mboost-dp1

unknown

1 stk. MMS, 3 kroner tak

- Via Jyllands-Posten -

Sonofons nye listepris pr. MMS bliver 3 kroner stykket. Sonofons administrerende direktør mener at markedet kan bære prisen, mens andre mener at det nok er lige i overkanten, hvis Sonofon regner med at vi skal sende lige så mange MMS’er, som vi sender SMS’er.





Gå til bund
Gravatar #1 - wk
6. jan. 2003 15:00
SMS og MMS skulle fandme koste 50kr stykket. Så kunne det være at folk stoppede med at sende de små latterlige beskeder.
Gravatar #2 - Swan
6. jan. 2003 15:01
Yderst interessant indlæg.. Hvorfor er SMS så "latterlige" ?
Gravatar #3 - Ju9or
6. jan. 2003 15:04
Var der ikke engang en eller anden der regnede prisen på 1 SMS ud til at være 6-7 ører hvis man sammenlignede SMS med alm. tale-opkald... ??
Gravatar #4 - TYBO
6. jan. 2003 15:04
Det er vel fair nok.
en SMS koster i snit lidt under 1 kr og da en MMS fylder en del mere end en SMS så må det være fair nok som en startpris.
SMSer var også dyre i starten.
Men så snart konkurrencen kommer på området så falder de hurtig i prisen så også de små teenagers kan være med :)
Gravatar #5 - dyg
6. jan. 2003 15:05
Latterlige? Nah...det eneste der er latterligt er, at folk ikke forstår at slå deres "BIIP BIIIIIP" lyd fra, på deres mobil tlf'er...det kan man godt blive skør i bolden af at høre på.
Gravatar #6 - RosaKranbil
6. jan. 2003 15:05
SMS osv. er jo bare nogle få bytes : Når N1 kommer, skulle man fikse sit eget program, der kunne sende og modtage egne beskeder. Så ville teleselskaberne græde sig ihjel.
Gravatar #7 - Ju9or
6. jan. 2003 15:07
#6
N1 ??
Gravatar #8 - Raenil
6. jan. 2003 15:09
Det jeg synes er underligt er, at enkelte marketingschefer regner med, at jeg vil sende lige så mange MMS'er, som jeg vil sende SMS'er. De må da være lamme i låget - til 3 kr. stykket vil det kost mit arbejde det vide ud af øjnene...
Gravatar #9 - wk
6. jan. 2003 15:09
SMS er "latterlige" fordi der ikke noget værre end at modtage xx antal beskeder fordi afsenderen ikke gad at ringe op eller fordi afsenderen ikke synes det var vigtigt nok at ringe op for.

Hvis min telefon er slukket eller i brug, så lig en besked på telefonsvareren eller vent. Men lad være med at ligge 3-4 SMS beskeder [og forvente et svar] fordi det er sjovt at sidde og taste på telefonen.

Kort sagt, min mobil er til at tale i, ikke til at sidde og lege tjatteluder med.
Gravatar #10 - Raenil
6. jan. 2003 15:12
Fint, det er din holdning. Hvis jeg skal invitere 8 kammerater over, så er det hurtigere og nemmere for mig at sende 8 enslydende SMS'er. Og tænk - de hader mig ikke, fordi jeg ikke sendte en personlig indbydelse jeg selv havde klippet ud af krep-papir.

SMS'er er smarte til det de kan bruges til - korte beskeder. Bevæger det sig over 2-3 SMS'er ringer jeg alligevel altid op fordi det er hurtigere og billigere.
Gravatar #11 - Odyssey
6. jan. 2003 15:15
#1

Og det burde koste mindst 1000 kr at oprette indlæg på newz. Så kunne det være vi slap for de ligegyldige kommentarer om folks meninger...
Gravatar #12 - Odyssey
6. jan. 2003 15:16
#9

Ja, og telekonferencer over PC'en er også latterlige, for det er ikke det computeren blev lavet til. At den kan bruges til det er jo en helt anden snak...
Gravatar #13 - Odyssey
6. jan. 2003 15:17
#10

Glem det - Det er hans holdning. En ignore funktion burde snart indføres her på newz...
Gravatar #14 - -N-
6. jan. 2003 15:21
wk: Fordi funktionen ENGANG for MANGE ÅR siden var at man kun kunne tale mobilt er det ikke ensbetydene med, at man behøver at leve i stenalderen for evigt. Den har udviklet sig med en masse funktioner, og fordi de ikke har været med fra starten, gør dem ikke ubrugelige og latterlige. Tænk bare den spand du sidder og skriver indlæg på blev opfundet til at holde styr på regnskaber, men det genere dig da ikke at skrive indlæg her på newz.dk som er placeret på et globalt netværk, som ikke har det fjerneste med regnskaber at gøre :)

