mboost-dp1

iOS, Android eller WP7?


Gå til bund
Gravatar #51 - Magten
18. mar. 2011 13:54
Windcape (47) skrev:
Jeg synes ikke at Androids ikon/widget løsning tilbyder mere end WP7s tiles. Faktisk synes jeg de tilbyder mindre information, og mere unødvendigt grafisk bloat.
Det var heller ikke det jeg skrev, geez...

dig skrev:
Du kan kun designe den i den tilstrækning Android tillader.
I realiteten er alt du kan, at flytte rundt på ikoner og widgets, og vælge et baggrundsbillede.

mig skrev:
Og det er mere end rigeligt til mig.
Og langt mere end hvad både iOS og WP7 tillader.


Hvordan du kan dreje det over på informationer ved jeg ikke.


Windcape (47) skrev:
Jeg synes på ingen måde at en "notification bar" er intuitiv eller en særlig god måde at viderebringe informationer på.

Specielt fordi det kræver interaktion for overhovedet at give detaljerede informationer.

Hvorfor kan informationerne ikke bare være direkte tilgængelige, direkte på skærmen, som det første du ser?
I forhold til iOS hvor man skal scrolle igennem alle sine ikoner og se efter en lille bobbel, så er det langt bedre imo. Uanset hvilken homescreen jeg er på kan jeg se om jeg har mails, sms'er, ubesvarede opokald, opdateringer til apps, osv osv osv osv..
Gravatar #52 - Magten
18. mar. 2011 13:56
Windcape (49) skrev:
Jeg har modsat dig, intet problem med at platformen opholder et gennemført æstetisk layout, igennem alting, frem for at være en stor rodeæske.
Jeg har modsat dig ikke formået at gøre min Android telefon til en stor rodeæske.
Gravatar #53 - Windcape
18. mar. 2011 13:56
#51

Mit kendskab til iPhone er ikke højt nok til at jeg vil kommentere på dens måde at gøre det på.

Men informationer er vel netop kernen i widgets!
Gravatar #54 - Windcape
18. mar. 2011 13:57
Magten (52) skrev:
Jeg har modsat dig ikke formået at gøre min Android telefon til en stor rodeæske.
Det er tvivlsomt at du har kunne undgå det.

Programmer har forskelligt design, forskelligt brug af knapper, forskelling håndtering af state-persistance, osv.

Ligeledes er ingen widgets, måske udover HTC Sense's, designet efter en standard.
Gravatar #55 - Magten
18. mar. 2011 13:59
Windcape (53) skrev:
Mit kendskab til iPhone er ikke højt nok til at jeg vil kommentere på dens måde at gøre det på.
http://www.iphoneheat.com/wp-content/uploads/2009/07/fix-push-notifications-iphone-2g-os-30-01-250x364.jpg

Sådan ser de ud. Og det er det. I den grad mangelfuldt og en elendig løsning.

Windcape (53) skrev:
Men informationer er vel netop kernen i widgets!
Ja?
Gravatar #56 - Magten
18. mar. 2011 14:00
Windcape (54) skrev:
Det er tvivlsomt at du har kunne undgå det.
Det er tvivlsomt at vi kan fortsætte den her diskussion hvis du ikke vil acceptere vores forskellige meninger samt måder at bruge vores telefoner på.
Gravatar #57 - tazimn
18. mar. 2011 14:00
Til diskussionen om muligheden for tilpasning af homescreen:
Link
Gravatar #58 - kalleguld
18. mar. 2011 14:13
Windcape (41) skrev:
Du kan kun designe den i den tilstrækning Android tillader. I realiteten er alt du kan, at flytte rundt på ikoner og widgets, og vælge et baggrundsbillede. Og ikonerne er ekstremt begrænset i form af hvilke informationer de giver.

Eller du kan hente en anden homescreen fra Market, ingen root nødvendig. Se f.eks. Slidescreen. Ikke lige min kop te, men markant anderledes end den normale homescreen.
I det hele taget er det muligt at skifte næsten hele brugerfladen.
Det eneste man skal i kontakt med er nogle af indstillingerne (af sikkerhedsmæssige årsager) og notification baren (men hvorfor også smide den væk? :))


Så pludselig skal du bruge widgets til det meste. Og da ingen widgets er designet ud fra en design-specifikation, bliver en en omgang gyselige widgets i forskellige farver og layouts.

