mboost-dp1

Hi3G - 3 Danmark

3 skal sælge Skypes første mobiltelefon

- Via Reuters - , redigeret af Net_Srak

Skype og mobiltelefonselskabet 3 er snart klar med en aftale, der skal sikre, at Skypes første mobiltelefon bliver sat til salg i de lande hvor 3 opererer. Der er ud over Danmark, tale om Australien, Hong Kong, Indonesien, Østrig, Italien, Irland, Sverige og England.

En talsmand fra 3 bekræfter, at de samarbejder med Skype, men vil ellers ikke komme med nogen detaljer. Det er derfor ikke kendt, hvornår telefonen vil komme på markedet, eller om det vil blive i alle lande på én gang. Det forventes dog, at der vil komme flere oplysninger inden d. 1. november.





Gå til bund
Gravatar #1 - Aske Uhd
22. okt. 2007 07:42
jeg vil ihvertfald gerne have en, som det ser ud nu :)
Gravatar #2 - MortenAA
22. okt. 2007 08:01
Jeg tør ikke når det er "3" som skal stå bag. Jeg har kun mødt i grove tal 1 ud af 10 som er tilfredse, resten bander og svovler over dem. Inkl. mig selv dengang jeg havde dem.

Jeg er ikke tilfreds med 3's måde at håndtere kunder på når de først er "gået i fælden".

Jeg købte i sin tid (uvidende) sammen med damen, et par defekte mobiler inkl. 3 abonnement, og lavede en RMA efter et par dage. Jeg måtte tage rundt til samtlige 3 butikker på sjælland og få forskellige forklaringer på hvorfor de ikke kunne lave dem.
Der jeg fik nok, var da de kun ville lave dem hvis vi bandt os for +6 måneder oveni, dvs. så vi fik 12 måneders abonnement hvis de skulle lave vores mobiler... tog min og smadrede den ned i gulvet foran hende sælgeren som konsekvent blev ved, gik over og købte en Samsung hos Sonofon minuttet efter...

Min ven er ude for det samme pt... så jeg kan ikke se en forbedring her. Samt alle de andre jeg hører fra der har dårlige oplevelser.

Derfor skræmmer det møgfirma mig langt væk.
Gravatar #3 - giraff
22. okt. 2007 09:27
#2 Samme her!
Det var dog deres fine tilbud om mobilt bredbånd... de ville have ALLE ens oplysninger! Mobil nr, CVR nr, CPR nr, Kørekort nr, og jeg skal komme efter dig...

Da man var igennem alt det og kom hjem for at bruge det virker det ikke(USB'en) så man ringer da ind og høre hvad man så gør.

Efter at have været stillet rundt i deres system en 3 - 4 gang fordi de ikke kunne finde mig i deres system(meget mærkeligt efter alle de oplysninger de fik) ender man med at få fat i en der sidder og SMASKER i telefonen, fordi han lige spiste en is og bare hjalp en kollega!!

Nå men jeg siger jeg vil da gerne købe dette smarte produkt, selvom det ikke virker da jeg så regner med at jeg kan få det byttet til noget der virker. Og jeg vil derfor høre hvor jeg skal sende det hen, da den nu ikke virker
Manden siger så at det kan man ikke, de vil jo mangle det i den butik hvor jeg hentede det??? Det virker jo ikke!?! Nej men de vil stadig mangle det...

Det ender med at jeg tage ned i butikken og levere det tilbage uden at købe noget :)

De næste 3 mdr. kommer der så regninger på dette abo. og når man ringer ind er det ikke altid til at få svar... men det svar der kommer er at det nok er en fejl og der skal nok komme en kredit nota...

Nu er der kommet en Kredit nota på alle 3 mdr. Og den 4 mdr. kom der en kredit nota på -12.83kr :)
Så det må vel ses som jeg har 12.83kr i rabat hos 3 :))
Gravatar #4 - MortenAA
22. okt. 2007 10:08
#3

LoL en af mine venner har problemet med 3 som ligner dette. Han købte en Nokia mobil, da den kunne samme trick som det USB modem, bare via telefonen og så over WiFi til den bærbare, men det virkede ikke fordi der var fejl på og nu har de lukket for ham i 2 måneder. Trist da han sagde sit internet op hos TDC.

