mboost-dp1

Midt-Data

Midt-Data i flere vanskeligheder

- Via CRN - , redigeret af Avenger-

Så sent som i går kunne vi berette om, hvordan Midt-Datas to ejere havde besluttet at omstrukturere deres forretningsorganistation. Ikke blot lukkede den ene af Midt-Data-ejerne, Allan Carøe Sørensen, sin discount-netbutik pc-netto, men også det tilsvarende selskab Express Delivery fik kniven.

I dag kan CRN så berette, at Midt-Data A/S senest i morgen vil blive erklæret konkurs, og at datterselskabet Midt-Data ApS vil blive solgt fra til de to ejere af Midt-Data A/S, således at ApS-selskabet fremover skal stå for Midt-Data A/S’ operationer.

Grunden er ifølge ejerne, at de tilsammen har mistet 7 millioner kroner på Midt-Data A/S. Forretningen skal nu i stedet fokuseres på erhvervssalg samt salg fra de fysiske butikker i Aalborg, Århus, Viborg og Odense. Privatsalg over internettet vil dog stadig være en del af forretningsstrategien. Reklamationsretten for varer købt hos Midt-Data A/S vil blive dækket af Midt-Data ApS.

Ikke alle problemer lader sig dog løse ved at bytte rundt på papirstakkene for ApS og A/S-selskaberne, for EDBpriser har i dag meldt ud, at Midt-Data skylder dem penge for en række annoncer på siden, som de ikke har betalt, og konsekvensen heraf er, at EDBpriser har fjernet Midt-Data helt fra deres prisdatabase, indtil disse er betalt. En anden grund hertil er dog også, at EDBpriser ikke følte, at hverken pc-netto eller Express Delivery levede op til den kundeservice, som de forventer af firmaerne i deres prisdatabase, hvorfor Midt-Data pga. sin ejer kommer til at lide under dette.

Allan Carøe Sørensen har dog ikke hørt noget om dette, men et tjek af de mest populære produkter hos EDBpriser kan afsløre, at Midt-Data ikke er at forefinde på nogen af listerne.





Gå til bund
Gravatar #1 - MrBilde
6. mar. 2008 20:13
Av for den...
Er det bare mig, eller blev Midt-Data ikke opkøbt af SHG.dk engang for lang tid siden?
Gravatar #2 - Znake
6. mar. 2008 20:14
#1 Tror vist bare det er dig ;)

Men ser pænt skidt ud for Midt Data gutterne :S
Gravatar #3 - -N-
6. mar. 2008 20:16
Giver det så ikke en upålidelig database, hvis de begynder at gøre den slags? Kan ikke helt se hvorfor vi forbrugere skal straffes med en dårligere database fordi de selv har valgt at have et udestående med en virksomhed :-D
Gravatar #4 - Fjolle
6. mar. 2008 20:17
#1 Det var it-butikken...

Men det her lyder god tnok kompliceret...
Gravatar #5 - Tyrian
6. mar. 2008 20:20
#3
Jeg er fuldstændig enig..de kan fjerne annoncerne som er, gætter jeg på, betalingsdelen af edbpriser, men at fjerne dem fra sammenligningen med de andre leverandører, bliver da ris til egen røv for edbpriser, hvis andre sites lister alle leverandører af et produkt?
Gravatar #6 - BurningShadow
6. mar. 2008 20:23
Hmm, det ser ud til at alle hardware indkøb skal sættes på stand-by, indtil der er faldet ro over det...
Gravatar #7 - Fjolle
6. mar. 2008 20:25
#5
Jeg er ret sikker på at butikkerne betaler (kassen) for at komme på edbpriser
Gravatar #8 - fidomuh
6. mar. 2008 20:30
#3

"Daarligere database", haenger ikke helt sammen med "En anden grund hertil er dog også, at EDBpriser ikke følte, at hverken pc-netto eller Express Delivery levede op til den kundeservice, som de forventer af firmaerne i deres prisdatabase,"

