mboost-dp1

unknown

64K The Party invitations demo

- Via OrangeJuice -

farbrausch har ‘released’ en 64 Kilobyte stor invitation til TP2001. Den hedder ‘Fr-013: flybye’ og er virkelig flot.





Gå til bund
Gravatar #1 - Miklos
2. dec. 2001 23:14
Jeg har hørt at farbrausch havde 2 64K demo'er klar til TP, men valgte kun at stille op med et entry - derved kunne TP 'få' den anden som invi-demo.

Hvis det var den 'dårlige' kan jeg ikke vente til jeg skal se deres entry - siden fr-08 har ingen været i nærheden af farbrausch mht. 64K på PC.
Gravatar #2 - Praetorian
2. dec. 2001 23:23
Er det bare mig eller virker den skide demo ikke. Der sker bare det at den mappe hvor filen ligger i bliver maksimeret samt at min ICq bliver smidt minimmeret når jeg forsøger at køre demoen.
Gravatar #3 - Miklos
2. dec. 2001 23:30
De understøtter ikke alle grafikkort afaik (læs evt. README?) og det kræver DirectX8 (som det glemte at skrive i README).
Gravatar #4 - sKIDROw
2. dec. 2001 23:39
Damn... de har lige givet mig min første nede tid med Windows XP... ;o)
BSOD efter den har computed.. :o(
Vist min grafikkortdriver der får det hele til at tilte...
Gravatar #5 - Onde Pik
2. dec. 2001 23:42
Køre fint på mit RADEON kort. Cool demo. Men Miklos har ret,".the .product" er ikke blevet overgået. Jeg var måløs da jeg så den første gange. En ting er texturesne de kan komprimeres temlig meget, og demoen bygger meget på gentagelser. Men at der kan være så meget musik i den demo fatter jeg ikke(ja. jeg ved godt at det er lageret som samples der stykke sammen). Måske er det fordi jeg ved meget mere om grafik end musik.
Gravatar #6 - Ordneren
2. dec. 2001 23:47
nu gider jeg fandme ikke skrive flere kommentarer hvis de bare skal forsvinde når jeg trykker gem! det er fandme træls!
Gravatar #7 - Ordneren
2. dec. 2001 23:47
Ondepik, musikken og grafikken i the product er ikke pakket, den er genereret (de data den er genereret ud fra er så nok pakket.. men..) Musikken kører svjv på en realtime softsynth. Det afholder nu ikke introen fra at være jævnt kedelig imo.
Gravatar #8 - Miklos
2. dec. 2001 23:55
Timingen i .the .product er helt i top og musikken er også fed/stemningsfyldt - .the .product er på min top3 over ting der NOGENSINDE er dukket frem af demoscenen.

Hvis I vil vide helt præcist hvordan .the .product er sat sammen så kig her.
Gravatar #9 - sKIDROw
3. dec. 2001 00:00
=>Miklos

Kender du ikke andre fede du kan anbefale?
Den første jeg så på PC'en var kasperov fre Elitegroup, og den var også ret sej... (ikke 64k)
Gravatar #10 - sKIDROw
3. dec. 2001 00:12
la_sculpture er fandme også for sej... :o))
Dog 7mb.. men hver en mb hver.. :o)
Gravatar #11 - sKIDROw
3. dec. 2001 00:18
Men stadig den 64k demo i snakker om tilter min maskine for vildt..

Maskinen:

Gigabyte 6BXDU Dual P3
2xIntel P3 450Mhz
256MB ram
18.2Gb U2 SCSI Harddisk
S3 Savage4 (397)
Creative Soundblaster LIVE
Windows XP Pro
Gravatar #12 - Miklos
3. dec. 2001 00:25
farbrausch = de seje fra Elitegroup :)

Jeg skal nok finde en stak til dig - lige nu skal jeg sove :)

sKIDROw - opgradér dit grafikkort eller nedgradér dit OS - Savage4 drivere er kun gode i Windows 9X - men se evt. her.

Se om denne driver hjælper.
Gravatar #13 - The_Baptizer
3. dec. 2001 00:48
DAMN det er blæret for sølle 64K

Nu glæder jeg mig allerede til TP :)
Gravatar #14 - IceptX
3. dec. 2001 00:57
Yep, fr-08 er stadig den bedste.
Gravatar #15 - Lovechild
3. dec. 2001 06:18
Gad vide om jeg kan "wine" den...
Gravatar #16 - Yasw
3. dec. 2001 06:35
Jeg ku se den på en 500MHz Celeron med et TNT2 M64 kort. Så den kræver da ik sååååå meget igen. Men klart en lovende smagsprøve på hvad vi kan forvente i år.
Gravatar #17 - macaw er dum
3. dec. 2001 07:24
Hvis vil have demoer så kan i kigge på følgende sites :

www.pouet.net
www.scene.org
www.ojuice.net
Gravatar #18 - gugi
3. dec. 2001 10:22
sjovt at en 64k intro kræver 128+ MB RAM...

