mboost-dp1

Rejsekortselskabet

Ny ballade om Rejsekortet

- Via Berlingske Business - , redigeret af Net_Srak , indsendt af arne_v

Indtil videre har det offentlige brugt over 700 millioner kroner på at få lavet et landsdækkende rejsekortsystem, men de mange penge har ikke ført til et fungerende system, og nu overvejer Transportministeren at finde en ny teknisk leverandør.

Ministeren, Hans Christian Schmidt, har tidligere udtalt, at han ikke længere vil acceptere flere forsinkelser, hvilket den tekniske leverandør bag Rejsekortet, East-West Denmark skulle have garanteret ved et møde i går.

Aftalen skulle lyde, at Rejsekortet vil være landsdækkende inden udgangen af 2012, omend i en reduceret udgave. Kan det ikke lade sig gøre, så truer ministeren med at opsige kontrakten med leverandøren.

Ifølge konsulenter fra Gartner, der har foretaget en undersøgelse af situationen på foranledning af ministeren, så mener de det bør være realistisk at nå det opsatte mål.

Den endelige beslutning forventes at komme fra ministeren den 15. december.





Gå til bund
Gravatar #51 - smiley
5. dec. 2010 14:22
#50
Hvem har sagt du er velkommen?
Gravatar #52 - terracide
5. dec. 2010 16:28
#51:
Igen, men hvad bekyrme jeg mig om hvad danskere siger....de bræger op hele tiden, men gør aldrig noget ved noget allligevel.
Gravatar #53 - drbravo
5. dec. 2010 17:19
terracide (50) skrev:
Sjovt, mit svenske JoJo-kort(elektronisk rejsekort med både periode og rejsekasse) funger fint på begge sider af sundet.

Igen et område hvor DK kunne lære af SE...jeg skal ihvertfald ikke tilbage til DK...alt for dyrt.


Cute..

•Du kan resa hela vägen till Göteborg med Jojo-kort, men tänk på att Jojo-korten inte fungerar för resor vidare i Göteborg. Boka din resa till andra län på www.oresundstag.se


Endnu en fail fra the failmeister? :p
Gravatar #54 - terracide
5. dec. 2010 20:07
#53:
Ikke da, det duer over landegrænser...og det vil sige Arriva Sverige, Skånetraffiken Sverige, DSB Danmark, Metro Hovedstad og S-bus Hovedstad og Havnebus Hovedstad..

Terra - Kom igen pomfrit.
Gravatar #55 - drbravo
6. dec. 2010 17:23
#54
Du har stadig ikke forstået de første to linjer i nyhedsresumeet? Når der tales om et landsdækkende system betyder det at det skal dække hele landet. Ikke kun skåne halland og blekinge.. :p
Gravatar #56 - arne_v
8. dec. 2010 02:34
vandfarve (45) skrev:
Øhm, ja?

Jeg skriver netop også, at målet var, at overgangen til Rejsekortet skulle være udgiftsneutralt, men at det i sagens natur ikke er 100 % muligt, så citatet konkluderer blot præcis det samme som mig.

Der er ingen forskel på min udtalelse og dit citat. :)


Hvorfor beder du så i #38 om kilder til at det bliver dyrere, når du selv mener at det bliver dyrere??
Gravatar #57 - arne_v
8. dec. 2010 02:38
vandfarve (46) skrev:
Ligeledes har det helt uafhængigt af arbejdet på Rejsekortet været planen, at de gamle trafikselskaber og zoner skulle nedlægges, da amterne blev nedlagt i 2007.

Det vil derfor være nærliggende nedlægge trafiksystemerne once and for all med indførslen af Rejsekortet, da de gamle selskaber og systemer blot komplicerer arbejdet på løsningen unødigt.

Derfor skriver jeg, at de burde ofre dem, da det vil være passende. Jeg siger ikke, at politikerne, det offentlige eller noget tredje er skyldige, som man hører runge så hult på dette site.


Det er det som kaldes at indrette forretningen efter hvad der er optimalt for IT systemet.

Success raten for den strategi er endnu lavere end success raten for offentlige IT projekter i DK >100 MKR.

Det er mennesker som sidder rundt omkring i systemet og hvis de føler at de bliver tromlet ned p.g.a. det nye IT system, så skal de nok sikre at det nye IT system ikke kommer til at virke.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login