mboost-dp1

AFUK

4 måneders gratis spilundervisning hos AFUK

- Via INDIE jam - , redigeret af Net_Srak

Daghøjskolen Akademiet for Utæmmet Kreativitet (AFUK) tilbyder et nyt spil-kursus, som de kalder Royal Game Club. Kurset foregår i København og give mulighed for at prøve kræfter med spiludvikling. Blandt underviserne tæller bl.a. forfatteren Michael Valeur, der stod bag spillet Blackout.

Da kurset er et pilotprojekt, er det gratis at være med. Man skal dog være over 18 år og borger i København Kommune for at kunne gå på skolen. Kurset starter mandag den 20. august og løber frem til den 20. december. Der tilbydes 12 gratis pladser. Læs mere og tilmeld dig her.

Drømmer du om at arbejde med spil. Finde ud af hvordan de fungerer, hvordan ideerne udvikles og hvordan de kan realiseres? Så er Royal Game Club spiludviklingskursus på AFUK noget for dig. Vi arbejder med brætspil, computerspil, rollespil og gamification.

Kursusstart: mandag d. 20 august kl. 10.00 – Kurset varer til d. 20 december.

Pris: Kurset er et pilotprojekt, og derfor gratis.

Sted: AFUK Enghavevej 82B – lige ved siden af Enghave station.

Tid: Vi arbejder alle ugens hverdage fra 10:00 til 16:00

Spiludviklingslinien er for dig, der elsker spil, men er interesseret i at prøve kræfter med at skabe dine egne spil eller ruste dig til at uddanne dig til en karriere i spilbranchen

På spiludviklingslinien arbejder vi sammen med AFUKs øvrige linier. Der giver os mulighed for at afprøve spil ideer og modtage seriøs kritik fra andre der arbejder kreativt.

Kursets pensum vil bl.a. omfatte: Adventure, Art & Serious games, Børnespil, Horror, Lyd og musikspil, Socializing games, Thrillers og War games.

Spillinien retter sig bredt mod dem, der vil i gang med at lave brætspil, overvejer at gå ind i computerspilsbranchen eller gerne vil arbejde med gamification indenfor forskellige former for formidling.

Der vil være undervisning i at sammensætte gameplays og designe spiloplevelser, men også mere praktiske opgaver, der lærer dig det grundlæggende spil håndværk. Hvordan laver man et designdokument til et computerspil? Hvordan bruger man sensorer ved et live spil? Hvordan laver man et brætspil? Og endelig spiller og analyserer vi en masse traditionelle spil, computerspil og rollespil. Hvad er det egentligt der sker – når et spil virker?

Undervisere:
Michael Valeur, forfatter og interaktiv konceptudvikler.
PJ, Peter Josef Kuczynski, spiludvikler og iværksætter
Søren A. Olsen, art director og producer.

Gæstelærere, samt undervisere fra AFUK.

For yderligere information og tilmelding:
Søren A. Olsen
+45 2325 5604
[email protected]





Gå til bund
Gravatar #1 - eliasr
16. aug. 2012 17:30
DADIU FTW!!!!!!
Gravatar #2 - Tazzmanic
16. aug. 2012 18:20
Håber det er S.U berettiget. Syntes det er rigtig fedt der kommer andre alternativer til de "normale" uddannelser.
Det er sådan noget der er brug for, for at få flere til at tage uddannelser.
Gravatar #3 - Qw_freak
16. aug. 2012 18:26
Hmm, en reklame-annonce forklædt som nyhed...
Gravatar #4 - Slettet Bruger [2126948228]
16. aug. 2012 18:45
Hvad er fremtiden for en spiludvikler i Danmark? Kræver det næsten ikke at man flytter til hovedstaden eller udlandet?

Jeg regner med der er mere at lave som software udvikler?
Gravatar #5 - Balios
16. aug. 2012 19:45
Fedt nok - reklame: ja

Gotta love the name though
Gravatar #6 - Yakuzing
16. aug. 2012 20:10
Overskriften får det til at lyde som om man kan lære at spille Skak, Quake3 og så videre
Gravatar #7 - Frezzwar
16. aug. 2012 20:45
Yakuzing (6) skrev:
Overskriften får det til at lyde som om man kan lære at spille Skak, Quake3 og så videre

Ja, det var faktisk også min tanke. Men det er nu et godt initiativ :)
Gravatar #8 - SAN
16. aug. 2012 21:35
I don't give AFUK, ej det lyder da spændende.

X3N4T3 (4) skrev:
Hvad er fremtiden for en spiludvikler i Danmark? Kræver det næsten ikke at man flytter til hovedstaden eller udlandet?

I denne digitale tidsalder kan det jo være man kunne arbejde hjemmefra, om end det nok stadigt begrænset hvor tit det er tilladt, med mindre man virkeligt er efterspurgt.

X3N4T3 (4) skrev:
Jeg regner med der er mere at lave som software udvikler?

Da (digital) spil udvikler er en underkategori til software udvikler er det jo klart at der er mere at lave til den overordnede kategori ;-)
Gravatar #9 - TwistedSage
17. aug. 2012 08:25
Uh. DADIU folk er ikke specielt gode at arbejde med. De overdesigner og vil have "producere" på og alt muligt som for det meste er spild af penge og god udviklingstid.

De prøver at ophøje spiludvikling til noget det ikke er. De handler om de gode ideer, ikke at låse sig fast på at lære om genrer og hvad andre har lavet. Tror faktisk man laver bedre computerspil hvis man slet ikke spiller nogen ;)
Gravatar #10 - Mort
17. aug. 2012 09:03
TwistedSage (9) skrev:
Tror faktisk man laver bedre computerspil hvis man slet ikke spiller nogen ;)


Er det ikke ligesom at prøve at designe en bil, uden nogensinde at have kørt i en?

Jeg mener der er meget at lære, ved at spille computerspil, inden man prøver at lave dem. Har man prøvet at spille forskellige spil. lærer man hvad der er sjovt og hvad der ikke er sjovt.

Bringer man ikke disse erfaringer med sig, når man laver spillet, så er der en god chance for at man begår samme fejl som andre har begået.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login