mboost-dp1

unknown

4.000 spanske P2P brugere i retten?

- , redigeret af Pernicious

Landwell, der fungerer som PriceWaterhouseCoopers lange arm, vil i den kommende tid sagsøge omkring 4.000 spaniolere for omfattende download af copyright beskyttet musik, film og anden software.

Landwell har fået fat i 95.000 IP-adresser af p2p-brugere, da disse brugte en ældre og mindre sofistikeret Peer-2-Peer client.

Bliver retsagen til noget, vil det blive den største og mest omfattende i Europa til dato. Årsagen til at det måske ikke bliver til noget er, at ifølge spansk lovgivning, må man gerne dele filer, så længe man ikke tjener på det.





Gå til bund
Gravatar #1 - Hell_Keeper
7. aug. 2003 12:25
Jeg er nu meget glad for, at jeg er stoppet med at hente MP3, ISO, osv. via p2p network. Men hvad kunne vi ellers have forventet, det kunne nu også hurtigt ske i Danmark, med at de brugere der ikke holder sig opdateret med p2p programmer fx. Kazaa
Gravatar #2 - Dimmer
7. aug. 2003 12:40
Lol man kan jo så bare bruge ordsproget hvad der er sparet er der tjent... så nu hænger 4000 spanioler på en retsag :-)
Gravatar #3 - Kano
7. aug. 2003 12:44
Det hedder nu Spaniere ;)
Gravatar #4 - Garf
7. aug. 2003 12:49
man kan sige både spaniere og spaniolere, selvom flest foretrækker at sige spaniere.
Gravatar #5 - Lucky
7. aug. 2003 12:54
Tjah, men det er nu mest rigtigt at sige spaniolere. Som det altid har været.

Det er jo også blevet muligt at skrive majonæse, men det ser jo også bare forkert ud...
Gravatar #6 - Mexx
7. aug. 2003 12:55
#4
Nej man kan ikke sige begge dele... folk der ved bare en lille smule om den slags ved også at det hedder Spaniere og ikke "Spaniolere" som Mirag forsøgte at udtrykke det i hans ellers så udemærkede indlæg.
Gravatar #7 - Erroneus
7. aug. 2003 12:56
Øøøh så vidt jeg har forstået er det en fornærmelse at sige spaniol, det hedder Spaniere.

Men ikke for at blive alt for offtopic, så var det da en vild lov de har der. Du må godt dele, bare du ikke tjener på det :O
Gravatar #8 - Dimmer
7. aug. 2003 12:57
Helt ærligt så troede jeg ikke vi diskuterede det danske retskrivningssystem men om dem som evt. ryger i rettet slut med om det er en Spaniol eller Spansk statsborger eller en spanier (som man må skrive i dag) nu er jeg over 12 så jeg har lært den gamle måde (den korekte)
Gravatar #10 - YaiEf
7. aug. 2003 13:12
ARGH ... ja, undskyld, men når jeg starter med 9 eller #9 dropper den resten af indlægget ...

nåmen, nummer9, jeg er tidligere blevet korrekset af nogen bekendte fra egne - som Erroneus sagde, så ser de det vist lidt som en fornærmelse,
Gravatar #11 - XorpiZ
7. aug. 2003 13:16
#10

Må indrømme jeg ik lige forstår hva det er du prøver at skrive :D Mener du at du er blevet korrekset af nogle bekendte fra spanien?
Gravatar #12 - xhofa
7. aug. 2003 13:16
jeg har også altid fået at vide at spanioler var et skældsord.
Gravatar #13 - Istari
7. aug. 2003 13:20
Hvorfor ikke bare holde sig til emnet, i stedet for at kaste med mudder. Eller bare lade være med at kommentere, nå man nu ikke har noget at tilbyde.

Men det blir da spændende, hvad der bliver ud af den sag.
Gravatar #14 - Mozz
7. aug. 2003 13:29
off-topic:
Ja, engang var det også normalt at sige negere, det er der vel heller ingen der bruger så meget vel?

Jeg mener den politisk korrekte er spaninere, hvorimod spanioler ville blive betragtet som nedsættende. En spanier jeg kender byder sig heller ikke om at blive kaldt spaniol.

Læs evt. kommentarer til denne artikel, hvor der læsere af en artikel diskuterer 'spaniol'.
http://www.kommunikationsforum.dk/artikler.asp?art...

on-topic:
Ja, der skal nok heller ikke den store forbryderorganisation til, for at skjule at man tjener penge på det.