Intet passer samme, det er en stor omgang farvet mudder. Det er her fordelen med WP7 tiles er. Designet mellem platformen, apps, og tiles passer sammen, ud fra en design-specifikation, og giver en konstant intuitiv oplevelse.

Det vil jeg faktisk give dig ret i. Det er ulempen ved at give udviklerne for meget frihed, de bruger den bare :)


Det tillader farve-theming af alting. Hvilket er essentielt på WP7.

Men modsat Android, er platformen jo så 100% fri for billeder til GUI. Det er hele essensen i Metro layoutet.

Jeg har før i tiden postet en masse informationer og links omkring Metro, med rigtige gode argumenter for layoutet, og hvordan et information-centric layout er bedre end item/icon-centric layouts.


Det lyder spændende, helt bestemt. Dog kan ikoner være gode, fordi man meget hurtigt kan gennemse en stor bunke apps og finde det man leder efter.
Gravatar #59 - Windcape
18. mar. 2011 14:17
kalleguld (58) skrev:
Det er ulempen ved at give udviklerne for meget frihed, de bruger den bare :)
Hvad med at give dem friheden til at følge en design-specifikation?

Det kræver blot at nogen laver den først. Men ikke engang Google selv, kunne bestemme sig for et layout før Froyo.

kalleguld (58) skrev:
Dog kan ikoner være gode, fordi man meget hurtigt kan gennemse en stor bunke apps og finde det man leder efter.
Den mulighed har jeg med et enkelt swip til siden.

Min homescreen skal ikke være et skrivebord fyldt med genveje til alting. Det skal være en central hub for informationer jeg har brug for NU, LIGE NU, når jeg tænder for skærmen.
Gravatar #60 - Magten
18. mar. 2011 14:19
Windcape (59) skrev:
Det skal være en central hub for informationer jeg har brug for NU, LIGE NU, når jeg tænder for skærmen.
Og det er deri vores uenighed bunder.

Problemet er bare at du ser det som det eneste rigtige for alt og alle. Vi andre kan godt acceptere at du synes det er en god løsning, selvom vi ikke bryder os om det.

Jeg kan sagtens få de informationer jeg vil LIGE når jeg tænder skærmen. Det er bare ikke præsenteret på samme måde som du vil have det.
Sådan er vi jo så forskellige.
Gravatar #61 - Windcape
18. mar. 2011 14:19
Magten (56) skrev:
Det er tvivlsomt at vi kan fortsætte den her diskussion hvis du ikke vil acceptere vores forskellige meninger samt måder at bruge vores telefoner på.
Meninger og brugsmønstre ændre ikke på at Android, pga. manglede design guidelines, i den grad mangler sammenhæng mellem applikationer, widgets, og systemet selv.

Løsninger som HTC Sense gør det faktisk bare værre, da det betyder at widgets lavet til en rå Android, vil se helt forkerte ud på en telefon med HTC Sense.

(Godt eksempel: Google's mail widget er gråhvid, og passer overhovedet ikke ind i HTC Sense)
Gravatar #62 - Windcape
18. mar. 2011 14:22
Magten (60) skrev:
Problemet er bare at du ser det som det eneste rigtige for alt og alle.
Nej, jeg ser det som den centrale ide, som telefonen bør være designet omkring.

Det giver ikke mening at designe en smartphone platform, som ikke er information-centeret. Brugeren ender med at spilde håbløst lang tid på ting som slet ikke var formålet.
Gravatar #63 - Magten
18. mar. 2011 14:24
Windcape (61) skrev:
Meninger og brugsmønstre ændre ikke på at Android, pga. manglede design guidelines, i den grad mangler sammenhæng mellem applikationer, widgets, og systemet selv.
Min mening er at det ikke er så stort et problem som du gør det til.

At det kunne være bedre designet har jeg også givet dig ret i før.
Gravatar #64 - Magten
18. mar. 2011 14:24
Windcape (62) skrev:
Nej, jeg ser det som den centrale ide, som telefonen bør være designet omkring.

