mboost-dp1

Universal Music Group
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
mener han tog 9 kugler... og at han spiller med i en film om hans eget liv, rimelig god film af slagsen os.. Get Rich or Die Tryin'
http://imdb.com/title/tt0430308/
http://imdb.com/title/tt0430308/
Ja han har sgu ret, og til dem der ikke ved hvem manden er så er det (bl.a.) ham bag "Birthday", der hittede ret massivt for et par år siden, og som #4 siger har han også lavet en film "baseret på sit eget liv".
Ex-gangster (og tilsyneladende en "ægte" en af slagsen modsat dem vi har herhjemme der bare råber op om at være gangstere). Ikke at det er specielt fedt i sig selv, men hey.
Ex-gangster (og tilsyneladende en "ægte" en af slagsen modsat dem vi har herhjemme der bare råber op om at være gangstere). Ikke at det er specielt fedt i sig selv, men hey.
#4 True - den er faktisk også overraskende underholdende og velspillet!
Har nu aldrig brudt mig om hans musik, men det han lavede med Onyx var fedt.
Det er blandt andet et af de 9 skud, der er skyld i, at han synger sådan nogenlunde her: "Hub innda dub ubba bubba lub".
Men ja, for popmusikkens vedkommende har han måske ret i, at det ikke er indholdet, men alt muligt andet lort, der skal sælge musikken. Men synes nu de klarer det ok alligevel.
Det er blandt andet et af de 9 skud, der er skyld i, at han synger sådan nogenlunde her: "Hub innda dub ubba bubba lub".
Men ja, for popmusikkens vedkommende har han måske ret i, at det ikke er indholdet, men alt muligt andet lort, der skal sælge musikken. Men synes nu de klarer det ok alligevel.
Jamen for pokker.. Han har jo ret..
Kender dog ikke en dyt til mandens musik da den ligger langt fra min heavy metal tendens..
Men som han indirekte siger, så er det jo sådan at hvis fanskaren er stor nok, ja så køber de diverse merchandise, går til koncerter og hvad ved jeg..
Det er nok næppe kunsteren der går glip af pengene som det er udgiveren. Omend udgiveren sikkert også har en hånd i lommen på merchandise delen..
Jeg er da ikke uskyldig når det kommer til at downloade musik, jeg tager da også mine snigpremierer på albums indtil jeg finder råd til at købe originalen.. Viser det sig så at være en blandet omgang gylle, ja så bliver det da slettet, glemt og aldrig købt.. Kan godt være at det ikke passer sig ind i 100% lovlydige folks verden, men jeg ser det som en 100% working demo.. Either you like it or you dont, delete at will..
Kender dog ikke en dyt til mandens musik da den ligger langt fra min heavy metal tendens..
Men som han indirekte siger, så er det jo sådan at hvis fanskaren er stor nok, ja så køber de diverse merchandise, går til koncerter og hvad ved jeg..
Det er nok næppe kunsteren der går glip af pengene som det er udgiveren. Omend udgiveren sikkert også har en hånd i lommen på merchandise delen..
Jeg er da ikke uskyldig når det kommer til at downloade musik, jeg tager da også mine snigpremierer på albums indtil jeg finder råd til at købe originalen.. Viser det sig så at være en blandet omgang gylle, ja så bliver det da slettet, glemt og aldrig købt.. Kan godt være at det ikke passer sig ind i 100% lovlydige folks verden, men jeg ser det som en 100% working demo.. Either you like it or you dont, delete at will..
Han siger noget smart der.. CD'er er en service musikerne yder, koncerter og merchandice er the real deal.