Tror du de vil hjælpe? Nej...
Gravatar #5 - rmariboe
22. okt. 2007 10:36
<ontopic>
... og det markerer så enden på Skypes mobil-eventyr.......
</ontopic>
Gravatar #6 - vevil
22. okt. 2007 11:35
Jeg er forhandler af 3. Vi oplever sjovt nok ikke problemer med dem?

De benytter et værksted der hedder no. 1 (hvor plat det end lyder) og vi oplever ikke service tider på længere end 14 dage.

Vi sælger 3Data kort til erhvervskunder, og ja - vi havde lidt problemer da Vista kom, men vi skulle bare sende enheden ind til 3´s egen repair afd. så blev den ombyttet til en anden model.

Jeg ved godt at jeg som forhandler kan virke lidt farvet, men vi er uafhængige, og sælger andet end 3.

Dog vil vi til enhver tid anbefale 3 over Telia og Tele2, som vi også har.

Der er mange foromme behæftet med 3 - hvilket er en skam, da de tilbyder et langt bedre produkt end de andre.
Gravatar #7 - Redeeman
22. okt. 2007 11:49
#6:
vil det så sige, at hvis vi køber 3 stuff ved dig, GARENTERER DU personligt at vi ikke vil blive svinet til, som synes at være sket med folk her, og alle andre steder?

vil du gerne satse dit gode navn på at disse ting ikke sker hvis man handler ved dig?
Gravatar #8 - giraff
22. okt. 2007 12:05
#6
Jeg har selv mulighed for at være forhandler af deres produkter, men jeg vil ikke da jeg ikke synes jeg kan tilbyde folk den kundeservice de har :(

Jeg vil dog give dig ret i at de har klart det bedste produkt, men det hjælper bare ikke når man ikke kan få hjælp derefter :((
Gravatar #9 - jokke
22. okt. 2007 13:48
#6
Fordomme?

Ehm, 3 har godt nok ringe kundeservice.

Til dem som ikke har læst den, kan i se min version af 3's service her: http://blog.jokke.biz

ON TOPIC:

Havde faktisk overvejet sådan en telefon, men nu røg den drøm vist :)
Gravatar #10 - zacha
22. okt. 2007 14:39
Jeg har kun været glad for 3.

Deres dækning af netværk er danmarks bedste! Og jeg syntes at deres service er god.
Gravatar #11 - vevil
22. okt. 2007 15:28
#7

Man lærer når man sælger telefoner, at man ikke skal garantere noget.

Men mener personligt ikke at 3 kan holdes ansvarlig for Nokia 6280, der havde over 25% fejl!

Faktisk er det sjove, at andre teleselskaber der har kørt med samme model, dog lanceret senere end hos 3, har haft op imod 80% fejl.

Vi oplever KUN god service derinde. Hvis ikke selv vores forhandlerlinie kan hjælpe, ringer vi til deres kundeservice, og de hjælper med problemer.

Vi handler som sagt også Telia og Tele2. De er begge MEGET dårligere servicemæssigt end 3.

Tele2 er helt nede at skrabe, og ved ikke noget om noget, og Telia står ikke engang selv for deres egen service, men har hyret et eksternt firma til at varetage deres kundekald... Kalder i det for service??

Kundeservicemæssigt er 3 overlegen de andre. Men man ser ting som forhandler, som kunderne ikke ser.

Jeg har selv 3 telefon, en HTC TyTn. Den har da også et par små fejl, men det er telefonen, og ikke nettet, eller 3 for den sags skyld. Jeg ringede ind til kundeservice, og inden 3 minutter, havde jeg en mail med et link der hvor jeg kunne downloade en patch til mit problem. Det er effektiv kundeservice.
En bekendt jeg har, har forgængeren til TyTn, da det stadig hed QTec, hos Sonofon. HAn havde det samme problem som mig, og det tog Sonofons teknikere 4 uger at finde frem til fejlen... OG her taler vi en ældre model.

Så inden i whiner for meget, så prøv og tjek de andre selskaber, for de sutter max!
Gravatar #12 - MortenAA
22. okt. 2007 17:20
#11 Du kan da ikke skære alle selskaber over med en kam og sige de "sutter max" uden at have noget belæg for det.

