mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Måske kunne det være givdigt for såvel gymnasiet(s sikkerhed) som for eleverne, hvis de i stedet var blevet tilbudt at blive, imod at udbedre fejlen.
Hvad sker der så med resten af klassen?
19 elever? det er jo næsten en hel klasse...
Tror næppe på at samtlige 19 har brudt ind i it-systemerne, nok nærmere nogle få personer...
19 elever? det er jo næsten en hel klasse...
Tror næppe på at samtlige 19 har brudt ind i it-systemerne, nok nærmere nogle få personer...
Jeg tvivler lidt på at der er tale om seriøs "hacking/cracking", men snarere lidt social engineering/kigge admin over skulderen. :) Og mon dog at der er 19 der har skaffet sig adgang selv. Tror snarere det er en der har givet passwords videre.
*claps unimpressed*
Jaja, fravær er sjovt nok at ændre på, ikke så meget galt i det. Også rigtig god ide, modsat at ændre på eksamenskaraktere etc.
Hvad man skal grine af er at have et så latterlig it-sikkerhedsystem til disse informationer, at det kunne lade sig gøre. Viser bare at skolerne stadigvæk er klaphatte til IT, forblændet af Microsoft software.
Derudover kan man så grine lidt ekstra af dem, fordi alment giver fuldt pensum til elever med for meget fravær. Sker heldigvis ikke på HTX medmindre man begyndte i 2006.
#8 Skolen tjener mere på at lade dem gå til eksamen, end at smide dem ud, og derudover er det rimelig ondt at lade folk spilde 3 år på een dum hændelse. Det er jo deltvis stadig skolens skylde at informationerne ikke var bedre beskyttet.
Jaja, fravær er sjovt nok at ændre på, ikke så meget galt i det. Også rigtig god ide, modsat at ændre på eksamenskaraktere etc.
Hvad man skal grine af er at have et så latterlig it-sikkerhedsystem til disse informationer, at det kunne lade sig gøre. Viser bare at skolerne stadigvæk er klaphatte til IT, forblændet af Microsoft software.
Derudover kan man så grine lidt ekstra af dem, fordi alment giver fuldt pensum til elever med for meget fravær. Sker heldigvis ikke på HTX medmindre man begyndte i 2006.
#8 Skolen tjener mere på at lade dem gå til eksamen, end at smide dem ud, og derudover er det rimelig ondt at lade folk spilde 3 år på een dum hændelse. Det er jo deltvis stadig skolens skylde at informationerne ikke var bedre beskyttet.
Da jeg læste overskriften, tænkte jeg; "Fuck, er det hele deres programerings-klasse de har bortvist, eller hvad fanden sker der?"
Men så læste jeg nyheden...
Men så læste jeg nyheden...
Hehe - kommer helt til at taenke paa Steve i BH90210 hvor han ogsaa har fusket sig adgang (vidst nok bare med en almindelig noegle) til karakter-pc'en... Men som han kloegtigt nok siger i et andet afsnit: "Deny, deny, deny..." (selvom det nok ikke virker i dette tilfaelde)
:-D
:-D
#12 og så har en stræber sladret. Samme skete for mig + 98% af min klasse , kombineret med en matematik prøve i en zipfil med et 4 cifret password af rene tal.
Fik dog bare 00 for prøven :p ikke andet.
(Det sjove var at læren kom ugen efter og spurte hvordan vi gjorde, og hvordan han kunne forbedre sikkerheden etc.)
Fik dog bare 00 for prøven :p ikke andet.
(Det sjove var at læren kom ugen efter og spurte hvordan vi gjorde, og hvordan han kunne forbedre sikkerheden etc.)
#8 Jeg tror der er noget du har misforstået, de er ikke blevet tilgivet. Fravær er til for at du kan få SU, staten vil altså ikke give dig penge for at studere, hvis du er væk mere en 10% af tiden, samtidig med, at du kan spare noget af pensum væk til eksamen, fordi en lære har overværet at du har lært noget. Hvis du ikke modtager SU, kan du alle dage gå til eksamen i fuldt pensum, alle har ret til at gå til eksamen uden at have modtaget undervisning, altså som selvstuderende. Så han kan aldrig nægte dem at gå til eksamen, det er en lovmæssig ret de har.