Kim Larsen udtalte på en DVD at han ønskede man skulle kopiere alt det man ville, så kunne musikerne ikke længere sidde på deres flade og tjene penge, de skulle ud og have nogle flere live jobs ligesom i gamle dage. (ikke hans ord, men hans tanker)
Kim Larsen udtalte på en DVD at han ønskede man skulle kopiere alt det man ville, så kunne musikerne ikke længere sidde på deres flade og tjene penge, de skulle ud og have nogle flere live jobs ligesom i gamle dage. (ikke hans ord, men hans tanker)
Er det bare mig eller siger han med statementet:
"They, (the industry), have to maximize their income from concerts and merchandise. It is the only way they can get their marketing money back."
ikke netop at fildeling skader indtjeningen, da man tilsyneladende ikke kan få pengene hjem på at sælge musikken længere?
"They, (the industry), have to maximize their income from concerts and merchandise. It is the only way they can get their marketing money back."
ikke netop at fildeling skader indtjeningen, da man tilsyneladende ikke kan få pengene hjem på at sælge musikken længere?
Personligt vil jeg hellere betale dobbelt så meget for en billet til f.eks. BigFatSnake koncert end for deres cd, da deres indspildning ikke rigtig siger mig noget, ikke fordi det fejler noget, men at de er bare så meget federe Live! Jeg var skeptisk men blev overrasket!
19#
Der er ikke mange penge at tjene på mig...
Alt det bedste musik er lavet for længe siden, og jeg køber det musik jeg hører på LP'er i genbrugsforretninger.
Hurra, ren samvittighed - dog, før jeg havde penge til at gå ud og købe cd'er downloadede jeg da også nogle albums... Men derfor stod jeg da stadig til koncerter i regnvejr eller solskin og skrålede med, som jeg stadig gør i dag og vil blive ved med.
Hvis sangere/bands ikke er gode nok til at kunne tage rundt med et live show, så er der sgu nok heller ikke nogen der gider at downloade deres musik...
Der er ikke mange penge at tjene på mig...
Alt det bedste musik er lavet for længe siden, og jeg køber det musik jeg hører på LP'er i genbrugsforretninger.
Hurra, ren samvittighed - dog, før jeg havde penge til at gå ud og købe cd'er downloadede jeg da også nogle albums... Men derfor stod jeg da stadig til koncerter i regnvejr eller solskin og skrålede med, som jeg stadig gør i dag og vil blive ved med.
Hvis sangere/bands ikke er gode nok til at kunne tage rundt med et live show, så er der sgu nok heller ikke nogen der gider at downloade deres musik...
Den dag merchandice kan kopieres ligesom i Star Trek tror jeg sgu' nok piben får en anden lyd!
Vent bare og se...
Vent bare og se...
Jeg kan anbefale jer alle at downloadw (og stjæle) den her film:
http://stealthisfilm.com/Part1/
Den er lavet af Piratpartiet i sverige, Piratbyrän og TBP. Forklarer lidt om hvordan Pladeselskaberne har fingrene så langt fremme i USA at de rent faktisk bedte det hvide hus om at tage kontakt til deres ambassade i sverige for derfor at få sat en stopper for piratebay. At det senere viste sig at ordren det blev givet til politiet af sveriges justitsminister var brandulovlig er så en helt anden sag.
Nyd den :)
http://stealthisfilm.com/Part1/
Den er lavet af Piratpartiet i sverige, Piratbyrän og TBP. Forklarer lidt om hvordan Pladeselskaberne har fingrene så langt fremme i USA at de rent faktisk bedte det hvide hus om at tage kontakt til deres ambassade i sverige for derfor at få sat en stopper for piratebay. At det senere viste sig at ordren det blev givet til politiet af sveriges justitsminister var brandulovlig er så en helt anden sag.
Nyd den :)
Altså, han har jo ret i det han siger, 50 Cent. For noget musiks vedkommende i hvertfald.
Jeg ved ikke hvor meget menchandise jeg som metallytter kommer til at købe. Jeg har mine Maiden-plaketer fra 80'erne og når jeg går til koncert køber jeg af og til en t-shirt, hvis jeg har råd. De koster sgu som regel spidsen af en jetflyver og præstens datter.
udover det skal jeg kun bruge cd'erne.