Det er en mobil måde at kommunikere på. Lige som mobiltelefonen var det for laaaannng tid siden, og der var også mange der ikke kunne se, hvorfor man skulle snakke mobilt. SMS er bare en form for mobil email og hvorfor ikke tage gladeligt imod den? det er da guds gave til mobil kommunikation, man behøver ikke stå at skrige ind i et rør nede på gågaden, for at snakke med en, det er da mega genialt.
Gravatar #15 - lassel
6. jan. 2003 15:28
<STRONG>#4</STRONG><B>TYBO</B>

En sms koster ikke i gennemsnit "lige" 1 kr stykket... en sms koster i dag i gennemsnit "lige" lidt over 20 øre :o)

For mobilselskaberne koster en sms i gennemsnit ikke mere end 1-3 øre at håndtere. Dvs. de tjener ca. 1000 % på hver sms der bliver sendt landet over...

Sms'er er en guldgrube... derfor er startprisen på mms 3 kr.

Jeg mener nu, som så mange andre, at sms er nyttige når man lige vil lægge en person en besked om noget vigtigt, eller minde vedkommende på noget. Bruger aldrig sms som et direkte dialogmiddel, da det er langt billigere enten at opsøge eller ringe til personen :o)
Gravatar #16 - TYBO
6. jan. 2003 15:36
<STRONG>bettetorpen</STRONG>: Oki priserne er faldet siden jeg sidst har set efter...jeg giver nu 0,45kr per SMS jeg sender...hvilket vil sige 0 kr :)
Jeg synes nu at en samtale er mere personligt.
Gravatar #17 - legomobilen
6. jan. 2003 15:43
Jeg skal aldrig sende MMS beskeder hvis det koster 3 kr. Total fucked up dyrt. De tager bare røven på folk. sms 25øre er lige til at holde til........... :)
Gravatar #18 - zybe
6. jan. 2003 15:53
Gravatar #19 - Kyle's Mom
6. jan. 2003 15:59
bettetorben: der tar du så fejl, de har en udgift på 3øre, men det er for at sende 10 sms'er, og det er rene vedligeholdelsesudgifter til serveren der styrer det. de koster absolut intet at sende...

MMS'er til 3 kr lyder vanvittigt, ihvertfald hvis de kun for de idag oplyste funktioner. der skal flere ting på kortet før jeg vil betale så meget.

/tanke/

0.45 kr, er det ikke 45 øre?, eller kan man mindst betale en krone for en sms=?!

/tanke/
Gravatar #20 - wk
6. jan. 2003 16:01
Odessey,

Ja, fordi så ville folk heller ikke skrive at jeg er "lam" (uden nogen begrundelse) fordi jeg siger min mening :)

De folk som kan bruge SMS/MMS til noget brugbart, respekt til dem, de skal da have lov til at lege med det. Personligt gider jeg det bare ikke og jeg bliver "negativ" hvis der er nogen som sender mig en.

Og ja, jeg er helt enig, jeg glæder mig også til at ignore funktionen kan bruges. På den anden side er det også kedeligt at kun læse indlæg hvor folk er enige med en selv.
Gravatar #21 - 3case
6. jan. 2003 16:15
Måske det kan tænkes at folk synes du er lam fordi du stempler alle andre:

"Så kunne det være at folk stoppede med at sende de små latterlige beskeder."

For mig at se angår det ikke dit forhold til de sms'er du modtager, men hvordan folk, der benytter sms'er i almindelighed fremstår i dine øjne.
Gravatar #22 - Shiyee
6. jan. 2003 16:15
#6 sickness:
Hvis du ik opfinder et alternativt gratis trådløst net, hjælper det næppe at du laver dit eget program...
Gravatar #23 - Jazzy182
6. jan. 2003 16:21
#12
Ja, og telekonferencer over PC'en er også latterlige, for det er ikke det computeren blev lavet til. At den kan bruges til det er jo en helt anden snak..

Ehm......øhh bøøh..tjae..nej ??

Jeg tillader mig at stille mig i en meget ustående stilling eller helt sætte mig ned, over det indlæg.

