player.
Men alligevel har de HD-film, der ligger på YouTube, ikke altid været i synch, når de blev afspillet i en flash player.
#4
Og understøttelsen er ikke særlig anvendelig og ser ud til at mangle en overhaling af Adobe.
"The Final Update: Flash Video Performance on Ion"
http://anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=602
Sidder personlig selv og venter/håber på en Ion baseret settopboks der kan bruges som HTPC og afspille flash i HD.
Så skal der installeres en gang Boxee.
Og understøttelsen er ikke særlig anvendelig og ser ud til at mangle en overhaling af Adobe.
"The Final Update: Flash Video Performance on Ion"
http://anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=602
Sidder personlig selv og venter/håber på en Ion baseret settopboks der kan bruges som HTPC og afspille flash i HD.
Så skal der installeres en gang Boxee.
#5, #6
Det er dårlig implementation og CPU skalering der er den største flaskehals her. Det er ikke noget problem at dekode 720p H.264/AVC video på en 800MHz processor så længe en anden processor (GPU) foretager skaleringen.
#4
Der er bare den hage ved accelerationen at det er OpenGL baseret (i hvert fald under linux) og kræver ARB_fragment/vertex_shader extensions for at fungere. En bedre implementation hvor man f.x. bruger OpenVG (som er GPU accelereret vektor grafik) ville nok fungere langt bedre. Som det ser ud lige nu gør den GPU acceleration ikke meget for hastigheden (igen, i hvert fald ikke under linux)
Det er dårlig implementation og CPU skalering der er den største flaskehals her. Det er ikke noget problem at dekode 720p H.264/AVC video på en 800MHz processor så længe en anden processor (GPU) foretager skaleringen.
#4
Der er bare den hage ved accelerationen at det er OpenGL baseret (i hvert fald under linux) og kræver ARB_fragment/vertex_shader extensions for at fungere. En bedre implementation hvor man f.x. bruger OpenVG (som er GPU accelereret vektor grafik) ville nok fungere langt bedre. Som det ser ud lige nu gør den GPU acceleration ikke meget for hastigheden (igen, i hvert fald ikke under linux)
#7 Har du prøvet det, siden du udtaler dig helt konkret om effektiviteten?
I så tilfælde vil jeg gerne ha et link, det kunne da være sjovt nok at prøve..
For som jeg ser det, så er der potentiale for at hente en hel del performance på linux siden, hvor flash indtil viderer har ydet langt ringere end på windows.
I så tilfælde vil jeg gerne ha et link, det kunne da være sjovt nok at prøve..
For som jeg ser det, så er der potentiale for at hente en hel del performance på linux siden, hvor flash indtil viderer har ydet langt ringere end på windows.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.