Det lyder mere som der står i artiklen som en "scare tactic".
Dem der vil tjene penge på det er nok ligeglade med det, og har nok i forvejen taget forholdsregler.
Gravatar #15 - lojmann
7. aug. 2003 13:45
Hmmmm... Kilden er jo ikke godt informeret, det er måneder siden at Landwell skiftede navn til Accura...

(ja, jeg arbejder der)
Gravatar #16 - Cronoz
7. aug. 2003 13:56
Off-topic: Det hedder SPANSKERE! Ligesom det hedder DANSKERE, SVENSKERE og NORSKERE! >:-)

On-topic: Hold da kæft, de spaniolskerske retssale får travlt!
Gravatar #17 - Net-Meister
7. aug. 2003 14:25
Spanier er ligesom at sige neger. Spaniol er lige som at sige perker
Gravatar #18 - CableCat
7. aug. 2003 15:02
#17
Off-topic:
så tror jeg vil bruge spanier
der er jo ikke noget negativt i ordet neger, kun den måde det bruges på - selv om der sikkert er pedagoer der vil påstå det modsatte.

jeg gider virkelig ikke at diskutere apg og piratkopiering mere, så længe musik branchen ikke vil sælge deres produkter over nettet - I en god kvalitet til en fair pris (fair for forbrugeren), så kan de kan de bare tude vider - DØD OVER MUSIK INDUSTRIEN! (men ikke musikken)
Gravatar #19 - ZOPTIKEREN
7. aug. 2003 15:14
#16
lolda lær din retstavning før du bider andre...
Selvom vi begge ved at det hedder norski(d)er, så fortrække de altså selv at blive kaldt nordmænd.
Gravatar #20 - seahawk
7. aug. 2003 15:17
#19:

Eller oliemillionærer? ;D
Gravatar #21 - Net-Meister
7. aug. 2003 15:35
Gravatar #22 - spunkie
7. aug. 2003 15:38
#19 Yup ...mener faktisk at have hørt at en norsker er en hest.... hehe gad vide hvad ordet hestepranger så kommer til at bestyde i den forbindelse hehe...
Gravatar #23 - Berg
7. aug. 2003 17:01
Iflg. min spansklærer skulle en spaniol være en bjergrøver fra Spanien. (de røver ikke bjerge, men røver dem der rejser igennem :)
#9-> Det kan du jo ikke bruge til noget, idet det udelukkende påviser at ordet eksisterer, ikke hvad det bruges til. Få fat i en nudansk i stedet for.
Gravatar #24 - maj0r
7. aug. 2003 17:35
Kan det ikke være skide ligegyldigt hvad det hedder? Halvdelen af alle disse kommentarer er totalt off-topic, og i siger det selv, men stadig bliver i ved med at spamme denne nyhed med ligegyldigt lort. Jeg læste ikke alle disse kommentarer for at hører om dansk retstavning.

TILBAGE TIL EMNET (for helvede da):
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvornår alle disse latterlige anti pirater indser, at det er en umulig opgave, at få stoppet priat kopiering. Der kommer kun flere "pirater" med tiden. Bare se hvor mange der er i dag, og internettet er først lige ved at blive en "normal" ting at have.
Gravatar #25 - p0rnflake
7. aug. 2003 17:50
Nogen der følger med i hvad der findes af P2P klienter der tilbyder en hvis grad a anonymitet ??
Gravatar #26 - migger19
7. aug. 2003 17:57
Ja der er et program der kryptere filerne ned med blowfish mener jeg, det har også mulighed for at bruge bouncere så du kan spoofe dit IP, men jeg kan ikke huske hvad det hedder :(
Gravatar #27 - Net-Meister
7. aug. 2003 18:14
Bittorrent er ellers nogen lunde sikkert men det netværk er ved at dø ud...
Edonkey er nogen lunde sikker men det sikreste p2p er bare at gå over til software pusheren og købe det der. Det er vel stadig peer to peer man få det når ekspedienten langer softwaren over disken :p
Gravatar #28 - H.E.R.O.
7. aug. 2003 20:26
plat at de ikke skriver hvilken klient der er tale om
Gravatar #29 - The-Lone-Gunman
7. aug. 2003 20:52
#27

Der er da ikke noget nemmere end at finde en Bittorrent brugers IP...