Personligt er jeg mere interesseret i kvalitet, end pris.
Gravatar #9 - TullejR
6. mar. 2008 20:32
#3+5: #7 har altså ret. Butikker betaler for at komme med i indekset, og sådan har det nærmest altid været. Edbpriser har aldrig været et fyldelstgørende index.
Gravatar #10 - Znake
6. mar. 2008 20:44
Til ovenstående #X håber da heller ikke I bare tror de bare har gjort det af deres gode vilje...
Gravatar #11 - Scavy
6. mar. 2008 21:12
Som #9 rigtig nok skriver så koster det kassen være med i Edbprisers database. Samtidig koster det ekstra jo bedre man er placeret med priserne.
Dvs. jo lavere pris (=mindre fortjeneste) jo mere koster det at have en vare på edbpriser.
Gravatar #12 - Chucara
6. mar. 2008 21:15
Ærgeligt, MidtData havde ellers overtaget efter shg som min favoritbutik, siden det er den eneste "billigbutik", der er at finde i Aalborg. Selvom jeg synes MidtData var billigere inden be åbnede butikken i Aalborg.

#11: Det er nok lige en simpel nok model for priskrydselasticitet, du har der.

Lavere pris != mindre indtjening, da lavere pris kan medføre at man sælger flere varer, der hver især stadig giver et overskud.
Gravatar #13 - Unknown Source
6. mar. 2008 21:16
Det er simpelthen for svinsk af Edbpriser.dk de skylder satme også penge til en del virksomheder kan jeg så lige fortælle. Og de er aldeles ligeglade med kundeservice når det er i deres biks. Magen til ligeglade og underlige medarbejdere skal man lede længe efter.

Dobbeltmoral er dobbelt så godt. Hva med at hjælpe Midt Data med at skabe omsætning så de kan betale deres mellemværende for nogle annoncer.

Jeg vil bestemt ikke straffe Midt Data, de har altid leveret en god service og skal bestemt ikke ned med nakken bare fordi de har det økonomisk hårdt som så mange andre virksomheder der prøver at leve af hardware salg.
Gravatar #14 - fl4f
6. mar. 2008 21:17
Midtdata, leverer ikke god nok service til at være på EDBpriser, men Getmore gør ??
Gravatar #15 - fidomuh
6. mar. 2008 21:35
#13

Okay?

Saa hvis nu at Bilka skylder penge til banken, saa er det svinsk hvis de stadig kraever at folk betaler ? :)

Det er sq en sjov form for business du foreslaar :)
Gravatar #16 - Unknown Source
6. mar. 2008 21:46
#15 Nej men fint du kommer med et eksempel som ikke hænger sammen med det sagen og jeg nævner drejer sig om.

Edbpriser.dk er en prisdatabase, Midt Data er derfor et vigtigt element i Edbprisers.dk's forretningsgrundlag. Men som #3 nævner, hvorfor skal en tvist omkring en manglende betaling for annoncer gå hen og cencurerer en prisdatabase som burde skabe penge til deres debitor (Midt Data).

Håber den er lettere forståelig nu.
Gravatar #17 - CableCat
6. mar. 2008 21:49
Jeg forstår ikke hvorfor folk er så meget ude efter Express Delivery, jeg syndes de er en af de bedste at handle med.
Gravatar #18 - Unknown Source
6. mar. 2008 21:50
#14 Getmore leverer rigtig god service i mine tilfælde, jeg har bla. købt fladskærme, computere, printere, mobiltelefoner osv. hos dem. Jeg vil tro for omkring 100.000 kr alt i alt. Jeg har 7-9-13 ALDRIG oplevet noget negativt omkring Getmore, og jeg ser desværre mange af folks kommentarer tit være en form for "joke" omkring en given forhandler der bare skal rakkes ned på uden de selv har eller kender nogen som har haft problemer.
Gravatar #19 - Unknown Source
6. mar. 2008 21:51
#17 Er desværre ikke enig :) De er tilgengæld nogle værre svinehunde i mine tilfælde.. Jeg stopper med at fortælle videre for så bliver mit humør bare ødelagt.
Gravatar #20 - Fafler
6. mar. 2008 21:57
#16: Edbpriser.dk vil helt sikkert klare sig bedre uden Midt-Data end Midt-Data vil klare sig uden Edbpriser.dk. De kan tillade sig at være ligeglade og lukke for det varme vand.