Det er ligesom folkeskolen, der skal du jo hellere ikke modtage statens undervisning, det er frivilligt at gå i folkeskolen, men hvert år skal det offentlige bare tage stilling til om du har lært nok.
Det er ligesom folkeskolen, der skal du jo hellere ikke modtage statens undervisning, det er frivilligt at gå i folkeskolen, men hvert år skal det offentlige bare tage stilling til om du har lært nok.
#8
Problemet er jo at der bliver skiftet mellem den gamle og nye gymnasiereform i disse år, så hvis de går på den gamle(feks. 2.g) og bliver tvunget til at gå et år om, så kommer de i kambolage med de to ordninger. Der er jo ikke længere nogen faste linjer så det er nok derfor at de har fundet en 'gylden' mellemvej.
Problemet er jo at der bliver skiftet mellem den gamle og nye gymnasiereform i disse år, så hvis de går på den gamle(feks. 2.g) og bliver tvunget til at gå et år om, så kommer de i kambolage med de to ordninger. Der er jo ikke længere nogen faste linjer så det er nok derfor at de har fundet en 'gylden' mellemvej.
#17
Ikke heeeeelt rigtigt. Gym har rettigheder til at smide dig ud hvis du har mere end deres fastsatte fraværs procent. På HTX kan vi blive smidt ud uden advarsel hvis vi har over 30% fravær (f.eks. mig). SU kan blive tilbageholdt på hvilket som helst tidspunkt skolen ikke mener du er "studie-aktiv", hvilket er en faglig/person vudering af den enkelte.
Jeg har stadig SU, selvom jeg har 27% fravær (det er ved at falde, eftersom jeg har non-pjæk ultimatum)
Og derudover har #18 nok også ret ;) Det tages helt sikkert i betragtning.
Ikke heeeeelt rigtigt. Gym har rettigheder til at smide dig ud hvis du har mere end deres fastsatte fraværs procent. På HTX kan vi blive smidt ud uden advarsel hvis vi har over 30% fravær (f.eks. mig). SU kan blive tilbageholdt på hvilket som helst tidspunkt skolen ikke mener du er "studie-aktiv", hvilket er en faglig/person vudering af den enkelte.
Jeg har stadig SU, selvom jeg har 27% fravær (det er ved at falde, eftersom jeg har non-pjæk ultimatum)
Og derudover har #18 nok også ret ;) Det tages helt sikkert i betragtning.
Rimelig mild straf, set ud fra at på mit gymnasium er vi godt igennem pensum i de fleste fag, og det vi laver lige nu er rimelig mildt, repetition osv.
F. eks. er der kun 15 skoledage tilbage for mig før jeg skal til eksamen, så det er et spørgsmål om hvor meget de mister af undervisning.
Hvis man har så meget fravær at man bliver nøds til at ændre det, så burde man virkelig også gå om.
F. eks. er der kun 15 skoledage tilbage for mig før jeg skal til eksamen, så det er et spørgsmål om hvor meget de mister af undervisning.
Hvis man har så meget fravær at man bliver nøds til at ændre det, så burde man virkelig også gå om.
#19 De kan kun sige at du ikke må deltage i undervisningen, ikke forbyde dig at gå til eksamen.
Og det med SU en er altså en dispensation, du har ikke krav på SU hvis du har et fravær over 10%
/edit
PS. desuden har det intet med en nye og gamle studie ordning at gøre, hvis du opfylder kravende, altså laver dine aflevering osv og har et fravær på under 10% så kan de ikke dømme dig inaktiv uden at have et RIGTIGT! godt grundlag, og det vil praksis talt være umuligt.
Den nye studie ordningen har ikke ændret på dine rettigheder til at gå op som selvstuderende.