Er den god? Rigtig god?
Gravatar #19 - Hektor
3. dec. 2001 11:03
gugi - så vidt jeg husker fra ".the .product", så snakkede de om, at de havde omkring 3 GB data pakket ned på de 64 kilobyte. Ganske vist er mange (RIGTIG mange) data genereret v.h.a. div. algoritmer, men dataene skal jo også lagres et sted.
Gravatar #20 - stfrm
3. dec. 2001 11:42
Bare lige for at folk ikke skal forveksle det Hektor siger, med noget forkert, så er der ikke en brøkdel af de påståede "3 gb" der er pakket ned i nogen af deres produktioner.

Det er det samme postyr da TBL bestemte sig for at vinde respekt hos de uvidende votere, ved at sige de havde så og så mange gigabytes textures, samt lyd, pakket ned i peg4 format.
Gravatar #21 - sKIDROw
3. dec. 2001 12:24
=>Miklos

"sKIDROw - opgradér dit grafikkort eller nedgradér dit OS - Savage4 drivere er kun gode i Windows 9X - men se evt. her."

Grunden til at det ikke er udskiftet forlængst er at chipsættet jo ikke understytter 4X AGP...
Spørgsmålet er jo hvor meget grafikkort det kan betale sig at ofre når jeg jo ikke kan udnytte det ordentligt.. ;o)
Gravatar #22 - Hektor
3. dec. 2001 12:28
Stoffer: Jeg tror, de xx GB, den snakkede om, var hvor meget data, der blev kværnet igennem systemet.

Lidt lige som at følgende løkke kværner en masse data igennem systemet:

int i=0;
while(i
Gravatar #23 - Praetorian
3. dec. 2001 12:37
Når jeg prøver at afspille demoen så minimerer den alle vinduer, lige på neæ det vindue hvor den mapppe den ligger i er , det maksimerer den. Men har Diretcx 8.1 Samt version 21.88 af Nvidias drivere til mit Geforce 2 MX.
Gravatar #24 - Miklos
3. dec. 2001 14:43
<STRONG>sKIDROw</STRONG>: jeg har lige bestilt et Savage 2000 64MB kort med TV-Out (retail) til kun 479,-

Når jeg har rodet lidt med det skal jeg nok lige fortælle om det var en evt. opgraderingsmulighed :)
Gravatar #25 - fzkuno
3. dec. 2001 16:27
jeg er stadig fucking imponeret over FR og deres the produkt.
Den udregning de laver til slut i "The Product" er noget med hvor meget demoen ville fylde ukomprimeret.
De siger:
10 minutters ukomprimeret 24 bit RGB video i 800*600 opløsning og 25 billeder i sekundet (eller var det 60 ??) vil fylde: 10*60*800*600*25*3 = 21.600.000.000 byte
plus 44.1 KHz 16bit stereolyd: 44100*2*2*10*60 = 105.840.000 byte

var det ikke sårn det var regnet ud?
Så er det jo ret imponerende at de kan presse det ned til under 64K...
Jeg kan huske der kom en demo med til mit ATI AIW128, som skulle demonstrere forskellige teknologier i kortet.
Det fyldte kraftedeme 25 megs eller noget.
Gravatar #26 - Ordneren
3. dec. 2001 17:25

fzkuno: Det er altså ikke særlig svært at lave et program der genererer en masse data :P
Og hvis du laver den samme slags beregning på en almindelig 3-5 mb demo er den også fantastisk godt 'pakket' ... Eller tag dig et spil Quake, så er det kun din egen tålmodighed der bestemmer komprimeringsratioen :P

til redaktionen, det er ikke fordi jeg vil bitche helt vildt, men man bliver sku' træt af at ens indlæg forsvinder hvis ikke man tager en eller anden form for 'backup' før man trykker gem... ;)
Gravatar #27 - Onde Pik
3. dec. 2001 17:30
Ordneren:

Enten fattede du ikke hvad jeg sagde, eller også har du ingen forstand hvad du snakker om angående textures.
Gravatar #28 - Ordneren
3. dec. 2001 18:42
OP: Så forklar lige hvad du mente.. Jeg ved udemærket godt hvordan de textures er lavet.
Gravatar #29 - stfrm
3. dec. 2001 18:51
Ondepik: du lyder som om din hjerne er det arveste lort. Jeg tror Ordneren har mere styr på textures end du nogensinde vil få. Desuden, musikken generes som så meget andet også, inklusiv textures, der ikke bliver pakket en fregne.