On-topic: Har brugt Midt-Data gennem lige knapt det sidste årti, så det er sørgeligt at se dem gå den vej. Havde faktisk indtryk af at det var en af de netbutikker der klare sig godt.
Gravatar #21 - Kous
6. mar. 2008 21:57
Lidt en skam hvis de går helt neden om og hjem. Kan elleers godt lide at handle der.
Gravatar #22 - jesper11
6. mar. 2008 22:07
Jeg havde vist fået postet i den forrige del af midt data føljetonen uden at have opdaget at der var komme et myt afsnit. Sætter lige mit indlæg her:



Ganske korekt at der er tale om forskellige firmaer bag midt-data, pc-netto og express delivery men det er samme bagmænd.

Jeg synes det er utroligt at de samme mennesker kan blive ved med at få lov at lukke firmaer og løbe fra ansvaret i blot for at åbne et nyt tilsvarende der også tager røven på kunder og leverandøre.

De folk der stadig er glade for Midt data skal huske at tænke på at det kan være et spøgsmål om tid før det er med på listen over folk med skægget i postkassen og penge solidt forankret i et af Carøes selskaber.

Første og eneste gang jeg har handlet ved pc netto er jeg blevet plukket og det er jeg ganske træt af. Hvilket navn de kyniske bagmænd bruger når de plukker mig gør ikke den store forskel, det er stadig surt. Utroligt at det er nødvendigt at skulle sætte sig ind i alverdens suspekte foretningskonstruktioner for at være på den sikre side når man handler på nettet.

Det er med at passe på :(
Gravatar #23 - fidomuh
6. mar. 2008 22:32
#16

Men naar Midt-Data har et oekonomisk udestaaende med EDBPriser, saa finder jeg det helt fint at EDBPriser vaelger at udelukke en daarlig betaler.

Det siger en del om firmaets integritet, imo. Og derfor ser jeg det som et plus at EDBPriser forsoeger at holde styr paa integriteten af de butikker der annoncerer hos dem.

De naevner jo netop ogsaa selv at de er utilfredse med den service Midt-Data, Pc-Netto, etc leverer.. Saaeh.. Hvorfor IKKE udelukke dem? :)
Gravatar #24 - f-style
6. mar. 2008 22:46
Det er helt fair og godt at EDB-Priser udelukker Midt-Data når de ikke betaler deres regning. Det er Midt-Datas egen skyld de ikke har betalt regningen til EDB-Priser så må de også kende konsekvensen af det.
Det er selvfølgelig ærgerligt at det går virksomhenden økonomisk dårligt for tiden, men det ændrer jo ikke på det faktum at de mangler at betale til edb-priser.

Til dem der mener det er svinsk at edb-priser udelukker Midt-Data, så vil jeg vide hvorfor det er svinsk? Er det også svinsk når en virksomhed ikke betaler sin internet regning og internet udbyderen derfor lukker for forbindelsen? Er det svinsk når du ikke betaler din telefon regning og abonnementet lukkes?
Edb-Priser er i sidste ende en forretning som skal løbe rundt, så derfor tager de penge for at forhandlere vises under søgningerne. De har så valgt at have specifikke krav til de forretninger der er på siden, i form af god kundeservice m.m.
Gravatar #25 - marlonq
6. mar. 2008 22:58
SHG købte også multimedie-experten. Bare lige til jer der tænkte på det.
Gravatar #26 - coolbent
6. mar. 2008 23:15
at de fjerner midtdata pga. manglende betaling er vel ok , men hvad så i morgen når midtdata genopstår som et nyt firma , så kan man ikke sige det er pga ubetalte regninger.