Det giver ikke mening at designe en smartphone platform, som ikke er information-centeret. Brugeren ender med at spilde håbløst lang tid på ting som slet ikke var formålet.
Hvad er det du mener du spilder håbløst lang tid på i Android, som du ikke gør i WP7?
Gravatar #65 - Windcape
18. mar. 2011 14:31
Magten (64) skrev:
Hvad er det du mener du spilder håbløst lang tid på i Android, som du ikke gør i WP7?
Notifikationsbaren (*gys*), liste over kontaktpersoner, og dårlige calendar-widgets, er bla. det som var størst tidsspilde.

Derudover synes adgang til listen af samtlige apps, at være for noget som burde kunne tilgåes mere direkte.
Gravatar #66 - kalleguld
18. mar. 2011 14:38
Windcape (59) skrev:
Den mulighed har jeg med et enkelt swip til siden.

Min homescreen skal ikke være et skrivebord fyldt med genveje til alting. Det skal være en central hub for informationer jeg har brug for NU, LIGE NU, når jeg tænder for skærmen.


Der er heller ingen der tvinger dig til at fylde din homescreen. Jeg har, ligesom dig, hvad jeg skal bruge når jeg låser min telefon op. Kalender, todo-liste, antal mails, ubesvarede opkald osv. Men også en genvej til kamera-appen, fordi jeg bruger den meget. Og fordi jeg ikke gider at lede efter den.

Jeg synes det er fint at der er en både-og tilgang til information og links på min homescreen.

Derudover synes adgang til listen af samtlige apps, at være for noget som burde kunne tilgåes mere direkte.
Mere direkte end et enkelt klik?
Gravatar #67 - Coma
18. mar. 2011 14:45
Windscape>

Du er godt klar over at man kan få en launcher til android der minder om wp7 ?
aner dog ikke lige hvor godt det køre.. Der ud over er det sku sjovt at se dig selv føre dig frem som mr. know it all.. men faktum er dog du bare bruger dine egne meninger som fakta, og kager rundt i det hele. Det er pinligt at se på, indse det nu, du er ikke specielt cool. Og førte du dig sådan frem i den virkelige verden, var du for længst blevet spist af flokken..
Gravatar #68 - Magten
18. mar. 2011 14:49
Coma (67) skrev:
Du er godt klar over at man kan få en launcher til android der minder om wp7 ?
Den er ikke ligefrem god, og hænger overhovedet ikke sammen med resten af Android og dets applikationer. Det er det han er fugtig over jo :)
Gravatar #69 - Magten
18. mar. 2011 14:58
Windcape (65) skrev:
Notifikationsbaren (*gys*), liste over kontaktpersoner, og dårlige calendar-widgets, er bla. det som var størst tidsspilde.
Notifikationsbaren giver et hurtigt overblik over hvem der har ringet eller skrevet til dig, om det er opdateringer til apps eller telefonen.

Kalender widgets.. Jeg havde en der viste mine kommende 6 aftaler... Jeg kan ikke se hvad man bruger lang tid på der, medmindre man ikke kan læse.

Kontaktpersoner kunne være designet bedre, men jeg ved ikke hvordan det skulle være. På iOS er det der samme.

Windcape (65) skrev:
Derudover synes adgang til listen af samtlige apps, at være for noget som burde kunne tilgåes mere direkte.
Et tryk. Det er hvad det kræver. Hvordan vil du gøre det mere direkte?
Gravatar #70 - Darwind
18. mar. 2011 14:58
Giver lige et enkelt indspark til diskussionen:

Windcape (61) skrev:
Meninger og brugsmønstre ændre ikke på at Android, pga. manglede design guidelines, i den grad mangler sammenhæng mellem applikationer, widgets, og systemet selv.


Indlæg som dette og resten i denne tråd viser, bare hvor hjernevasket du er af Microsoft og det er synd.

Hvis du havde gidet at kigge uden for din egen lille bobbel af selvfedhed for MS produkter, havde du stødt på fx: http://developer.android.com/guide/practices/ui_gu... - hvor alle guidelines er ridset op. At mange så vælger ikke at følge dem, ja det er jo så udviklernes skyld.