---
Totaaalt off-topic:

spanier = spaniol, det står i min ordbog;

spanier
ORDKLASSE: substantiv (fælleskøn)
BØJES: spanieren, pluralis spaniere, spanierne
DELES: spa-ni-er
1. = spaniol; person fra Spanien

spaniol
ORDKLASSE: substantiv (fælleskøn)
BØJES: spaniolen, pluralis spanioler, spaniolerne
DELES: spa-ni-ol
1. = spanier
Gravatar #30 - Morris
7. aug. 2003 20:55
Jeg skulle hilse fra nogle brugere af Bittorrent og sige at det IKKE er sikkert.

Ja de er blevet punket af Universal for at suge vha. Bittorrent

#28 Nej for så stopper folk med at bruge det... og så får de ikke flere penge ind på den konto. Vores kære fjender vil da ikke stoppe pirateri. De vil bare nemt og hurtigt kunne lange bøder ud til dem de fanger ;)
Gravatar #31 - Mozz
7. aug. 2003 22:28
#29

Ja du kan sikkert finde mange ting i din ordbog, f.eks. muhamedaner, det brugte man som en generalisering førhen, men det hedder altså muslimer, og sådan kan man blive ved

Topic:
Ville et p2p-program hvor man ikke ville kunne indentificere en bruger unikt gennem ip, ikke også tiltrække opmærksomhed i lidt større grad en dem der findes nu, og hurtigt blive lukket?
Gravatar #32 - Bobbedude
7. aug. 2003 23:53
sikke dog en gang latterlig ordgejl det har jo ikke en pind at gøre med emnet.

Kunne i ikke bruge en eller anden chat til det i stedet for at gøre det her ??
Gravatar #33 - darf
8. aug. 2003 06:40
#25

Der findes flere P2P programer der sikre folks anonymitet.
f.eks. Filetopia - virker meget som deling gennem IRC netværk, tilbyder også chat.
Derudover findes der Freenet hvor du skal donere noget plads til netværket og så er der Waste som jeg ikke kender så meget til, tror og ikke det er særligt udbredt.
Gravatar #34 - BlackAutt
8. aug. 2003 08:22
#24
Piratkopiering har altid fundet sted, så derfor er det iorden? Jeg ved skam godt, at når et overgreb bliver ved længe nok, så bliver det tradition (se f.eks. kvinders rettigheder i de mest uoplyste lande). Men der er bare lige den ting ved det at DET ER STADIG TYVERI.
Uanset hvad, så har diverse antipirat grupper altid haft det svært, så derfor er de nødt til at ændre metoder, som måske ikke altid er lige fine, men de er nødt til at gøre noget. Du ser jo heller ikke politiet, som lige har fanget en butikstyv sige, "aj, det er bare i orden, for hvis vi siger noget til dig er det jo politivold og frihedsberøvelse hvis vi straffer dig".
Tænk også på, at vi er medvirkende til, at små firmaer, som ellers ville klare sig godt, er nødt til at fyre ansatte, indtil det går så skidt, at de er nødt til at dreje nøglen om.

Nå... nok moral... gys.... jeg byder alle daniolere en god dag ;oP
Gravatar #35 - XorpiZ
8. aug. 2003 08:28
#34

Det er ikke tyveri, men kopiering :)
Gravatar #36 - Kano
8. aug. 2003 12:13
Sikke sjov læsning, bare fordi man skrev det hed spaniere ;)
Gravatar #37 - hjorth
9. aug. 2003 14:19
#14

"Ja, engang var det også normalt at sige negere, det er der vel heller ingen der bruger så meget vel?"

Jo, jeg gør. Jeg mener ikke ordet har nogle negative medbetydninger og bruger det derfor som betegnelse for personer, der kommer fra Afrika.
Gravatar #38 - bigfatsnake=sejt!!!
7. aug. 2005 18:05
Vil bare lige sige at hvis man taler om en spansk statsborger, så hedder det en spanier.
Hvis man bruger udtrykket spanioler er det fordi, man henviser til de spanske styrker i Danmark i 1808, eller de jøder der efter 1492 blev fordrevet fra Spanien til Nære Orient.
Desuden kalder man også Franco-støtterne for spaniolere, så det er et meget nedsættende ord for dem!!!
Gravatar #39 - amokk
8. aug. 2005 01:32
#38 når du nu er så klog, så prøv en gang at se på datoen for sidste indlæg... tråden er 2 år gammel!!!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login