jeg syntes faktisk at de gør er det mest ansvarlige de kan gøre , hvis de lukker helt misater alle penge og kunderne mister deres garanti. på denne måde beholder kunderne trods alt deres garanti den kunne de sikkert godt have valgt at lade blive i det gamle firma.


i øvrigt nævnes midtdata ikke i artiklen mht kundeservice , det er kun de andre firmaer og hvordan kan edbpriser have forventninger til firmaernes kundeservice ? jeg har da aldrig set at de skulle have regler om dette.
Gravatar #27 - mELIeha
6. mar. 2008 23:40
Jeg kan heller ikke se problemet i at EDBpriser udelukker midt data.

For at bringe Blike ind i det igen :P Så hvis Bilka ikke betaler det firma som trykker Bilkas tilbudsannoncer - Så kan jeg ikke se hvorfor de ikke skulle stoppe samarbejdet indtil der kom styr på sagerne,

Udover det, så er det da en trææææls ting. Havde Midt Data ikke tidligere planer om at oprette en masse nye butikker så man kunne nå en Midtdata indenfor overskuelig tid ligemeget hvor i verden (Danmark i hvert fald) man boede, eller er det den håndfuld der er nu, som det blev til? :)
Gravatar #28 - Hack4Crack
7. mar. 2008 00:40
#27 isen er aldrig sikker, før man er faldet igennem :P
Gravatar #29 - Qualon
7. mar. 2008 06:25
Om ikke andet er det vel fint at de fjener disse selskaber da deres fremtid for at sige det mildt er usikker og derfor kan evt. kunder ikke vide sig sikre på at de får deres produkter.

Det alene er god grund til at fjerne dem fra EDBpriser.dk

PS. Det har ikke altid kostet penge at være med, da det i sin tid startede som wheelers verden var det ihvertfald noget han selv stykkede sammen :-)
Gravatar #30 - CableCat
7. mar. 2008 06:51
Getmore fusker vildt med fragten. Det koster f.eks. 200kr at få send 10 SD-kort. Hos SHG koster det 35kr. Jeg køber kun hos Getmore hvis jeg skal have én ting, og det er væsentligt dyre end at købe andre steder.

Måden Getmore regner fragt ud er at de bare lægger beløbet sammen få de vares fragt man bestiller, også sætter en max grænse på 200kr. Idén er selvfølelig at folk ikke tænker så meget i prisen på fragten når de køber ind.
Gravatar #31 - Starfinder
7. mar. 2008 07:00
Der kommer en ny udtalelse fra EDBpriser senere i dag, der giver lidt afklaring på det hele.

En kommentar til 90% af posterne i denne tråd. Vi er utroligt glade, hos midtdata, for den forståelse vi har fået fra jer i denne sag. Bla første paragraf i #26 rammer sømmet helt på hovedet.

Med hensyn til kundeservice kan det ikke poienteres nok at ALLE gamle reklamations sager, garantier, ordre registreringer osv. føres over fra det gamle midtdata til det nye midtdata. Der er ingen kunder der kommer i klemme hvis de har handlet hos midtdata. Hvis I har handlet ved pcnetto eller expressdelivery har jeg set at der via deres hjemmeside er mulighed for at benytte sig af to funktioner på disse hjemmesider. Den ene funktion er anmodning om at få sin RMA sag afsluttet nu, og den anden funktion er at få oplyst hvordan et defekt produkt leveres tilbage til producenten. Det er i 99% af tilfælde dette vi forhandlere gør anyways. Vi får varen fra jer, kunderne, så tjekker vi fejlbeskrivelsen og sender varen videre til producenten som udbedre fejlen (Vi ligger jo ikke inde med grej så vi kan fixe et motherboard der er i stykker). ;)
Det der kan være ”træls” for jer kunder er at nu skal i måske skrive en mail på engelsk i stedet for dansk når i skal have lavet et defekt produkt.