Der kan da gå lang tid imellem før jeg finder et supergodt produkt til min Android telefon, som får lov til at blive på telefonen netop pga. designdelen er så umådeligt dårlig, men sådan er det og sådan vil det også være i dit elskede lille MS univers og lige så vel på Apple. Med frihed til at udvikle og forskellen på hvordan vi udvikler, kommer et ansvar overfor forbrugerne til at levere et ordenligt stykke arbejde og det er ikke alle der kan leve op til desværre. Men det kan Microsoft jo altid - det har de jo vist med alle deres styresystemer, office pakker og ja alt, hvad de sætter deres hænder på (læs denne sætning som ironisk, hvis det er over din fatteevne.).

Beklager, men jeg bliver sq en smule sur, når sådan en som dig, bare mener, at dit ord er lov og alt hvad en enkelt person eller organisation (læs MS) mener er gode guidelines og god stil, ja så er det svaret på alt.

Du bliver sq nødt til at komme ud af din bobbel og se på virkeligheden nogle gange.

Glemte lige en ting: Når du nu er så utilfreds med alt andet en MS produkter, hvordan kan det så være du bruger code.google.com til at lægge dine projekter op? Det er sq hyklerisk.
Gravatar #71 - Blank
18. mar. 2011 15:32
Forstår ikke at i gider blive ved..

det er en envejs diskussion.

Windscape ved ALT, og dikterer hvad der er rigtigt (i hans verden)
alt hvad vi skriver til ham flyver lige igennem..
kan han ikke argumentere for en pointe, svarer han udenom..

manden har ingen realitetssans, og har skyklapper for både øjne og øre.!

halvdelen af hans "facts" er ikke korrekte, og er basseret udfra hans egen viden (som dog er fejlfyldt.)
Gravatar #72 - gnаrfsan
18. mar. 2011 15:37
Jeg bliver flamet for det her, men what the hell, min statistik kan bære det.

iOS er efter min mening det, der virker bedst. Det er solidt, brugeroplevelsen er ensarted, og der er ikke megen slinger i valsen. Det er ikke så featurerigt som Android, men mere sammenhængende og veludført. Jeg savner at tingene fungerer intuitivt i Android, og oplever at jeg bruger en masse tid på at få tingene sat op, så de fungerer bare nogenlunde så godt, som i iOS.

Det er min mening, efter at have brugt udelukkende iOS i 1½ år og udelukkende Android i 6 måneder (Eclair og Froyo).

Du har måske en anden, det er jo sådan verden hænger sammen.
Gravatar #73 - Blank
18. mar. 2011 15:46
Hvorfor skulle du blive flamet..!

du kommer med din mening, og det er on topic..
oven i købet gør du opmærksom på at det er DIN mening..!
om end jeg er uenig ;) så får du en relevant.:! :D
Gravatar #74 - gnаrfsan
18. mar. 2011 16:12
Det sker desværre ofte at meninger om Android eller iOS ender i en religionskrig. Personligt er jeg ligeglad med leverandøren (til en vis grad) så længe produktet er godt. Jeg er ligeglad med om det er Apple, Google eller Microsoft ihvertfald.
Gravatar #75 - Darwind
18. mar. 2011 16:21
gnarfsan:

deler din holdning mht. iOS.

Da jeg stod overfor at skulle købe min første smartphone stod det imellem en iPhone eller en tlf med Android.

Jeg valgte Android af én bestemt årsag dengang og det var muligheden for at udvikle til telefonen var lettere tilgængelig i forhold til iOS.

iOS er lækkert og en god brugeroplevelse, men min egen nysgerrighed gør, at jeg konstant bliver frustreret over begrænsningerne ved det. Og det handler ikke om, man bare kan jailbreake en iPhone og så have adgang til en masse features.

iOS er bare for låst til min smag og det handler nok også om GUI delen.

W7 var ikke en spiller dengang jeg købte min Android telefon, så det blev aldrig overvejet, men hvad jeg har set af det, synes jeg stadig bedre om Android og hvordan tingene kan customizes ind i helvede ;)

De Android telefoner, jeg har haft fingre i, at levet op til det jeg forventer af en telefon, så jeg ser ingen grund til at skifte til et andet OS.
Gravatar #76 - Hubert
18. mar. 2011 17:08
Windcape (47) skrev:
Jeg synes ikke at Androids ikon/widget løsning tilbyder mere end WP7s tiles. Faktisk synes jeg de tilbyder mindre information, og mere unødvendigt grafisk bloat.