Gjorde ikke det ville de faktisk miste et eksamensforsøg, så det ville være rigtig dumt af dem, ikke at gøre det. Når du er tilmeldt er du altså tilmeldt og alle kan gå ned at tilmelde sig, mod betaling af et eskamensgebyr. Men når du er tilmeldt, så gælder det altså som et eksamensforsøg, og det er de jo nu for fristen er langt overskredet.
Og det med SU en er altså en dispensation, du har ikke krav på SU hvis du har et fravær over 10%
/edit
PS. desuden har det intet med en nye og gamle studie ordning at gøre, hvis du opfylder kravende, altså laver dine aflevering osv og har et fravær på under 10% så kan de ikke dømme dig inaktiv uden at have et RIGTIGT! godt grundlag, og det vil praksis talt være umuligt.
Den nye studie ordningen har ikke ændret på dine rettigheder til at gå op som selvstuderende.
Gjorde ikke det ville de faktisk miste et eksamensforsøg, så det ville være rigtig dumt af dem, ikke at gøre det. Når du er tilmeldt er du altså tilmeldt og alle kan gå ned at tilmelde sig, mod betaling af et eskamensgebyr. Men når du er tilmeldt, så gælder det altså som et eksamensforsøg, og det er de jo nu for fristen er langt overskredet.
Det er rigtigt at nuværende 3. og 2. G'ere må have 10 procents fravær, men det må 1. g'ere (læs: sutter) ikke have.
De må principielt overhovedet ikke have noget fravær.
Men ja, det her handler nok mere om at hukke et password end at rigtig "hacking"..
De må principielt overhovedet ikke have noget fravær.
Men ja, det her handler nok mere om at hukke et password end at rigtig "hacking"..
En ting der undrer mig som der ikke står noget om i artiklen.
Hvis en elevs karakter er blevet ændret, har skolen så taget den stilling at det pr. definition er den elev selv, der har ændret sin egen karakter? Eller kan det være at én eller to elever har fået smidt 19 ud? Nu siger jeg ikke at de små lømler er uskyldige, men blot at jeg håber de har taget stilling til hvem det reelt er!
Hvis en elevs karakter er blevet ændret, har skolen så taget den stilling at det pr. definition er den elev selv, der har ændret sin egen karakter? Eller kan det være at én eller to elever har fået smidt 19 ud? Nu siger jeg ikke at de små lømler er uskyldige, men blot at jeg håber de har taget stilling til hvem det reelt er!
Jeg synes det er retfærdigt at de bliver smidt ud, det er sgu for let for dem, hvis de fik lov at slippe for bortvisning.
jeg kan huske jeg sad i de sidste 3 mdr. af 2.G, til samtlige timer, for at undgå at komme fuldt pensum. hvis man har været væk fra for mange timer, så må man sgu tage konsekvensen.
Jeg synes at bortvisning er en fin straf.
Og til IT-delen af sagen, jeg prøvede aldrig at hacke/cracke noget som helst på mit gymnasium, men der er da vist noget der ikke er helt optimalt på det her gymnasium.
Tilslutter mig #12 og siger at jeg tror at det nok er et par stykker der har skaffet dig adgang.
Men altså, nu har de lært det på den hårde måde.
"What's done is done and gone, so why cry?"
jeg kan huske jeg sad i de sidste 3 mdr. af 2.G, til samtlige timer, for at undgå at komme fuldt pensum. hvis man har været væk fra for mange timer, så må man sgu tage konsekvensen.
Jeg synes at bortvisning er en fin straf.
Og til IT-delen af sagen, jeg prøvede aldrig at hacke/cracke noget som helst på mit gymnasium, men der er da vist noget der ikke er helt optimalt på det her gymnasium.
Tilslutter mig #12 og siger at jeg tror at det nok er et par stykker der har skaffet dig adgang.
Men altså, nu har de lært det på den hårde måde.
"What's done is done and gone, so why cry?"