Endnu en gang, vi er meget glade for den støtte vi har fået i denne tråd. Det hjælper os meget psykisk i denne svære tid, som vi nok skal komme over - der kommer stadigt varer ind på vores lager, vi sender stadigt varer ud, og vores sælgere og supportere sidder klar ved telefonerne)
Gravatar #32 - CableCat
7. mar. 2008 07:15
#31 Hvis den defekte vare skal sendes til Holland i stedet for en dansk forhandler koster det 228kr i fragt i stedet for 70. Ikke alle produkter har 2års reklamations ret.
Gravatar #33 - Sikots
7. mar. 2008 07:16
Hmm jeg har ALDRIG haft problemer med Midt-Data, derimod har jeg fået super service HVER gang.
Ærgeligt at det er en af de gode på markedet som ligger i problemer - et firma som bliver nævnt gentagne gange "Getmore" burde derimod lide en langsom død.

Magen til narrøve skal man lede længe efter, jeg handler der konsekvent ikke. Hvis jeg skal bruge en vare og kun Getmore har den - så køber jeg den ikke...
De har simpelthen fejlet gang på gang - det har midt-data ikke!
Gravatar #34 - Starfinder
7. mar. 2008 07:22
#31:
Nogle producenter har også danske service partner.
Jeg sidder ikke selv i midtdata's service afdeling, så jeg kan ikke sige dig hvilke producenter der er tale om, men flere af de store producenter har afdelinger eller service partnere man kan sende varen til her i Danmark.
:)
Gravatar #35 - fidomuh
7. mar. 2008 07:29
#31

Mht. fabriks-reklamation:
Er det noget i garanterer? At fabrikken overholde de 2 aars reklamation vi har i danmark?

Vi får varen fra jer, kunderne, så tjekker vi fejlbeskrivelsen og sender varen videre til producenten som udbedre fejlen (Vi ligger jo ikke inde med grej så vi kan fixe et motherboard der er i stykker). ;)


Pointen er saadan set ikke hvem der fixer det, men hvem der har solgt det.
Ligger Midt-Data i danmark, saa er det 100% dansk lov der gaelder og det er firmaet der stiller garantien.
For slet ikke at tale om fragt, sprog, etc.

Det der kan være ”træls” for jer kunder er at nu skal i måske skrive en mail på engelsk i stedet for dansk når i skal have lavet et defekt produkt.


... Eller at der ikke er nogen reklamation hos producenten.
... Eller at fragten koster 10 gange saa meget.
... Eller at "engelsk" ikke altid er lige nemt for alle :)

Det er selvfoelgelig trist at i gaar "konkurs" og omlaegger firmaet, men saadan er det jo.
Saalaenge fremtiden bringer noget bedre er det jo blot at sige "shit happens" og saa goere sit bedste.

Jeg vil bare pointere at det ikke altid er saadan "bare lige" at sende ting til en producent.
Pas paa med at love at producenten tager reklamationen, medmindre i er 100% sikre ( og har undersoegt det ! ).

#33

Som en ekstra bonus, saa er jeg ret sikker paa at Getmore ikke har nogen varer.
Jeg har bestilt fra Getmore 4 gange nu ( tror jeg.. ) og ikke een eneste gang har de haft varen.
Der gaar lige en lille uges tid saa faar man en "Desvaerre, ikke paa lager" mail, selvom den stadig staar "Paa lager" paa deres website.
Saa gaar der lige en 3-4 dage mere, saa faar du en "Skal bestilles hjem, kommer om 10 aar"-mail..
Saa afbestiller man og bestiller den et andet sted hvor de rent faktisk kan finde ud af at saette tingene "paa lager" ... Alt imens at samme vare STADIG staar til at vaere "paa lager" hos Getmore.