Det er jo hysterisk morsomt at netop du skal tale om unødvendigt grafisk bloat. Du er så vidt jeg ved den der har aller mest imod cli løsninger her på sitet. Men det er kun galt når det IKKE er en platform du synes godt om?


Gravatar #77 - Hubert
18. mar. 2011 17:11
Windcape (50) skrev:
Det er ikke min oplevelse at widgets på Android kan levere hvad der er ønsket.


Newsflash... At du ikke oplever det betyder ikke at det er en universal sandhed. Der er andre der skriver at de er godt tilfredse med det. Men det virker som om du vælger at overse det for så at skamrose det selv samme på WP7.


Informationerne er mangelfulde, widgets er langtfra interaktive nok, og de er på ingen måde integreret i resten af platformens UX, hvilket skaber en dårlig brugeroplevelse, og en uæstetisk brugerflade.


Igen det er din mening og ikke en universal sandhed.


Tiles på min WP7 giver mig mere information ved første øjekast, i et langt bedre format, end Android nogensinde har gjort.


Jamen det er da godt at du har fundet noget du er tilfreds med. Kan du så ikke bare holde dine 'jeg har altid ret' indlæg på et absolut minimum når det ikke handler om noget du mener er korrekt lavet?
Gravatar #78 - Windcape
18. mar. 2011 20:34
Darwind (70) skrev:
Hvis du havde gidet at kigge uden for din egen lille bobbel af selvfedhed for MS produkter, havde du stødt på fx: http://developer.android.com/guide/practices/ui_gu... - hvor alle guidelines er ridset op. At mange så vælger ikke at følge dem, ja det er jo så udviklernes skyld.
Det er minimale tekniske guidelines. Til sammenligning har vi en 101 siders PDF dokument for design-guidelines til WP7. Og ikke en eneste side er spildt arbejde.

Darwind (70) skrev:
Med frihed til at udvikle og forskellen på hvordan vi udvikler, kommer et ansvar overfor forbrugerne til at levere et ordenligt stykke arbejde
Men uden at der bliver udstukne nogle design-mæssige guidelines, hvordan sikre man så et gennemført design mellem platform og 3. part apps?

Din anarkistiske tilgang til problemet er ubrugelig.

Darwind (70) skrev:
Glemte lige en ting: Når du nu er så utilfreds med alt andet en MS produkter, hvordan kan det så være du bruger code.google.com til at lægge dine projekter op? Det er sq hyklerisk.
Fordi jeg netop ikke er en fanatisk fanboi, freetard, hippie, som dig, Hubert og så mange andre herinde.

Jeg benytter min frihed til at vælge efter kvalitet.
Gravatar #79 - Windcape
18. mar. 2011 20:35
Magten (69) skrev:
Notifikationsbaren giver et hurtigt overblik over hvem der har ringet eller skrevet til dig, om det er opdateringer til apps eller telefonen.
Jeg er uenig. Notifikationsbaren kræver yderlige handling, end blot at tænde for skærmen.
Gravatar #80 - Windcape
18. mar. 2011 20:37
Coma (67) skrev:
Du er godt klar over at man kan få en launcher til android der minder om wp7 ?
Ja.

Magten (68) skrev:
Den er ikke ligefrem god, og hænger overhovedet ikke sammen med resten af Android og dets applikationer. Det er det han er fugtig over jo
Netop. Et Metro interface giver ingen mening på Android.

Men det viser jo bare at custom homescreens tilføjer endnu mere kaos, og manglede sammenspil til platformens UX.
Gravatar #81 - Hubert
18. mar. 2011 20:38
Windcape (78) skrev:
Fordi jeg netop ikke er en fanatisk fanboi, freetard, hippie, som dig, Hubert og så mange andre herinde.

Jeg benytter min frihed til at vælge efter kvalitet.


Jeg er såmænd ligeglad med at du kalder mig for hippie. Jeg ville dog gerne at du vlle holde op med at slynge om dig med ord som pragmatisk og hippie når du åbenbart ikke helt forstår betydningen af dem...
Gravatar #82 - Windcape
18. mar. 2011 20:39
Hubert (76) skrev:
Det er jo hysterisk morsomt at netop du skal tale om unødvendigt grafisk bloat. Du er så vidt jeg ved den der har aller mest imod cli løsninger her på sitet. Men det er kun galt når det IKKE er en platform du synes godt om?
At du er for dum til at forstå forskellen, må jo stå for egen regning.
Gravatar #83 - Magten
18. mar. 2011 20:39
Windcape (79) skrev:
Jeg er uenig. Notifikationsbaren kræver yderlige handling, end blot at tænde for skærmen.
Ja, åh nej et swipe..