Hmm jeg gad godt at vide hvordan de ved de er skyldige? om de bare siger det er dem med ændret fravær som vi straffer...
Hvem siger at de har været med til at ændre deres egen fraværs procent. Det da forkert at straffe uskyldige, og det kan da også være at ham/dem som har ændret det ikke har ændret deres egen for at se om det ville blive opdaget.. :S
Men højst sandsynligt ik.. :o)
Men smart en måde at få smidt dem i klassen ud som man ik kan lide.. :o) eeeh hvis der er sådan nogle.. O:-)
Hvem siger at de har været med til at ændre deres egen fraværs procent. Det da forkert at straffe uskyldige, og det kan da også være at ham/dem som har ændret det ikke har ændret deres egen for at se om det ville blive opdaget.. :S
Men højst sandsynligt ik.. :o)
Men smart en måde at få smidt dem i klassen ud som man ik kan lide.. :o) eeeh hvis der er sådan nogle.. O:-)
Nu må jeg virkelig spørge, nu hvor jeg kan se enkelte her skriver at de selv har et højt fravær, samt de har knoklet for ikke at komme op i fuldt pensum.
Hvis I pjækker, hvad er det som får jer til det? Jeg synes lidt holdningen på de forskellige studier, er at man har "krav" på de 10% fravær, det ses ikke som en mulighed.
Hvis man pjækker, er det så ikke fordi man er det forkerte sted? Burde man så ikke finde et andet studie? Synes holdningen blandt studere er noget lav omkring det at møde op.
Det kan godt være i har det hårdt og skal høre på en lærer en hel dag, samt lave lektier der hjemme. Men det er noget I selv har valgt. Jeg f.eks. har et fuldtidsjob i IT branchen, samt jeg har fjernundervisning i nogle fag. Jeg pjækker da ikke fra mit arbejde, bare fordi jeg ikke lige gider idag, det er sådan noget som får en fyret.
Hvis I pjækker, hvad er det som får jer til det? Jeg synes lidt holdningen på de forskellige studier, er at man har "krav" på de 10% fravær, det ses ikke som en mulighed.
Hvis man pjækker, er det så ikke fordi man er det forkerte sted? Burde man så ikke finde et andet studie? Synes holdningen blandt studere er noget lav omkring det at møde op.
Det kan godt være i har det hårdt og skal høre på en lærer en hel dag, samt lave lektier der hjemme. Men det er noget I selv har valgt. Jeg f.eks. har et fuldtidsjob i IT branchen, samt jeg har fjernundervisning i nogle fag. Jeg pjækker da ikke fra mit arbejde, bare fordi jeg ikke lige gider idag, det er sådan noget som får en fyret.
#14
Havde han lagt en mat prøve op til jer før tid, og gav jer så password til zip arkivet senere, så i ikke kunne løse den før tid? Og så brute forcede i hans tamme password?
Fanme sjovt hvis det er sagen... 4 cifre, selv hvis han havde brugt tal + bogstaver + tegn mm. så tager det jo en brøkdel af et sec at bryde så kort et password.
Havde han lagt en mat prøve op til jer før tid, og gav jer så password til zip arkivet senere, så i ikke kunne løse den før tid? Og så brute forcede i hans tamme password?
Fanme sjovt hvis det er sagen... 4 cifre, selv hvis han havde brugt tal + bogstaver + tegn mm. så tager det jo en brøkdel af et sec at bryde så kort et password.
Urimeligt mild straf! De skulle have haft den samme straf som alle andre snydere i skolesystemet; Udelukkelse fra alt videre uddannelse på det offentliges regning.
#30
De har det ikke hårdt på STX- og HTX-uddannelserne.
#33
Der er også stadig mødepligt til nogle fag på universiteterne. Eleverne på ungdomsuddannelserne skal bare have en tudekiks.
#30
De har det ikke hårdt på STX- og HTX-uddannelserne.
#33
Der er også stadig mødepligt til nogle fag på universiteterne. Eleverne på ungdomsuddannelserne skal bare have en tudekiks.