Det er sket _ALLE_ 4 gange jeg har handlet der, saa jeg er ret sikker paa at Getmore bare er en PBS vaske-maskine :P
Gravatar #36 - Magten
7. mar. 2008 07:35
#30
Jeg undrede mig også meget over Getmore's fragt priser sidst jeg handlede der, og skrev derfor til dem...

Min mail:
Hej,

Jeg bestilte igår en pakke, og undrede mig meget over at det skulle koste 98 kr at få sendt den.

Nu har jeg tjekket op på PostDanmarks priser for forsendelse af pakker, og de 98 kr stemmer på ingen måde overens med deres beløb!

Pakken vejer 1,65 kg, og skal ifølge PostDanmark koste 70 kr at sende. Man skal over 5 kg for at komme op på 90 kr, hvilket stadig er en væsentlig forskel..!

Er der nogen logisk forklaring på dette?


Deres svar:
Hej,



Forsendelsesgebyret er en omkostning som dækker portoen plus den lagerservice som er forbundet med pakningen af de varer vi sender.

Portoen er automatisk udregnet på vores hjemmeside i forhold antal og varetype.

Fragtgebyret er afvejet i forhold til varetype, pris og mængde, og nogle varetyper er i dette henseende reguleret op, da vi tidligere har kørt en underskudsforretning med disse.



Det er mindre ressourcekrævende for os at behandle enkeltvare-bestillinger end bestillinger indeholdende flere varer, derfor er gebyret i nogle tilfælde større ved flervarer-bestillinger.



Se også vores oplysninger på hjemmesiden vedr. dette:



http://www.getmore.dk/information/forsendelse.asp



De oplyste forsendelsesgebyrer på EDB-priser.dk er kalkuleret med udgangspunkt i enkeltvare bestillinger.



Vi tilbyder desværre ikke delleveringer. Vi kan selvfølgelig slette enkelte varer fra en bestilling.


Det henledte mine tanker på om det er lovligt at kalde det fragt prisen, når man åbenlyst også tager penge for at de pakker skidtet ned, og tager ekstra hvis det er flere varer - Så er det vel mere et service gebyr?

Nå, det var lige lidt OT :)
Gravatar #37 - fidomuh
7. mar. 2008 07:37
#36

Det er vist ogsaa derfor at det er omtalt som "Fragt gebyr" de fleste steder :)

Det staar typisk ogsaa i en FAQ et eller andet sted.
Gravatar #38 - xtort
7. mar. 2008 07:47
kan også kun tilslutte mig kritikken omkring getmore (skønt det vel ikke som sådan er dem, denne tråd omhandler). har købt der to gange, hvor jeg hver gang har modtaget, guderne må vide hvor mange, mails om, at mine varer kommer næste uge, skønt de stod som værende på lager, da jeg bestilte dem. (at jeg overhovedet bestilte noget der anden gang var, at jeg lige ville checke, om det bare var en svipser første gang)...
Gravatar #39 - CableCat
7. mar. 2008 07:49
Jeg gravede lige denne her frem fra min mailbox, send den 02/05/2007, det var sidste gang jeg forsøgte at handle med Getmore.
Da I ikke kan levere RAM-modulerne som lovede på jeres hjemmeside, afbestiller jeg hele ordren. Jeg har også bemærket at det bedre kan betale sig i porto at bestille varerne hver for sig.


Her er den samlede score, bare for at demontere at det ikke bare er mig der er "uheldig".

25/05/2005 - CPU+SATA-kabler - Forsinket,afbestilt
15/12/2005 - 7800GT - Forsinket,afbestilt
24/02/2006 - Headset+USBlyd - 2dage
28/02/2006 - Headset - 5dage
12/09/2006 - USB-sitk - Forsinket,afbestilt
01/05/2007 - CPU+RAM+MB - Forsinket,afbestilt


Det er samtlige af mine handler med Getmore. Jeg forventer normalt en dags levering, når jeg køber lagervare fra danske webshops. Varene var ofte forsinket over en uge.
Gravatar #40 - moulder666
7. mar. 2008 08:03
#39 Over en UGE? Min første og eneste handel med PC-netto (afsluttet for halvanden måned siden) var leveringen forsinket med halvanden måned!