Tilgengæld kan jeg se hvem der har ringet/skrevet og hvad de skriver om, uden at skulle åbne mail app'en.

Gravatar #84 - Magten
18. mar. 2011 20:40
Windcape (78) skrev:
Jeg benytter min frihed til at vælge efter kvalitet.
Vi andre benytter vores frihed til at vælge det vi synes passer bedst til vores behov.

Also known as: Det der giver mest kvalitet i vores tilfælde.

Men det kan du jo ikke forstå, for dit ord er lov.
Gravatar #85 - Windcape
18. mar. 2011 20:40
Magten (83) skrev:
Ja, åh nej et swipe..
Et swipe, to swipe, 3 kliks på diverse knapper.

Hvor sætter du grænsen?
Gravatar #86 - Magten
18. mar. 2011 20:41
Windcape (80) skrev:
Ja.

Magten (68) skrev:
Den er ikke ligefrem god, og hænger overhovedet ikke sammen med resten af Android og dets applikationer. Det er det han er fugtig over jo
Netop. Et Metro interface giver ingen mening på Android.

Men det viser jo bare at custom homescreens tilføjer endnu mere kaos, og manglede sammenspil til platformens UX.
Haha, så fandt du lige en måde at konkludere noget fuldstændig forkert igen.
Gravatar #87 - Magten
18. mar. 2011 20:43
Windcape (85) skrev:
Et swipe, to swipe, 3 kliks på diverse knapper.

Hvor sætter du grænsen?
Sådan ca. ved det notifikationsbaren kræver. Altså et enkelt tryk eller swipe.

Du skal jo også trykke en enkelt gang for at komme ind og se hvem der har skrevet til dig?
Gravatar #88 - Windcape
18. mar. 2011 20:43
Jeg er desuden mest imponeret over Hubert. Hvor mange andre faktisk kommer med meninger, jager Hubert bare mig rundt på sitet, og poster irrelevante ting :p

Han må godt nok kede sig, når han ikke engang har en ontopic mening.

Måske fordi at han ikke har fundet sig en smartphone endnu :p
Gravatar #89 - tazimn
18. mar. 2011 20:45
Windcape (85) skrev:
Et swipe, to swipe, 3 kliks på diverse knapper.

Hvor sætter du grænsen?


Nu holder du fandme kæft, whineApe..

Det kræver ét (1!!) fucking swipe at se hvem der har ringet eller skrevet.. Du taler udenom fordi du er en arrogant og bedrevidende. Det er tydeligt at dit Asperger skinner igennem, når det kommer til almindelig social interagering..
Gravatar #90 - Windcape
18. mar. 2011 20:45
Magten (87) skrev:
Du skal jo også trykke en enkelt gang for at komme ind og se hvem der har skrevet til dig?
Nej, ikke nødvendigvis.

Opkald og SMS er en såkaldt push-notifikation, som vises i toppen af skærmen, når man har unlocked telefonen, og bliver der i 5-8 sekunder.

Jeg kan så klikke direkte, og få mulighed for SMS svar, eller ringe tilbage.

Det er svarende til din notifikationsbar, udover at jeg ikke skal swipe for at se informationen.
Gravatar #91 - Windcape
18. mar. 2011 20:46
tazimn (89) skrev:
Det kræver ét (1!!) fucking swipe at se hvem der har ringet eller skrevet..
Og hvis det krævede to, var det så stadigvæk okay?

Hvorfor skal det overhovedet kræve et swipe? Har du aldrig tænkt over det?
Gravatar #92 - Magten
18. mar. 2011 20:49
Windcape (91) skrev:
Hvorfor skal det overhovedet kræve et swipe? Har du aldrig tænkt over det?
Fordi det ville være et kaos af dimensioner hvis man skulle have info om hvem der har skrevet og hvad de har skrevet om, hvem der har ringet, hvilke opdateringer der er kommet osv, på sin homescreen.