#30 - Det kunne jeg ikke være mere enig i. Når jeg snakker med min lillebror og deres venner (som er kommet ind i gymnasiet under den nye reform) og snakken falder på fravær, så bitcher de altid over at skulle møde op hver dag og ikke må blive væk 10%.
Hvis man har meldt sig til noget eller har et arbejde, og man selv har valgt det. Så bør man da også møde om 100% af tiden, medmindre man bliver syg (fysisk eller psykisk) eller der er et dødsfald eller noget i den dur. Man har satme ikke krav på at pjække.
Hvis man har meldt sig til noget eller har et arbejde, og man selv har valgt det. Så bør man da også møde om 100% af tiden, medmindre man bliver syg (fysisk eller psykisk) eller der er et dødsfald eller noget i den dur. Man har satme ikke krav på at pjække.
#20 Nu er det jo ikke selvstudiedelen, som er den interessante del af den her straf - snarere det faktum, at eleverne kommer op i fuldt pensum i alle fag.
Som jeg huske gymnasiet kom vi op i så få fag i så snævert et stof, at man skulle være godt dorsk for at få en dårlig karakter (at en del stadig får dårlige karakterer modbeviser ikke min påstand, det viser bare, at folk er dorske). Så at skulle op i alle fag i fluldt pensum er noget af en straf. Jeg formoder at det kommer til at koste de involverede et karakterpoint i gennemsnittet eller mere, og det er da surt nok, hvis man ligger på grænsen til at komme ind på sit drømmestudie (at de tror, at de kan slippe afsted med det antyder, så vidt jeg kan se, at de ikke er de skarpeste knive i skuffen, så der er nok et par af dem, så ikke har en stor margen for at klar optagelseskravene.).
Som jeg huske gymnasiet kom vi op i så få fag i så snævert et stof, at man skulle være godt dorsk for at få en dårlig karakter (at en del stadig får dårlige karakterer modbeviser ikke min påstand, det viser bare, at folk er dorske). Så at skulle op i alle fag i fluldt pensum er noget af en straf. Jeg formoder at det kommer til at koste de involverede et karakterpoint i gennemsnittet eller mere, og det er da surt nok, hvis man ligger på grænsen til at komme ind på sit drømmestudie (at de tror, at de kan slippe afsted med det antyder, så vidt jeg kan se, at de ikke er de skarpeste knive i skuffen, så der er nok et par af dem, så ikke har en stor margen for at klar optagelseskravene.).
#30 HØRT!
Jeg er forbavset over så flæbende de studerende er. Helt ærligt.. Ret ryggen og lad være emd at flæbe.. I får en overraskelse når i kommer ud i virkeligheden, får der tillader arbejdsgiverne ikke 10-30% fravær.
Og hvis i starter som selvstændig, kan i roligt regne med -50% fravær, så tør øjnene. ..jer der whiner over jeres mødepligt..
Jeg er forbavset over så flæbende de studerende er. Helt ærligt.. Ret ryggen og lad være emd at flæbe.. I får en overraskelse når i kommer ud i virkeligheden, får der tillader arbejdsgiverne ikke 10-30% fravær.
Og hvis i starter som selvstændig, kan i roligt regne med -50% fravær, så tør øjnene. ..jer der whiner over jeres mødepligt..
Jaja, i gamle dage, hvor lærerne satte eleverne til at føre protokol, eller selv førte den med blyant... Der kunne der snydes uden det blev opdaget.
#30
Nu ved jeg ikke så meget om den nye reform af gymnasiet, men mon ikke der stadig er en del fag man ikke lige interesserer sig vildt meget for?
#30
Nu ved jeg ikke så meget om den nye reform af gymnasiet, men mon ikke der stadig er en del fag man ikke lige interesserer sig vildt meget for?