Midtdata har nu heller ikke imponeret mig hverken med service eller behandling af reklamationer på det sidste. Før var de mit eneste valg...nu er de endnu en mulighed blandt mange, og ikke øverst på listen!
Gravatar #41 - Magten
7. mar. 2008 08:05
Så må jeg hellere lige indskyde at jeg har været yderst tilfreds med bestilte lagervarer hos Getmore - de kommer oftest dagen efter jeg har bestilt, og max 2 dage efter.

#37
Det kan så godt være, har ikke lige gidet læse det igennem - Det er den der med "Next next next next finish gimme hardware plz" :P
Gravatar #42 - Loke76
7. mar. 2008 08:08
Ærgeligtt ærgeligt. Og underligt at et af de bedste firmaer på nettet sådan kan formøble det hele.

oftopic - GETMORE ER DE STØRSTE SVINDLERE. De angiver forkerte leveringstider der ændres så snart man har bestilt, de tager overpris for fragt, skal du retunere en vare skal du true med advokat og forbruger styrelsen for overhovedet at få kontakt, reperationer tager mange måneder.

Jeg kender kun folk der er blevet fucked på den ene eller anden måde af getmore. GETMORE er et super eksempel på at E mærket er totalt værdiløst. De fik jo også herreslag sidst de var med i et forbrugerprogram
Gravatar #43 - fidomuh
7. mar. 2008 08:15
#41

Praecis :)

JEg opdagede det ogsaa ved et tilfaelde da jeg undrede mig over at det var forskelligt hvor meget det kostede at sende ting fra samme by :P
Gravatar #44 - glacier
7. mar. 2008 09:00
Den eneste grund til at getmore bruger den måde at udregne fragt på, er at det får fragtprisen til at se lav ud, og derved kommer de til at ligge i toppen på edbpriser pga. en lavere total pris.
Gravatar #45 - Softy
7. mar. 2008 10:30
Hmmm..... well.... det er da trist..... men på et eller andet plan så griner jeg faktisk lidt af det. Midt-Data's service er ikke som den har været. Tag ikke fejl, jeg har nok handlet 100 gange hos dem dateret helt tilbage fra år 2000 eller deromkring. Jeg har generelt været meget tilfreds med servicen og det hele, men jeg har også haft et par ret uheldige episoder, som lidt har ødelagt dem på min liste. Hvis de har gjort det samme overfor andre, så undrer jeg mig slet ikke over at de måske har trashed deres kundekreds.... Der er alt for megen konkurrence på det marked til at man kan tillade sig det.

Min første uoverensstemmelse med MidtData var for nok 3 år siden hvor jeg havde købt et Asus grafikkort med noget twin-fan halløjsa. Den overophedede til tider og det kunne jeg ikke forstå af et nyt kort. Så jeg sendte det ind da jeg var sikker på at det ikke var mig det var galt med. De sendte det ret hurtigt tilbage og chargede 200kr. fordi der ikke var noget galt. Under diskussionen på mail, kunne jeg nogle dage senere konstatere at Asus' fantastiske valg (som sædvanlig) af blæsere satte ud. Så det endte med at jeg stadig skulle helt op ad stolen før de lod mig beholde mine penge. Er det min skyld at blæserne på mit nye kort er lort? Nej.