Så jeg tror måske ikke at det kommer til at ændre noget for alle genrer. Jeg gider ikke købe Slayers nye parfume eller sko, hvis de lavede det. Uanset at jeg ser King som gud...
Jeg ved ikke hvor meget menchandise jeg som metallytter kommer til at købe. Jeg har mine Maiden-plaketer fra 80'erne og når jeg går til koncert køber jeg af og til en t-shirt, hvis jeg har råd. De koster sgu som regel spidsen af en jetflyver og præstens datter.
udover det skal jeg kun bruge cd'erne.
Så jeg tror måske ikke at det kommer til at ændre noget for alle genrer. Jeg gider ikke købe Slayers nye parfume eller sko, hvis de lavede det. Uanset at jeg ser King som gud...
Og iøvrigt er der nogen et eller andet sted der må score kassen på koncerter. Gav knap 600 spir til Metallica i sommers og har lige hostet op med 666 stakater til Maiden til sommer. Det er mange penge når man er studerende...:(
Så mangler vi da bare at spil, software og film industrien kommer med på den ide. Selve produktet må stjæles og så må de selv finde ud af hvordan de får en omsætning.
Gennem mine lyserøde brilleglas kan jeg allerede se en dejlig fremtid hvor vi bare stjæler hvad vi har brug for, bagefter kan man så komme og købe nogle alufælge til sin nystjålet bil, det må da være fair!
;)
Jeg er en musik kunde de aldrig ville tjene en skilling på hvis selve værket skulle være gratis. Jeg køber musik cd'er - jeg smider aldrig penge i kassen for merchandise eller koncerter.
---
Meget muligt at det er sådan musikindustrien skal gøre det, der bliver jo ikke gjort meget mod piratkopiering, så må de finde pengene andre steder.
Men det gør det da ikke retfærdigt?
Gennem mine lyserøde brilleglas kan jeg allerede se en dejlig fremtid hvor vi bare stjæler hvad vi har brug for, bagefter kan man så komme og købe nogle alufælge til sin nystjålet bil, det må da være fair!
;)
Jeg er en musik kunde de aldrig ville tjene en skilling på hvis selve værket skulle være gratis. Jeg køber musik cd'er - jeg smider aldrig penge i kassen for merchandise eller koncerter.
---
Meget muligt at det er sådan musikindustrien skal gøre det, der bliver jo ikke gjort meget mod piratkopiering, så må de finde pengene andre steder.
Men det gør det da ikke retfærdigt?
Så længe lovgivningen siger "hvis du vil have licens til at afspille musikken når du vil", så betaler jeg for den. At kopiere i vildskab er ikke at argumentere for sin holdning - det er bare kriminalitet. Lav noget lobbyarbejde i stedet for, hvis I vil overbevise folketingspolitikerne... Lav forarbejdet; Regn ud, hvordan det ikke skader nogen at kopiere musikken uden at betale penge. Overbevis dem - det kan da ikke være så svært, eller hvad?
#14
Jeg fik også griner på, og der er max fyldt med kunder og de kigger underligt på mig... så ringede telefonen og kunne ikke koncentrere mig.. AHHAHAHAHAH
ot:
Er det ikek Slim Shady (Eminem) der er skyld i at G unit er så kendt ?
Jeg fik også griner på, og der er max fyldt med kunder og de kigger underligt på mig... så ringede telefonen og kunne ikke koncentrere mig.. AHHAHAHAHAH
ot:
Er det ikek Slim Shady (Eminem) der er skyld i at G unit er så kendt ?
OT
#31
Det var Dr. Dre der hjalp 50 Cent med at producere "Get Rich or Die Tryin'", men Eminem som baggrundsfigur har nok hjulpet 50 Cent meget godt med at komme ud, da Eminem jo var rimelig stor på det tidspunkt.
G-Unit som du snakker om er en rap"gruppe" og 50's pladeselskab.