Det ville jo være et virvar af tekst.
Gravatar #93 - tazimn
18. mar. 2011 20:50
Det sparer jo en hel del skærmplads.. plads der kan bruges på andre ting der kan give informationer..
Gravatar #94 - Windcape
18. mar. 2011 20:52
#92

Benytter du nogensinde funktionen "clear notifications"? Og hvis så, hvor tit benytter du den?

Forestil dig at du benyttede den efter hver gang du havde læst at du havde misset et opkald, fordi nu var informationen ikke relevant mere.

Så kunne man lige pludselig bare have det som en notification-bar der automatisk viste dig ved unlock af skærmen. Og så, så har vi designet den løsning WP7 har i dag.

tazimn (93) skrev:
Det sparer jo en hel del skærmplads.. plads der kan bruges på andre ting der kan give informationer..
Kun hvis informationen var permanent. Notifikationer er per definition ikke permanente.
Gravatar #95 - Hubert
18. mar. 2011 20:53
Windcape (88) skrev:
Jeg er desuden mest imponeret over Hubert. Hvor mange andre faktisk kommer med meninger, jager Hubert bare mig rundt på sitet, og poster irrelevante ting :p

Han må godt nok kede sig, når han ikke engang har en ontopic mening.

Måske fordi at han ikke har fundet sig en smartphone endnu :p


Nu tror jeg lige du skal skrue lidt ned for dit storhedsvanvid... Hvorfor i alverden skulle jeg ville jagte et debilt fjols rundt på newz.dk? Og lad mig gætte. Du mener mine indlæg er irrelevante fordi jeg ikke lovpriser WP7 og fordi jeg er så flabet at stille spørgsmålstegn ved hvorvidt dine holdninger kan bruges som en universal sandhed.
Gravatar #96 - Magten
18. mar. 2011 20:57
Windcape (94) skrev:
Benytter du nogensinde funktionen "clear notifications"? Og hvis så, hvor tit benytter du den?
Jeg benyttede den tit. Det var en dejlig nem måde at se om det var en sms/mail jeg behøvede at svare på med det samme.



Windcape (94) skrev:
Forestil dig at du benyttede den efter hver gang du havde læst at du havde misset et opkald, fordi nu var informationen ikke relevant mere.
What? Hvorfor skulle jeg dog hive notifikationsbaren ned over skærmen når der ikke er nogen notifikationer?



Windcape (94) skrev:
Så kunne man lige pludselig bare have det som en notification-bar der automatisk viste dig ved unlock af skærmen. Og så, så har vi designet den løsning WP7 har i dag.
Du kan sagtens få de informationer på din lockscreen i Android. Du kan også få din kalender og meget andet på.
Gravatar #97 - Windcape
18. mar. 2011 20:57
#95

Størstedelen af alle dine indlæg den sidste månede har omhandlet mig. Udover jeg selvfølgelig er stolt over din tilbedning af mine indlæg, synes jeg dog du burde gøre mere ud af at deltage aktivt i diskussionerne, og bringe dine egne meninger og erfaringer på banen.

Hvis du altså har nogle :p
Gravatar #98 - Magten
18. mar. 2011 20:58
Windcape (97) skrev:
synes jeg dog du burde gøre mere ud af at deltage aktivt i diskussionerne, og bringe dine egne meninger og erfaringer på banen.
Det kan jo være lige meget, du læser dem tydeligvis ikke når du gang på gang skal have det samme af vide ;)
Gravatar #99 - Windcape
18. mar. 2011 20:59
#96

Den måde du giver udtryk for at du benytter notifikationsbaren på, vil jo netop betyde at du med fordel kunne nyde godt af WP7s måde at gøre det på.

Og dermed spare et swipe, hver gang.
Gravatar #100 - Windcape
18. mar. 2011 21:02
Magten (98) skrev:
Det kan jo være lige meget, du læser dem tydeligvis ikke når du gang på gang skal have det samme af vide ;)
Jeg har endnu ikke set Hubert give udtryk for egne meninger eller erfaringer, i de debatter jeg typisk deltager i.

Han synes ikke at kunne finde ud af andet end personangreb fra tid til anden.

Men det kommer jo nok af at han ikke ved noget om andet end sine BSD installationer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login