Det går godt for den taiwanesiske computerproducent Acer, så godt, at selskabet går efter at overhale Dell og overtage pladsen som den anden mest sælgende computerproducent i USA.
Acer har de seneste par år øget salget af computere markant, i 2007 ved at opkøbe den amerikanske computerproducent Gateway og i 2008 opkøbte de Packard Bell. Selv uden opkøb af firmaer går det den rigtige vej for Acer.
Sidste år havde firmaet 10,9 % af markedet og Dell havde 15, men efter udgangen af første kvartal i år havde billedet ændret sig. Acers andel er således vokset til 11,6 % imens Dell har måtte se sin andel skrumpe til 13,6 %.
En af årsagerne til succesen, ud over at producere computere til en lav pris, er kun at sælge via forhandlere. Denne strategi blev indledt i 2000, på et tidspunkt hvor Dell høstede meget ros for deres direkte-til-kunden salgsmodel, men siden er tendensen vendt. Flere og flere køber af forhandlere og det nyder Acer godt af nu.