"Computeren" er sq ikke "lavet" til noget (jow måske), men idag er den altså noget andet, og JOW, samtaler over nettet, IM osv. er altså noget "computeren" skal bruges til. Hvor kommer det "latterlige" ind henne ?
Gravatar #24 - Quemeqal
6. jan. 2003 16:28
#23
Du skulle måske overveje at læse alle indlæg FØR du poster et svar som intet har at gøre med det der er blevet sagt.
Han fulgte med ironi op på et af wk's indlæg...
Gravatar #25 - Sjakalen|
6. jan. 2003 16:35
#3 der omkring... eller sagt på en anden måde 200,-kr pr. sms besked. har jeg læst et sted
Gravatar #26 - Rybon
6. jan. 2003 16:38
#22

GPRS spiller ville være fint og det understøtter N1 jo også..
Gravatar #27 - Sjakalen|
6. jan. 2003 16:41
ja det var 200,-kr pr. min på en fastnettelefon. hvis man sammenligner med det de tjener på sms'er
Gravatar #28 - Blue.
6. jan. 2003 16:44
#24
Jeg har læst alle indlæg og jeg får stadig, bygget på grundlag af standarden på newz-brugeres generelle indlæg, den samme mening ud af det, som Jazzy182 (#23).... hvis indlægget (#12) var ment ironisk kunne han måske overveje at markere det !?!

At gi' 25øre for en SMS er helt i orden... at nogle så "misbruger" dem, så man nærmest drukner i intetsigende beskeder, jah... det er vel prisen. Men at de tror at nogle vil gi' 3,00kr for en MMS... det vises da at de enten regner med at der er seriøst mange små teenage-pige med r**** fuld af penge... eller at de bare har startet ved 3kr for at have noget at forhandle med (på bedste jydske krejler manér ;)
Gravatar #29 - Kassen
6. jan. 2003 16:56
Uha - gimme en N1 - ser fed ud!

Tager sq til sverige og køber en, hvis de ikk sælger den i danmark!
Gravatar #30 - Raenil
6. jan. 2003 17:01
Ja, de stakkels teleselskaber går da i graven, når ICQ/Messenger kommer til mobilen og vi kun betaler for det faktisk antal overførte bytes. For selvom det er dyrt (25 kr/mb hos TDC), så tror jeg ikke på at en MMS kan fylde 122 Kilobytes...
Gravatar #31 - Raenil
6. jan. 2003 17:03
Er der nogen der rent faktisk ved noget om hvor meget en MMS kan fylde?
Gravatar #32 - Kram
6. jan. 2003 17:14
kom nu, whine noget mere
Gravatar #33 - Geriphor
6. jan. 2003 17:24
<STRONG>#31</STRONG>

Iflg. Nokia har en MMS egentlig ikke nogen begrænset størrelse ---> for at sikre fremtidig kompatibilitet...!

Størrelsen forventes i starten at ligge mellem 30 - 100 kB

//Geriphor
Gravatar #34 - NPO
6. jan. 2003 17:26
Tjaaa, jeg vil nu gerne give 3 kr for en MMS. Ligesom jeg gerne vil give 4000 kr for et grafikkort eller lign. Nyheder koster.

Havde man selv været i den heldige situation at være først med noget nyt, spændende, revolutionerende eller hvad ved jeg, tror jeg squ også man havde taget ved, ik' ;-)
Gravatar #35 - H.E.R.O.
6. jan. 2003 17:46
jeg gider heller ikke sms'r får je en sms med et spørgsmål ca sådan her (hvornår var det nu lige vi skulle dit og dat) så nægter jeg fandme at svare.
Gravatar #36 - DuVedHvem
6. jan. 2003 18:09
der var engang et hul i TDCs net eller noget, i hvert fald kunne man sende SMSr Gratis til en telefon der havde det samme nummer skrevet et eller andet sted som en selv.. ved ikke om de har det hul mere.. men det var da rart :)

bruger heller Aldrig SMS, især ikke når jeg sidder og glor på alle de poptøser, hvis eneste lyspunkt i deres liv er når deres telefon siger "Biip Biip" og de tror de har venner..

/edit

Nå nej det var et hul i Nokias Telefoner, brugsvejledning er her:

Hvis du har en NOKIA mobiltelefon så gå ind i menuen "Indstillinger" Vælg så "Sikkerhedsindstillinger" og slå "Lukket Brugergruppe" TIL.