#30 & #33
Jeg blev student for omkring 3 år siden, og jeg synes gymnasieelever skulle have lov til at pjække så meget de havde lyst, så slap man for alle dem der i virkeligheden ikke gad være der, og som sad og larmede fordi de kedede sig, og derved ødelage undervisningen for dem der gerne ville lære noget.
Det ville også have den fordel at de hurtigt fandt ud af hvad konsekvensen er hvis man ikke kommer til timerne. (Hint: Man dumper) Måske bortset fra de 0,03% der er så kloge at de ikke behøver undervisningen for at bestå eksamen, men det skader jo heller ikke dem.
Jeg blev student for omkring 3 år siden, og jeg synes gymnasieelever skulle have lov til at pjække så meget de havde lyst, så slap man for alle dem der i virkeligheden ikke gad være der, og som sad og larmede fordi de kedede sig, og derved ødelage undervisningen for dem der gerne ville lære noget.
Det ville også have den fordel at de hurtigt fandt ud af hvad konsekvensen er hvis man ikke kommer til timerne. (Hint: Man dumper) Måske bortset fra de 0,03% der er så kloge at de ikke behøver undervisningen for at bestå eksamen, men det skader jo heller ikke dem.
#28 På det offenlige skolenet, hvor vi også får alm. afleveringer etc.
#32 Efter at have brugt snart 7 timer på at skrive på wow-forums og IRC, må jeg nok give dig ret (3år HTX). Vi laver ikke ret meget :) (Og nu vil jeg snart hjem og drikke cola for min SU)
#40 Dig
Dvs. du mener at vi ikke stadig bruger den metode, når fravær ikke er 100% digitalt på min skole ? tro om :p
Tag det roligt, jeg agter ikke at læse historie, så hvis du er en af de stræbende humanister som alligevel får 11, kan du sagtens komme ind.
Faktisk dovner vi den rigtig meget her på HTX, og de fleste søger ind på uddanelser uden optagelseskrav (LÆS: IT-uddanelser)
#32 Efter at have brugt snart 7 timer på at skrive på wow-forums og IRC, må jeg nok give dig ret (3år HTX). Vi laver ikke ret meget :) (Og nu vil jeg snart hjem og drikke cola for min SU)
#40 Dig
Jaja, i gamle dage, hvor lærerne satte eleverne til at føre protokol, eller selv førte den med blyant... Der kunne der snydes uden det blev opdaget.
Dvs. du mener at vi ikke stadig bruger den metode, når fravær ikke er 100% digitalt på min skole ? tro om :p
Og hvad med de personer der ikke kunne komme ind på deres ønskede uddannelse pga. overbelægning..?
Tag det roligt, jeg agter ikke at læse historie, så hvis du er en af de stræbende humanister som alligevel får 11, kan du sagtens komme ind.
Faktisk dovner vi den rigtig meget her på HTX, og de fleste søger ind på uddanelser uden optagelseskrav (LÆS: IT-uddanelser)
Har lige hørt i radioen (den var ikke så højt skruet op, så hørte muligvis lidt forkert) at det IKKE ligefre mvar IT-eksperter der skaffede adgang til systemet, det var vist bare en der havde luret koden fra en lærer.
De kaldte det en menneskelig fejl at koden kom ud. Ved ikke om det er en fejl fra lærerens eller elevens side.
De kaldte det en menneskelig fejl at koden kom ud. Ved ikke om det er en fejl fra lærerens eller elevens side.
#43
Nu skal jeg jo også skrive opgaver, læse osv. hvilket er en fordel at kunne når du skal dokumentere dine programmer, så det ikke bare er en gang folkeskole juks du får kradset ned. Desuden så lære det dig også forskellige tankegange, hvordan man kan sætte abstrakte ting i bås, hvilket også hjælper dig til at blive en bedere programmør, så jeg ved ikke hvorfor du ikke skulle komme?