Hektor: du skrev "...de havde omkring 3 GB data pakket ned på de 64 kilobyte...". Og jeg rettede det til at det ikke var PAKKET ned, det var helt bestemt udregnet. Det kan enhver tænke sig til.

fzkuno: Det er ikke imponerende at den intro svarer til så og så meget i rå data fordi den intro har aldrig været rå data. Der er en stor stor forskel. Jeg kan også lave en "film" på otte timer, omhandlende en lorte-orm der fiser rundt på skærmen og æder pixels, som jeg kan "pakke ned" på kun 1 kbyte. Eller hvad med en otte dages lang film der bare viser flammer, som jeg kan lave på under 256 bytes. Vil du også synes at det var "at pakke ned" ?

I må altså lære at forstå der er en væsentlig forskel på at pakke noget ned, og så at generere noget.
Gravatar #30 - Ordneren
3. dec. 2001 19:44
I må altså også lære at forstå at der er en væsentlig forskel på at generere noget og at genere nogen. Selv om den ikke er ret stor.
Gravatar #31 - Onde Pik
3. dec. 2001 21:02
Ordneren:

Hvis du som du siger har styr på grafik, har du tydeligvis misforstået mig. Så jeg finder det unødvendigt at forklare mig da vi tilsyneladene begge to ved hvad det er der sker.

Stofferm

"OndePik du lyder som om din hjerne er det arveste lort. Jeg tror Ordneren har mere styr på textures end du nogensinde vil få."

Tak, sikke pænt du taler. Og hvad for dig iøvrig til at tro det???
Gravatar #32 - fzkuno
3. dec. 2001 21:27
Prøv nu at høre her:
Jeg prøvede bare at forklare hvordan de var nået frem til det der lød helt vildt imponerende, nemlig at de havde pakket noget i så ekstrem en grad.
Derudover sagde jeg at jeg var fucking imponeret over The Product.. at proppe ca 10 minutters varierende musik og "video" (jaja.. direct 3D instrukser) ned i en 64kb fil er sku da godt klaret.
Specielt når man ser noget af det andre grupper disker op med, hvor det er lavet i 3DsMax og gemt som mpeg eller noget.
Gravatar #33 - kvark
3. dec. 2001 21:41
fzkuno: Jeg er glad for at du skriver "eller noget"...
Gravatar #34 - Ordneren
4. dec. 2001 02:36
Ondepik, hvis du ved hvad der sker, hvorfor skriver du så at de textures er komprimerede? :P
Gravatar #35 - Onde Pik
4. dec. 2001 10:34
Ja jeg skulle nok have skrevet en "drawTex" routine istedet. :rolleyes:
Gravatar #36 - sKIDROw
4. dec. 2001 17:41
Alle jer der er så kloge og ikke ser noget pragende i denne 64kb demo, burde smutte med til The Party og søndertæve alle de andre grupper så!... ;o)

Doooh!
Gravatar #37 - Ordneren
4. dec. 2001 19:07
Det ville igen forudsætte at vi gad komme til tp og blive forulempede af irriterende organizere der knap nok er istand til at køre vores produktioner og så kunne en eller anden 'sjov' demo løbe med førstepladsen fordi publikum til tp er gamere og ikke scenere.Hvis vi laver noget bliver det til mekka/symposium, trsac og/eller scene event.
- thorsten / purple
Gravatar #38 - Ordneren
4. dec. 2001 19:11
Desuden hedder en 64kb demo en intro.
Gravatar #39 - sKIDROw
4. dec. 2001 19:59
=>Ordneren

Når gisp.. fik jeg skrevet demo istedet for intro?... sikke en ulykke... øh??
Hvis du er så hård, smider du selvfølgelig lige et link herind til DIT arbejde...
Hvis din intro ikke kan køre på referencen, er det jo dig der skal optimere ordentligt... ;o)
Det går jo tilsyneladende bedre for de andre..
Gravatar #40 - echo^fdg
4. dec. 2001 20:59
Jeg tror ikke Thorsten behøver forsvare sin egen indsats. Han har nok bidraget med noget af det mest indflydelsesrige design de sidste 4 år på demoscenen -- Purple og Blasphemy (og til dels Prone) har ikke bare opnået imponerende resultater i konkurrencerne, men også defineret og udviklet en visuel stil, der nu kopieres i mange, mange demoer og introer.

