mboost-dp1

Powercolor
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#9
det kan være at det skulle bruge for mange ram eller ændringer i designet af kortet.
hvis vi laver regne stykket 4 GB ram for 12 skærme, det er 1 GB for 3 skræme. Dvs. 5 GB ville være 15 skærme og 6 GB 18 skærme.
Så 16 skærme er måske ikke et godt bud når man regner pr. ram blok. Det vil måske kræve for mange justeringer og ved ikke med dimentionerne af kortet. Desuden skal der bruges 16 skærme så hvorfor ikke sætte 2 af disse kort i?
men så kan der laves et 3x4 skærme sammensætning så der er lidt flatscreen over det :D.
Ville være nice med 12 særme sat til, så skal der spilles online poker, 2 borde pr. skærm. Så er der dømt poker på højt plan :-) !!!11oneone :D
det kan være at det skulle bruge for mange ram eller ændringer i designet af kortet.
hvis vi laver regne stykket 4 GB ram for 12 skærme, det er 1 GB for 3 skræme. Dvs. 5 GB ville være 15 skærme og 6 GB 18 skærme.
Så 16 skærme er måske ikke et godt bud når man regner pr. ram blok. Det vil måske kræve for mange justeringer og ved ikke med dimentionerne af kortet. Desuden skal der bruges 16 skærme så hvorfor ikke sætte 2 af disse kort i?
men så kan der laves et 3x4 skærme sammensætning så der er lidt flatscreen over det :D.
Ville være nice med 12 særme sat til, så skal der spilles online poker, 2 borde pr. skærm. Så er der dømt poker på højt plan :-) !!!11oneone :D
12 skærme i et kort? Jeg tror lige jeg skal have fjernet et par ting fra bagvæggen i stuen for at gøre plads til alle skærmene... og så skal der games... :)
gad vide hvordan det vil se ud, hvis man smider 12 x 22 tommers skærme op, for at danne en monster skærm, og så game gamle C64 spil :D
gad vide hvordan det vil se ud, hvis man smider 12 x 22 tommers skærme op, for at danne en monster skærm, og så game gamle C64 spil :D
Fafler (8) skrev:Havde 16 ikke været et mere naturlig antal? Så man har muligheden for en 4x4 videovæg, hvad jeg kunne forestille mig mange vil bruge kortet til.
12 er faktisk bedre i og med 12 skærme kan fordeles som:
Almindelig skærm (4:3)
Widescreen (16:9)
Cinema (21.3:9)
Så mangler vi bare nogle "border-less" skærme, og monster-skærmen (både størrelse men nok især opløsning er født).
Der er nok et par aber-dabei's. For det første er det som ovenfor nævnt sandsynligt der er problemer med at spille (crysis) i giga-opløsning og fortsat have høj framerate. Men vigtigere er det nok at prisen inkl. prisen på border-less skærme og ligeledes strømforbrug til disse + skærmkort nok gør det dyrt.
Edit: Jeg tog fejl. Her er en borderless hdskærm.
4 eller 9 af dem kunne sikkert være sjovt - og imponerende
Der er nok et par aber-dabei's. For det første er det som ovenfor nævnt sandsynligt der er problemer med at spille (crysis) i giga-opløsning og fortsat have høj framerate. Men vigtigere er det nok at prisen inkl. prisen på border-less skærme og ligeledes strømforbrug til disse + skærmkort nok gør det dyrt.
Edit: Jeg tog fejl. Her er en borderless hdskærm.
4 eller 9 af dem kunne sikkert være sjovt - og imponerende
terracide (6) skrev:#5:
Niche markeder (SLI/CrossFire/12 skræme ect.) sætter ikke fut i "konkurrencen".
Givet at 2 af de 3 eksempler du nævner (SLI/CrossFire) er udviklet med samme formål, så må de jo konkurrere på en eller anden måde.
Og jo, niche-markeder sætter gang i konkurrencen gennem innovation. Hvis en producent konstant er innovativ med nye features (som ikke nødvendigvis bare er "niche"-features) så må de andre følge med eller tabe terræn. Hvis det ikke kunne betale sig at være innovativ, hvorfor vurderer de så at det er det værd? :)
kalleguld (20) skrev:mireigi (12) skrev:12 er faktisk bedre i og med 12 skærme kan fordeles som:
Almindelig skærm (4:3)
Widescreen (16:9)
Cinema (21.3:9)
Men det forudsætter at du har 12 kvadratiske skærme. Dem har jeg ikke set mange af.
Det behøver du nu ikke.
For at lave Cinema placerer du skærmene på langs (liggende). 3 rækker med 4 skærme i hver.
Hvis du vil lave Widescreen, placerer du skærmene på højkant (stående). 2 rækker med 6 skærme i hver.
Skal du bruge CRT format (4:3), skal skærmene placeres på langs. 4 rækker med 3 skærme i hver.
Ovenstående giver:
Cinema: (4 x 16) : (3 x 9) = 64 : 27 ~ 21.3 : 9
Widescreen: (6 x 9) : (2 x 16) = 54 : 32 ~ 16 : 9.5
CRT: (16 x 3) : (4 x 9) = 48 : 36 = 4:3
Bruger man i stedet almindelige LCD-skærme (5:4), er det muligt at komme endnu tættere på de korrekte formater for Cinema og Widescreen, mens CRT er uændret.
Regn evt. selv lidt på det :)
Hvis i ser testen på HardOCP af 3x2 Eyefinity med 6 skærme ( spol frem til 12:05) så vel man kunne se at det er ret ubrugeligt til fps spil, fordig ens sigtekorn er lige mellem to skærm kanter. Det må være enig være med 12 skærme
http://www.hardocp.com/article/2010/03/23/ati_rade...
http://www.hardocp.com/article/2010/03/23/ati_rade...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.