Topic
Det er da rart at høre at i hvert fald en har fundet ud af at få det til at køre.
#31
Det var Dr. Dre der hjalp 50 Cent med at producere "Get Rich or Die Tryin'", men Eminem som baggrundsfigur har nok hjulpet 50 Cent meget godt med at komme ud, da Eminem jo var rimelig stor på det tidspunkt.
G-Unit som du snakker om er en rap"gruppe" og 50's pladeselskab.
Topic
Det er da rart at høre at i hvert fald en har fundet ud af at få det til at køre.
Det største problem er at pladeselskaberne ikke er fulgt med tiden. Hele deres univers bygger på et system der allerede var aldrene dengang The Rat Pack var pur unge. Istedet for at rykke med bruger de mia på at holde fast i fortiden.
Det hele bygger på nærmest fingerede salgstal ad selskabernes egne officielle salgskanaler. Ingen risikovillighed for di systemet er så dyrt i drift.
Derfor ender vi med en røvsyg musik-CD, der mest af alt ligner et klonprodukt af resten af reolen - til næsten 160 kr. Film koster 200-300 kr og konsolspil er ligger på de 500-600 kr. Der er noget helt galt.
MGM fulgte ikke med tiden, de var for store, langsomme og holdt krampagtigt fast i fortiden - de holdt fat i deres gigantiske deMille-produktioner, deres diktatoriske kontaktsystem og deres landsdækkende biografkæder - Ergo døde MGM. Den brølende løve i nogen gange ser idag er reelt kun et varemærke, der er ingen krop bag.
Branchen har kort sagt flere eksempler inden for deres egne rækker, der tilsyneladende bliver ignoreret eller i det mindste begravet på sidste side i historiebogen.
Dette her skal nok få konsekvenser for 50-cent, ligesom det fik for Prince og er ved at få for Radiohead.
Det hele bygger på nærmest fingerede salgstal ad selskabernes egne officielle salgskanaler. Ingen risikovillighed for di systemet er så dyrt i drift.
Derfor ender vi med en røvsyg musik-CD, der mest af alt ligner et klonprodukt af resten af reolen - til næsten 160 kr. Film koster 200-300 kr og konsolspil er ligger på de 500-600 kr. Der er noget helt galt.
MGM fulgte ikke med tiden, de var for store, langsomme og holdt krampagtigt fast i fortiden - de holdt fat i deres gigantiske deMille-produktioner, deres diktatoriske kontaktsystem og deres landsdækkende biografkæder - Ergo døde MGM. Den brølende løve i nogen gange ser idag er reelt kun et varemærke, der er ingen krop bag.
Branchen har kort sagt flere eksempler inden for deres egne rækker, der tilsyneladende bliver ignoreret eller i det mindste begravet på sidste side i historiebogen.
Dette her skal nok få konsekvenser for 50-cent, ligesom det fik for Prince og er ved at få for Radiohead.
#28 « Utroligt, så mange der ikke forstår forskellen på tyveri og pirateri:
Tyveri er at fratage anden mand gods, han således ikke længere selv har råderet over.
Pirateri er at (i forringet kvalitet) kopiere anden mands gods, og han har således stadig selv råderet over originalen.
I førstnævnte eksempel mister den ene part noget, i sidstnævnte mistes der ingenting.
Og til dem, der påstår, at pladeindustrien mister penge på pirateri: Ok, så har jeg også mistet den million kroner, jeg ikke tjente på min skrabekalender sidste jul. Damn, jeg skal til at spare!
#30 « Jo, det har desværre gang på gang vist sig, at den umådeligt rige pladeindustris enorme mængder penge vejer tungere på argumenternes vægtskål end en hvilken som helst gennemarbejdet rapport :o(
Tyveri er at fratage anden mand gods, han således ikke længere selv har råderet over.
Pirateri er at (i forringet kvalitet) kopiere anden mands gods, og han har således stadig selv råderet over originalen.