Min sidste erfaring med MidtData som privatperson var da jeg købte en Samsung 204B 20" LCD monitor for ca. 2 år siden. Jeg fik den pakket ud, sat på mit skrivebord og opdagede en 3-4 pixel stor sort plet 10cm. fra begge kanter. Så den røg tilbage med fortrydelsesretten og jeg købte så en ny hos Getmore.
Men ville MidtData lade mig give den tilbage? Nej. Det var en tordenflue der sad på panelet under overfladen eller noget. Jeg sagde jo endnu en gang at den var der da jeg fik skærmen. After all, kan en torden flue finde vej 10cm. ind på panelet iløbet af de 1-2 minutter det tog mig at pakke ud og sætte til for test? Nej, lyder det ikke lidt sygt? Fabrikschefen hos MidtData sad og beskyldte mig direkte for at lyve i telefonen og at fluen da var fra min lejlighed (hvordan de så end ville bevise det), hvorefter jeg ikke kunne holde mig rolig længere og tiltede lidt. Sagen gik gennem forbrugerstyrelsen og jeg fik mine penge tilbage og fik presset igennem at jeg skulle have kompensation for den tid og energi jeg havde brugt på en fuldstændig absurd sag.


Så siden da har jeg kun handlet et par gange hos MidtData for min tidligere arbejdsgiver, da det var der de handlede meget.

Såååååh.... kan da kun sige at en del af mig fryder mig lidt.... så ka' de sgu lær' det!! ... Behandl kunderne ordentligt..... og nåååh ja.... pas på med spam og den slags :P
Gravatar #46 - SygGangster
7. mar. 2008 10:51
#35

Pointen er saadan set ikke hvem der fixer det, men hvem der har solgt det.
Ligger Midt-Data i danmark, saa er det 100% dansk lov der gaelder og det er firmaet der stiller garantien.


Vi skal lige have noget slået fast her.

Der er IKKE noget begreb i den danske lovgivning der giver dig garanti som std.

Standard er 24 måneders reklamationsret, hvor du har ret til at reklamere over dit produkt.

Garanti er noget som sælger VÆLGER om han vil give dig, og dette skal fremgå SKRIFTLIGT på en kvittering eller faktura.

Læs mere om rettigheder som forbruger her!
Gravatar #47 - NightBreaker
7. mar. 2008 11:14
Jeg har kun oplevet super service fra Midt-Data og jeg vil i fremtiden, privat og erhvervs mæssigt stadig handel ved Midt-Data.

Det bedste jeg har oplevet fra dem, hvad da jeg havde bestilt nogen vare og de var på lager, men da jeg var der for at hent dem, var det ene af varene væk (kun ikke findes) men istedet for at sige at det var bare synd, fik jeg en model bedre. og det gjorde det muligt for mig at holde prisen, tidsplan, mine løfter overfor mine kunder. Og det er sådan noget jeg ikke glemmer.

Jeg ønsker Midt-Data, held og lykke, og vil sige at jeg er der endnu som kunde.
Gravatar #48 - mex
7. mar. 2008 11:26
Lige for at forsvare Getmore lidt, så har jeg handlet hos dem 5-6 uden nogen problemer overhovedet, selvom jeg også har undret mig lidt over deres fragtpris.

Men generelt set har jeg heller ikke haft særlig mange problemer med online forhandlere, og den ene gang jeg har handlet med Express Delivery var der lidt forsinkelse på grund af lagerstatus, men jeg fik dog alle varerne indenfor, hvad jeg betegner som rimelig tid.
Gravatar #49 - bimmerdk
7. mar. 2008 11:42
syntes sq det er meget cool og se mange af de billige buttikker lukker at de ikke kan tjene penge nok
Gravatar #50 - fidomuh
7. mar. 2008 13:27
#46

Som jeg skrev, det er firmaet der stiller garanti for at der er reklamationsret.
Naar de skriver at man blot skal kontakte producenten, saa er det firmaet der har stillet en garanti for at producenten tager reklamationen.

Dette gaelder ikke laengere hvis firmaet er gaaet konkurs.
Sender du det til producenten, har du _INGEN_ garanti for at der er reklamation. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login