Nu skal jeg jo også skrive opgaver, læse osv. hvilket er en fordel at kunne når du skal dokumentere dine programmer, så det ikke bare er en gang folkeskole juks du får kradset ned. Desuden så lære det dig også forskellige tankegange, hvordan man kan sætte abstrakte ting i bås, hvilket også hjælper dig til at blive en bedere programmør, så jeg ved ikke hvorfor du ikke skulle komme?
ak ja - IT-Admins og deres lorte FirstClass system :(
hell selv JEG kender da mindst 3 af mine lærers passwords, har aldrig brugt dem men kender dem. Ville jeg så ind og annulere en 5-6 timer fra diverse timer som jeg har fravær i kunne jeg jo bare gøre det, men sund fornuft sætter jo en stopper for det hehe. SELVOM Det er fristende! ;D
hell selv JEG kender da mindst 3 af mine lærers passwords, har aldrig brugt dem men kender dem. Ville jeg så ind og annulere en 5-6 timer fra diverse timer som jeg har fravær i kunne jeg jo bare gøre det, men sund fornuft sætter jo en stopper for det hehe. SELVOM Det er fristende! ;D
#40
Tjah det var så et billigt forsøg på at fremme dit synspunkt i den her sag, som jeg iøvrigt ellers deler.
På videregåendeuddannelser bruges karakteren som adgangsmiddel og her klarer lallerne sig ikke ret godt. Nej problemet her er de der kommer fra en ungdomsuddannelse hvor de har valgt lette fag og derved får en god eksamen på en baggrund af ens evner egentligt er dårligere end personen med de lidt lavere karakterer (som har valgt de tunge fag).
Et godt eksempel på det er alle de lallende svenskere som godt og grundigt er ved at udkonkurrere danskerne angående uddannelsespladser på de danske videregående uddannelser (som fx medicin, dyrelæge & arkitekt). Og en svensker med 12 (etcs skala) i gennemsnit er nødvendigvis ikke god - deres karaktersystem er bare fordelagtigt for dem, således at de kan nasse i udlandet fordi deres eget skolesystem "er i stykker".
#38
De skulle slet ikke være lukket ind i første omgang. Derudover larmer de der er gode også netop fordi undervisningen går så langsomt at de begynder at kede sig.
Løsningen er niveuadelt undervisning fra 6. folkeskoleklasse af, men det er der jo nok ingen af de humanistiske skolelærere som forstår.
#43
Af gode grunde pjækker jeg ikke fra noget undervisning. Det forhindrer mig dog ikke i at være mentalt fraværrende hvis jeg fandt undervisningen for hjernedød eller kedelig.
Og hvad med de personer der ikke kunne komme ind på deres ønskede uddannelse pga. overbelægning..?
Tjah det var så et billigt forsøg på at fremme dit synspunkt i den her sag, som jeg iøvrigt ellers deler.
På videregåendeuddannelser bruges karakteren som adgangsmiddel og her klarer lallerne sig ikke ret godt. Nej problemet her er de der kommer fra en ungdomsuddannelse hvor de har valgt lette fag og derved får en god eksamen på en baggrund af ens evner egentligt er dårligere end personen med de lidt lavere karakterer (som har valgt de tunge fag).
Et godt eksempel på det er alle de lallende svenskere som godt og grundigt er ved at udkonkurrere danskerne angående uddannelsespladser på de danske videregående uddannelser (som fx medicin, dyrelæge & arkitekt). Og en svensker med 12 (etcs skala) i gennemsnit er nødvendigvis ikke god - deres karaktersystem er bare fordelagtigt for dem, således at de kan nasse i udlandet fordi deres eget skolesystem "er i stykker".
#38
De skulle slet ikke være lukket ind i første omgang. Derudover larmer de der er gode også netop fordi undervisningen går så langsomt at de begynder at kede sig.
Løsningen er niveuadelt undervisning fra 6. folkeskoleklasse af, men det er der jo nok ingen af de humanistiske skolelærere som forstår.
#43
Af gode grunde pjækker jeg ikke fra noget undervisning. Det forhindrer mig dog ikke i at være mentalt fraværrende hvis jeg fandt undervisningen for hjernedød eller kedelig.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.