I førstnævnte eksempel mister den ene part noget, i sidstnævnte mistes der ingenting.
Og til dem, der påstår, at pladeindustrien mister penge på pirateri: Ok, så har jeg også mistet den million kroner, jeg ikke tjente på min skrabekalender sidste jul. Damn, jeg skal til at spare!
#30 « Jo, det har desværre gang på gang vist sig, at den umådeligt rige pladeindustris enorme mængder penge vejer tungere på argumenternes vægtskål end en hvilken som helst gennemarbejdet rapport :o(
Omvendt kunne man jo også pointere at den nuværende konstruktion netop har gjort at 50 Cent har en totalt bloated bankkonto. Ikke at jeg skal forsvare pladeselskabernes totale mangel på nytænkning.
#40 Hvis du virkelig forsøger at overbevise folk om at pirateri er skidt, og ikke bare pusser din egen glorie, så er det mange gange nemmere hvis man ikke kalder pirateri noget det ikke er (at stjæle).
At det er forkert at stjæle går i menneskets historie tilbage, højest sandsynligt tilbage før vi var mennesker. Selv aber har en god ide om ejerskab i deres kultur.
"Uautoriseret kopiering" var i ikke muligt i større skala før Berne Konventionen i 1886 - og her var der altså kun tale om folk der aktivt tjente penge på andres værker.
Først der besluttede mennesket at der skulle være en slags beskyttelse af kunstnere mod folk der tjente penge på deres værker.
Først inden for de sidste 50 år (max!) har der været fokus på det at kopiere til sig selv, uden at tjene penge på andres værker. En ting er at tjene penge på andres ideer. Det er forkasteligt i mine øjne. Men hvis det er nemmere for den enkelte forbruger at gøre det selv, ved et enkelt tryk på en knap, hvilken grund er der så for samfundet at give store firmaer monopol på dette, og tvinge forbrugeren til at betale?
Det skal så siges at det ikke er musikken/filmen der er værdiløs, men selve distributionen via CD'er der er blevet værdiløs med indførelsen af højhastigheds internet.
Det samme skete da automatiske avis trykkemaskiner gjorde en masse typografer arbejdsløse, og alle snakkede om døden for nyheder. I dag giver internettet en lind strøm af nyheder som det aldrig er set før i menneskets historie, og det er for det meste ganske gratis. Nyhederne mistede ikke deres værdi, men distributionen af dem gjorde, og dermed kunne dem der tjente penge på den del ikke leve af det mere.
At det er forkert at stjæle går i menneskets historie tilbage, højest sandsynligt tilbage før vi var mennesker. Selv aber har en god ide om ejerskab i deres kultur.
"Uautoriseret kopiering" var i ikke muligt i større skala før Berne Konventionen i 1886 - og her var der altså kun tale om folk der aktivt tjente penge på andres værker.
Først der besluttede mennesket at der skulle være en slags beskyttelse af kunstnere mod folk der tjente penge på deres værker.
Først inden for de sidste 50 år (max!) har der været fokus på det at kopiere til sig selv, uden at tjene penge på andres værker. En ting er at tjene penge på andres ideer. Det er forkasteligt i mine øjne. Men hvis det er nemmere for den enkelte forbruger at gøre det selv, ved et enkelt tryk på en knap, hvilken grund er der så for samfundet at give store firmaer monopol på dette, og tvinge forbrugeren til at betale?
Det skal så siges at det ikke er musikken/filmen der er værdiløs, men selve distributionen via CD'er der er blevet værdiløs med indførelsen af højhastigheds internet.
Det samme skete da automatiske avis trykkemaskiner gjorde en masse typografer arbejdsløse, og alle snakkede om døden for nyheder. I dag giver internettet en lind strøm af nyheder som det aldrig er set før i menneskets historie, og det er for det meste ganske gratis. Nyhederne mistede ikke deres værdi, men distributionen af dem gjorde, og dermed kunne dem der tjente penge på den del ikke leve af det mere.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.