Når der spørges til et "nummer" så tryk 666!
Gå ud af menuerne!
Nu sender din telefon GRATIS SMS'er til andre der har lavet samme opsætning i deres menu!
Gravatar #37 - Raenil
6. jan. 2003 18:15
Hullet med at lave en lukket brugergruppe - det hænger ikke teknisk sammen med at det skulle være nokia telefoner iogmed, det ikke er nokiatelefoner der tæller SMS'erne sammen. Det skal være en fejl i tælleudstyret på nettet.

Derudover, så har jeg aldrig hørt om nogen, der (beviseligt) har sendt en gratis SMS på det grundlag. Jeg tror det er 5-6 år siden jeg hørte om det første gang - det skulle selvfølgelig prøves.

Jeg tror, at den historie skal hen hvor hoaxerne gror.
Gravatar #38 - FISKER_Q
6. jan. 2003 18:20
-N- vil det så ikke være en god ide at fjerne ordet telefon fra det? Du ser jo ikke på nogle sider der sælger det:"Kan også bruges til at snakke i". Egentlig har jeg intet mod SMS jeg har bare ikke brug for det pjat.
Og odyssey, først skulle de måske indføre et script til at banne folk der synes andre ikke må have holdninger i en debat.
Gravatar #39 - <3Thinkpads
6. jan. 2003 18:20
#37:

Jeg tror, at den historie skal hen hvor hoaxerne gror.
Eller teleselskaberne..!

Men ang. det med nokia, var der også noget med mange kunne trykke en eller ande kode så man kunne snakke gratis... Det slags kan kun opfindes af teleselskaberne...!
Gravatar #40 - baal
6. jan. 2003 18:39
#39: Jeg snakker da også gratis?
Gravatar #41 - dasbutt
6. jan. 2003 18:40

SMS koster det som folk er villige til at betale, det samme kommer til at gælde for MMS. Og så er det fløjtene ligemeget hvor meget det koster at transmitere den.
En SMS kunne da sikkert godt løbe rundt med en pris på 5 øre, men når nu folk bruger det som gale til hvad det koster I dag, hvorfor så gøre det billigere.
Gravatar #42 - <3Thinkpads
6. jan. 2003 19:02
#40:
Ohh hvis du er ordkløver:) så snakker i<STRONG> mobiltelefon....</STRONG>
Gravatar #43 - src
6. jan. 2003 19:55
#30

SIEMENS har allerede en mobilos med indbygget ICQ. Det virker bare ikke. ICQ vil også tjene penge, derfor skal teleselskaberne indgå aftale med ICQ og sådan en aftale er ikke gratis.

Der er også et indlæg hvor der en der skriver at den nye Svenske mobil N1 skulle det være muligt at sende gratis sms'er. Forklar lige lidt mere præsis hvad du mener med det??
Gravatar #44 - Sputler
6. jan. 2003 21:21
#19 balknan


"de koster absolut intet at sende..." (en SMS)

Det kommer lige an på, hvilket selskab vi snakker om. Dem, der ejer deres eget net, kan ganske rigtig sende sms'er, hvor den variable omkostning begrænses til det merforbrug af strøm, den enkelte SMS giver i form af ekstra belastning på systemet.

Men de selskaber, der lejer sig ind, slipper ikke helt med samme pris... ;op
Gravatar #45 - Xabbu
6. jan. 2003 21:23
Hvad fanden er MMS ?
Gravatar #46 - flammable
6. jan. 2003 23:31
Bleh, det blir WAP om igen.. Oh well..
Gravatar #47 - jacobtf
7. jan. 2003 09:59
SMS er såmænd en glimrende idé, omend jeg ekstremt sjældent selv benytter det (har max sendt 20 sms'er i de 7 år jeg har haft mobil - eller hvor længe det nu har eksisteret). MMS er sikkert smart nok, men prisen virker lidt "oppustet". Men når der kommer noget mere konkurrence på markedet skal priserne nok falde.
Gravatar #48 - sKIDROw
7. jan. 2003 10:21
#45 Xabbu

Svjv MMS =MultimediaMessageService => Beskeder der kan indeholde billeder og lyd.. :)
Gravatar #49 - CyberZink
7. jan. 2003 10:51
Vis i sætter den lukket brugergruppe til "31337" eller "1337" så kan i Ringe til alle Telefoner i japan gratis... Det er rigtig det siger min fætter selv !
Gravatar #50 - Xabbu
7. jan. 2003 21:07
Ooh.. Er det nu også nødvendigt at sende lyd... Kan man så ikke bare ringe istedet for ?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login