mboost-dp1

Apple Inc.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Bizart nok er min erfaring med support at Mac brugere i langt højere grad har brug for support end Windows brugere, til selv gængse ting.
Derudover er det gerne sådan at man måske ikke modtager support ønsker fra disse fordi de blot accepterer at noget ikke virker som at det kan den bare ikke, hvor Windows brugere i høj grad forventer at deres PC kan en given ting.
Derudover er det gerne sådan at man måske ikke modtager support ønsker fra disse fordi de blot accepterer at noget ikke virker som at det kan den bare ikke, hvor Windows brugere i høj grad forventer at deres PC kan en given ting.
#1 - Taler vi her om "nye" Macbrugere, som lige er skiftet over, eller brugere som har mere erfaring med en Mac?
Min personlige erfaring (udelukkende familie/bekendte) er, at så snart de har lært de grundlæggende ting på en Mac, så er de også mere selvkørende, og skal ikke have hjælp til vira, opdateringer etc.
Min personlige erfaring (udelukkende familie/bekendte) er, at så snart de har lært de grundlæggende ting på en Mac, så er de også mere selvkørende, og skal ikke have hjælp til vira, opdateringer etc.
#1: I de 1,5 år jeg har prøvet at arbejde som IT supporter i et blandet miljø (80% PC/Windows og 20% Mac) har jeg fuldstændig samme erfaring.
Omtrent 50% af min tid gik med at supportere Mac brugere med alt fra helt simple opgaver, som
simpel fil kopiering,
start af programmer,
nedlukning af maskine osv osv..
til mere reelle problemer såsom
at finde den rette printer driver m.v.
Dog var det min erfaring at Macs generelt heller ikke mixede ret godt sammen med Windows maskiner og Windows services....
For eksempel med printere, hvor man i Windows kunne trække driveren ned fra print serveren,
der skulle man på Mac på jagt over hele internettet og ofte finde drivere til industri printere alle andre steder end producenternes hjemmesider...
Mange af de Mac brugere der havde behov for hjælp til den helt basale betjening af deres Mac,
hævdede selv, at de havde haft Mac i mange år derhjemme
og derfor foretrak en Mac maskine...
Jeg kan sagtens genkende dine betragtninger angående en Mac vs en Windows brugers syn på deres maskiner,
mange Mac brugere accepterer at deres maskine (måske) ikke kan det samme som en Windows maskine,
hvorimod visse mere trænede Windows brugere kunne ønske eller til tider forlangte specielle ting der af og til kunne udfordre systemet/Windows en smule.
Omtrent 50% af min tid gik med at supportere Mac brugere med alt fra helt simple opgaver, som
simpel fil kopiering,
start af programmer,
nedlukning af maskine osv osv..
til mere reelle problemer såsom
at finde den rette printer driver m.v.
Dog var det min erfaring at Macs generelt heller ikke mixede ret godt sammen med Windows maskiner og Windows services....
For eksempel med printere, hvor man i Windows kunne trække driveren ned fra print serveren,
der skulle man på Mac på jagt over hele internettet og ofte finde drivere til industri printere alle andre steder end producenternes hjemmesider...
Mange af de Mac brugere der havde behov for hjælp til den helt basale betjening af deres Mac,
hævdede selv, at de havde haft Mac i mange år derhjemme
og derfor foretrak en Mac maskine...
Jeg kan sagtens genkende dine betragtninger angående en Mac vs en Windows brugers syn på deres maskiner,
mange Mac brugere accepterer at deres maskine (måske) ikke kan det samme som en Windows maskine,
hvorimod visse mere trænede Windows brugere kunne ønske eller til tider forlangte specielle ting der af og til kunne udfordre systemet/Windows en smule.
Vi fraråder generelt brugere at købe Macs. De giver simpelthen for mange problemer i et miljø, der er optimeret til Microsoft og Windows.
Jeg er ellers selv ivrig Mac bruger, men når man ser på, hvor mange der, som ovennævnt, har brug for hjælp til mange basale ting, så kan det ALDRIG svare sig for os, at stikke dem en Mac i hånden.
Jeg er ellers selv ivrig Mac bruger, men når man ser på, hvor mange der, som ovennævnt, har brug for hjælp til mange basale ting, så kan det ALDRIG svare sig for os, at stikke dem en Mac i hånden.
Mac er dog virkelig nemt at bruge.
Jeg har selv brugt Windows siden 3.11, og rodet lidt med Linux siden omkring 2000.
Første gang jeg arbejdede med en Mac, kunne jeg finde alt hvad jeg skulle bruge inden for fem minutter, og det føltes fuldstændig naturligt at bruge efter ca. 15 minutter. Der er en meget lav læringskurve på Apples produkter. Jeg formoder at de fleste i en IT-virksomhed har evner af en eller anden slags inden for generel brug af computere, derfor vil jeg da også tro at Mac vil være ret nemt for de fleste i IBM. Hvis de så fra starten har sørget for at det hele er kompatibel med Apple bør der vel ikke være de store problemer.
Jeg har selv brugt Windows siden 3.11, og rodet lidt med Linux siden omkring 2000.
Første gang jeg arbejdede med en Mac, kunne jeg finde alt hvad jeg skulle bruge inden for fem minutter, og det føltes fuldstændig naturligt at bruge efter ca. 15 minutter. Der er en meget lav læringskurve på Apples produkter. Jeg formoder at de fleste i en IT-virksomhed har evner af en eller anden slags inden for generel brug af computere, derfor vil jeg da også tro at Mac vil være ret nemt for de fleste i IBM. Hvis de så fra starten har sørget for at det hele er kompatibel med Apple bør der vel ikke være de store problemer.
Her bruger vi begge dele, det er lidt efter smag og behag og hvad man sidder og roder i.
Jeg kan som sådan godt lide begge del og det skifter lidt, hvad der passer mig bedst, men når man både roder i Windows og Linux-servere bliver det noget blargh til tider. RDP til MS er et helvede på OSX.
Jeg kan som sådan godt lide begge del og det skifter lidt, hvad der passer mig bedst, men når man både roder i Windows og Linux-servere bliver det noget blargh til tider. RDP til MS er et helvede på OSX.
Mac har traditionelt haft ry for at være meget stabilt og kræve meget lidt support.
Men jeg fornemmer ligesom at det måske ikke er tilfældet længere.
Jeg tror måske at de store krav til integration med alt muligt og den eksplosive vækst i features har gjort MacOS X mere lig med andre OS support mæssigt.
NB: At få MacPS X brugere i et primært Windows miljø har specielle problemer er naturligvis uundegåeligt. Det vil også gælde med alle mulige andre OS.
Men jeg fornemmer ligesom at det måske ikke er tilfældet længere.
Jeg tror måske at de store krav til integration med alt muligt og den eksplosive vækst i features har gjort MacOS X mere lig med andre OS support mæssigt.
NB: At få MacPS X brugere i et primært Windows miljø har specielle problemer er naturligvis uundegåeligt. Det vil også gælde med alle mulige andre OS.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.