mboost-dp1

karthikk.net

75 % af gratis Android-applikationers strømforbrug går til reklamevisning

- Via CNET UK Crave - , redigeret af Pernicious , indsendt af thimon

Undersøgelser fra Purdue University viser, at op imod 75 % af gratis Android-applikationers strømbehov bruges på at vise reklamer, eller på at spore og uploade brugerdata.

Holdet fra Purdue University fandt frem til tallet, efter de udviklede et stykke software, som kan spore applikationers strømforbrug. Da de undersøgte populære gratis-applikationer så som Angry Birds og Free Chess, der begge indeholder reklamer, fandt de frem til, at kun mellem 10 og 30 % af strømforbruget gik til applikationernes kernefunktioner.

I Angry Birds tilfælde bruges 20 % af strømmen på at køre spillet, mens 45 % går til at spore brugerens lokation, og derefter via en 3G-forbindelse vise reklamer, relevante for dette område. 3G-forbindelsen holdes åben i omkring 10 sekunder, også selvom overførslen af data er færdig inden, hvilket tager yderligere 28 % af strømmen.

Hvis man vil forsøge at spare på strømmen, rådes man til at benytte Wi-Fi frem for 3G, når det er muligt, samt slå funktioner som GPS fra, når man ikke bruger dem.





Gå til bund
Gravatar #101 - Brugernavn
23. mar. 2012 10:33
SlettetBruger (100) skrev:
Dog da de fleste opladere trickle-charger efter 90-95% er det ikke muligt at overoplade et batteri.

Det passer så ikke helt. Hvis du havde prøvet ville du opdate at opladningen i anden omgang tager meget længere tid, end den burde, hvis det fungerede, som du skriver.

Det skyldes at elektronikken ikke får data nok til at afgøre hvor langt i opladningsprocessen, den er.
Gravatar #102 - Slettet Bruger [4171122570]
23. mar. 2012 10:51
Brugernavn (101) skrev:
Det passer så ikke helt


Apple bruger Trickle Charging fra 80%.
Nokia bruger Trickle Charging fra 80%
Samsung bruger Trickle Charging fra 95%. (Så vidt jeg lige kan google - har min tvivl)

Opladning af Lithium batterier stopper ved 100%, og starter når den mærkbart falder igen.

Det gør ingen forskel om den kører i den cyklus i 1 minut eller 3 timer - Jeg kan ihvertfald ikke finde noget på det - så det må du lige gi et forsøg
Gravatar #103 - Trentors
23. mar. 2012 10:52
Mange telefoner har svært ved at kalibrerer batteriet og derfor anbefaler visse producenter (især dem som ikke har samme capacitet som det oprindelige batteri) at man aflader og oplader fuldstændig et par gange. Derved kalibreres spændingsmåleren som vurderer batteriets opladningstilstand.

Dette gælder dog IKKE Samsung Galaxy S II pga. dens batteri-overvågnings chip officielt skulle være ligeglad med kalibrering.
Gravatar #104 - Brugernavn
23. mar. 2012 10:57
SlettetBruger (102) skrev:
Opladning af Lithium batterier stopper ved 100%, og starter når den mærkbart falder igen.

Det er fysisk umuligt at afgøre hvornår et batteri er fuldt opladet udfra spændingen. Du er nødt til at lade et stykke tid for at se hvordan spændingen udvikler sig. Derfor giver det overopladning at lade op kort tid efter fuld opladning, når batteriet er under tolerencen for hvornår elektronikken går i gang med at lade op.

Prøv det ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login