Jeg er dog enig i at Tele2 er det værste, dernæst kommer 3. Og det er ud fra min helt egen personlige erfarring jeg vurderer dette på.
Gravatar #13 - vevil
22. okt. 2007 19:00
#12
Det er korrekt. Kan kun kommentere på Tele2, Telia, Sonofon og 3.
Og efter min mening er kundeservicen i den nævnte rækkefølge.

Personligt har jeg aldrig haft problemer med 3. Jeg havde også 3 før jeg begyndte at forhandle det, der havde jeg en Motorola A1000. Selvom det var i den spæde start af 3´s net udbygning, var der fuld dækning fra Viborg til Silkeborg, og da jeg havde regningsproblemer, blev fejlen rettet inden for ganske kort tid.

3 får flere og flere kunder, og telestyrelsens undersøgelser viser også at de ligger som nr. 3 i DK med den bedste kundeservice... Men man kan nok ikke bruge den undersøgelse til noget, for Tele2 ligger på første pladsen - det fatter man jo ikke :)
Gravatar #14 - vevil
22. okt. 2007 19:01
Edit knappen...
Rækkefølgen er naturligvis omvendt. Altså Tele2 sux, og 3 er godt :)
Gravatar #15 - nazcov
22. okt. 2007 20:36
#11

Nu nævner du jo kun det ene tilfælde af "dårlig" kundeservice hos sonofon, hvorimod en hel del andre nævner flere episoder med 3.
Men altså folk har jo forskellige oplevelser det er klart, nogle oplever det ene som godt hvorimod andre oplever det dårligt.

Men der skal selvfølgelig også være plads til forskellige meninger, det er klart.

Deusden skulle tele2's serviceniveau stige en del det kommende stykke tid efter opkøbet af telenor, det må vi selvfølgelig håbe :)
Gravatar #16 - GrillBiller
22. okt. 2007 21:04
men igen.. når det er de samme folk der klager over dårlig service på andre sider.. kan det jo godt komme til at lyde som om at der er rigtig mange.. hvor i terorien.. kan være de samme ;)

Jeg er selv 3 kunde.. og jeg har sku ikke noge at klage over.. det funker for mig.. og jeg kan "surfe" med ADSL fart når jeg er ude i "Naturen" Det er der ikke så mange andre teleselskaber der kan levere
Gravatar #17 - vevil
23. okt. 2007 05:56
#16
Det er netop det jeg mener med, at de har langt det bedste produkt :)
#15
Tror ikke der er noget der hedder Tele2 om 1 år - eller faktisk ved jeg det, for Telenor har ikke rettigheder til at bruge Tele2 navnet mere end 2 år fra købs datoen, og de købte det vel engang i slutningen af sidste år.

Tror det kommer til at hedder Sonofon, eller måske endda Cybercity Tele eller noget.
Gravatar #18 - vevil
23. okt. 2007 06:00
Som en afslutning kan jeg lige sige.
Vi har haft et par enkelte klager på 3, men gengangerne er:

"Vi bliver smidt af nettet"
Telefonen bliver software opdateret, tager oftest 3-4 arbejdsdage, så virker den igen. Altså en telefonfejl, ikke en 3 fejl.

"Vores telefon er blevet lukket"
Kunden har modtaget en regning der ikke er betalt, og har efterfølgende ikke reageret på rykkeren. Det syntes jeg er fair nok.

"Regningen er højere end lovet".
Der er oprettelsesafgift på 1. regning.
Nå ja!
Gravatar #19 - giraff
23. okt. 2007 07:41
#vevil

Er det helt forkert læst at du siger at nu efter du er forhandler har du ingen problemer, men det ikke var lige så smertefrit før?

For ja det er klart at alle tele support har problemer, da hver person der ringer ind oplever det forskelligt og har hver deres ide om hvordan de gerne vil behandles :)

Jeg kan hun sige at de gange jeg har ringet ind har det også været helt nede på jorden (skidet virker ikke, hvad gør vi?). Men det er efter min mening ikke rigtigt blevet taget seriøst.

#back to all:
Men jeg vil da så også sige at jeg er glad for at høre ikke alle har ligeså dårligt oplevelse :)

Det var bare det jeg ville sige, Tak
Gravatar #20 - vevil
23. okt. 2007 09:53
Jeg kan kun sige, at vi oplever hurtig og proffesionel service fra 3´s side. Jeg har ingen indvendinger ellers :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login