Og med hensyn til at tage til The Party og søndertæve de andre grupper: det har vi vist gjort.

- echo/fudge (der også lavede en 64KB intro eller to engang)
Gravatar #41 - Ordneren
4. dec. 2001 22:10
Skidrow, det var ikke kun møntet på dig det med intro og 64k demo. det er gennemgående i hele denne tråd, men helt ærligt, når du samtidig bliver nødt til at spørge efter ting purple og jeg har lavet, demonstrerer du kun dit manglende kendskab til demoscenen alt for godt. det er der såmend ikke noget ondt i, udover at det virker lidt naivt når du så fører dig frem her. Bare lad være med at forsøge at belære mig om noget jeg har deltaget i de sidste 12 - 13 år.

Dybest set drejer denne diskussion sig om at der er mere end en retning i demoscenen. Der er demoer der groft sagt er baseret på 3d kamerature og så er der demoer der er baseret på effekter og grafisk design. Det er en af grundende til at nogle af os ikke er overdrevet vilde med farbrauschs introer.
Gravatar #42 - Ordneren
4. dec. 2001 22:27
Og ang. at få ting til at køre på compo maskinen: Det hjælper ikke ret meget at ting er skrevet ordentligt hvis ikke compo maskinen er sat op som der står i reglerne vel? Eller hvis demoen bliver diskvalificeret med en eller anden tåbelig begrundelse, så som at man har brugt lange filnavne istedet for 8.3. (Og der er meget mere til den historie til at gøre den mere absurd, men det gider jeg slet ikke skrive om nu).

Læg mærke til at jeg skrev "der knap nok er istand til at køre vores produktioner". Der stod ikke noget om hvad de kunne køre på.
Gravatar #43 - Ordneren
5. dec. 2001 12:03
Nu glemte jeg helt ondepik...

Ja hvordan kunne jeg dog misforstå hvad du mente? Måske fordi at hvis du mener det samme som mig, så har du ikke været ret god til at udtrykke det. Nu undrer jeg mig så over hvordan du kunne misforstå hvad jeg skrev, hvis du mener det samme som mig...

Og før du begynder at rulle for meget med øjnene, så husk at det var dig der startede med at skrive at jeg enten ikke fattede hvad du sagde eller ikke anede noget om textures.
Gravatar #44 - sKIDROw
5. dec. 2001 19:35
=>Ordneren

Jeg gik meget op i demoscenen da jeg havde min amiga..
Tabte dog interessen da jeg blev 'tvunget' over på pc'en, efter det tragiske dødsfald i 1994 (Commodore.. ;o))
Elitegroup og disse gutter er ved at give mig blod på tanden igen.. ;o)

Hvis du faktisk ER demo nørd, må du meget undskyld hvis jeg undervurderede dig.
Men med alle de lamere der vil have os til at tro de er guder, har jeg lært at være skeptisk med gutter der skriver som dig..
Men jeg vil da lige kigge på jeres arbejde nu.. ;o)
Gravatar #45 - Ordneren
5. dec. 2001 21:11
sKIDROw, alt forladt.. Jeg kan forsikre dig om at jeg ikke har noget ønske om at folk skal tro jeg er en gud. Folk bliver så skuffede.. :P

Jeg kan anbefale dig at se kkowboy (co-op med blasphemy) og plastik, som nok er vores mest gennemarbejdede produktioner af nyere dato. Af andre gode danske produktioner kan f.eks nævnes blasphemys ting, fudges ting, især introerne, alien prophets ting og prones javademoer. Der er også andet godt, men man skal jo stoppe et sted :)

www.blasphemy.dk
www.jvector.dk
http://demo-scene.dk/clones/
Gravatar #46 - echo^fdg
5. dec. 2001 21:54
Klonerne (hvis side på demo-scene.dk er nede lige nu) kan også findes på http://www.bluespoon.com/rune sammen med Pager-11. Alle 4 er oprindeligt 64KB DOS introer, nu konverteret til Windows. Da jeg konverterede dem gjorde jeg dog intet forsøg på at holde dem under 64KB. Klonerne brugte en GUS-only softsynth som jeg ærlig talt ikke havde nogen interesse i at genoplive til Windows, så de bruger nu statiske udgaver af musikken, og er derfor vokset en del i størrelse. Til gengæld crasher de måske din computer.

- echo^fdg
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login